Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel of benzine volgens Autogids

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Interessant artikel ivm mogelijkheden om een Euro 5 diesel naar 6 om te (laten) bouwen :

    Euro 6 beim Diesel nachrüsten, Fahrverbote vermeiden: Lösungen von Baumot/Twintec, Dr. Pley & Oberland-Mangold. Das KBA listet die Genehmigungen auf!

    Comment


    • De populariteit van dieselwagens is in vrije val. Ook tweedehandsdieselwagens zijn minder gewild.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Wie nu tweedehands diesel wil kopen, zal binnenkort zeer goede zaken doen.

        Ik merk dat de tweedehands diesel prijzen nu ook al zakken.

        Wie nog een diesel nodig heeft, bv.omdat hij een grote wagen nodig heeft met veel koffer/passagierruimte en veel snelwegkilometers doet, kan nu goede deal doen door bv. een auto van 100-120 000 km te kopen met betrouwbare motor en daar nog een heel eind mee rijden, en tegen dat diesel volledig gebannen wordt 2020/2030 is deze toch opgereden...

        Comment


        • De accijnzen op diesel en benzine zijn vandaag voor het eerst volledig gelijkgeschakeld.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Was in het nieuws ook nog dat België, na Italië, het duurste land was om diesel te tanken.
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
              Was in het nieuws ook nog dat België, na Italië, het duurste land was om diesel te tanken.
              Italië is duurder, maar Zwitserland en Duitsland ook. Zwitserland zelfs veel duurder, langs de autostrade meer dan 2 euro per liter. In het binnenland niet onder de 1,55 euro. In Zwitserland is alles natuurlijk waanzinnig duur. Iets bescheiden eten in een wegrestaurant kost er bijna het dubbele van de prijs in Duitsland.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten

                Italië is duurder, maar Zwitserland en Duitsland ook. Zwitserland zelfs veel duurder, langs de autostrade meer dan 2 euro per liter. In het binnenland niet onder de 1,55 euro. In Zwitserland is alles natuurlijk waanzinnig duur. Iets bescheiden eten in een wegrestaurant kost er bijna het dubbele van de prijs in Duitsland.
                klopt, ze hadden het dan ook over de EU landen. Maar in Duitsland is diesel wel veel goedkoper als in Belgie maar niet zo goedkoop als in Luxemburg en Oostenrijk
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                Comment


                • Natuurlijk is brandstof in België duur geworden, de manier waarop men de accijnzen stelselmatig verhoogd heeft.

                  De meerinkomsten door de afstraffing van diesel moeten werkelijk gi-gantisch zijn: gezien de vele diesels die nog een hele tijd zullen rondrijden massale accijnswinst, en intussen kopen vele mensen benzinewagens, maar door het meerverbruik van die wagens t.o.v. diesel opnieuw grote toename inkomsten op de benzine-accijnzen. Plus op termijn gaat ook benzine verder belast worden want meer benzinewagens betekent méér broeikasgasuitstoot.

                  En wat is de toekomst van gas? Er mogen al geen nieuwe gasaansluitingen in verkavelingen gelegd worden, dus wat met CNG op termijn?

                  Tel daar ook de meerinkomsten door verhoging van verkeersbelasting op diesel.

                  Ik ben het er volledig mee eens dat er teveel diesels zijn en hun uitstoot schadelijk is, dus daar moest iets aan gedaan. Waarom is die ferme meerbelasting dan niet gecompenseerd met hoge subsidies voor wie bij aankoop kiest voor de alternatieven, benzine, hybride, electrisch? Bv. 1500 euro premie bij aankoop.

                  Dat is uiteraard niet gebeurd omdat men dat extra geld absoluut nodig had voor de begroting. Maar zo is de auto weer eens de melkkoe, en wordt de omschakeling volledig in de nek van de consument geduwd.

                  Comment


                  • Vadertje staat zal altijd te weinig geld hebben. Altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. En maak uw borst maar nat met wat er nog op ons afkomt. Vergrijzing met de bijbehorende kosten, verdere automatisering enz enz....

                    Comment


                    • Die elektrische auto's gaan ook niet gesubsidieerd blijven, je ziet dat nu al in Nederland.

                      Eens iedereen benzine heeft, komt er koolstoftaks, iedereen koopt elektrisch en gaan ze dat takseren en moet iedereen waterstof kopen
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • Voor wie een auto het meest gebruikt en de auto’s die het meest gekocht worden (bedrijfswagens), is autorijden nog steeds bijna gratis….daarom zijn er steeds meer files…
                        We staan met z'n allen meer en langer in de file, dat blijkt uit de halfjaarlijkse filecijfers van VRT NWS. Op sommige wegen staan we zelfs bijna altijd stil.


                        Accijnsverhogingen en verkeersbelasting blijven voor de bedrijven, een peulschil ipv sociale lasten en bedrijfsvoorheffing.
                        Het aantal nieuwe bedrijfswagens is vorig jaar met ruim drie procent gestegen, terwijl de overige inschrijvingen lichtjes daalden.


                        Maar geen enkele minister durft dit oplossen…

                        Comment


                        • Toename van verkeer komt ook door de vele bestelwagens die onze online aankopen komen leveren. Vind het artikel niet meer terug maar dit zou voor 50% de oorzaak zijn van de verhoging.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Toename van verkeer komt ook door de vele bestelwagens die onze online aankopen komen leveren. Vind het artikel niet meer terug maar dit zou voor 50% de oorzaak zijn van de verhoging.
                            Vind ik een beetje kort door de bocht. Vroeger gingen wij naar de steden en winkels met onze auto. Nu blijven wij thuis en bestellen we online en komt er een auto naar ons.Dus een auto rijdt er nog steeds rond voor dat pakje. Oftewel ga je het zelf halen of wordt het gebracht.

                            En zolang dat het OV niet beter, veiliger, flexibeler, etc etc wordt zullen mensen hun auto blijven gebruiken.

                            Ik las dit nog zelfs, Vlaanderen is al zo klein en gaan ze nog vanalles opdelen
                            De Vlaamse regering keurde zaterdag, tijdens de marathonvergadering waarin 180 beslissingen werden genomen, ook een ingrijpende hervorming van De Lijn goed. Het openbaar vervoer in Vlaanderen zal evolueren van de 'basismobiliteit' nu naar een systeem van 'basisbereikbaarheid'. Om lokale besturen meer inspraak te geven, wordt De Lijn bovendien opgesplitst in vijftien nieuwe 'vervoerregio's'.
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • Vroeger gingen we naar de winkel(s) en kochten meestal in een keer alles wat we nodig hadden. Nu laten we voor elke scheet zo'n camionette rijden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Vroeger gingen we naar de winkel(s) en kochten meestal in een keer alles wat we nodig hadden. Nu laten we voor elke scheet zo'n camionette rijden.
                                Die camionette heeft wel meteen een hoop scheten bij die die overal bij u in de buurt aflevert. Voor een groot deel zijn dit allemaal ritjes die al die mensen in de buurt individueel zouden hebben afgelegd naar de boekenwinkel, electrowinkel, computerwinkel, platenzaak, etc.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

                                  Die camionette heeft wel meteen een hoop scheten bij die die overal bij u in de buurt aflevert. Voor een groot deel zijn dit allemaal ritjes die al die mensen in de buurt individueel zouden hebben afgelegd naar de boekenwinkel, electrowinkel, computerwinkel, platenzaak, etc.
                                  Maar mensen ruilden hun aankoop (bijna) niet in.....nu is dat sport

                                  ‘Nationale terugstuurdag’: zo noemen ze 3 januari in de Verenigde Staten. De pakjesbezorger UPS moest op die dag zomaar even 1,4 miljoen pakjes terugbrengen naar de handelaars. Bpost ziet de trend echter ook in België opduiken.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

                                    Die camionette heeft wel meteen een hoop scheten bij die die overal bij u in de buurt aflevert. Voor een groot deel zijn dit allemaal ritjes die al die mensen in de buurt individueel zouden hebben afgelegd naar de boekenwinkel, electrowinkel, computerwinkel, platenzaak, etc.
                                    Vroeger had ge in elke stad wel een winkel die zoiets had en waar ge efkes met de fiets naartoe kon. Nu verdwijnen die kleine zelfstandigen als water voor de zon.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X