Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel of benzine volgens Autogids

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

    allez tis te hopen dat je dit weekend lang met krampen zit zodat je veel moet
    Haha... laat maar zo zulle

    Comment


    • #22
      Porsche stopt volledig met de verkoop van alle diesels, in alle modellen, in alle landen
      Met de komst van de [nieuwe Panamera](https://autofans.be/rijtesten/sedan/38087-rijtest-porsche-panamera-4-e-hybrid-2017) en [Cayenne](https://autofans.be/nieuws/officieel/37976-officieel-porsche-cayenne-2017) stond er enkel nog een dieselversie van de Macan bij de Porsche-dealer. Ook die is nu verdwenen uit de bestellijst. Een mooie dag voor de Porsche-aficionado.


      Koop je de nieuwste Peugeot Euro 6 diesel, mag je die volgend jaar, gratis omruilen voor een benzine versie…


      Stedelijke vervuiling is voor75% te wijten aan diesel personenauto’s en slechts 3% benzine auto’s…

      Comment


      • #23
        Euhm dus...
        Met uw linkjes altijd om uw “gelijk” te bewijzen.
        De feiten liggen nu eenmaal anders dan jij ze probeert voor te stellen.
        Zoek eens linkjes waarin je vraagt naar de schadelijkheid van benzines en je vindt er tichtig...

        Nogmaals, beiden blijken even vervuilend. Met zelfs de vervuiling van de huishoudens op kop. Dus er zijn GEEN WINNAARS.

        Zelfs uw scheten blijken vervuilend

        Comment


        • #24
          In uw openingspost zeg je dat modernes benzines nog gevaarlijker zijn. En tegelijk dat ze op de goeie weg zijn.. dan was het met oude benzines nog erger gesteld?
          En dat verhaal van nieuwe technieken zonder bougies.. da's toch net wat mazda doet met skyactiv-X en waar je lovend over bent?

          Ik wil uw verhaal niet afbreken of ontkennen dat DI's vervuilend zijn, maar... graag wat beter onderbouwde argumenten
          Last edited by sunking; 22/02/2018, 16:57.

          Comment


          • #25
            Heb je het artikel inmiddels gelezen ?
            Last edited by ; 23/02/2018, 06:32.

            Comment


            • #26
              Heb mijn openingspost zonet nagelezen, staan weinig onwaarheden in.

              Dit is gepost in het forumdeel voor AG en hun artikels, met als raad het te lezen. Nee zoals te verwachten ne helen hoop links van disbeliever die de moeite niet eens doen dit artikel te lezen. Voor die paar euro’s dat het kost... Als men het niet wil lezen dan kan je er moeilijk gerichte kritiek op geven.

              Die sky active is bezig met variabele drukken in de verbrandingskamer of zo. Weet het niet uit mijn hoofd.... Dus best eens lezen
              Last edited by ; 23/02/2018, 06:38.

              Comment


              • #27
                Ik wou gisteren de autogids kopen maar hij lag niet in de rekken .

                Maar wat is nu de waarheid? Het artikel? de links van quovadis ? jouw mening? mijn mening?
                Wat we zelf geloven, aanzien we als waarheid, hetgeen we niet geloven als leugens...

                Comment


                • #28
                  Ik trek het me eigenlijk niet aan, ik raad gewoon aan dat artikel eens te lezen is zeer informatief voor de benzine adepten met eenzijdige visie.

                  Mijne volgende wordt wellicht ne Chinees, denk zelfs weer diesel

                  Een jaar na de Ren-conceptcar onthult Techrules in Genève de Ren RS. De definitieve versie van deze elektrische supercar krijgt een turbine voor meer rijbereik.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Heb je het artikel inmiddels gelezen ?
                    Ja, (in de bibliotheek)

                    Het artikel klopt, zoals de situatie was rond +/- 2015….
                    • Dus voor een TCE 1.2 1.6 of THP 1.6 (PSA/ BMW/Mini) of N20 (BMW) of TSI 1.4 /1.8/2.0 (2009-2014) motor met alleen directie injectie…
                    Om deze schadelijke vervuiling (intern in de motor/kleppen en voor de mens) te vermijden hebben echt moderne benzinemotoren nu een variabele indirecte (lage toeren en stationair) en directe injectie (vooral hoge toeren)
                    • Sommige merken verkopen (voorlopig) natuurlijk nog steeds hun oude type….onder het mom dat het een moderne (directe) benzine motor is.
                    De effecten met de roetfilter in indirect en direct injectie benzinemotor zijn in de labo’s goed…in de praktijk kunnen er misschien nog kinderziektes opduiken….

                    En als men sjoemelt… (zoals met de diesel software / roetfilter of EGR klep) is alles een maat voor niets…

                    Elke motor met een verbranding is natuurlijk vervuilend, behalve waterstof…

                    ps
                    De Opel 1.6 i 170/200 pk was de eerste in 2013 met deze dubbele injectie, maar toen was niemand erin geïnteresseerd (PSA gaat de techniek nu ook toepassen)
                    B48 en alle TSI motoren hebben dit intussen ook

                    Comment


                    • #30
                      Hoeveel stoot een moderne met variabele injectie dan nog uit? Gelijk mijnen 1.0 tsi zonder filter.

                      Comment


                      • #31
                        Nieuwste info geeft iig aan dat de deeltjes van een benzinewagen met DI zo klein zijn dat ze niet gefilterd kunnen worden.Dus die labotesten zijn ofwel verouderd, ofwel niet in staat die deeltjes te meten.
                        Maar ja, als jullie beiden er zeker van zijn dat de uitstoot van jullie wagens niet of slechts weinig vervuilend is, ben ik blij voor jullie. Ik heb er niks op tegen om te zeggen dat zowel diesel als benzine vervuilend blijken. Maar iedereen wordt beetje gestuurd door de overheid. Nu gaan ze houtstoven met de vinger wijzen, de volgende stap hierin kunnen we voorspellen...
                        Lijkt wel dat ze de mensen bang maken om nog te leven..

                        Comment


                        • #32
                          Ook interessant : https://www.youtube.com/watch?v=xrLN...ature=youtu.be

                          En ja, DHL, interessant artikel.

                          Comment


                          • #33
                            Ik heb nog geen gegronde reden om aan te nemen dat het een nu gevaarlijker is dan het ander. Natuurlijk, de overheid schiet op alles wat beweegt, en meestal te laat (als het kalf verdronken is, dempt men de put, paar dagen geleden dodelijk opgeval op zwart kruispunt dat al lang gekend was, nu gaan ze nog eens in gang schieten...)
                            Maar dat alles vol vuiligheid zit, staat wel vast.. plastic, da's nog zoiets... https://www.hln.be/wetenschap-planee...stic~a643eea9/
                            en mja er wordt wel vanalle belasting gegeven op dingen die vervuilend of ongezond zijn (tabak, alcohol, auto's, allerlei milieutaksen voor bedrijven.. ) maar er wordt ook wel veel overheidsgeld in gezondheidszorg gestoken, of uitkeringen voor zieken, pensioenen ... op één of andere manier moeten ze hun begroting wel rondkrijgen en 't is altijd wachten op 't volgende wat ze gaan belasten.
                            En, niet vergeten, auto's worden eigenlijk nog altijd zwaar gesubsidieerd (aftrekbaarheid bedrijfswagens) en de wegentaks ligt hier redelijk laag, ik rij quasi gratis in feite, ne citroen C3 van cambio die 'k twee keer per week zou gebruiken zou me duurder uitkomen dan met m'n golf op de zaak rijden.

                            Nu vraag ik mij af, met de huidige ontwikkelingen, stel dat de taks op diesel en benzine toch gelijk zou zijn (alle twee vervuilend), de prijs aan de pomp is inmiddels ook gelijk, hoe snel verdient zich de meerprijs van een dieselwagen dan nog terug?

                            Comment


                            • #34
                              Voorbeeld in AG is oa. van de Renault Megane in 1.2 TCe 130 en 1.6 dCi 130. Waarbij de benzine 138 000 000 000 partikel-deeltjes (fijn stof) uitstoot en de diesel 1 500 000 000 deeltjes. Oftewel om en bij een factor 100 meer kleine deeltjes bij de benzine.

                              Comment


                              • #35
                                ik blijf er nog steeds vanuit gaan dat diesel de co² uitstoot wereldwijd enorm kon drukken om de opwarming te beteugelen, het - voor mij - échte probleem

                                als europa zwicht, en das intussen wel gebeurd en meegaat in de cancerogeniteit van het goedje, vraag ik me af waarom we elk jaar dan zogezegd met z'n allen dan 3 maanden ouder worden en daarmee langer moeten gaan werken

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  Voorbeeld in AG is oa. van de Renault Megane in 1.2 TCe 130 en 1.6 dCi 130. Waarbij de benzine 138 000 000 000 partikel-deeltjes (fijn stof) uitstoot en de diesel 1 500 000 000 deeltjes. Oftewel om en bij een factor 100 meer kleine deeltjes bij de benzine.
                                  Je hebt het inderdaad gelezen

                                  Ik kan niet zo goed herhalen zonder de AG erbij te nemen wat er juist allemaal in stond. Men maakt geen van de twee brandstoffen gelijk met de grond, zoals onze overheid dit momenteel wel doet; maar men maakt een eerlijke vergelijking tussen beide. En de conclusie van het hele verhaal is eigenlijk dat de benzinemotoren achterstand hebben op de dieselmotoren, maar mits voldoende studie kunnen bijbenen (het is daar waar ze op goed weg zijn...). Maar men besluit gelijk ook dat de dieselmotor ook nog steeds verder ontwikkeld wordt.

                                  T wordt tijd dat velen ne keer hun ogen open trekken dat de discussie niet echt gaat omtrent benzine of diesel. Maar dat de staat (of staten zoals men wenst) een hetze voert tegen diesel omdat dit hen goed uitkomt. Dat ze de prijzen gelijk trekken, ok, als beide brandstoffen evenveel kosten in productie, kan ik daarin komen.

                                  Het verhogen van de taxen op diesels is echter oneerlijk, het verbieden van auto's in steden is aanneembaar als dit voor beide brandstoffen zou gelden en mocht dan in termijn gerust wat langer gedoogd worden. Want daar waar men vroeger zelfs premies gaf om een dieselwagen te kopen, worden de mensen nu het zwaarst gestraft door het grote waardeverlies op hun wagens.
                                  Da's ook een mooie manier om inkomsten te genereren, denk aan de BTW die men nu extra kan binnen rijven, de BIV die binnen komt,...

                                  Het gaat hier niet om de terugverdientijd van een diesel, het gaat om twee zaken die het milieu laat ons nog maar zeggen even fel belasten (de ene momenteel nog meer dan de andere zelfs) en de unfaire houding hier tov.
                                  Zoals Bobo ook aanhaalt, binnen x tijd kan men weer gaan roepen om dieselwagens alleen al voor de C02, wat een wereldwijde roep is, te verlagen (zoals Japan nu doet).

                                  Wellicht zal iemand nu aanhalen dat de techniek van Renault 1.2 TCE verouderd is en vervangen wordt. Maar die rijden intussen wel massaal rond, zijn zeer ongezond en betalen een kleinigheid aan wegentaxen. Waar zit de logica ? Wat als de 1.3 TCE ook veel en nog fijnere deeltjes blijkt uit te stoten ? Zal men consequent optreden dan ?

                                  De affaire van dat ongeluk een paar dagen geleden heeft nu niet veel met de problematiek te maken, maar toont inderdaad wel de hypocrisie van bepaalde personen en hun (ik zou het bijna corrupte noemen) beleid duidelijk aan.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Hoeveel stoot een moderne met variabele injectie dan nog uit? Gelijk mijnen 1.0 tsi zonder filter.
                                    Veel meer dan mijn dieselke

                                    Comment


                                    • #38
                                      Diesel is momenteel totaal verbrand. De publieke opinie is gewoon gedraaid, en daar helpen amper rapporten tegen.

                                      Benzinemotoren met directe injectie hebben ook last van roet, omdat de benzine minder tijd heeft om te verdampen. Ook benzine brandt pas als die verdampt is. Enkel gassen branden!
                                      Laat het nu net zo zijn dat je die directe injectie nodig hebt om het verbruik te verlagen en om de Nox laag te houden....

                                      Daarom dat CNG of LPG altijd beter scoort op uitstoot van fijn stof.

                                      Maar de neergang van diesel is niet meer te stuiten. Meer en meer steden gaan diesel gewoon verbieden, terecht of onterecht. Het kiesvee vraagt het dus de politici volgen.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Diesel is momenteel totaal verbrand. De publieke opinie is gewoon gedraaid, en daar helpen amper rapporten tegen.

                                        Benzinemotoren met directe injectie hebben ook last van roet, omdat de benzine minder tijd heeft om te verdampen. Ook benzine brandt pas als die verdampt is. Enkel gassen branden!
                                        Laat het nu net zo zijn dat je die directe injectie nodig hebt om het verbruik te verlagen en om de Nox laag te houden....

                                        Daarom dat CNG of LPG altijd beter scoort op uitstoot van fijn stof.

                                        Maar de neergang van diesel is niet meer te stuiten. Meer en meer steden gaan diesel gewoon verbieden, terecht of onterecht. Het kiesvee vraagt het dus de politici volgen.
                                        Ja, zo is het...

                                        Maar enkel, auto's met directe injectie stoten toch ook redelijk veel Nox uit ?
                                        En ook veel roet in grammen per kilometer maar vooral het aantal deeltjes per gram is zeer groot. En dat maakt het nog zo gevaarlijk omdat een roetfilter die deeltjes niet kan opvangen. Die zijn te klein voor een roetfilter, dus hetgene wat ze nu gaan doen (benzinewagens van roetfilter voorzien) brengt ook totaal niks op.

                                        Nu ze dit beginnen te beseffen... wat wordt de volgende stap? Benzine ook zwaarder belasten om het aantal gereden kilometers per Belg te verlagen en zodoende de uitstoot lager te krijgen ?

                                        Dat ze iets willen veranderen, daar kan ik akkoord mee gaan. Maar dat ze er opbrengsten proberen uit te halen is volledig verkeerd. Dat ze gewoon de verkoop van diesel en benzinewagens verbieden vanaf een bepaald jaar, geen verbod op het gebruik van diesels en benzine. De taxen behouden (eventueel verhoudingsgewijs voor benzine gelijk trekken met de diesels) en dit geld gebruiken om electrisch rijden betaalbaar te maken...

                                        Maar nu geven ze zich onterecht uit als zijnde bezorgd om de volksgezondheid om stemmen te winnen. Maar men beseft niet dat het momentele beleid gewoon een leeg vat is momenteel...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          Het kiesvee vraagt het dus de politici volgen.
                                          Ik denk dat er weinig mensen echt zo hard van wakker liggen hoor. Denk dat er weinigen van "het kiesvee" daar voor kiezen als je het zou gaan vragen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X