Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotv op VTM

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autotv op VTM

Elke Vanelderen en Philip Quattenens presenteren Autotv!

Vanaf 19 april 2008 geven presentatrice Elke Vanelderen en autokenner Philippe Quatennens afspraak voor ‘Autotv’, een nieuw automagazine dat zich richt tot iedereen die weg is van auto’s: de mannelijke én de vrouwelijke helft van de bevolking, de liefhebbers, de kenners en de die hards.

Zij worden in elke aflevering van ‘Autotv’ op hun wenken bediend met reportages over de nieuwste modellen en de mooiste droomwagens, de ‘4-kamp’ waarin wagens met mekaar worden vergeleken, alle hot news uit de autowereld met de laatste trends en ontwikkelingen, en praktische tips en informatie rond veiligheid en mobiliteit.

Het magazine laat ook geregeld bekende landgenoten tegen mekaar racen op het circuit van Zolder, werpt met de oldtimers een nostalgische terugblik op ons recent autoverleden, heeft aandacht voor de wereld van de motoren en laat in de specials zien wat er in de rest van de wereld op autovlak staat te gebeuren. Elke aflevering van ‘Autotv’ duurt gemiddeld een kwartier en is opgebouwd uit drie vaste rubrieken en één variabele.

Vaste rubrieken
    Model van de week: Philippe Quatennens stelt wekelijks een nieuw automodel voor in een flitsende reportage. Elke Vanelderen en Tony Verhelle, hoofdredacteur van Autogids, brengen samen een kritische analyse van het model en ze zetten pro’s en contra’s op een rijtje.

Nieuws: Alle hot news uit de autowereld wordt samengebundeld: van de meest recente beelden van conceptcars over fabrieksgeheimen tot weetjes, tips, gadgets en mode in de autowereld. In een paar minuten ben je volledig op de hoogte en kan je meepraten over ‘breaking’ autonieuws.

4-kamp: Een kwartet wagens wordt met mekaar vergeleken: looks, rij-eigenschappen, verbruik, prijs & kwaliteit-verhouding, imago, enz.

Het kruim van de Belgische autojournalisten geeft zijn ongezouten mening en er wordt een ranking gemaakt.

Geregeld terugkerende rubrieken
    Moto: Guy Van Sande, acteur en motorfreak, stelt een nieuwe motor voor. Hij test de tweewieler uitvoerig en geeft zijn mening over zowel de looks als de prestaties.

Dreamcar: Philippe Quatennens stelt de meest exotische en de exclusiefste wagens op deze planeet voor in een knappe reportage. Jeffrey Van Hooydonck, professioneel autopiloot en F1-licentiehouder, mag de dreamcars aan de tand voelen op het circuit van Zolder. De resultaten worden verzameld op een ranking en op het einde van het seizoen wordt de nummer één bekendgemaakt.

Vliegende Vlaming: Elke Vanelderen nodigt twee bekende landgenoten uit, die een initiatie in het racen krijgen op het circuit van Zolder. Jeffrey Van Hooydonck begeleidt hen in de oefenrondes en daarna rijden de twee elk een rondje tegen de tijd. Op het einde van het seizoen kennen we de enige echte Vliegende Vlaming.

Oldtimer: Geen prehistorie op wielen, maar wel een nostalgische terugblik op ons recent autoverleden. Philippe Quatennens grijpt terug naar het collectieve geheugen, naar modellen waar vader en moeder nog zelf mee gereden hebben en hij brengt het verhaal achter de auto.

Specials: ‘Autotv’ kijkt ook over de landsgrenzen en zal wanneer het nuttig en nodig is een buitenlandse special brengen. Zo trekt het magazine naar de Mille Miglia, de beroemde oldtimer race in Italië, of naar de Top Marques, een beurs voor de allerduurste en meest exclusieve auto’s ter wereld in Monaco, of naar de Tokio Motorshow, de autobeurs waar de nieuwste technologieën, de gekste ideeën en de mafste ontwerpen worden voorgesteld. ‘Autotv’ brengt de meest exclusieve evenementen bij je thuis.

Praktische informatie
    · Productie: Effective Media
    · Startdatum : 19 april 2008
    · Afleveringen : 12
    · Uitzendritme : elke aflevering wordt 3 keer uitgezonden: op zaterdag om 17.25, op zondag om 13.40 en op woensdag om 00.15.

Aflevering 1
    In de eerste aflevering van ‘Autotv’ stellen we met de Lamborghini Murcielago LP640 een spectaculaire dreamcar voor, analyseren we met de Renault Mégane RS dCi de eerste auto in onze 4-kamp met compacte middenklasse sportdiesels. Maar we beginnen de uitzending met het model van de week, de Jaguar XF, die Elke bespreekt met Tony Verhelle.

Was vroeger op de regionale zenders als Auto.tv te zien.

De eerste aflevering ziet er al veel belovend uit.

Jammer dat die Philip Quattenens er weer zal bij zijn. Maar ja, we krijgen Elke er bij en geen Tania Dexters
    Dat ze 'de Regi' maar thuis laat.

Het zal mij benieuwen
    Last edited by Breyton; 11/04/2008, 01:45.

Leuk dat er eindelijk nog eens een autoprogramma op de (vlaamse) buis komt.

Maar konden ze nu echt geen betere kracht vinden dan die Philippe? Die gast is echt een idioot en kan geen programma presenteren.

Benieuwd of 'em der weer gaat in slagen om zijn madamme een gastrolletje te versieren ...

Comment

een vol kwartier

ik hou me alvast vast. Wat staat er ons nu weer te wachten

Antwerpen is't Stad
      en al de rest is parking!!

Comment

De presentatoren alleen zegt al genoeg

Comment

Dit is er toch al lang?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
            Dit is er toch al lang?
            Ze zullen denken, binnenkort top gear op canvas, dat moeten we counteren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
              Ze zullen denken, binnenkort top gear op canvas, dat moeten we counteren
              Nee, ik bedoel echt Auto Tv.

Comment

Nee, ik bedoel echt Auto Tv.
                Ja hierin heb je gelijk.

Bij mij (lees: mijn regio) was dat elke zondag de hele dag lang herhalingen op Ring TV. Maar vandaag was er blijkbaar geen op Ring TV, tzal hiermee komen waarschijnlijk.

Comment

Hier komt dat op TV Limburg en in de Kempen op TV Kempen.

Comment

en op ATV....

Comment

en op AVS (regionale zender Gent)...

Comment

Geen kl*ten verstand over auto's en presenteren, geen van beiden trouwens, hoewel Elke bij mij de voorkeur geniet... Diene Philip Quattennens is ne streber van het ergste soort (gelukkig is Tania Dexters er niet meer bij), gelukkig voor die kerel hebben ze autocue uitgevonden, hem expressief leren lezen zal voor een andere keer zijn... Je zal het wel zien: de info die ze in dit programma geven wordt gewoon rechtstreeks overgenomen uit ons lijfblad " De Autogids" met een verschrikkelijk "Fleet-tv-gehalte (doorspekt met verdoken sponsoring van Keddy/Leaseplan)...
                        Plagiaat van boven tot onder, maar dan van povere kwaliteit...
                        Alleen al deze zin:
                        een nieuw automagazine dat zich richt tot iedereen die weg is van auto’s: de mannelijke én de vrouwelijke helft van de bevolking
                        zegt al genoeg
                        Geef ons een degelijk Top-Gear programma, met vergelijkbare budgetten en zet daar mensen op die verstand hebben van auto's...
                        Bij deze zijn de sollicitaties gestart...
                        Last edited by ; 15/04/2008, 18:33.

Comment

Randdebiel, idioot? Ik hoop dat Philippe geen internet heeft want...
                          Ik denk wel dat 'ie iets van auto's kent. Net zoals Jeffrey Van Hooydonk trouwens... Maar zoals iedereen met Fleet.TV wellicht ook gezien heeft, is dat presenteren toch een vak apart, en niet zomaar voor elke autokenner weggelegd. Daarom dat ik Kris Wauters goed vind voor zo'n dingen, want hij heeft iets van beide. Ipv Elke Vanelderen van de werkloosheid te vrijwaren, kunnen ze het programma direct verbeteren via de presentatie. En dan nog, laat hen niet zomaar presenteren en een tekstje aflezen, betrek ze in het programma.

Eerlijk waar, ik denk dat je met een vrij beperkt budget ook een leuk programma kan maken. Dat politiek incorrecte wat we allemaal meteen voor ogen hebben hoort eerder thuis op JIMtv, dan op VTM. TOP Gear nastreven is onbegonnen werk.

Comment

Want wat? Als je in het BV-schap treedt moet je dit kunnen verdragen, je kunt niet voor iedereen
                            steengoed zijn...
                            Last edited by ; 15/04/2008, 10:19.

Comment

tsss

Dit is er toch al lang?
                              Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                              Ja hierin heb je gelijk.

Bij mij (lees: mijn regio) was dat elke zondag de hele dag lang herhalingen op Ring TV. Maar vandaag was er blijkbaar geen op Ring TV, tzal hiermee komen waarschijnlijk.
                              Hier komt dat op TV Limburg en in de Kempen op TV Kempen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                              en op ATV....
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                              en op AVS (regionale zender Gent)...

Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk Berichten

Was vroeger op de regionale zenders als Auto.tv te zien.

Wat denken jullie dat 'regionale zenders' zijn

Comment

De spontaniteit zal weer ver zoek zijn allicht.
                                Als ik het niet vergeet, kijk ik wel eens, maar ik ga het nu niet bepaald in mijn agenda noteren.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Ik denk wel dat 'ie iets van auto's kent. Net zoals Jeffrey Van Hooydonk trouwens... Maar zoals iedereen met Fleet.TV wellicht ook gezien heeft, is dat presenteren toch een vak apart, en niet zomaar voor elke autokenner weggelegd. Daarom dat ik Kris Wauters goed vind voor zo'n dingen, want hij heeft iets van beide. Ipv Elke Vanelderen van de werkloosheid te vrijwaren, kunnen ze het programma direct verbeteren via de presentatie. En dan nog, laat hen niet zomaar presenteren en een tekstje aflezen, betrek ze in het programma.

Eerlijk waar, ik denk dat je met een vrij beperkt budget ook een leuk programma kan maken. Dat politiek incorrecte wat we allemaal meteen voor ogen hebben hoort eerder thuis op JIMtv, dan op VTM. TOP Gear nastreven is onbegonnen werk.
                                  Ik heb Jeffrey beziggezien op Zolder met 'n Ariel en hij kent er dus wel degelijk iets van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk Berichten
                                    Geef ons een degelijk Top-Gear programma, met vergelijkbare budgetten en zet daar mensen op die verstand hebben van auto's...
                                    Bij deze zijn de sollicitaties gestart...
                                    Noem buiten Top Gear (en Fifth Gear) een degelijk programma over auto's?

Comment

Ik heb Jeffrey beziggezien op Zolder met 'n Ariel en hij kent er dus wel degelijk iets van.
                                      Het is niet omdat je met een auto kunt rijden op circuit, dat je kunt presenteren hé
                                      Dan liever Koen Wauters als het echt moet...
                                      Noem buiten Top Gear (en Fifth Gear) een degelijk programma over auto's?
                                      Tja, dat zal verder geene vette zijn

Comment

Jeffrey is voor mij allesinds één van de beste coureurs van Belgie, maar presenteren is idd iets anders, maar heb hem toch nog nooit zien presenteren eigenlijk...

Comment

Working...
                                        X