Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gevraagd: Auto voor TV programma

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gevraagd: Auto voor TV programma

Excuses als ik deze oproep in de verkeerde subrubriek plaats.

Men heeft mij gevraagd of ik zou willen meewerken aan een TV programma genaamd 'passie op wielen'. In het kort is dat een programma dat 18 afleveringen telt van elk een 20 minuten. Het zal vanaf half februari uitgezonden worden op de Nederlandse zender L1.
    Het programma gaat over echte autoliefhebbers, mensen met een bijzondere auto en mensen met een bijzondere passie voor auto's. Dat is in mijn geval het professionele detailen en verzorgen ervan.

Het precieze 'hoe en wat' hoor ik morgen.
    De opname staat gepland voor a.s. woensdag de 23 januari, tenminste, als ze die deadline halen. Zo ver dat mij nu bekend is gaan ze mij interviewen en kan ik wat vertellen over het detailen e.d. Ook willen ze het voor / tijdens en na effect op beeld vastleggen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als dat ook op een bijzondere auto zou zijn (denk aan visueel aantrekkelijke auto's als Ferrari, Lamborghini, Aston Martin e.d.).

Mijn vraag in eerste instantie is:

Heeft iemand een dergelijke auto en wil die zijn / haar auto beschikbaar stellen voor de opname? Of ken je iemand die dit leuk zou lijken?

Ikzelf ben van Limburg.
    De precieze details kunnen we dan persoonlijk bespreken, dat komt dik in orde.

Alvast bedankt voor het lezen en de moeite !!

Ik zou zeggen ik stel die van mij ter beschikking, wat mooi zou meegenomen zijn, maar die is niet exotisch.

Toffe vooruitzichten en proficiat.

Anders moet je eens kijken in de index van eigen wagen en zien of er geen tussen staat die je zelf wel ziet zitten. Stuur dan ev een pm.

Comment

Hier zullen er miss wel enkelen zijn maar die afkorting van uw dingen zal bij veel mensen nogal herrineringen oproepen (terroristische groepering)

Comment

Stuur enkele PM naar leden hier op het forum

Comment

@MPower: Uw type auto is immers ook een plaatje om te zien. Als u serieus geïnteresseerd bent en wil meewerken, stuur gerust een pm of een mailtje, dan kunnen we de details bespreken. Let op, ik ben wel van Limburg he. Op de routeplanner zie ik dat dat een 180 km enkele reis voor u betekent.

@GTX: Wikipedia laat inderdaad zien wat u bedoelt, dat wist ik helemaal niet. Mijn excuses als ik per ongeluk iemand zou hebben beledigd daarmee . Als de afkorting als storend ervaren wordt zal ik zeker een andere avatar in elkaar knutselen.

@Takke: Dat is misschien een goed idee, maar dat wordt misschien ervaren als 'opdringerig'. Zal zeker eens kijken en indien nodig een link van dit topic erbij doen. De opnamen zijn immers woensdag al, dus tijd dringt een beetje. Kreeg de datum en tijdstip namelijk ook pas vanmiddag door.

Comment

Enkele PM's verstuurd, even afwachten dus.

Comment

ik heb geen gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                ik heb geen gekregen.

Ik ook niet

Maarja we weten dat we exclusieve bakken hebben hé Tuscani

Comment

Ik heb er slechts twee gestuurd, die stonden al meteen op de 1e pagina .
                  Noem het lui zijn, ik noem het 'beperkt selectief kiezen'
                  Voel u dus absoluut niet gekleineerd of beledigd

Comment

Ik heb een R4

Comment

misschien even vermelden dat het best een donkere kleur van wagen is

Geeft het mooiste resultaatverschil voor / na

Comment

Update vergeten te posten:

Nog niet helemaal 100%, maar waarschijnlijk heb ik een zwarte RS6 Avant die ik mag 'lenen'.
                        Die auto zou ik van dinsdag tm donderdag hier mogen hebben.

Op de woensdag is die filmploeg namelijk maar max. 2 uren hier, dus een auto detailen zit er niet in. Op de dinsdag kan ik dan op het gemak goede - before- foto's maken en de auto alvast wassen, en woensdag meteen starten met een analyse van de laklaag en in woord en beeld uitleggen wat de defecten zijn en wat eraan gedaan moet worden. Dan even een stukje machinaal of iets dergelijks zodat ze dat kunnen filmen. De rest van de tijd is nodig voor een interview.

Dan heb ik de rest van de woensdag en donderdag om die auto af te maken en kan ik -after- foto's maken. Die voor en na foto's worden dan ook gebruikt in het programma.

Het is lastig dat het zo kort dag is en midden in de week valt. De meeste hier kennen mij ook niet persoonlijk, dus kan me voorstellen dat je daar niet even je peperdure auto 3 dagen achter laat. Daar staat wel tegenover dat je als compensatie gratis een complete exterieurdetail krijgt en je auto op TV te zien is

Comment

Helemaal gelijk Wax-it.be, bedankt voor de aanvulling

Comment

Het is me helaas niet meer gelukt om een auto te selecteren met een hoge 'wauw' factor. De meeste mensen die ik benaderd heb reageerden gelukkig positief, maar afstand, tijd en de auto achterlaten bij een voor de meeste onbekende speelden parten. Dat is ook heel normaal en kan ik 100% begrijpen. Iedereen in ieder geval heel hartelijk bedankt voor hun hulp! Zij mogen dan ook rekenen op een leuke korting als ze besluiten de auto ooit onderhanden te laten nemen, dat staat vast!

Voor nu......het is achter de rug zeg, pffff 8-)

Het is 'gelukkig' in het Nederlands, dus geen zwaar Limburgs dialect. Ze zijn ongeveer 1,5 uur hier bezig geweest, en na knippen / plakken en editen willen ze een 4 - 6 minuten durend stukje overhouden.

Als demo auto heb ik een goudkleurige Mazda MX-5 gebruikt, op zich zo op het eerste oog een nette auto. Het was natuurlijk heel makkelijk geweest om een oude rode en verkleurde auto te pakken, maar daar zie je in die korte tijd al een wereld van verschil in als je daar gewoon eens met water over heen gaat. Dat zou wel heel makkelijk zijn en ik mag toch wel zeggen dat het niveau een behoorlijk stuk hoger ligt.

Ik denk dat de meeste mensen zich kunnen vinden in het voorbeeld wat ik nu heb gebruikt. Een 'normaal 'onderhouden exemplaar, hand gewassen en regelmatig voorzien van een waxlaag. In de volksmond: goed onderhouden dus. Net als de meeste auto's zat deze compleet onder de contaminaties, vrij veel oxidatie en de nodige swirls. Daarvan zijn een berg voor en na shots gemaakt, hopelijk komt dat goed uit op het scherm. Daarmee hoop ik te bereiken dat men zich herkent in het voorbeeld, en ziet dat er meer nodig is om een auto in showroomstaat te krijgen (en te houden) dan enkel wassen en waxen.

Hopelijk loopt het interview een beetje lekker, ik wist namelijk totaal niet wat ze gingen vragen en wat ze van me verwachte. Dus dat was puur improviseren en antwoorden zoeken op stomme vragen zoals: 'Hoe ben je hier nu op gekomen om auto's zo te gaan poetsen?'...........euhm, tja....nou euh, kijk het zit zo he......ja euh....;-)

Zodra de datum bekent is zal ik dat hier doorgeven he.

Groetjes,

Een opgeluchte Bart!

Comment

Afgelopen woensdag was het op TV, voor de niet L1 ontvangers heb ik het even online gezet:

http://www.youtube.com/watch?v=_-4MEWaPyc4

Comment

Mooi filmpje, man! Dat heb je netjes gedaan. Proficiat. Jammer dat er op TV zo weinig aandacht is voor detailing. In België hebben we sowieso al weinig autoprogramma's op TV. Zo te zien pak je het goed aan met je poetsbedrijfje. Keep up the good work!
                                2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

Dat valt best mee!!

Goed gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                                    Afgelopen woensdag was het op TV, voor de niet L1 ontvangers heb ik het even online gezet:

http://www.youtube.com/watch?v=_-4MEWaPyc4
                                    Mooi gedaan Spijtig dat alles zo snel-snel moest, anders had je je Lamborghini wel gehad (om te poetsen )
                                    ----------------------------------------------------------------------------------
                                    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                    Pictures here: BMW 7 Series
                                    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                    Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                    It might need half a starsystem to turn around,
                                    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                    Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Bedankt voor de leuke reacties

@Simon: Dat zou inderdaad wel een hele eer zijn geweest.......maar goed, nu u heeft gezien dat het in orde is, moet u zeker maar eens mailen om langs te komen met die prachtwagen

Comment

Mooi filmpje ! Knap gedaan.

Comment

Working...
                                        X