en dat afstellen deed ge heel simpel met CO meting
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zijn ze nu helemaal zot geworden ?
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendaarom dat ge die ook eerst moet afstellen, duh!!
Comment
-
daarom nogmaals: CO meting
snap uw probleem eigenlijk niet. Al ooit een carb afgesteld misschien? waarschijnlijk niet...
- Likes 1
Comment
-
en dan nog : hoe stel je die CO af ? .... juist, op ralenti ... en op 1000 rpm, 2000, ....6000 ? deellast van 10 tot 100% ??? CO-bakje achter uwen auto hangen ?
Het probleem is met een carb dat je het NIET WEET of uw motor optimaal draait. Je kan het enkel veronderstellen en vinden dat hij zo prachtig draait.
En als het één dag koud is en de andere dag warm dan zou je in principe moeten herbeginnen.
Het alsof iemand zonder meetlat zou zeggen dat een afstand volgens hem 925mm lang is
Comment
-
yep, al veel een carburator afgesteld dus
ik vraag me af of jullie wel weten hoe zoiets werkt...
Comment
-
Ik heb vroeger oneindig veel simpele Dellortos afgesteld. Andere sproeiers, enz...“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenyep, al veel een carburator afgesteld dus
ik vraag me af of jullie wel weten hoe zoiets werkt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik stel dubbele webers zelf af
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
weet je hoe een injectie werkt ? Al eens geïnstalleerd op een auto en afgeregeld ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
we zullen het dan maar niet hebben over koudstartverrijking en acceleratieverrijking
Bij een goed afgestelde carburator krijgt een een mooie mechanische lineaire reactie van het gaspedaal. Helemaal anders dan een electronische injectie welke heel veel uitvlakt.
Op zich is een electronische injectie zelfs makkelijker af te stellen dan een carb. Mits de juiste software stelt de auto zich quasi vanzelf af. Heel wat anders dan een carb waar ge naast de meting ook moet kunnen luisteren naar de motor. 't Is bijna een vergeten kunst. En als ge na afstelling na 5 minuten al terug problemen hebt met uw carburator afstelling, dan had ge maar het O ringetje mee moeten vervangen van de CO stelschroef. Want dat is degene die ervoor zorgt dat ge na verloop van tijd een slecht afgestelde carburator krijgt. Het schroefje klemt niet meer en begint door de trilling vanzelf rond te draaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenniks rijdt zo goed als een perfect afgestelde carb
Een carbu wordt afgesteld om stationair deftig te draaien, en om dan niet te veel CO uit te stoten.
Hoe die presteert onder last... kan jij nooit of te nimmer afstellen. Anders zou je dat tijdens het rijden op hellingen etc moeten gaan doen terwijl je in de motor hangt.
Daar zijn gewoon geen schroeven voor.
Ok de voorontsteking die mechanisch is haalt een precisie van "den hond zijn botten".
Maar ja, een 1600 carbu had standaard 65 pk, en als die uitgerust werd met een grotere carbu, dan was een dikke vette 85pk (als je geluk had en de cijfertjes geloofde).
Als je toen achter een auto reed, dan rook je gewoon de onverbrande benzine.
En als je achter een auto met een hele dikke motor reed, dan was de benzinegeur zo sterk dat je amper nog gas moest geven...
In die tijd pasten ze de carburator nog zo aan dat een motor op met 10% luchttekort reed als je vol gas gaf. Dat was immers het punt waar een motor het meest vermogen gaf. Dat er 10% van de benzine onverbrand uit kwam was niet belangrijk.
Motoren zijn pas deftig beginnen draaien als er injectie met lambdasensor was. Pas met die systemen kon een motor deftig gemapt worden.
- Likes 2
Comment
-
ik twijfel er ook niet aan dat je een dubbele weber kan afstellen , maar uiteindelijk heb je geen meting, geen referentie, niks je kan een half jaar aan een getunede motor werken na veel gepruts hem draaiend krijgen als je hem de eerste week al in gang krijgt en dan eens boven de 6000rpm gaan en de brokken vliegen rond de oren....omdat hij te arm draaide op vollast en de boel te heet kreeg en begon te smelten, maar dat wist je niet op voorhand. En na de brokken kan je gissen wat er gebeurd is want er zijn ook geen logs. Met een moderne injectie kom je dat niet tegen, je zet een afr target en het systeem regelt zich bij zoals je zegt. En een druk op de knop je past een kenveld aan. Idem voor onsteking Begin maar een carburator, boeltje open en aanpassen pffff mij niet gezien. Tenzij je een oldtimer hebt en je die origineel wil houden en dan nog
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
welke injectie? Mechanische? Monopoint? Multipoint? als ge het mij vraagt liever dan throttle bodies. Komt nog het dichtste bij de werking van caburateurs.
De meeste stoefen ermee op youtube en het draait maar da's ook al maar meestal niet beter dan een single throttle met een grote diameter
- Likes 1
Comment
-
Zie je wel dat het nostalgie is, jullie praten er allemaal nostalgisch over.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment