Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wheeler Dealers (Discovery Channel)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wheeler Dealers (Discovery Channel)

Gisteren nog eens een nieuwe aflevering van wheeler dealers gezien.

Deze keer over de aankoop van een porsche BoxsterS.

Als je zo handig kan zijn als die "Ed" dan is alles wel makkelijk op te lossen.

1000 pond voor een Boxster S..... das echt geen geld..... je weet alleen nooit wat voor kilometers er op die wagens staan.

Het was een auto van 13 jaar oud en aan de slijtage van het stuur te zien , erg veel ....
    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Die aflevering met die range rover was goed. Een pre facelift in blauw/zwartmat. En hebben hem volledig in het wit & een na facelift gemaakt. Echt super goed!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Dat was idd ook een scherpe aflevering. Km of niet ti's super als ge dat allemaal kunt.

Prijzen in GB zijn wel heel laag. Zelf als je op pistonheads kijkt.

Comment

TVR cerbera volgende week
          Last edited by krikkie; 11/05/2013, 21:17.
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Een van de leukste en interessantste autoprogrammas !
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Heb deze aflevering ook gezien. Dat het probleem van de slippende automaat verholpen was door enkel de olie te wisselen had me wel verbaasd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Heb deze aflevering ook gezien. Dat het probleem van de slippende automaat verholpen was door enkel de olie te wisselen had me wel verbaasd.
                Idd, ik denk dat die vorige eigenaar goed gevloekt moet hebben toen hij dat zag op tv .

Comment

Het enige dat die mannen steeds 'vergeten' in hun totaal overzicht van de kosten zijn hun werkuren.
                  Mochten ze deze effectief in rekening brengen, dan draaien ze op 80% van hun wagens verlies...

Comment

Maak daar maar 100% van.

Comment

Wat ik me af vraag is wat er anders kan slippen in zo'n automaat... Alles functioneerde zonder foutmelding eh.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                        Het enige dat die mannen steeds 'vergeten' in hun totaal overzicht van de kosten zijn hun werkuren.
                        Mochten ze deze effectief in rekening brengen, dan draaien ze op 80% van hun wagens verlies...
                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Maak daar maar 100% van.

Ik zou het ook zeggen
                        Die Mike is wel een superirritante kerel en volgens mij is het opgezet spel ook veel van die aankopen.
                        Wat een komedie dikwijls.
                        2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

het zijn dit soort dingen die een voledig verkeerd beeld geven van de werkelijke kost.
                          een slippende automaat oplossen door enkel de olie te wisselen is belachelijk en slaagt op niets.
                          slip krijg je doordat je clutchplaatje ( net zoals de ambriage bi een manuele ) doorslip.
                          bij een automaat heb je meerdere clutchplaten.

bij en 4l60 heb je bvbeeld 6 plaatjes om van 1ste naar 2de te schakelen en nog eens 6 om van 3de naar 4de te schakelen.
                          bij een 4l80 heb je er 8 om van 1ste naar 2de te schakelen en nog eens 8 om van 3de naar 4de te schakelen.
                          om van 2 naar 3 te schakelen heb je een remband die ( ook een soort van clutch )

een andere reden van slip is dat er niet genoeg druk kan gemaakt worden om de clutchplates samen te drukken. ( kan je een beetje vergelijken met een ambriage die doorslipt omdat je de voet op de ambriage laat rusten)

als ze er op tijd bij zijn ( en dan bedoel ik binnen de 10km van slip ) kan je nog proberen met andere olie erop te zetten. mits je de valvebody hebt uitgekuist en een andere filter hebt gemonteerd.
                          anders kan je het toch vergeten.
                          Last edited by Timmie; 12/05/2013, 15:52.

Comment

nochtans had de auto bij manueel schakelen geen last van slip
                            het was enkel bij volledig automatisch schakelen dat er een probleem is. Dus ja, perfect mogelijk dat het enkel en alleen de olie is die voor dat probleem zorgt. Het is trouwens iets wat bijna nooit gedaan wordt bij de dealer en beter zou gedaan worden elke 80.000 km's bij normaal gebruik, en elke 50.000 km's bij intensief gebruik (slepen van zware lasten). Er zouden veel problemen met automaten kunnen voorkomen worden op deze manier.

Heel de show rond de aankoop en verkoop is lachwekkend en sla ik altijd over (leuke aan uitgesteld kijken). Enkel het mechanisch gedeelte kan me nog wat boeien. Neen, geef me dan maar liever SOS car rescue. Hoewel ik me ook daar vragen stel over de kwaliteit van het afgeleverde werk. Een auto volledig restaureren in twee weken, ge moet het maar kunnen.
                            www.peugeotforum.be

Comment

SOS car rescue is irl niet in 2 weken, ze begonnen eraan zomer auto af 5° buiten,bij de willy jeep was t overduidelijk
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Zie ook graag het opknappen, enkel dat zogezegde marchanderen is onnozel.

"Ik denk dat we er vlot 20000 pond voor kunnen krijgen". En dan voor 15000 verkopen

Als die hun werkuren moesten tellen kwamen ze er niet, natuurlijk is dat ook niet de bedoeling.

Comment

Verlies zullen ze nooit maken . Discovery zal Mike en Ed goed betalen.

Comment

ge moet de werkuren niet tellen want daar bespaart ge net op. Dat is net de bedoeling: wat kan je zelf doen (en dus uitsparen) om het toch met winst te verkopen. Bij Wheeler Dealers doen ze dan wel soms domme stoten om het met winst te kunnen verkopen. De kostprijs van het herspuiten van een auto haalt ge vaak er niet meer uit... met de Discovery als uitzondering misschien. Gewoon goed deftig proper maken, lak opfrissen, interieur proper maken is vaak voor de meerderheid al voldoende. Minder werk, minder kosten en waarschijnlijk meer winst op het einde. Had men bij de boxter de fase I neus laten zitten had men toch wel een pak geld bespaart. En of iemand nu gaat vallen over die 'verouderde' lichten is nog de vraag.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Goh ja,leuke televisie ,toch..

Comment

E36 M3, Lotus Esprit en 840Ci zijn mijn persoonlijke favo's. Die Mike is enkel goed in auto's zoeken, maar die Edd China kan wel veel zenne!!
                                        Die Boxster was ook vet, spijtig van de Tiptronic...

Comment

Working...
                                        X