Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel of benzine volgens Autogids

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

    In dat artikel :.

    Inderdaad, dat klopt niet. Diesels zijn effectief gezakt in waarde.

    Nu heeft men schrik van diesels en rendeert het inderdaad niet meer om de meerprijs voor een diesel te betalen bij aankoop van een nieuwe wagen. Dat haal je er niet meer uit.

    Maar als ze gaan beseffen dat die meerprijs er niet meer is bij aankoop van een tweedehandswagen (als de prijzen tussen een tweedehandse benzine en een tweedehandse diesel gelijk komen)... dan zullen er wel weer diesels tweedehands verkocht worden.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten


      Inderdaad, dat klopt niet. Diesels zijn effectief gezakt in waarde.

      Nu heeft men schrik van diesels en rendeert het inderdaad niet meer om de meerprijs voor een diesel te betalen bij aankoop van een nieuwe wagen. Dat haal je er niet meer uit.

      Maar als ze gaan beseffen dat die meerprijs er niet meer is bij aankoop van een tweedehandswagen (als de prijzen tussen een tweedehandse benzine en een tweedehandse diesel gelijk komen)... dan zullen er wel weer diesels tweedehands verkocht worden.
      Ja tis vreemd, vanuit een financieel standpunt, als ik nu een nieuwe wagen zou kopen, is benzine het interessantste. Maar als ik 2de hands moet kijken, is een jonge diesel (minstens euro5, maar liefst euro6) het interessantste.

      Comment


      • #83
        Topic opgeschoond en eentje heeft verlof gekregen voor een week.
        Hou het proper he jongens.

        Comment


        • #84

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ga jij in Belgie blijven wonen denk je ? Of zou je mettertijd uitwijken naar de UK of de USA? IBenzine is vrij goedkop in de usa geloof ik ? Ik zou eerder Canada verkiezen denk ik...
            De lucht begint hier op te klaren, dus blijf ik in België...

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              En het gaat me eigenlijk meer om het principe... kan een stad zomaar een Europees goedgekeurd produkt verbieden ? .
              Die 70 Duitse steden, willen diesel verbieden, omdat ze anders een boete van 4 miljard Euro, van de EU moeten betalen. (omdat de NO² uitstoot soms 70% teveel is)

              De deelstaten en de federale regering, wilden de boete niet overnemen. (ze zijn immers niet bevoegd, maar wel de gemeente) maar stapten wel naar de rechtbank, om het verbod te laten annuleren. (omdat anders diesel eigenaars financiële schade hebben)

              Het hooggerechtshof zegt nu dat de steden wel zo'n verbod mogen invoeren (sommige willen ook euro 6 verbieden in 201

              Comment


              • #87
                Nog goedkopere diesels dus!
                Als je niet de grote steden in moet, zal een euro5 diesel dus wellicht het beste koopje zijn voor de komende jaren.

                Comment


                • #88
                  Blijf me toch afvragen hoe consequent men zal ingrijpen bij de di benzines. Meer stof en fijner stof dan een euro 5 diesel.... Moet maar 1 iemand klacht indienen en de wagen is ook vertrokken.

                  Comment


                  • #89
                    En hopla, precedent in Duitsland. Alle diesels in het vizier...

                    Een Duitse federale rechtbank maakt geen bezwaar tegen een dieselverbod in steden. Dat heeft grote gevolgen in dieselland Duitsland.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #90
                      Ben eens benieuwd of ze 13 mio dieselwagens durven blokkeren eigenlijk. Denk dat daar wel serieus zou tegen gereageerd worden.

                      Ik had eens iets gelezen over BMW en aanpassing Euro 5 naar Euro 6. Maar vind het niet meer. Volgens ik me meen te herinneren waren ze daarmee bezig op één of andere manier.

                      Comment


                      • #91
                        Erst Dr Pley, nun Twintec-Baumot: Fahrer älterer Mercedes Diesel können jetzt zwischen zwei Nachrüstsystemen wählen. Alle Infos zum SCR-Kat!

                        Comment


                        • #92
                          Bedankt, misschien ooit in de toekomst;-).

                          Het wordt erger en erger, nu willen ze de kachels laten registreren, kortom wat is de volgende stap, maar besparingen bij de overheid hoor je niks alles is puur op de consument gericht. Als je dan groen nu bezig hoort wat ze willen met de verkiezingen...de generatie die vroeger het “begaaid” heeft gaat nu bijna een politiestaat oprichten, lukt het niet zo, dan ons door de “figuurlijke” strot rammen. Na diesels komt de benzine, na benzine de elektriciteit, na de elektriciteit willen ze de auto’s per gezin beperken....iedereen moet in een spreekwoordelijk “kippenhok” gaan wonen, auto wordt een luxe object.... hoe kan je geloof in iets hebben als er totaal geen realisme meer is. Nu mijn gedachtegang is daarin anders, na men hogere studies eerst bewust gekozen voor een jaar gewoon op de werkvloer te werken om te weten hoe het daar aan toe gaat, die ervaring gebruikt voor mijn huidige functie en blijf ook elk jaar bijleren wat er nieuw bestaat. Dit heeft voor mij veel ogen geopend. Mijn gedacht is: een de politiek is vaak niet geschoold of telang geleden. 2de is dat ze te veraf van de mensen staan. Ze weten niet wat er leeft en erger interesseert hun ook niet. 3de punt in belgie zijn ze met veel teveel politiekers plus daarbij nogeens cultuur verschillen.

                          Comment


                          • #93
                            Groen is onbekwaam om een land te besturen, stel u voor. Hun visie op commerce toonden ze al met hun renderende oxfamwinkels
                            Zet een paar topzakenmensen geflankeerd door een team informanten met perfecte kennis van hun materie aan het hoofd van dit land. Dan zou je snel doorgedreven veranderingen zien zonder al dat sentiment.

                            Comment


                            • #94
                              Oxfam heeft niets te maken met Groen. En Groen zit nergens in de regering dus kan ook niets met die kachels te maken hebben.
                              Daarom ben ik dus tegen de stemplicht. Wa ne quatsch.

                              Ik ben zelf voor geen enkele Belgische partij. Geen enkele partij biedt een plan dat genoeg aansluit bij mijn visie. Bij de socialisten en groenen te veel regeltjes, bij andere partijen weer andere problemen. Maar tegen van die quatsch kan ik niet tegen.

                              Er is in het algemeen gewoon te veel politiek gezwets om het politiek gezwets. Om de verkiezingen te winnen. Om in de kijker te staan. Maar een regelrecht gebrek aan langetermijn visie bij de meeste partijen. Groen kun je tenminste niet verwijten dat ze nergens voor staan. NV-A voor een meer onafhankelijk Vlaanderen bv?.Amehoela. Just niks. Maar zo is het bij elke partij wel wat. Ik vind elke partij praktisch onbekwaam om het land te besturen.
                              Last edited by Phate; 02/03/2018, 01:18.

                              Comment


                              • #95
                                Da's een kwinkslag hee. Moet eens zien wie de vrijwilligers van Oxfam zijn . Van die kachels heeft toch niemand iets gezegd dat dit van Groen kwam ?

                                Ik volg uw mening dat momenteel geen enkele partij het ideale is, daarom mijn opmerking (die uiteraard ook niet als echt serieus kan genomen worden) ivm die bedrijfsleiders....

                                Groen heeft zijn 10 stappenplan voorgesteld vandaag: verkeersveiligheid. Het gevaarlijkste stuk steenweg naar Wetteren dat men sinds 78 wil rechttrekken en bekend staat als dodenweg bij uitstek (vielen al tig doden op dat stuk), waarvoor zelfs 14 jaar geleden al een brug gebouwd werd, wordt nog steeds tegen gehouden door de groenen...Nieuw tracé zou door agrarisch gebied lopen, voor meer fijn stof zorgen (agrarisch gebied (!)), er mag geen extra beton meer ed...

                                Politiek ... inderdaad quatsch. Ik zou ook graag weten waarop ik moet stemmen om goed te doen.

                                Ah ja, de stemplicht afschaffen, wat zou het voordeel hierin zijn ? Lopen we dan niet het gevaar dat minderheden extremer worden en dit zijn weerslag heeft op de uitslag ? Ik weet het echt niet hee, is een open vraag.

                                T is wel beetje off topic sorry
                                Last edited by ; 02/03/2018, 04:12.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  Ik vind elke partij praktisch onbekwaam om het land te besturen.
                                  Dat is ook zo, ze hebben allemaal een grote mond, veel gezever, standpunten die op geen kloten slaan en als ge naar uitleg vraagt dan kunnen ze die niet geven.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #97
                                    ik vermoed dat als je stemplicht afschaft een bepaalde groep (hoef ik geen tekening bij te maken) steeds meer macht gaan krijgen. Die zijn pas begonnen met partijen (overal) op te richten en die groep doet er alles aan om ook in de “europese” politiek een voet aan de grond te krijgen en de aanhang is zeer fanatiek. Nu ik vraag me zelf af tot wat het gaat leiden...europa is zelf een luchtbel die geen voeling heeft met de gewone mens en waarvan de postjes bezet zijn door vriendjespolitiek, kijk maar naar een Verhofstad of een de Gucht om maar iets te zeggen...

                                    je hebt ingeval van diesel en bezine topic een “hot” item gemaakt :-D. Ik denk dat het beste is van zolang je een auto kunt blijven rijden, blijf ervan genieten, auto’s worden duurder, taksen duurder op termijn, brandstof welke dan ook, ook duurder. Volgende stap is rekeningrijden, camera’s staan er dadelijk al onder de noemer “Veilig” hebben ze er zo kunstmatig geld voor gegenereerd. We zullen op termijn de auto moeten zien als een luxe object als deze politieke weg zich doorzet en ze doen het stap bij stap (slim gezien) zodat er niet teveel protest op gang wordt gezet van de gewone burger.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Mijn excuses voor de off-topic. En ik had inderdaad fout gelezen, dacht gezien te hebben dat dat van de kachels aan groen gelinkt werd, omdat na het vermelden hiervan direct ne "rant" over groen begon.

                                      En het is een beetje paradoxaal, door stemplicht af te schaffen gaan er minder "armen" stemmen, die echter paradoxaal, meer stemmen op partijen die niet direct voor hun belangen opkomen. Ik weet niet hoe het de laatste jaren zit, met de sterkere opkomst van NVA. Cijfers die ik nog weet zijn van de periode 06-11 ofzo. De armere bevolking stemt relatief gezien meer voor partijen zoals het vlaams belang en relatief minder voor SPa en Groen. En ik dacht ook meer voor NVA. Dacht dat de SPa relatief gezien meer hoger opgeleide kiezers had. Maar dit is dus al van verschillende jaren geleden.

                                      Alleszins, wat ik persoonlijk een voordeel vindt van de stemplicht af te schaffen is dat je partijen forceert ook effectief aantrekkelijk te zijn. En mensen te overtuigen om voor hun te komen stemmen. Ipv gewoon de grootste mond op te zetten of de minst slechte keuze te zijn.

                                      Ik heb poltieke wetenschappen gestudeerd en heb ondertussen echt een degout van de politiek, op mijne leeftijd al. Echt triestig eigenlijk.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                        Ik heb poltieke wetenschappen gestudeerd en heb ondertussen echt een degout van de politiek, op mijne leeftijd al. Echt triestig eigenlijk.
                                        Ik ben heel lang naief geweest eigenlijk en ik dacht dat politiek gevoerd werd door verkozen partijen die voor of tegen stemmen bij eender welke beslissing, op eender welk niveau.
                                        Heb ik mij jaren vergist ja

                                        Comment


                                        • Het zal me allemaal worst wezen.

                                          Ik geniet van een leuke auto, trek me van de nieuwe regels geen bal aan want ze veranderen toch om de paar jaar.

                                          Als ik ooit een stad niet meer in mag met de V70 neem ik de Leon wel, of een taxi. Veel goedkoper dan om de 5 jaar of zo van auto te veranderen omdat er weer een of andere nieuwe visie op technologie en milieu is.

                                          Hoe dan ook, heeft men niet door dat bv. auto- en batterijproductie op zich ook een directe en indirecte aanslag op het milieu en de natuurlijke rijkdommen vormen.

                                          Nieuws over nieuwe regeltjes rond benz, diesel, gas, electrisch, steden enz. interesseert me voor geen meter. Een windhaan is er toch niets tegen.
                                          Met mijn V70 ga ik weer 3 à 400.000 km bollen, net als met de Mondeo, en er lekker van genieten.

                                          Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X