Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megafactories

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Megafactories

Vanaf vanavond een nieuw(?) seizoen:

Hoe worden de nieuwste modellen van de grootste automerken ter wereld ontwikkeld? National Geographic neemt een kijkje achter de schermen van tien wereldbekende productiebedrijven die de grootste, sterkste en snelste machines bouwen op hun gebied. Computerbeelden illustreren de wetenschap achter deze machines en filmopnames van de fabrieken demonstreren de kracht en
    materialen die nodig zijn om de nieuwste autocreaties te ontwikkelen. In ‘Megafactories: Supercars’ komen Porsche 911, Lamborghini Aventador, Ferrari FF, Corvette ZR1, Pagani, Mustang, Nissan Gt-R, Tesla Model S, Lexus LFA en de Gumpert Apollo met fascinerende beelden aan bod.

Een greep uit de afleveringen:

Porsche 911 – 11 oktober
    In de eerste aflevering wordt de Porsche 911 onder de loep genomen. Dit is de zevende
    generatie en terwijl het model duidelijk lijkt op een 911, is het vrijwel gloednieuw in
    termen van grootte, ontwerp en prestaties.

Lamborghini Aventador – 18 oktober
    In 2011, bijna tien jaar sinds de release van het laatste model de Murcielago, lanceert
    Lamborghini zijn nieuwste creatie: de Aventador. Met een topsnelheid van 350 kilometer
    per uur is het een symbool van een nieuw tijdperk voor Lamborghini. ‘Megafactories’
    bezoekt de fabriek in het noorden van Italië en volgt de productie van concept tot
    lancering.

Ferrari FF – 25 oktober
    In deze aflevering brengt National Geographic een zeldzaam bezoek aan de Ferrarifabriek
    waar de nieuwe FF gecreëerd wordt. Het is de eerste vierwielaangedreven
    Ferrari met vier ruimzittende plaatsen. De FF’s twaalfcilindermotor is met 651 pk één
    van de krachtigste motoren ooit gebouwd in de fabriek van Maranello.

Corvette ZR1 – 1 november
    De echte Amerikaanse superauto Corvette ZR1 wordt in een megafabriek geproduceerd.
    Het is de snelste, krachtigste en duurste Corvette die ooit is gebouwd en kan
    concurreren met het beste wat Europa te bieden heeft.
    Dat wordt weer genieten
    Vooral de afleveringen over de Aventador en Pagani wil ik zeker zien!
    '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

En vrijdag tussen 10 en 11 (voormiddag) is het herhaling vd aflevering vd avond daarvoor.

ik heb iig alle afleveringen al geprogrammeerd.

Comment

Volgens mij is de herhaling op zondag ook nog eens te zien.
      Ik heb die van gisteren ook opgenomen en ga voor de zekerheid ook maar alvast wat andere afleveringen programmeren om het zeker niet te vergeten.
      Last edited by SToRM81; 12/10/2012, 11:18.
      '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Ziehier het overzicht van alle programma's die nog moeten komen.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
          Vanaf vanavond een nieuw(?) seizoen:

Dat wordt weer genieten
          Vooral de afleveringen over de Aventador en Pagani wil ik zeker zien!
          eergisteren was het echt de moeite om op te blijven, bijna geen robots, veel manuren voor zo een juweel klaar is !!!

Comment

Ik heb de aflevering opgenomen, dus waarschijnlijk vanavond eens kijken.

Comment

Deze namiddag zijn er heel wat reportages

13 uur: Porsche 991
              14 uur: Lamborghine Aventador
              15 uur: Ferrari FF
              20 uur: Porsche 991
              Last edited by BMWMB; 03/11/2012, 13:48.
              OO 00 OO

Comment

991
                BMW X5 45e

Comment

Deze week is het de beurt aan Pagani, dan de week erna Mustang en de week daarna de Nissan GT-R.
                  De aflevering van vorige week moet ik ook nog even bekijken.

Comment

Ik heb zo het gevoel dat het meer reclame voor het automerk geworden is dan eigenlijk de uitleg van de productie , dat i.v.m.vroeger afleveringen .
                    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Tja, ne auto bouwen is nu nie direct rocket science he. Das zowa overal waar ne lopende band is t zelfde.

Comment

repo van 991 vond ik toch indrukwekkend
                        mja voorliefde voor het merk zal er ook zijn steentje bijdragen zekers.
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Daarstraks naar de aflevering over de Pagani Huayra gekeken. Zalige aflevering! Schitterend om te zien hoe zo'n beest gemaakt wordt, en vooral het oog voor detail. Niet normaal! Ieder onderdeel is daar een stukje kunst en wordt zo dan ook tentoongesteld.
                          Speciale kerel ook die Horacio Pagani maar man, hij weet waarmee hij bezig is.

Comment

Ik heb de aflevering van Pagani gisteren ook zitten kijken en ik vond het wel een van de beste afleveringen tot nu toe.
                            Daar waar de Zonda een van mijn favoriete supercars is vind ik de Huayra persoonlijk niet echt een mooie wagen om naar te kijken. Maar als je ziet met wat voor ongelooflijk oog voor detail die gemaakt wordt en wat er allemaal inzit qua techniek dan kijk ik nu toch wel anders naar die wagen.

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                            Ik heb zo het gevoel dat het meer reclame voor het automerk geworden is dan eigenlijk de uitleg van de productie , dat i.v.m.vroeger afleveringen .
                            De aflevering van Pagani is op dit vlak al een stuk beter. Ze lieten echt veel zien over het productieproces. Ook wel prachtig om te zien watvoor speciale uitlaten en dergelijke die auto heeft. Ik ga niet teveel verklappen, je moet die aflevering gewoon maar eens kijken
                            Last edited by SToRM81; 12/11/2012, 13:49.

Comment

Dinsdag 27/11 om 20 uur komt de volgende herhaling van deze Pagani. Ik heb op de site ingegeven om mij die dag een herinneringsmail te versturen. Deze reportage wil ik dan zeker gezien hebben.
                              OO 00 OO

Comment

Ik ga m ook nog een keer opnemen, maar dan met mijn nieuwe HD recorder

Comment

gisteren : GT-R !!!

Comment

"Wie zegt dat een supercar een zoor hoge power to weight ratio moet hebben is een amateur." (zei de geestelijke vader van de GT-R)
                                    Waarom Maken ze hem bij elke editie dan krachtiger?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk Berichten
                                      "Wie zegt dat een supercar een zoor hoge power to weight ratio moet hebben is een amateur." (zei de geestelijke vader van de GT-R)
                                      Waarom Maken ze hem bij elke editie dan krachtiger?

ze maken hem ook zwaarder volgens mij ;-)

Comment

Gisteren de aflevering van de Gumpert Apollo gekeken. Best indrukwekkend dat zo'n relatief klein bedrijf zo'n snelle wagen kan maken. Ik vind de gewone versie niet de mooiste supercar, alhoewel de Apollo Enraged er al een heel stuk beter uitziet.

Comment

Working...
                                        X