Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TopTuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door benjamin
    Wie kijkt hier allemaal naar toptuning op jim tv? het speelt meestal rond 12u00 zondag. ze trekken altijd met meestal zalig getunede wagens op circuit zoals een M3 ofzo... en ze bezoeken ook altijd tuning evenementen.
    kheb daarjuist de laatste 5 min gezien (met die babe)
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Het is ook de donderdag om 17h, 20h en 23h30.

Ik vind het iig beter dan Tuning TV, want dat was echt de tuningscene belachelijk maken. Dan heb ik het vooral om Muriëlle haar Fox project.

De presentatie van Eveline vind ik redelijk goed, alleen vind ik haar reactie op sommige auto's er soms net iets over. Alles is cool en de max, tja....

Soms heb ik ook de indruk dat het meer met het promoten te maken geeft van 'bevriende' tuningshops dan tuners die het allemaal zelf doen en er hun eigen centjes en tijd in steken. Om die projecten te zien ga ik wel naar de des betreffende tuningbeurzen (wat ik ook doe)

Dus naar mijn gevoel zou ik het dus liever zien als een aanvulling op wat er op beurzen te zien is, dan een Streettuner in beeld en klank. Nu heb ik meer het gevoel dat ik de auto's wel al gezien heb.

Maar dat is dan ook mijn mening. Ik breek het initiatief om de tuningscene wat meer in beeld te brengen zeker niet af. Ze hebben iig wel een stap in de goede richting gezet. We hebben ook nog maar 2 afleveringen gezien, dus ik geef ze nog wat krediet.

Greetz,

Breyton

Comment

• Dit is hier de beste commentaar op het programma die ik tot nu toe ben tegen gekomen.
        Op de forums waar de "echte" tuners zitten word het programma over het algemeen nogal afgekraakt!

Persoonlijk vind ik dat het nogal meevalt. Allersinds stukken beter dan tuningtv van vorig jaar.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik vind het wel eens interessant om te zien wat men allemaal kan doen met tuning, maar voor het overige zegt het me weinig. Van wat ik al gezien heb van het programma en de presentatrice (Evelien Hoste, right?), dan denk ik soms van "ze zal niet zomaar blond zijn é".

Bepaalde reacties van haar getuigen van weinig kennis (autogerelateerd dan). Dat ze dan eens iemand uit het wereldje achter de mic zetten...

Wat sommigen doen met hun wagen: op zo'n manier tunen dat je niet meer door de keuring raakt, dat je er eigenlijk niet meer op de openbare weg kunt (wegens te laag en zo), enz... Of een totale verkrachting van het originele model, zoals die oranje M3 cabrio. Helemaal verlaagd, bredere velgen/banden, plastieken dashboard. Het beste waren dan eigenlijk de gele zetels.

Ik vraag mij dan af of men dan van plan is daarmee te blijven rijden en hoe men de wagen verkocht zal krijgen op termijn, als er plannen zijn om een nieuwe te kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
            Dit is hier de beste commentaar op het programma die ik tot nu toe ben tegen gekomen.
            Op de forums waar de "echte" tuners zitten word het programma over het algemeen nogal afgekraakt!

Persoonlijk vind ik dat het nogal meevalt. Allersinds stukken beter dan tuningtv van vorig jaar.

Op forum's waar "echte" tuners zitten word het programma niet echt afgebroken,ale tochniet op ons tuningforum.... tenzij je natuurlijk op Tuned-belgium.com zit..ja daar kan je enkel kinderachtige commentaar verwachten..
            Ik vind het programma een hele verbetering tenopzichte van vorig jaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TechThing
              Ik vind het wel eens interessant om te zien wat men allemaal kan doen met tuning, maar voor het overige zegt het me weinig. Van wat ik al gezien heb van het programma en de presentatrice (Evelien Hoste, right?), dan denk ik soms van "ze zal niet zomaar blond zijn é".

Bepaalde reacties van haar getuigen van weinig kennis (autogerelateerd dan). Dat ze dan eens iemand uit het wereldje achter de mic zetten...
              Ok ons evelientje kan wel geen bal presenteren en ze kenter niveel van da's waare

Wat sommigen doen met hun wagen: op zo'n manier tunen dat je niet meer door de keuring raakt, dat je er eigenlijk niet meer op de openbare weg kunt (wegens te laag en zo), enz... Of een totale verkrachting van het originele model, zoals die oranje M3 cabrio. Helemaal verlaagd, bredere velgen/banden, plastieken dashboard. Het beste waren dan eigenlijk de gele zetels.
              Voor die mensen isdat geen verkrachting!
              zij vinden dat van een gewone auto (zoals er 100000 rondrijden) iets exclusiefs maken. Voor hun is het een kunstwerk!!
              En PASOP als je gaat zeggen "is dit kunst????" want dan zeg ik...vind je een schilderij van picasso ook mooi? => is ook kunst...en is ook en "verneuking van het originele"

Ik vraag mij dan af of men dan van plan is daarmee te blijven rijden en hoe men de wagen verkocht zal krijgen op termijn, als er plannen zijn om een nieuwe te kopen.
              waneer zo iemand de wagen verkoopt zal die wagen of in originele status verkocht worden of gewoonweg niet..

Comment

• Tja, en veel kent die Eveline Hoste toch ook niet van wagens he.
                Bij die zwarte, gedropte Mazda 6 zei ze dan het een 626 was.
                Het was wel degelijk een 6, punt uit.

En dan doen alsof niemand door had dat die ene gast daar
                stond met een Mazda RX7. Dan stelt ze daar nog zo het vraagje
                genre "niemand zal wel weten wat dit is". Ik had de deurklink
                gezien en ik wist al genoeg...

Die denkt dat niemand iets van wagens weet zeker?
                Om nog maar te zwijgen over de tweedehandsrubriek vol
                met getunede wagens... Andere velgen zijn blijkbaar al
                genoeg om in deze categorie terecht te komen.

Djeezes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj
                  Op forum's waar "echte" tuners zitten word het programma niet echt afgebroken,ale tochniet op ons tuningforum.... tenzij je natuurlijk op Tuned-belgium.com zit..ja daar kan je enkel kinderachtige commentaar verwachten..
                  Ik vind het programma een hele verbetering tenopzichte van vorig jaar...
                  Ik heb het niet alleen over tuned-belgium hoor. Daar valt het nog tamelijk goed mee, maar je moet eens gaan zien op passion4tuning en carstyling.net.

En 't is inderdaad een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar.

PS: Waar staat er ergens op topic van toptuning op Dutchcartuning.com?? Ik vind daar geen topic terug?
                  Last edited by knight-rider; 25/04/2005, 16:42.
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sportael
                    Deze rubriek dient toch ook om 'gewone' auto's te verkopen voor iemand die op zoek is naar een 'startproject' ... of heb ik het verkeerd voor ?
                    The way I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some style ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delorean
                      Deze rubriek dient toch ook om 'gewone' auto's te verkopen voor iemand die op zoek is naar een 'startproject' ... of heb ik het verkeerd voor ?
                      Dat denk ik er ook van. Maar de meeste mensen blijken dat niet te begrijpen.

Comment

• Ik heb er ook eens naar gekeken. Het is toch al beter dan Tuning TV van vroeger. Maar echt bekoren kan het me nog steeds niet. Net iets teveel overdreven tuning naar mijn mening (oranje BMW 3 Cabrio, Peugeot 206 van gisteren)

Comment

Ik heb het niet alleen over tuned-belgium hoor. Daar valt het nog tamelijk goed mee, maar je moet eens gaan zien op passion4tuning en carstyling.net.

En 't is inderdaad een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar.

PS: Waar staat er ergens op topic van toptuning op Dutchcartuning.com?? Ik vind daar geen topic terug?

open jij er een topic over he ...

Comment

• En dan doen alsof niemand door had dat die ene gast daar
                            stond met een Mazda RX7. Dan stelt ze daar nog zo het vraagje
                            genre "niemand zal wel weten wat dit is". Ik had de deurklink
                            gezien en ik wist al genoeg...
                            Inderdaad, alsof dat nu zo exclusief is. Ik vind over het algemeen dat Evelien tijdens tuningbeurzen het publiek aanspreekt alsof we allemaal net nog niet met den brommer mogen rijden. Op hare presentatie met die stunts van Russ Swift bvb. Hoe is ze eigenlijk uit die Mini kunnen vallen als die op 2 wielen reed. Op zo'n moment zou ik toch alles behalve doen dan uit m'n venster hangen.

Die denkt dat niemand iets van wagens weet zeker?
                            Die rubriek was ik nog vergeten. Ik herinner me nog dat stukje met de Clio II. Echt iets voor de beginnende tuningsfanaat en hij heeft niet zo maar de eerste de beste motor, maar liefst een 1.6 16v Yeah, wat een bommeke!
                            Ze moeten beseffen dat diegene die naar zo'n programma kijken toch wel beter weten wat een fantastische motor is, een 2.0 16v Sport trekt er al wat meer op.

Nu ja, blijkbaar spreekt iedereen wel over dat programma dus zijn ze deels in hun opzet geslaagd. Ik wacht vol ongeduld op aflevering 3. Misschien tonen ze dan wat meer van die 6-reeks waar ze de presentatie in deed.

Als ik nog een kleine opmerking mag geven. Als Evelien vraagt welke ICE de 'gast tuner' in z'n auto liggen heeft, laat die installatie dan ook eens effectief horen ipv van gewoon verder te cruisen op het circuit.

Nogmaals, ik weet ook wel dat sommigen zullen denken, pff met al je kritiek, doe het dan zelf als je het denkt beter te kunnen. Dan zou ik dit een onvolwassen houding vinden, want ik geef alleen maar m'n mening en daar dient een forum ten slotte voor.

De beste stuurlui zullen altijd aan wal staan

Comment

Dat denk ik er ook van. Maar de meeste mensen blijken dat niet te begrijpen.
                              Een leuk startproject? Wagens die hun beste tijd al achter de kiezen hebben?
                              Dat was toch mijn mening over die Alfa Spider en die Fiat Coupé. Het is bovendien "Tuning TV" en geen "Autozone TV" he. Ik verwacht in die rubriek toch leuke 'opgezette' wagens.

Als je nu pakweg een tunigblad koopt en achteraan naar de tweedehandsrubriek gaat, dan verwacht/zie ik steeds mooie uitgebouwde wagens. Vandaar mijn teleurstelling.

Maar ja, andere mensen andere verwachtingen he...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benjamin
                                Wie kijkt hier allemaal naar toptuning op jim tv? het speelt meestal rond 12u00 zondag. ze trekken altijd met meestal zalig getunede wagens op circuit zoals een M3 ofzo... en ze bezoeken ook altijd tuning evenementen.
                                ik heb het gisteren per ongeluk effe opgezet....en heb het ook rap afgezet.

ik ben zowieso al anti-tuning...dus...

Maar zeker het gedrag van die presentatrice deed me waarlijk kokhalzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ...DIETER...
                                  Ik heb er ook eens naar gekeken. Het is toch al beter dan Tuning TV van vroeger. Maar echt bekoren kan het me nog steeds niet. Net iets teveel overdreven tuning naar mijn mening (oranje BMW 3 Cabrio, Peugeot 206 van gisteren)
                                  Ik ken die vent, best wel gieren!
                                  Leuke weetjes:

- handschoenkastje gaat niet open als deur dicht is, boxen zitten in de weg
                                  - zit een 1.1 motor in

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Earman
                                    Leuke weetjes:

- zit een 1.1 motor in

dat was idd gieren die 206cc

die man is een users.pandora.be/cooremanbere website waard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Earman
                                      Leuke weetjes:

- zit een 1.1 motor in
                                      Tja, dat is meestal typisch aan die extreem uitgebouwde wagens. Geld om van een degelijke basis (lees motor) te starten, is er meestal niet. Wat denk je dat in die C2 ligt van JimTV zelf, die ze geen tunen/verbrodden en dan gaan weggegeven. Wedden dat het ook een 1.1i is met de volledige paardenstal van 60 lammetjes....

Comment

• Ik heb het nog niet gezien maar van één ding ben ik zeker, slechter dan Tuning TV zullen ze het wel niet doen. Het zou me verbazen als dat mogelijk was.
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sportael
                                          Tja, dat is meestal typisch aan die extreem uitgebouwde wagens. Geld om van een degelijke basis (lees motor) te starten, is er meestal niet. Wat denk je dat in die C2 ligt van JimTV zelf, die ze geen tunen/verbrodden en dan gaan weggegeven. Wedden dat het ook een 1.1i is met de volledige paardenstal van 60 lammetjes....

die mensen hun prioriteit is een kunstwerk te hebben qua exterieur, niet een vlotte wagen hebben..

al die hetze rond tuning is verkeerd..

tuning is het aanpassen van je motor, opdat je sneller vooruit zou gaan, en al die attributen errond om het jezelf veilig te maken : grotere velgen, bredere banden, aangepaste remmen, aangepaste ophanging, kuipzetels, rolkooi, en noem maar op..

al de rest noemen we styling, waar de nadruk ligt op het stylen van interieur en exterieur van de wagen...
                                          de motor die erinzit , is dan liefst zo klein mogelijk, zodat ze meer geld over hebben voor hun styling...

Comment

Working...
                                          X