Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The Real Italian Job: James Martin's Mille Miglia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• The Real Italian Job: James Martin's Mille Miglia

James Martin set his sights on the gruelling Mille Miglia, the annual 1000-mile race through Italy in which over 300 classic cars compete. In its infamous history it has tested the talents and endurance of such legends as Fangio, Nuvolari and Sir Stirling Moss

Ever since he was kid in Yorkshire James Martin has been mad about cars. Now a successful chef, he has put his money where his dreams are and has a garage full of Formula One cars, American classics and oddball delights - from hand-painted Harleys to bubble cars, fibre glass cross-country rough riders and a newly restored Mustang with all the trimmings.

Having the power hasn't been enough - he wants the glory too. So he sets his sights on the Mille Miglia. Taking part has always been a dream for James. He searches for the right car and the right co-driver, and the costs mount as the day of his dreams draws near. In Italy, the support crew, girlfriend Sally and his real pride and joy assemble. The 1948 Maserati has left a 800 thousand pound hole in the Martin finances - a lot of omelettes.

Will the car stay the course? Will Sarah measure up? Is James as tough as he thinks he is? Can a non-Italian actually win? Can he beat the three other competitors with whom he bets on the race? Do the Italians always drive on the right? Should he have bought an English car instead? Crucially, what makes 700 grown men and women drive headlong through the elements for three days with little sleep and less comfort than offered by a sit-on lawn mower?
    Schitterend programma, iemand gekeken?

Resultaat... Een droom extra, ik heb al een boek verslonden over de mille miglia, maar na dit moet ik 't ooit gedaan hebben... Petrolhead-heaven

Ik heb het jammer genoeg gemist, had de digibox enkel op Top Gear ingesteld
    Weet iemand waar dit online staat, eventueel via pm...

Het lijkt mij werkelijk een fantastische rit en reis om mee te maken!

Comment

Goedkoop uitstapje

Oja

En die gast zijn vriendin

Comment

Ik heb gekeken, en ik moét daar ooit aan deelnemen!
        Liefst in een zo open mogelijke roadster, om de ervaring optimaal te maken!
        In het donker door die straten rijden met al dat volk rond je, in zo'n oude klasseauto! Mjammie!
        Wát een gevoel en emotie moet dat wel niet naar boven brengen!

Dit staat hoog op m'n lijstje van dingen die ik doe moest ik ooit euromillions winnen.

Comment

Was idd vet

Maar ik zou toch een duitse wagen nemen waarmee ik het kan uitrijden

Porsche speedster ofzo

Of beter nog een SLR ...

Comment

Wat een aflevering!

Maar tevens ook ocharme die gast...
            Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            En die gast zijn vriendin
            Ja man!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Heb gekeken.. staat al een paar jaar op mijn verlanglijstje.. heb er 3 jaar geleden een horloge door gekozen..

Comment

Had hij geen gullwing in z'n garage staan? Hij had beter die gebruikt ipv een miljoen uti te geven aan een andere auto die het na 200 km begeeft.

Comment

Ik heb het jammer genoeg gemist.

ff zoeken of ik het kan vinden ergens

Comment

prachtige stukje idd
                    Die kerel z'n maserati heeft een afgebroken klep... wat ziet hij staan in een boek over maserati's in die tijd? opgave door afgebroken klep

one day, echt een droom roadtrip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten

Dit staat hoog op m'n lijstje van dingen die ik doe moest ik ooit euromillions winnen.

Nooit dus. Je zal eerder 10 keer na elkaar geflitst worden in dezelfde straat en daarna het record over kop gaan met een auto verbeteren.

Comment

Ik snapte het wel allemaal niet goed qua financiën.

Zijn grootste aankoop ooit. Zijn huis kostte niet zoveel (en hebt ge da pand gezien? Ofwel heeft em da lang geleden gekocht ofwel woont em in the middle of nowhere ). En dan sprak em van da em zijne boekhouder moest spreken om te zien of em da geld kon LENEN? Maarja, ni erg, na de "race" was die kar dan nog meer waard ... wat dus niet het geval is nu.

t is wel een beetje naief van te denken dat dat een ritje voor liefhebbers is. Dat is vooral in de eerste plaats een ritje voor hele rijke mensen, die dan ook liefhebber zijn (of zijn geworden omdat ze de centen hebben).

Comment

Ge leeft maar 1 keer he

Comment

Voor rijke mensen is lenen soms voordeliger dan direct cash te betalen.

Comment

Da viel gewoon voor mij een beetje in de rij van "lenen om op vakantie te gaan"

En ik zou het geld toch niet kunnen/willen hangen aan zo een oude sleur, die zelfs na een complete revisie na 200km al in panne staat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                t is wel een beetje naief van te denken dat dat een ritje voor liefhebbers is. Dat is vooral in de eerste plaats een ritje voor hele rijke mensen, die dan ook liefhebber zijn (of zijn geworden omdat ze de centen hebben).
                                Idd.

Vader van een vriend van mij heeft dat 2 jaar geleden meegereden. Dat is een prototype van een hele rijke mens die autoliefhebber is. Hij zei dat het een van die dingen was die je gewoon gedaan moet hebben als autoliefhebber als je de kans hebt en krijgt.

1 keer per jaar ongeveer doet ie zoiets. Vorig jaar is ie van Amsterdam naar Peking gereden, en dit jaar naar de Himalaya.

Wou dat ik het ook kon

Comment

Trouwens

de prijs gehoord van die gast zijn levensverzekering voor die 3 dagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Nooit dus. Je zal eerder 10 keer na elkaar geflitst worden in dezelfde straat en daarna het record over kop gaan met een auto verbeteren.
                                    Ja, mooie post van jou!

Als we naar zoiets kijken dromen we allemaal, niet?

Comment

Als ik meedoe liefst een 300SL Roadster, of een 550 Spyder.

SSK mag eventueel ook nog

En om het iets realistischer te houden: Lancia Aurelia

Comment

Working...
                                      X