Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wheeler dealers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wheeler dealers

Op Disccovery Channel kijk ik regelmatig naar Wheeler dealers.
    Men koopt er een old-timer, lapt die op en verkoopt die dan weer. Op TV lijkt het
    allemaal vrij simpel, maar is het dat ook wel ? Ik vermoed dat je toch al een vrij ervaren
    mecanicien moet zijn om dat allemaal tot een goed einde te brengen.
    Om nog maar te zwijgen van die goed uitgeruste werkplaats.

En de prijs die ze uiteindelijk vragen exclusief werkuren ...

Comment

En de dingen die ze gratis krijgen (bvb banden bij de aflevering van de Bentley, tijdens de aftiteling "thanks to Avon Tyres" terwijl in hun kostenbereking niks van banden stond)
      Of de keren dat ze "goede deals" maken door onderdelen van hun wagen te verkopen (bvb velgen van onder de 928 die veel meer waard waren, idem voor de velgen onder de Sierra Cosworth)

Tof programma om te bekijken en af en toe wat dingen bij te leren (ze halen wel een aantal zwakke punten van auto's aan, of laten een simpele mod zien)...maar het "aankoop en verkoop met winst"-gedeelte is met een korrel zout te nemen.
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
        Tof programma om te bekijken en af en toe wat dingen bij te leren (ze halen wel een aantal zwakke punten van auto's aan, of laten een simpele mod zien)...maar het "aankoop en verkoop met winst"-gedeelte is met een korrel zout te nemen.
        Met voldoende geduld bij de verkoop kan je er wel een aardige cent aan verdienen denk ik. Die mannen verkopen dat echt voor een appel en een ei, niet normaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
          Met voldoende geduld bij de verkoop kan je er wel een aardige cent aan verdienen denk ik. Die mannen verkopen dat echt voor een appel en een ei, niet normaal
          Je moet je uren ook tellen he, dan is het moeilijk hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
            Die mannen verkopen dat echt voor een appel en een ei, niet normaal
            In de UK zijn prijzen voor 2dehands auto's in veel gevallen dan ook absurd laag in vergelijking met hier.

Comment

ik neem alle afl al jaren op op dc.

In het begin was het wat harken met hun low budget affaires...

maar de laatste 2 seasons komen er leuke auto's voorbij...je moet het natuurlijk met een korrel zout nemen qua prijzen en onderdelen.

onlangs zag ik bij de defender ze in het muisgrijs hadden laten spuiten dat hij rond de deurscharnieren de roest niet hadden weggeschuurd...enz.

het is echt meer om een auto op de baan te houden dan er een top exemplaar van te maken buiten enkele uitzonderingen...(btw de meeste hebben al hoge km standen)

Comment

Gisteren hadden ze een E30 325i Touring opgeknapt. Nieuwe motorkap, luchtfilter, nieuwe sapjes, volledig nieuwe uitlaatlijn en de bumpers wat bijgewerkt. Ik denk dat ze 100 pond winst hadden gemaakt ofzo, maar het was wel een leuke auto met een knappe sound.

Comment

Die gasten doen het naar eigen zeggen puur uit liefhebberij. Ze laten zich natuurlijk sponseren want er zijn heel wat mensen die Wheeler dealers bekijken. Ik denk toch wel dat hun winstmarges behoorlijk realistisch zijn. Een doorsnee tweedehandsdealer werkt ook met een winstmarge van €800-€1000 op auto's van 15-20K. Soms maken ze verlies maar soms maken ze grote winst.

Comment

Ik heb ook een aantal keren gezien. Met de Lexus LS400 en de Bmw 6. Ik vind de presentatie niet meteen de leukste en er wordt zoveel herhaald in de aflevering. Vanavond gaan ze een Mini kopen

Comment

Leuk programma, ik ben fan!

Comment

Hier ook een Wheeler dealer fan, laat me toch wat dromen van een eigen sleutel wagen

Comment

Aan het opknappen van een classic valt niks te verdienen als je alle werkuren meerekent, het is een liefhebberij die in het beste geval niet veel geld kost.

Comment

Working...
                          X