Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik lees hier geen linkse bullshit. Ik lees een haarscherpe analyse die de vinger in een stinkende wonde legt. De pulp van Top Gear hoort absoluut niet bij het imago van de BBC.
Het mag dan amusant zijn, ze zijn dit keer echt wel te ver gegaan
Als het op een andere zender zou zijn, zou het dan geen probleem zijn?
Top gear is gewoon een enterainment programma ipv een echt autoprogramma. En ik vind dat ze nog zeer goed zijn omgegaan met die elektrische auto's. Ze hadden het veel erger kunnen maken. Elektrische auto's zijn goed voor kleine rondjes rond de kerk maar niet om mee op vakantie te gaan.
Als het op een andere zender zou zijn, zou het dan geen probleem zijn?
Top gear is gewoon een enterainment programma ipv een echt autoprogramma. En ik vind dat ze nog zeer goed zijn omgegaan met die elektrische auto's. Ze hadden het veel erger kunnen maken. Elektrische auto's zijn goed voor kleine rondjes rond de kerk maar niet om mee op vakantie te gaan.
En iemand van 21 jaar uit Schoten is daar zeker van? Kan je me kwalificaties en je ervaringen in dit vakgebied even opsommen?
Elektrische auto's zijn tot veel meer in staat dan wat rondjes rond de kerk.
En iemand van 21 jaar uit Schoten is daar zeker van? Kan je me kwalificaties en je ervaringen in dit vakgebied even opsommen?
Elektrische auto's zijn tot veel meer in staat dan wat rondjes rond de kerk.
Tuurlijk je kan er mee dagelijks pendelen maar stel: je wilt op verlof naar Frankrijk (wat toch veel Belgen doen), pak het zuiden of zelfs het noorden. Met een auto geraak je daar op 1 a 2 naftbakken. Met een elektrische auto, neem dan de nissan leaf, heb je een theoretisch rijbereik van pakweg 160km en dan moet je elektriciteit gaan "tanken"? Dat duurt dan ofwel 8uur of met een snellader 30minuten, als je gaat snelladen gaan de batterijen ook nog eens sneller kapot..
En waar zou je dan nog gaan tanken? Want het is niet dat ze overal een plug in hebben voor zo'n ding. Of gaat u bij de mensen thuis aanbellen?
Dan mag u nog een 5dubbele doctoraat in een of andere wetenschap hebben maar dan heeft de elektrische auto weinig tot geen nut en kan men beter me de trein gaan. Als ze de levensduur van de batterijen en het rijbereik kunnen verbeteren dan zou dat een waardig alternatief kunnen zijn.
Het probleem is dat Top Gear een programma is dat autojournalistiek en entertainment combineert. Zolang die 2 mooi gescheiden blijven in hun programma is er geen enkel probleem. Als je die twee echter gaat samenvoegen dan krijg niet meer dan een mooi Story-verhaaltje dat op zich wel 'vermakelijk' kan zijn, maar waar de correctheid van de feiten ver te zoeken is.
Het deel over de elektrische auto's is daar een perfect voorbeeld van. Je mag nu nog pro of contra 'elektrische wagens' zijn. De feiten die daar zijn weergegeven kloppen niet met de realiteit en het was voor de kijker niet duidelijk dat dit puur voor entertainment was.
Maar het probleem ligt vooral bij de evolutie van de journalistiek de laatste jaren. Alles moet gewoon verkopen, en dan worden deontologische codes doorbroken.
Laat Top Gear een programma worden met enerzijds sterk onderbouwde reviews en anderzijds een goeie brok puur amusement.
Feit is ook dat de presentators vooral op gevoel afgaan. Als ze een auto goed vinden, zal dat ook aangetoond worden, als ze de auto niet goed vinden wordt er vaak wat overdreven.
En dat doet volgens mij iedereen wel.
Ik lees hier geen linkse bullshit. Ik lees een haarscherpe analyse die de vinger in een stinkende wonde legt. De pulp van Top Gear hoort absoluut niet bij het imago van de BBC.
Het mag dan amusant zijn, ze zijn dit keer echt wel te ver gegaan
Deze reactie bewijst het gelijk van the Guardian
Ik wilde exact dezelfde post typen, volledig akkoord. Elektrische wagens hebben wel degelijk een toekomst. Alleen zijn de vele liefhebbers zodanig vastgeroest bij verbrandingsmotoren dat elk punt om elektrische wagens af te kraken goed is. (cfr. Beau) Ook al zijn die punten vaak incorrect, niet onderbouwd of gaan ze uit van heel kortzichtige assumpties.
Die wagentjes hebben maar een bereik van 160km? =/
Dat betekent dat je maar in een straal van 80km kan rijden.
Even shoppen naar Brussel zal dus ook niet lukken.
Je kan dan beter een oldtimer kopen, daarmee mag je ook maar in een straal van 25km rijden.
En ik ben radicaal tegen de trein!
Ik HAAT de trein !!
(heb maar 1 jaar en een half moeten pendelen.)
Maar die keer dat ik 4u in het station moest wachten zal ik nooit vergeten
En niets van cafétjes open !!!
- ev enorm duur zijn in aanschaf
- er op dit moment nog altijd geen infrastructuur met voldoende oplaadpunten is
- opladen zonder batterij te beschadigen nog heel erg lang duurt
- de range gewoonweg veel te klein is
Top Gear haalt terecht aan dat deze punten ervoor zorgen dat een ev NU geen optie is, maar als deze punten weggewerkt kunnen worden...
Ze geloven ook veel meer in Hydrogen aandrijving, en terecht.
Tuurlijk je kan er mee dagelijks pendelen maar stel: je wilt op verlof naar Frankrijk (wat toch veel Belgen doen), pak het zuiden of zelfs het noorden. Met een auto geraak je daar op 1 a 2 naftbakken. Met een elektrische auto, neem dan de nissan leaf, heb je een theoretisch rijbereik van pakweg 160km en dan moet je elektriciteit gaan "tanken"? Dat duurt dan ofwel 8uur of met een snellader 30minuten, als je gaat snelladen gaan de batterijen ook nog eens sneller kapot..
En waar zou je dan nog gaan tanken? Want het is niet dat ze overal een plug in hebben voor zo'n ding. Of gaat u bij de mensen thuis aanbellen?
Dan mag u nog een 5dubbele doctoraat in een of andere wetenschap hebben maar dan heeft de elektrische auto weinig tot geen nut en kan men beter me de trein gaan. Als ze de levensduur van de batterijen en het rijbereik kunnen verbeteren dan zou dat een waardig alternatief kunnen zijn.
Volgens mij is de Nissan Lead een stadsauto, en dus niet ontworpen om naar het zuiden van Frankrijk mee te rijden.
En alle technische beperkingen die jij opsomt zijn beperkingen die op korte termijn kunnen opgelost worden, waarschijnlijk veel eenvoudiger dan het opslagprobleem van waterstof.
Het probleem is dat Top Gear een programma is dat autojournalistiek en entertainment combineert. Zolang die 2 mooi gescheiden blijven in hun programma is er geen enkel probleem. Als je die twee echter gaat samenvoegen dan krijg niet meer dan een mooi Story-verhaaltje dat op zich wel 'vermakelijk' kan zijn, maar waar de correctheid van de feiten ver te zoeken is.
Het deel over de elektrische auto's is daar een perfect voorbeeld van. Je mag nu nog pro of contra 'elektrische wagens' zijn. De feiten die daar zijn weergegeven kloppen niet met de realiteit en het was voor de kijker niet duidelijk dat dit puur voor entertainment was.
Maar het probleem ligt vooral bij de evolutie van de journalistiek de laatste jaren. Alles moet gewoon verkopen, en dan worden deontologische codes doorbroken.
Laat Top Gear een programma worden met enerzijds sterk onderbouwde reviews en anderzijds een goeie brok puur amusement.
Die wagentjes hebben maar een bereik van 160km? =/
Dat betekent dat je maar in een straal van 80km kan rijden.
Even shoppen naar Brussel zal dus ook niet lukken.
Je kan dan beter een oldtimer kopen, daarmee mag je ook maar in een straal van 25km rijden.
En ik ben radicaal tegen de trein!
Ik HAAT de trein !!
(heb maar 1 jaar en een half moeten pendelen.)
Maar die keer dat ik 4u in het station moest wachten zal ik nooit vergeten
En niets van cafétjes open !!!
En goed dat je met de auto nooit moet staan wachten in een file ...
- ev enorm duur zijn in aanschaf
- er op dit moment nog altijd geen infrastructuur met voldoende oplaadpunten is
- opladen zonder batterij te beschadigen nog heel erg lang duurt
- de range gewoonweg veel te klein is
Top Gear haalt terecht aan dat deze punten ervoor zorgen dat een ev NU geen optie is, maar als deze punten weggewerkt kunnen worden...
Ze geloven ook veel meer in Hydrogen aandrijving, en terecht.
Volgens mij is de Tesla wel een optie. De Tesla S heeft een rijbereik van > 500 km...
En Hydrogen tankstations zijn er nu ook niet met hopen. Na 15 jaar onderzoek zijn alle technologische problemen voor H² ook nog niet opgelost...
Volgens mij is de Nissan Lead een stadsauto, en dus niet ontworpen om naar het zuiden van Frankrijk mee te rijden.
En alle technische beperkingen die jij opsomt zijn beperkingen die op korte termijn kunnen opgelost worden, waarschijnlijk veel eenvoudiger dan het opslagprobleem van waterstof.
Volgens mij is de Tesla wel een optie. De Tesla S heeft een rijbereik van > 500 km...
En Hydrogen tankstations zijn er nu ook niet met hopen. Na 15 jaar onderzoek zijn alle technologische problemen voor H² ook nog niet opgelost...
Dus met een stadsauto kan je niet naar het zuiden van Frankrijk rijden? Dan zal ik een ander vervoermiddel moeten zoeken want dan kan mijn ibiza ook niet tot daar rijden? En idd ik zeg de problemen op korte termijn, want er wordt door de staat ook niets aan gedaan omdat ze anders een heel deel inkomsten zullen verliezen.
En de kostprijs van een Tesla meegerekend? 100k en meer?
Ze zeggen een rijbereik van 500km of 160km, maar haalt men nooit.
Ik ben zeker niet tegen elektrische auto's, maar het zal nooit kunnen doorbreken.
Comment