Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zware voet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
    pff volvo is waarschijnlijk zo een merk dat die domme gasten aanbidden ochja zolang het een volvo is, willen ze wel met een verouderde diesel rondbollen
    Zo oud is die motor niet, en hij wordt trouwens nog steeds als een excellente en zuinige krachtbron aanzien (er komt trouwens binnenkort een krachtiger versie van de D5 uit, voor de XC's eerst*).

En het zijn trouwens niet alleen de Belgische flikken die met volvo rijden, de meeste scandinavische veiligheidsdiensten (en ook ambulances) rijden volvo. In Nederland idem. En dat al sinds jaren. Het imago van veiligheid en robuustheid speelt natuurlijk een grote rol. Maar het feit dat het redelijk onopvallende wagens zijn, en veel waar voor het geld bieden zal ook wel meespelen.

* edit: volgens de wandelgangen zal de nieuwe D5 (nog steeds 2.4L 5 cilinder) wellicht 185pk hebben en deze zomer (na juli) beschikbaar zijn.
    Last edited by ; 20/03/2005, 21:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dietbrand
      Zo oud is die motor niet, en hij wordt trouwens nog steeds als een excellente en zuinige krachtbron aanzien (er komt trouwens binnenkort een krachtiger versie van de D5 uit, voor de XC's eerst).

En het zijn trouwens niet alleen de Belgische flikken die met volvo rijden, de meeste scandinavische veiligheidsdiensten (en ook ambulances) rijden volvo. In Nederland idem. En dat al sinds jaren. Het imago van veiligheid en robuustheid speelt natuurlijk een grote rol. Maar het feit dat het redelijk onopvallende wagens zijn, en veel waar voor het geld bieden zal ook wel meespelen.
      Het gaat hier ook niet over de leeftijd van de motor, eerder over de traagheid en het gemak om die flikken van u los te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pj
        Het gaat hier ook niet over de leeftijd van de motor, eerder over de traagheid en het gemak om die flikken van u los te rijden
        I see. Maar in feite hoeft dat ook niet eh. als er ene is die ze niet kunnen bijhouden (en dus ferm gevaarlijk rap rijdt) roepen ze gewoon versterking in. Ze kunnen een helicopter aanvragen, of andere korpsen inschakelen die hem de weg kunnen blokkeren (of ze kunnen zijn nummerplaat natrekken en hem thuis gaan opwachten .
        Het is niet de volvo tegen de andere eh, 't is de politie tegen de overtreder.

Comment

I see. Maar in feite hoeft dat ook niet eh. als er ene is die ze niet kunnen bijhouden (en dus ferm gevaarlijk rap rijdt) roepen ze gewoon versterking in. Ze kunnen een helicopter aanvragen, of andere korpsen inschakelen die hem de weg kunnen blokkeren (of ze kunnen zijn nummerplaat natrekken en hem thuis gaan opwachten .
          Het is niet de volvo tegen de andere eh, 't is de politie tegen de overtreder.
          ach als je gewoon handig bent en ergens een dorpje invlucht langs kleine wegetjes met wat geluk geraak je van hen af. laat je bolide ergens in een garage staan en klaar is kees.

Comment

• De enige reden waarom de wagen van de zware voet die volvo is omdat het een sponsorwagen is... Zegt genoeg denk ik zo hé

Comment

ach als je gewoon handig bent en ergens een dorpje invlucht langs kleine wegetjes met wat geluk geraak je van hen af. laat je bolide ergens in een garage staan en klaar is kees.
              het éérste dat ze doen is de nummerplaat noteren.
              vluchten heeft géén zin.

gisteren was het wel grappig.
              met dat serpent van een meisje en haar brommertje.
              ik ga een klacht indienen zij ze! tegen een politieman dan nogwel.
              yeah right

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buddy
                vluchten heeft géén zin.

yeah right
                mja, maar als het over snelheid gaat voor metingen en ze kunnen je niet bijhouden, dan kunnen ze niets maken hé, zoals paar posts hiervoren gezegd

Comment

vluchten heeft géén zin.

yeah right

Denk jij dat je tegen een politieman geen klacht kan indienen?

Comment

vluchten heeft géén zin.

yeah right
                    gij zijt wel een harde fan van "de politie, uw vriend" he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan
                      je kunt proberen hé.

@rabbit
                      neen, ik ben géén politievriend!
                      ik haat ze verschrikkelijk

ze zouden beter de ECHTE criminaliteit aanpakken i.p.v. de autobestuurders die een beetje sneller gaan dan normaal zou mogen.

Comment

je kunt proberen hé.

@rabbit
                        neen, ik ben géén politievriend!
                        ik haat ze verschrikkelijk

ze zouden beter de ECHTE criminaliteit aanpakken i.p.v. de autobestuurders die een beetje sneller gaan dan normaal zou mogen.
                        iedereen zegt dat van de echte criminaliteit aan te pakken... Ze moeten toch ergens in uit "blinken" als ze geen echte boeven kunnen pakken dan houden ze zich bezig met geld uit mensen hun broekzak te rapen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe
                          iedereen zegt dat van de echte criminaliteit aan te pakken... Ze moeten toch ergens in uit "blinken" als ze geen echte boeven kunnen pakken dan houden ze zich bezig met geld uit mensen hun broekzak te rapen...
                          helemaal corect!!!

Comment

mja, maar als het over snelheid gaat voor metingen en ze kunnen je niet bijhouden, dan kunnen ze niets maken hé, zoals paar posts hiervoren gezegd
                            Als agent is je vaststelling rechtsgeldig (want van een beëedigd ambtenaar), er kan wel geen correct getal op de snelheidsovertreding geplakt worden, maar als ze je niet kunnen bijhouden dan kunnen ze vaststellen dat je bijvoorbeeld meer dan 100 te veel rijdt (want dat rijden zij en ze kunnen je nog steeds niet inhalen, dus bijvoorbeeld meer dan 220 op de snelweg) wat 3de graad is. Plus dan nog eens het niet opvolgen van de bevelen van de agent (om te stoppen).
                            Ze hebben dan wel geen trajectmeting gedaan, maar kunnen wel een PV opstellen via hun vaststelling (net als bij quasi alle andere overtredingen en misdaden)

Dus als zij uw nummerplaat hebben (en ze hebben je nog niet klemgereden), zullen ze wel eens langskomen voor uw rijbewijs
                            Last edited by ; 20/03/2005, 22:38.

Comment

• heb nog een mooi voorbeeld in de laatste aflevering met die e320 dan was er daar ook nog een grijze "sportka" en die reed samen met de 320 over voorsorteringsstroken en ze hebben gewoon zijn nummerplaat genoteerd en thuis kon hij zijn pv verwachten

Comment

Als agent is je vaststelling rechtsgeldig (want van een beëedigd ambtenaar), er kan wel geen correct getal op de snelheidsovertreding geplakt worden, maar als ze je niet kunnen bijhouden dan kunnen ze vaststellen dat je bijvoorbeeld meer dan 100 te veel rijdt (want dat rijden zij en ze kunnen je nog steeds niet inhalen, dus bijvoorbeeld meer dan 220 op de snelweg) wat 3de graad is. Plus dan nog eens het niet opvolgen van de bevelen van de agent (om te stoppen).
                                Ze hebben dan wel geen trajectmeting gedaan, maar kunnen wel een PV opstellen via hun vaststelling (net als bij quasi alle andere overtredingen en misdaden)

Dus als zij uw nummerplaat hebben (en ze hebben je nog niet klemgereden), zullen ze wel eens langskomen voor uw rijbewijs
                                Mja, vind het dan enkel raar dat er op die manier al heel wat boetes geseponeerd zijn, de flikken konden wagen niet volgen om snelheidsmeting te vervoledigen en daarom werd boete nietig verklaard...

Comment

Mja, vind het dan enkel raar dat er op die manier al heel wat boetes geseponeerd zijn, de flikken konden wagen niet volgen om snelheidsmeting te vervoledigen en daarom werd boete nietig verklaard...
                                  74% van alle pv's (ook niet verkeersrechterlijke) wordt geseponeerd, waarvan het grootste deel onder het technisch sepot. Dus ja, als ze twijfelen vliegt het de prullenmand in. Maar dat neemt niet weg dat ze kunnen vervolgen eh, de onderzoeksrechter neemt de beslissing tot vervolging.

edit: trouwens niet kunnen volgen is niet hetzelfde als niet kunnen bijhouden eh
                                  Last edited by ; 20/03/2005, 23:26.

Comment

• weet er iemand wanneer die afleveringen van zware voet online komen? ik wil aflevering 11 zien, zit er al 3dagen op te wachten en nog steeds niets.

Comment

weet er iemand wanneer die afleveringen van zware voet online komen? ik wil aflevering 11 zien, zit er al 3dagen op te wachten en nog steeds niets.
                                      idem, ik denk dat ze dat bij vtm erop zetten als het hun uitkomt, de ene week staat het al de zondag online, dan is de maandag, dan weer dinsdag, er zit gewoon geen vaste volgorde in...

Comment

idem, ik denk dat ze dat bij vtm erop zetten als het hun uitkomt, de ene week staat het al de zondag online, dan is de maandag, dan weer dinsdag, er zit gewoon geen vaste volgorde in...
                                        denk dat ook heb er nu ook op gelet nog een beetje geduld zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan
                                          Dat moet te doen zijn denk ik, maar dan moet je echt een goede argumentatie kunnen bovelhalen. De rechter (denk ik), zal gemakkelijker een agent geloven dan een gewone bruger.... Of vergis ik mij?

Had nog graag even een reactie geplaatst op post 118 van de Pé

Aan 160km/h op een autostrade rijden als het verkeer en het weer het toelaten vind ik allesbehalve een zotte kuur! En iemand doodrijden op de autostrade,...., moet je toch hard je best voor doen dan!

Comment

Working...
                                          X