Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Diesel of benzine volgens Autogids
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Wie nu tweedehands diesel wil kopen, zal binnenkort zeer goede zaken doen.
Ik merk dat de tweedehands diesel prijzen nu ook al zakken.
Wie nog een diesel nodig heeft, bv.omdat hij een grote wagen nodig heeft met veel koffer/passagierruimte en veel snelwegkilometers doet, kan nu goede deal doen door bv. een auto van 100-120 000 km te kopen met betrouwbare motor en daar nog een heel eind mee rijden, en tegen dat diesel volledig gebannen wordt 2020/2030 is deze toch opgereden...
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenWas in het nieuws ook nog dat België, na Italië, het duurste land was om diesel te tanken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
Italië is duurder, maar Zwitserland en Duitsland ook. Zwitserland zelfs veel duurder, langs de autostrade meer dan 2 euro per liter. In het binnenland niet onder de 1,55 euro. In Zwitserland is alles natuurlijk waanzinnig duur. Iets bescheiden eten in een wegrestaurant kost er bijna het dubbele van de prijs in Duitsland.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Natuurlijk is brandstof in België duur geworden, de manier waarop men de accijnzen stelselmatig verhoogd heeft.
De meerinkomsten door de afstraffing van diesel moeten werkelijk gi-gantisch zijn: gezien de vele diesels die nog een hele tijd zullen rondrijden massale accijnswinst, en intussen kopen vele mensen benzinewagens, maar door het meerverbruik van die wagens t.o.v. diesel opnieuw grote toename inkomsten op de benzine-accijnzen. Plus op termijn gaat ook benzine verder belast worden want meer benzinewagens betekent méér broeikasgasuitstoot.
En wat is de toekomst van gas? Er mogen al geen nieuwe gasaansluitingen in verkavelingen gelegd worden, dus wat met CNG op termijn?
Tel daar ook de meerinkomsten door verhoging van verkeersbelasting op diesel.
Ik ben het er volledig mee eens dat er teveel diesels zijn en hun uitstoot schadelijk is, dus daar moest iets aan gedaan. Waarom is die ferme meerbelasting dan niet gecompenseerd met hoge subsidies voor wie bij aankoop kiest voor de alternatieven, benzine, hybride, electrisch? Bv. 1500 euro premie bij aankoop.
Dat is uiteraard niet gebeurd omdat men dat extra geld absoluut nodig had voor de begroting. Maar zo is de auto weer eens de melkkoe, en wordt de omschakeling volledig in de nek van de consument geduwd.
Comment
-
Die elektrische auto's gaan ook niet gesubsidieerd blijven, je ziet dat nu al in Nederland.
Eens iedereen benzine heeft, komt er koolstoftaks, iedereen koopt elektrisch en gaan ze dat takseren en moet iedereen waterstof kopenKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Voor wie een auto het meest gebruikt en de auto’s die het meest gekocht worden (bedrijfswagens), is autorijden nog steeds bijna gratis….daarom zijn er steeds meer files…
We staan met z'n allen meer en langer in de file, dat blijkt uit de halfjaarlijkse filecijfers van VRT NWS. Op sommige wegen staan we zelfs bijna altijd stil.
Accijnsverhogingen en verkeersbelasting blijven voor de bedrijven, een peulschil ipv sociale lasten en bedrijfsvoorheffing.
Het aantal nieuwe bedrijfswagens is vorig jaar met ruim drie procent gestegen, terwijl de overige inschrijvingen lichtjes daalden.
Maar geen enkele minister durft dit oplossen…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenToename van verkeer komt ook door de vele bestelwagens die onze online aankopen komen leveren. Vind het artikel niet meer terug maar dit zou voor 50% de oorzaak zijn van de verhoging.
En zolang dat het OV niet beter, veiliger, flexibeler, etc etc wordt zullen mensen hun auto blijven gebruiken.
Ik las dit nog zelfs, Vlaanderen is al zo klein en gaan ze nog vanalles opdelen
De Vlaamse regering keurde zaterdag, tijdens de marathonvergadering waarin 180 beslissingen werden genomen, ook een ingrijpende hervorming van De Lijn goed. Het openbaar vervoer in Vlaanderen zal evolueren van de 'basismobiliteit' nu naar een systeem van 'basisbereikbaarheid'. Om lokale besturen meer inspraak te geven, wordt De Lijn bovendien opgesplitst in vijftien nieuwe 'vervoerregio's'.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVroeger gingen we naar de winkel(s) en kochten meestal in een keer alles wat we nodig hadden. Nu laten we voor elke scheet zo'n camionette rijden.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
Die camionette heeft wel meteen een hoop scheten bij die die overal bij u in de buurt aflevert. Voor een groot deel zijn dit allemaal ritjes die al die mensen in de buurt individueel zouden hebben afgelegd naar de boekenwinkel, electrowinkel, computerwinkel, platenzaak, etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
Die camionette heeft wel meteen een hoop scheten bij die die overal bij u in de buurt aflevert. Voor een groot deel zijn dit allemaal ritjes die al die mensen in de buurt individueel zouden hebben afgelegd naar de boekenwinkel, electrowinkel, computerwinkel, platenzaak, etc.
Comment
Comment