Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zware voet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
    Very nice dat ge die flikken eens een toer hebt gelapt. Dat ze daar dan nog hun tijd in steken ook! Amai!
    Ikzelf heb nog nooit deelgenomen aan straatraces. Zelfs nog niet zien gebeuren, maar zoveel kom ik niet op wegen met vier vakken.
    Ik wil wel nog iets meegeven. Voor mijn job, werk ik af en toe samen met de politie. Dan rijd ik ook wel eens mee met die mannen. De afgelopen twee weken, heb ik twee maal meegereden. Die mannen gaven echt plankgas! En zonder sirene of blauwe lichten hé! 70 waar ze maar 50 mogen, 50, 60 waar ze 30 mogen. Zo wil ik ook wel flik worden! Ze vegen toch hun voeten aan de snelheisbeperkingen. Ik reed deze week ook nog eens toevallig achter een combi met mijn wagen. Die schikte zich ook al niet naar de wet. Typisch, een gewone burger gaan ze op deregelijk plaatsen flitsen, maar zelf rijden de flikken nog sneller dan de gewone burgers. Dat ze dit dan maar eens verantwoorden!
    Ja zij mogen alles, wij mogen niet veel, u bent toch geen deurwaarder of zo? Aangezien u voor uw werk met ze samen werkt?
    Ben zo eens een kennis van m'n ouders gaan ophalen die te veel te gedronken gehad, en rijbewijs had moeten inleveren. Aangezien ik de politie post niet wist zijn belde ik om te vragen langs waar ik moest rijden? De agent die ik aan de lijn kreeg zei dat ik daar maar moest wachten, en dat hij een wagen zou sturen die ik dan kon volgen. Niet dat ik ze niet kon bijhouden maar ze reden toch vlot 110 daar waar ze maar 70 mochten. Heb er wijselijk niets op gezegd.
    En de illegale wegrace's vinden niet altijd plaats op 4vaks banen, als er 2 auto's naast elkaar kunnen is 't al genoeg. Het is niet The Fast & Furiuos.

@ PJ als je beleefd blijft en in je recht bent kunnen ze je niets doen. Al zullen ze wel op hun staart getrapt zijn als je ze een gevat antwoord heeft(of zoals wij zeggen: ze ne kjer goe bruyne zetn).
    Wat heeft hem dat gekost Smaad aan de Pol?
    Nu om met een RS4 mee te trekken moet je al van goede huize zijn ook.
    Hij had beter geantwoord: maar juffrouwke toch, ik gebruik nog maar de helft van m'n acc. vermogen, of ik stond in 2de. Zoiets hunne blik is goud waard.

Comment

• Ik ben maatschappelijk assistent, maar zou toch ook wel eens iets willen met mijn diploma criminologie ook. Anders heb ik voor niets unief gedaan hé. Een andere leuke job, mag uiteraard ook. Als ik een goeie kans zie zelfstandig te worden, waarom niet hé.
      Niet lang geledeniets meegemaakt op mijn fiets. Ik trainde met mijn neef. Hij op het fietspad, ik op de rijweg (naast elkaar dus). Ineens, op een bochtig stuk, toetert er iemand achter ons omdat ik op de weg reed. Ik kijk heel vluchtig achter mij en zie de linkervoorhoek van een witte bestelwagen. Ik een beetje kwaad. Daarom begon ik te midden het rechterrijvak te rijden. Was toch een kalme weg. Wagens rijden er 50 en wij reden dik 30 per uur, dus ja. Ik kijk nog eens achter mij en zie dat die bestelwagen eigenlijk een politiecombi is. Boink! Ik snel het fietspad op. Die mannen hun raampje open en maar roepen tegen mij. Ik heb ze amper aangekeken. Niet reageren leek mij het beste. Op het einde even 'jaja' gezegd. Gelukkig zijn ze niet gestopt. Anders had ik zeker een pv aan mijn been.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ben maatschappelijk assistent, maar zou toch ook wel eens iets willen met mijn diploma criminologie ook. Anders heb ik voor niets unief gedaan hé. Een andere leuke job, mag uiteraard ook. Als ik een goeie kans zie zelfstandig te worden, waarom niet hé.
        Niet lang geledeniets meegemaakt op mijn fiets. Ik trainde met mijn neef. Hij op het fietspad, ik op de rijweg (naast elkaar dus). Ineens, op een bochtig stuk, toetert er iemand achter ons omdat ik op de weg reed. Ik kijk heel vluchtig achter mij en zie de linkervoorhoek van een witte bestelwagen. Ik een beetje kwaad. Daarom begon ik te midden het rechterrijvak te rijden. Was toch een kalme weg. Wagens rijden er 50 en wij reden dik 30 per uur, dus ja. Ik kijk nog eens achter mij en zie dat die bestelwagen eigenlijk een politiecombi is. Boink! Ik snel het fietspad op. Die mannen hun raampje open en maar roepen tegen mij. Ik heb ze amper aangekeken. Niet reageren leek mij het beste. Op het einde even 'jaja' gezegd. Gelukkig zijn ze niet gestopt. Anders had ik zeker een pv aan mijn been.
        Ik heb zoiets ook al meegemaakt, alleen stak ik toen mijn middelvinger op naar de toeteraar, en was het geen politie, maar mijn grootvader Was een beetje een familiecrisis

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Earman
          Ik heb zoiets ook al meegemaakt, alleen stak ik toen mijn middelvinger op naar de toeteraar, en was het geen politie, maar mijn grootvader Was een beetje een familiecrisis
          Moet kunnen!
          120d Hatch Edition Sport

Comment

ROFL

SCHITTEREND

Comment

Hetzelfde hier:
              Enige maanden terug rij ik terug naar van mijn werk. Op de baan staan eerst langs de andere kant en dan langs mijn kant zo van die witte bloembakken als obstakel.

Ik kom daar aangereden en er komt een wagen van langs de andere kant die aanstalten maakt om te stoppen. Ik rij door en net op het laatste moment rijd die nog door. Een noodstop met gierdende banden tot gevolg (was met mijn tweede wagen, een Astra van 11 jaar oud). Mijn reactie een middenvinger en flink wat getoeter. Puur van het verschieten natuurlijk.

Wie zat er als passagier in die wagen denk je...mijn vader...
              Ik heb lang mogen horen dat ik een verkeersagressor ben. We zaten inderdaad bijna kop op kop, scheelde 10 centimeter. Stel je voor...

Ben ook maatschappelijk accident...euh...assistent... :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sportael
                Hetzelfde hier:
                Enige maanden terug rij ik terug naar van mijn werk. Op de baan staan eerst langs de andere kant en dan langs mijn kant zo van die witte bloembakken als obstakel.

Ik kom daar aangereden en er komt een wagen van langs de andere kant die aanstalten maakt om te stoppen. Ik rij door en net op het laatste moment rijd die nog door. Een noodstop met gierdende banden tot gevolg (was met mijn tweede wagen, een Astra van 11 jaar oud). Mijn reactie een middenvinger en flink wat getoeter. Puur van het verschieten natuurlijk.

Wie zat er als passagier in die wagen denk je...mijn vader...
                Ik heb lang mogen horen dat ik een verkeersagressor ben. We zaten inderdaad bijna kop op kop, scheelde 10 centimeter. Stel je voor...

Ben ook maatschappelijk accident...euh...assistent... :-)
                Als ze daar al niet tegen kunnen! Jonge mensen die een klein beetje vlot zijn in het verkeer, bestempelen als agressief in het verkeer, is wel gemakkelijk hé. Ik weet één ding: al ik 45 of ouder ben, zal ik nog net dezelfde zijn. Ik heb nl. al geleerd dat we op onze leeftijd niet vele meer zullen veranderen. En verder: mijn pa is ook zo.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Als ze daar al niet tegen kunnen! Jonge mensen die een klein beetje vlot zijn in het verkeer, bestempelen als agressief in het verkeer, is wel gemakkelijk hé. Ik weet één ding: al ik 45 of ouder ben, zal ik nog net dezelfde zijn. Ik heb nl. al geleerd dat we op onze leeftijd niet vele meer zullen veranderen. En verder: mijn pa is ook zo.
                  Mijn reactie was vrij heftig, maar rem met zo'n oud auto'ke eens af van 80 naar 0, zonder ABS of nul de knoppen. Als ge dan een recente wagen gewoon bent...jawadde!

Mijn vader zal de komende maand 60 worden. Deed vroeger per jaar minstens 60.000km als vertegenwoordiger. Maar hoe die nu aan het rijden is...
                  40km/u in vierde, op de A12 constant op het middenvak blijvan hangen, ect.
                  Dat deed die vroeger nu nooit he. En die ziet daar echt geen graten in.
                  Wetende dat hij vroeger een zeer 'vlotte' chauffeur was...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sportael
                    Mijn reactie was vrij heftig, maar rem met zo'n oud auto'ke eens af van 80 naar 0, zonder ABS of nul de knoppen. Als ge dan een recente wagen gewoon bent...jawadde!

Mijn vader zal de komende maand 60 worden. Deed vroeger per jaar minstens 60.000km als vertegenwoordiger. Maar hoe die nu aan het rijden is...
                    40km/u in vierde, op de A12 constant op het middenvak blijvan hangen, ect.
                    Dat deed die vroeger nu nooit he. En die ziet daar echt geen graten in.
                    Wetende dat hij vroeger een zeer 'vlotte' chauffeur was...
                    Mja. De mijne is 52 en rijdt nog steeds als vroeger. Nog altijd even vlot, ook bij het inhalen. Ben benieuwd of dat binnen vijf jaar ook al anders zal beginnen worden.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Niet lang geledeniets meegemaakt op mijn fiets. Ik trainde met mijn neef. Hij op het fietspad, ik op de rijweg (naast elkaar dus). Ineens, op een bochtig stuk, toetert er iemand achter ons omdat ik op de weg reed. Ik kijk heel vluchtig achter mij en zie de linkervoorhoek van een witte bestelwagen. Ik een beetje kwaad. Daarom begon ik te midden het rechterrijvak te rijden. Was toch een kalme weg.

Gij... gij... gij... wielerterrorist!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
                        Gij... gij... gij... wielerterrorist!

In groep ben ik nochtans braaf.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Wat ik doe als ik weer eens de datum van m'n brandblussers moet tonen, of iets dergelijk "futiels"... is supervriendelijk zijn. Niet uitdagend, maar gewoon net iets té vriendelijk zijn. Dat hebben ze heel graag, maken dat je wel met alles in orde bent natuurlijk, anders heb je het vlaggen
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Sorry, maar als je met de fiets rijdt en er is een fietspad, wordt je verwacht op het fietspad te rijden en niet op de rijweg hé, dit vind ik een van de meest ergerlijke zaken in het verkeer, wielertoeristjes die het fiestpad niet gebruiken. Dan ga ik er vaak naast hangen met ruitensproeiers aan zodat ze al een douche krijgen en begin ik naar rechts uit te wijken om ze het fiestpad op te duwen. Een fiestpad is er niet voor niets hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pj
                              Sorry, maar als je met de fiets rijdt en er is een fietspad, wordt je verwacht op het fietspad te rijden en niet op de rijweg hé, dit vind ik een van de meest ergerlijke zaken in het verkeer, wielertoeristjes die het fiestpad niet gebruiken. Dan ga ik er vaak naast hangen met ruitensproeiers aan zodat ze al een douche krijgen en begin ik naar rechts uit te wijken om ze het fiestpad op te duwen. Een fiestpad is er niet voor niets hé.
                              Duidelijk een commentaar van iemand die nooit zelf wielertoerist is geweest. Ik wil u nu niet aanvallen of zo hé, maar laat mij eens een paar dingen uitleggen.
                              1. Als jij zou fietsen met een vriend, zou jij dan constant achter elkaar rijden, of zou je liever wat babbelen en plezier maken?
                              2. Als je met een koersfiets rijdt, heb je echt geen zin om op slechte fietspaden te rijden. Jammer genoeg is het zo dat de fietspaden meestal van veel slechtere kwaliteit zijn dan de rijweg. Ik weiger dan ook pertinent op om fietspaden met klinkers te rijden. Met een gewone fiets of een mountainbike ligt dat anders. Een koersfiets biedt zo goed als geen comfort tegen schokken. Vergeet dat niet.
                              3. In groep op een fietspad met putten rijden, is ronduit gevaarlijk. Je zal er maar over vliegen tegen 35 km/h met twintig man hé. Diegenen die vooraan rijden, zien de putten komen, maar daarachter? Vergeet het. Een onoplettendheid wordt dan al eens afgestraft met een valpartij. Bijgevolg is het dus dikwijls veiliger op de weg te blijven.
                              4. Wie rijdt er het meest op de weg? Denk eens aan familiefietstochtjes! Mensen die daaraan deelnemen, nemen de hele weg in beslag, dus niet enkel het fietspad en/of het stuk er vlak naast. Nochtans zijn het zulke mensen die toeteren als er weer eens één of twee wielertoeristen op de weg rijden.
                              5. Rakelings langs een fietser rijden met de wagen, is dom. Die fietser kan plots moeten uitwijken voor een steen of een put. Met een koersfiets is het echt niet aangewezen op een steen of in een put te rijden, want dan heb je direct een lekke band, en je kan er daarenboven door ten val komen. Als ik een fietser passeer, ga ik wat naar links. Sommige mensen denken trouwens dat ze hoegenaamd niet over een witte lijn mogen rijden, en passeren dan maar rakelings langs fietsers die rijden waar ze moeten rijden. Daar krijg ik het dus van hé. Automobilisten die agressief worden omdat ik 30 cm van de weg in beslag neem, kunnen mijn middelvinger en een scheldpartij krijgen.
                              Dat ze eens werk maken van GOEIE fietspaden. Maar nee, in de plaats krieolt Vlaanderen al van fietspaden met klinkers. Binnen tien jaar liggen die allemaal keislecht, en zullen nog weinigen zin hebben daarop te rijden. Een fietspad moet van asfalt zijn. Even vlakke asfalt als de gewone weg. Staat het de beleidsvoerders niet aan, dan kunnen ze de pot op, en rijd ik alsnog op de rijweg. Ze worden geacht voor veiligheid te zorgen, maar ze bereiken alleen het tegendeel.
                              Voila, ik heb gezegd.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Hier in de buurt zijn de fietspaden in dezelfde staat als de weg en sommige paden zijn echt als een biljartbaan en liggen van de weg af met een tussenrij van bomen (berg van As, ax_doetje) en raad eens waar dan de wielertoeristen rijden?
                                Juist ja, op de weg...

Comment

• Idd en dan zijn de mannen nog met een stuk of 30. Probeer die dan maar eens op een veilige manier in te halen
                                  Die wielertoeristen bezien een fietspad als iets wat zij niet moeten gebruiken. Pff das voor niet sportieve fieters, wij rijden op de weg!

Dit zou beter ook staan in het ergernis top 20 topic!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan
                                    Idd en dan zijn de mannen nog met een stuk of 30. Probeer die dan maar eens op een veilige manier in te halen
                                    Die wielertoeristen bezien een fietspad als iets wat zij niet moeten gebruiken. Pff das voor niet sportieve fieters, wij rijden op de weg!

Dit zou beter ook staan in het ergernis top 20 topic!
                                    Met dertig man kan je niet op een fietspad rijden. Bovendien is het volstrekt legaal dat ze dit doen. Zeker met een volgwagen. En wanneer heb je last van dergelijke fietsers? Op zondagmorgen. Dan zit ik zelf ook op de fiets, of ik lig nog te maffen van het uitgaan de dag ervoor.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Legaal= dat wel
                                      Ergelijk= dat zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan
                                        Legaal= dat wel
                                        Ergelijk= dat zeker
                                        Wat moet je dan zeggen van zo een dag dat ze met keiveel paarden en koetsen door de straten trekken? Dan kan je dus al helemaal niet meer passeren. Daarenboven liggen de straten vol paardestr*nt. Dat is nog nog iets heel anders. Of zo van die mensen die meedoen aan een familiefietstocht: tegen 15 km/h met vier naast elkaar op de weg. Dat vind ik véél erger.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Duidelijk een commentaar van iemand die nooit zelf wielertoerist is geweest. Ik wil u nu niet aanvallen of zo hé, maar laat mij eens een paar dingen uitleggen.
                                          1. Als jij zou fietsen met een vriend, zou jij dan constant achter elkaar rijden, of zou je liever wat babbelen en plezier maken?
                                          2. Als je met een koersfiets rijdt, heb je echt geen zin om op slechte fietspaden te rijden. Jammer genoeg is het zo dat de fietspaden meestal van veel slechtere kwaliteit zijn dan de rijweg. Ik weiger dan ook pertinent op om fietspaden met klinkers te rijden. Met een gewone fiets of een mountainbike ligt dat anders. Een koersfiets biedt zo goed als geen comfort tegen schokken. Vergeet dat niet.
                                          3. In groep op een fietspad met putten rijden, is ronduit gevaarlijk. Je zal er maar over vliegen tegen 35 km/h met twintig man hé. Diegenen die vooraan rijden, zien de putten komen, maar daarachter? Vergeet het. Een onoplettendheid wordt dan al eens afgestraft met een valpartij. Bijgevolg is het dus dikwijls veiliger op de weg te blijven.
                                          4. Wie rijdt er het meest op de weg? Denk eens aan familiefietstochtjes! Mensen die daaraan deelnemen, nemen de hele weg in beslag, dus niet enkel het fietspad en/of het stuk er vlak naast. Nochtans zijn het zulke mensen die toeteren als er weer eens één of twee wielertoeristen op de weg rijden.
                                          5. Rakelings langs een fietser rijden met de wagen, is dom. Die fietser kan plots moeten uitwijken voor een steen of een put. Met een koersfiets is het echt niet aangewezen op een steen of in een put te rijden, want dan heb je direct een lekke band, en je kan er daarenboven door ten val komen. Als ik een fietser passeer, ga ik wat naar links. Sommige mensen denken trouwens dat ze hoegenaamd niet over een witte lijn mogen rijden, en passeren dan maar rakelings langs fietsers die rijden waar ze moeten rijden. Daar krijg ik het dus van hé. Automobilisten die agressief worden omdat ik 30 cm van de weg in beslag neem, kunnen mijn middelvinger en een scheldpartij krijgen.
                                          Ik rijdt zelf met de koersfiets en de stukken met fietspad neem ik op het fietspad, gewoon omdat ik weet hoe ergerlijk het is om als automobilist zo ene voor u te hebben. Familietochtjes of wielertoeristen, als ze op de rijweg rijden waar een fietspad is krijgen bij mij hetzelfde als reactie, de claxon in het stuur geramd en een douche van mjn ruitensproeiers.
                                          En mensen die het nodig achten om zoals jij zegt een middelvinger en scheldpartij te geven, terwijl zij zich beter achten dan het verkeersreglement door het fietspad te negeren, daar zwier ik mijn auto schuin voor en stap ik uit, zien wie er dan het laatste lacht... Iedere weggebruiker moet zijn plaats op de rijbaan kennen hé en mensen die het nodig achten nog van hun ****** te maken als ze zelf in fout zijn ja, die krijgen een gepaste reactie.

Dit is geen aanval naar jou toe hé, is gewoon mijn mening over deze situatie

Comment

Working...
                                          X