Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voltreportage: jongeren en verzekeringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voltreportage: jongeren en verzekeringen

Een actueel thema voor mij. Net een nieuwe auto gekocht. En die moet verzekerd raken. Momenteel heb ik twee offertes binnen: beiden aangevraagd met dezelfde gegevens:

AUTO:

Land Rover Defender td5
    Bj 2004
    100.000 km
    2495cc - 89kw

BESTUURDER:

Geboren: 20/09/1989, dus 25 in september.
    Rijbewijs sinds 19/11/2007, dus iets meer dan 6j rij-ervaring
    Een schadegeval in november 2009.

Offerte 1: ba 397 euro + rechtsbijstand 83 euro.
    Offerte 2: ba + rechtsbijstand 1200 euro.

Meest frapante is dat de duurste offerte op mijn werk is, en het bedrag na aftrek van personeelskorting (10%).
    Bij de beide maatschappijen hebben zowel ik, als mijn ouders geen verzekeringen lopen.

Toch een groot verschil? Wat vinden jullie?

PS. Ik verwacht in de loop van de week nog meer offertes.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk

Oorspronkelijk geplaatst door MattijsDS Bekijk Berichten
    En die moet verzekerd raken
    Niet voor de ambetante 'ouw doos' uit te hangen, maar dat zijn toch dingen die ge uitzoekt voor ge zo'ne (best wel erg coole bak ) koopt ?

Verder vind ik het verschil wel érg groot tussen de offertes (waarbij ik de 1e zelfs goedkoop vind), dus ik ben erg benieuwd naar de overige offertes die nog onderweg zijn.
    Zeker dat ge bij die eerste niet met nen hoop beperkingen qua gebruik zit ?

Comment

Ik heb de def nog niet staan. Heb dus nog een aantal dagen tijd om te zoeken en informeren. Ik heb er vertrouwen in dat ik hem wel zal kunnen verzekeren.

Het verschil vind ik ook wel groot. Er zitten geen beperkingen op.

Morgen komt de offerte van mijn huidige verzekeraar. Ben benieuwd wat dat zal geven.

Comment

Ah; een detail vergeten: de def is lichte vracht. Is meestal duurder in verzekering.

Comment

Jouw eerste offerte is toch een goede prijs?

Comment

Zeker weten. Veel kans dat ik die neem. Maar naar aanleiding van de reportage wou ik de discussie eens opentrekken, en aantonen dat er een gigantisch verschil op zit

Comment

In die reportage werden enkel geschift hoge voorstellen gedaan tenzij de verzekering op naam van de ouders werd gezet. De verzekeringsmaatschappijen doen maar wat ze willen, niemand legt hen iets in de weg.

Comment

Het is ook ergens niet onlogisch dat de premies voor jongeren hoger zijn, het is nu eenmaal het logische gevolg van het feit dat de kans op ongevallen veel hoger is dan op latere leeftijd. Een verzekering is uiteindelijk een handelsonderneming die winst nastreeft, je kan moeilijk verwachten dat zij het economische risico op zich neemt.

Wat is dan de oplossing? Veel verzekeringen laten oogluikend toe dat ouders hun kinderen opnemen als regelmatig chauffeur met de wagen tot ze genoeg "jaren" hebben om een redelijke verzekeringspremie te verkijgen. Ook al rijdt bv. het kind voor het grootste stuk met deze wagen en hij dus eigenlijk hoofdbestuurder is.
                Daarom dat het interessant is als jongere zo snel mogelijk je rijbewijs te halen ook al heb je het niet nodig en studeer je bv. nog een 4 of 5 jaar. Maar je laat je voor die jaren wel bij de verzekering van je ouders aansluiten zodat je na een paar jaar een redelijkere premie op je eigen naam kan krijgen.

Comment

Ik ben al sinds mijn 2008 ingeschreven op de verzekering van mijn ouders. Ik denk dan ook dat de premie daar wel zal meevallen (nog steeds geen offerte though ).

Nadeel is ook dat ik al een schadegeval heb. Dat suckt, vooral omdat het accident in kwestie een heel licht tikje was, met al bij al nog geen 200 euro kosten voor de verzekering.

Dat is wat in de reportage ook wordt aangeklaagd, dat ze beter de gevalllen individueel bekijken. Van iemand die iedere maand ergens een tikje heeft kan je begrijpen dat ze hoge premies vragen. Maar door de veralgemening zijn er veel de dupe.

Over je "oplossing": niet iedereen is as lucky om op de steun van zijn ouders te kunnen rekenen. Je zal maar 18j zijn, verder studeren, en met wat spaargeld een eerste autootje kopen. Als student kan je er nog een vakantiejob bijnemen om de verzekering te betalen.

Comment

2 nieuwe premieberekeningen binnen:

- 1002 euro bij Ethias
                    - Bij de huidige verzekeraar 597 euro, die zakt naar 543 euro op 20 sept (omdat ik dan 25 wordt).
                    Grote voordeel is dat ik start met bm 0 en een joker krijg (beiden uit de polis van de vorige wagen).

Comment

Wellicht woon je nog thuis ook en dan kan je idd beroep doen op de ouders zoals velen zeggen.
                      Maar eens je op eigen benen gaat staan en thuis vertrekt ben je wel verplicht om alles op eigen naam te zetten.
                      Dan kan je helemaal geen beroep doen op je ouders.
                      Dus iedereen die op 20 jaar alleen gaat wonen moet wel zijn plan trekken blijkbaar...
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

247 euro voor men 190D betaal ik.

Comment

Working...
                        X