Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel of benzine volgens Autogids

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
    Het zal me allemaal worst wezen.

    Ik geniet van een leuke auto, trek me van de nieuwe regels geen bal aan want ze veranderen toch om de paar jaar.


    Hoe dan ook, heeft men niet door dat bv. auto- en batterijproductie op zich ook een directe en indirecte aanslag op het milieu en de natuurlijke rijkdommen vormen.


    Dat is de juiste spirit!

    En dat besef ivm die batterijen... begint blijkbaar te komen. Zou zeer belastend zijn voor milieu om deze te verwerken en men zou een tekort aan bepaalde (welke?) grondstoffen hebben als er plots massaal batterijen geproduceerd worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      En dat besef ivm die batterijen... begint blijkbaar te komen. Zou zeer belastend zijn voor milieu om deze te verwerken en men zou een tekort aan bepaalde (welke?) grondstoffen hebben als er plots massaal batterijen geproduceerd worden.
      De verwerking achteraf is heel belastend, maar vooral ook de productie van nieuwe batterijen is op zich al een kleine ramp. Niet zozeer hier bij ons maar bv. in Congo, waar hele provincies naar de kl*ten geholpen worden om de grondstoffen te delven die de basis vormen voor batterijen. Maar dat is natuurlijk uiteindelijk allemaal bijzaak. Als we met een LEZ ons geweten opgepoetst krijgen, dan hebben we al meer dan voldoende ons best gedaan, en politiek verkoopt het gewoon gemakkelijk dat we volop voor electrisch gaan want daar komt achteraan geen zichtbare rook uit...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

        De verwerking achteraf is heel belastend, maar vooral ook de productie van nieuwe batterijen is op zich al een kleine ramp. Niet zozeer hier bij ons maar bv. in Congo, waar hele provincies naar de kl*ten geholpen worden om de grondstoffen te delven die de basis vormen voor batterijen. Maar dat is natuurlijk uiteindelijk allemaal bijzaak. Als we met een LEZ ons geweten opgepoetst krijgen, dan hebben we al meer dan voldoende ons best gedaan, en politiek verkoopt het gewoon gemakkelijk dat we volop voor electrisch gaan want daar komt achteraan geen zichtbare rook uit...
        En dan moet die stroom nog opgewekt worden, ons net moet het aankunnen,... Ook weer zover ik lees, zou dit bijlange niet haalbaar zijn met groene stroom. En dan komen ze weer bij de keuze, gaan we toch voor kernenergie of niet.... Lijkt voorlopig toch allemaal zo simpel niet als men wil laten uitschijnen.

        Comment


        • DHL is blijkbaar vertrokken... ?
          Spijtig.

          Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

          Comment


          • @k2 inderdaad daar lijkt het op. Wel vreemd zo ineens?

            Comment


            • Zo ineens is dat nu ook niet.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Was al is van plan om te vertrekken, ging zich herpakken, maar smijt zich volgens mij soms te hard in discussies. Wel jammer want het was toch iemand die vaak actief was op het forum. Ook iemand die toch is komt praten in een topic waar anderen dat niet doen. Jammer!

                Diesel of benzine? Voor wie veel km's doet blijft diesel het interessantst, voor korte afstanden ben je beter af met een benzine.

                Wij hebben nu ook terug 2 benzine wagens en moet zeggen dat ik daar eigenlijk toch liever mee rij. De geur alleen al!

                Comment


                • With the sales mix favouring hybrids anyway, Toyota Europe has taken the move to kill-off all diesel engines in its passenger cars
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • Toyota schuift al lang de hybride naar voor als zuiniger alternatief , zat er aan te komen dat ze diesel gingen schrappen.
                    De nieuwe auris, zou o.a. een 180pk hybride aandrijflijn krijgen.

                    Comment


                    • Hybride blijft mossel noch vis voor mij... Je hebt dan een auto met zowel verbrandingsmotor als electrische aandrijflijn, dus de aankoop- en onderhoudskost van beide, en ook het gewicht van beide.

                      Ik hoop in de nabije toekomst rendabele en betrouwbare waterstofmotoren te zien...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                        Hybride blijft mossel noch vis voor mij... Je hebt dan een auto met zowel verbrandingsmotor als electrische aandrijflijn, dus de aankoop- en onderhoudskost van beide, en ook het gewicht van beide.

                        Ik hoop in de nabije toekomst rendabele en betrouwbare waterstofmotoren te zien...
                        Meestal ferm duur ook!

                        Comment


                        • Er is idd een reden waarom de hybrides geen groot succes zijn. Ik geloof ook meer in elektrisch en waterstof maar toyota en mazda blijven bezig met benzine/hybride te verbeteren, wie weet heeft het toch nog een toekomst.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Ik geloof ook meer in elektrisch en waterstof maar toyota en mazda blijven bezig met benzine/hybride te verbeteren, wie weet heeft het toch nog een toekomst.
                            Waarom niet gewoon een Diesel-hybride, zoals MERCEDES in Genève laat zien?



                            Mijn Skoda

                            Comment


                            • Diesel-hybride bestaat al lang: S-V60 D6 bijvoorbeeld. Maar prijs, onderhoudskost en gewicht van de auto zijn gewoon nooit interessant want je hebt telkens alles wat aandrijving is x2.
                              Gevolg is dat je eigenlijk ook nooit echt een zuinige en milieuvriendelijke auto kan hebben... Misschien wel minder uitstoot ter plaatse, maar dat wordt vervangen door meer electriciteit die ook ergens vandaan moet komen, en het merendeel is nog steeds op basis van gas of nucleair.

                              Comment


                              • Niet àlle constructeurs willen nu al diesel afschrijven:

                                ""Ook Volkswagen, dat met grootschalig gesjoemel de hele dieselcrisis in gang zette, blijft zijn ‘clean diesel’ verdedigen. ‘Dieselwagens zullen een renaissance zien in de niet al te verre toekomst, want mensen die ermee rijden, zullen beseffen dat ze een zeer comfortabele manier van rijden bieden’, zei CEO Matthias Müller in Genève. ‘Zodra de kennis dat diesels milieuvriendelijk zijn in de hoofden van de mensen komt, is er voor mij geen reden er geen te kopen.’"" (De Tijd, 6/3/18 )

                                Ook bij Jaguar, Ford en Fiat wordt de Diesel door hun CEO's nog niet meteen in de geschiedenisboeken geplaatst.

                                Comment


                                • Zo, laat nu de groene jongens maar beginnen.

                                  Comment


                                  • milieuvriendelijk tov. wat ?
                                    Er zijn heel wat comfortabele manieren om het milieu te vervuilen (wat een argument !), mogelijks zelfs meer dan manieren om het milieu proper te houden.
                                    De man heeft duidelijk een winkel te runnen.
                                    Kunnen ze blijven investeren in technologie die door overheden meer en meer belast wordt. De klant betaalt 2 maal: de investeringen en de taksen.

                                    Kortzichtige types.

                                    En domme klant. Neh !

                                    Voila!
                                    Last edited by ; 06/03/2018, 19:35.

                                    Comment


                                    • De bazen van de twee grootste autobouwers ter wereld komen even goed overeen dan de forumleden hier
                                      Achja als ze dieselmotoren perfect milieuvriendelijk en betrouwbaar aan een schappelijke prijs krijgen zonder gesjoemel, heb ik er niks op tegen .

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

                                        Waarom niet gewoon een Diesel-hybride, zoals MERCEDES in Genève laat zien?
                                        Omdat die dieselmotor in een hybride, dan nog trager op temperatuur komt en nog meer problemen geeft… dat was alvast de reden dat Peugeot ermee stopte

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                          Diesel-hybride bestaat al lang: S-V60 D6 bijvoorbeeld. Maar prijs, onderhoudskost en gewicht van de auto zijn gewoon nooit interessant want je hebt telkens alles wat aandrijving is x2.
                                          Gevolg is dat je eigenlijk ook nooit echt een zuinige en milieuvriendelijke auto kan hebben... Misschien wel minder uitstoot ter plaatse, maar dat wordt vervangen door meer electriciteit die ook ergens vandaan moet komen, en het merendeel is nog steeds op basis van gas of nucleair.
                                          De meeste mensen die voor een plug-in hybride kiezen hebben zonnepanelen liggen, dus dies stroom is dan echt wel groen.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X