Nu op Canvas, net begonnen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autogek China - Reportage
Collapse
X
-
Snobisme viert er precies wel hoogtij, niet ?
Hoe groter de auto, hoe beter... wtf, gewoon om in Peking rond te bollen ?
En smaak hebben ze ook niet bepaald ... die hele villawijk straalt een en al kitsch uit.
Ik vind 't echt erg dat ze hun eigen erfgoed zo vernietigen/verwaarlozen om toch maar "onze" levenstijl te kunnen nadoen.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenSnobisme viert er precies wel hoogtij, niet ?
Hoe groter de auto, hoe beter... wtf, gewoon om in Peking rond te bollen ?
|
Ik dacht het al
Comment
-
Zondagsrijders en johnny'kes hebt ge er blijkbaar ook.
Die kerels in hun Golfkes zigzaggen tussen 't drukke verkeer dat 't een lieve lust is, en laten elkaar via walkie-talkie weten of er camera's staan of niet.
Ze hebben ook van die aftermarket xenons zie ik, wel volledig verkeerd afgesteld, maar soit.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Als jij dat vet noemt, Matthi, dan wil ik niet met je meerijden.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenMet wat rijden de 'betere belgen' hier rond in Brussel ?
Ik dacht het al
En velen pendelen tussen de stad en de landelijkere provinciedorpen.
Allez ja, ik ken Peking niet natuurlijk, maar 't zou verbazen moesten er veel stukken weg zijn waar je makkelijk 120+ kan rijden.
Kijk anders naar Parijs bvb., daar zie je een pak meer 206'jes en Clio'tjes.
Vind ik toch.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenBrussel is maar een kleine stad hé.
En velen pendelen tussen de stad en de landelijkere provinciedorpen.
Allez ja, ik ken Peking niet natuurlijk, maar 't zou verbazen moesten er veel stukken weg zijn waar je makkelijk 120+ kan rijden.
Kijk anders naar Parijs bvb., daar zie je een pak meer 206'jes en Clio'tjes.
Vind ik toch.
We zijn er nog niet mee klaar met die Chinezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenJa das misschien wel juist. Maar je kan ze moeilijk onder de voet houden en verbieden onze gewoonten over te nemen, dat is wel hypocriet. Zij willen ook vooruit, ze zien ons als voorbeeld en ze gaan er volledig voor.
We zijn er nog niet mee klaar met die Chinezen
Moesten ze nu nog goede Westerse gewoontes overnemen (huidig werelderfgoedpolitiek, rechtsysteem, ...), maar ze maken gewoon krak dezelfde fouten die we in Europa ooit gemaakt hebben. Ook hier hebben we een groot deel prachtige gebouwen neergesmeten voor afschuwelijke blokappartementen (heel de Belgische kust, om maar iets te zeggen). Nu draait men hier wat bij, en dan gaan de Chinezen hun historische kernen platgooien. Hier worden auto's groener en groener (vooral zuiniger), en daar begint men dan volop met zware Toyota's, Audi's en oudere 4x4's te rijden.
Kortom: op bepaalde vlakken pakken ze maar beter geen voorbeeld aan ons.
Allez ja, zo liet de reportage (en ook andere) 't toch uitschijnen.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenAls jij dat vet noemt, Matthi, dan wil ik niet met je meerijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk BerichtenIk bedoel dan ook dat ik het belachelijk vind. Vandaar het "" emoticon.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenOw sorry, 'k heb daar precies overheen gekeken.
Comment
Comment