Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik heb het gisteren per ongeluk effe opgezet....en heb het ook rap afgezet.
ik ben zowieso al anti-tuning...dus...
Maar zeker het gedrag van die presentatrice deed me waarlijk kokhalzen.
Gisteren??
Gisteren was het maandag, dus dat kan NIET!
Prgramma is alleen maar op donderdad 17h, 20h en 23h30 en op zondag om 12h 's middags!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Neeneen, "tunen" is letterlijk "opzetten", dus daaronder moogt ge ALLES verstaan. Zowel uw "styling", als het opdrijven van de motor, als al de rest. En ik vraag mij serieus af , Brammstein, wat een wagen zoveel veiiliger maakt als er grotere velgen onder zitten.
Die had ik nu nog nooit gehoord, tunen om mijn auto veiliger te maken Weetewa, steekt hem vol met airbags, kussentjes in't interieur, verbreed de wagen voor meer kreukelzones, zet hem in een extra opvallend fel kleurtje; en ge gaat inderdaad veiliger zitten.
Over het programma: het gaat over tuning en wordt door zo'n typisch Jim-barbiepopje gepresenteerd, dus dan ga ik echt niet staan springen. Alleen al het woord tuning doet mij huiveren, want dan weet ik dat het over smaakloos/nutteloos restylen gaat ipv esthetisch/nuttig getune.
Gisteren??
Gisteren was het maandag, dus dat kan NIET!
Prgramma is alleen maar op donderdad 17h, 20h en 23h30 en op zondag om 12h 's middags!
dan was het eergisteren, whatever:
*het was op JIMtv
* presentatie trok op geen kl*ten, een blonde ex-miss, lomper dan het achterste van mijn Corolla 2.0 diesel.
* de wagens waren hilarisch (allemaal winkelkarrekes van de delhaize), met die 206cc op kop
Neeneen, "tunen" is letterlijk "opzetten", dus daaronder moogt ge ALLES verstaan. Zowel uw "styling", als het opdrijven van de motor, als al de rest. En ik vraag mij serieus af , Brammstein, wat een wagen zoveel veiiliger maakt als er grotere velgen onder zitten.
Die had ik nu nog nooit gehoord, tunen om mijn auto veiliger te maken Weetewa, steekt hem vol met airbags, kussentjes in't interieur, verbreed de wagen voor meer kreukelzones, zet hem in een extra opvallend fel kleurtje; en ge gaat inderdaad veiliger zitten.
Over het programma: het gaat over tuning en wordt door zo'n typisch Jim-barbiepopje gepresenteerd, dus dan ga ik echt niet staan springen. Alleen al het woord tuning doet mij huiveren, want dan weet ik dat het over smaakloos/nutteloos restylen gaat ipv esthetisch/nuttig getune.
OK, blijkbaar hebben sommige mensen problemen om hun argumenten fatsoenlijk op het board te kunnen zetten..
tuning is oorspronkelijk het vermogen opdrijven, en alles wat daarrond zit...
stylen is het esthetische mooier maken..
en tuurlijk maakt tuning ( in de originele zin van het woord ) de wagen soms veiliger, zeker als het vermogen is opgedreven... je hebt immers ook bredere banden nodig om het vermogen deftig op de weg te krijgen...
waarom denk je anders dat bv een porsche soms 295banden heeft liggen vanachter? voor de show? neen, om het vermogen veilig op de baan te krijgen....
En ik vraag mij serieus af , Brammstein, wat een wagen zoveel veiiliger maakt als er grotere velgen onder zitten.
Die had ik nu nog nooit gehoord, tunen om mijn auto veiliger te maken Weetewa, steekt hem vol met airbags, kussentjes in't interieur, verbreed de wagen voor meer kreukelzones, zet hem in een extra opvallend fel kleurtje; en ge gaat inderdaad veiliger zitten.
Gij trekt het nu juist in het belachelijke, maar het is wel degelijk waar wat Brammstein zegt!
Breedere banden geven een groter contactoppervlak met de weg >>> meer grip.
Aangepaste remmen / remschijven >>> beter remmen
Verlaging >>> vastere ligging op de baan
...
Natuurlijk klop dit allemaal alleen maar wanneer de aanpassingen correct zijn uitgevoerd.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
OK, blijkbaar hebben sommige mensen problemen om hun argumenten fatsoenlijk op het board te kunnen zetten..
tuning is oorspronkelijk het vermogen opdrijven, en alles wat daarrond zit...
stylen is het esthetische mooier maken..
en tuurlijk maakt tuning ( in de originele zin van het woord ) de wagen soms veiliger, zeker als het vermogen is opgedreven... je hebt immers ook bredere banden nodig om het vermogen deftig op de weg te krijgen...
waarom denk je anders dat bv een porsche soms 295banden heeft liggen vanachter? voor de show? neen, om het vermogen veilig op de baan te krijgen....
een Golf 1.9diesel of een 206cc 1.1 heeft dat niet nodig... dat is wat Wotr en mezelf proberen duidelijk te maken.....
je maakt jezelf IMHO toch ridicuul als je met een Clio'tje met een spoiler van een halve meter rondbolt? Veel lawijt, en slechts tegen 50km/h rijden?
een Golf 1.9diesel of een 206cc 1.1 heeft dat niet nodig... dat is wat Wotr en mezelf proberen duidelijk te maken.....
Een 206cc 1.1 bestaat niet, daarin bestaat alleen maar een 1.6 en een 2.0
In de gewone 206 bestaat er wel een 1.1 natuurlijk. Moet dat niet "IKZELF" zijn?
je maakt jezelf IMHO toch ridicuul als je met een Clio'tje met een spoiler van een halve meter rondbolt? Veel lawijt, en slechts tegen 50km/h rijden?
Ik vind het inderdaad ook maar vreemd om een 1.1'tje te tunen. Ik heb zelf namelijk een saxo 1.1, die ik eerst wilde tunen, maar omwille van de 1.1 heb ik dat niet gedaan.
Maar je moet niet denken dat een 1.1'tje niet vooruit gaat hoor. (maar dit ligt natuurlijk ook aan de bestuurder)
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Gij trekt het nu juist in het belachelijke, maar het is wel degelijk waar wat Brammstein zegt!
Breedere banden geven een groter contactoppervlak met de weg >>> meer grip.
...
Natuurlijk klop dit allemaal alleen maar wanneer de aanpassingen correct zijn uitgevoerd.
onder een sportwagen steekt men nu eenmaal een band met een zachte compound, zodat de wrijvingscoefficient groot is. nadeel van deze banden is dat ze enorm snel slijten (hoge threadwear van zachte compound) en om dit te compenseren moet je band breder zijn.
wat er bij tuning gebeurt is dat ze een band steken die veel te breed is voor een wagen, en dan krijgen ze alleen maar veel last van aquaplaning.
die 206 was geen cc maar een 5deurs er zal een 1.1 in liggen
tuning maak je wagen wel veiliger
opgezet heeft eens een test gedaan met een golf met laagprofiel rubbers die breder zijn dan het orgineel, en de remafstand was met enkele meters verkort
die 206 was geen cc maar een 5deurs er zal een 1.1 in liggen
tuning maak je wagen wel veiliger
opgezet heeft eens een test gedaan met een golf met laagprofiel rubbers die breder zijn dan het orgineel, en de remafstand was met enkele meters verkort
In dit geval klopt je stelling.
Wat wat als het begint te regenen? Wat met aquaplanning? Mijn broer zijn Golf IV had 18"-velgen met 225 band en de wagen kleefde inderdaad aan de baan. Bij een noodstop trokken die banden bijna een gat in de beton (bij wijze van spreke).
Maar...bij serieus regenweer moest je niet op het linkse vak gaan rijden hoor. Genoeg in regenweer met die wagen op het rechtse vak gereden achter een vrachtwagen tegen 90 per uur, omdat het zo erg werd. Om nog maar te zwijgen van spoorvorming van vrachtwagens. Levensgevaarlijk...
Dus de stelling dat tunig steeds je auto veiliger maakt: I don't think so.
Wat wat als het begint te regenen? Wat met aquaplanning? Mijn broer zijn Golf IV had 18"-velgen met 225 band en de wagen kleefde inderdaad aan de baan. Bij een noodstop trokken die banden bijna een gat in de beton (bij wijze van spreke).
Maar...bij serieus regenweer moest je niet op het linkse vak gaan rijden hoor. Genoeg in regenweer met die wagen op het rechtse vak gereden achter een vrachtwagen tegen 90 per uur, omdat het zo erg werd. Om nog maar te zwijgen van spoorvorming van vrachtwagens. Levensgevaarlijk...
Dus de stelling dat tunig steeds je auto veiliger maakt: I don't think so.
Volledig mee eens, tuning is meestal het verprutse van een mooie wagen zoals een M3 ofzo, tenzij het een stomme 206 cc is
Wat wat als het begint te regenen? Wat met aquaplanning? Mijn broer zijn Golf IV had 18"-velgen met 225 band en de wagen kleefde inderdaad aan de baan. Bij een noodstop trokken die banden bijna een gat in de beton (bij wijze van spreke).
Maar...bij serieus regenweer moest je niet op het linkse vak gaan rijden hoor. Genoeg in regenweer met die wagen op het rechtse vak gereden achter een vrachtwagen tegen 90 per uur, omdat het zo erg werd. Om nog maar te zwijgen van spoorvorming van vrachtwagens. Levensgevaarlijk...
Dus de stelling dat tunig steeds je auto veiliger maakt: I don't think so.
je moet wel een goede band kopen, de meeste kopen banden op het uiterlijk, de tuners toch
bridgestone heeft geen problemen met aquaplanning hoor
Volledig mee eens, tuning is meestal het verprutse van een mooie wagen zoals een M3 ofzo, tenzij het een stomme 206 cc is
Als ge het op diene BMW uit toptuning hebt, dat was origineel zelfs geenen M3, dat heeft die erven gemaakt daar alle stukken te veranderen!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Wat wat als het begint te regenen? Wat met aquaplanning? Mijn broer zijn Golf IV had 18"-velgen met 225 band en de wagen kleefde inderdaad aan de baan. Bij een noodstop trokken die banden bijna een gat in de beton (bij wijze van spreke).
Maar...bij serieus regenweer moest je niet op het linkse vak gaan rijden hoor. Genoeg in regenweer met die wagen op het rechtse vak gereden achter een vrachtwagen tegen 90 per uur, omdat het zo erg werd. Om nog maar te zwijgen van spoorvorming van vrachtwagens. Levensgevaarlijk...
Dus de stelling dat tunig steeds je auto veiliger maakt: I don't think so.
Een standaard wagen staat in een configuratie waardoor hij geschikt is voor alle weersomstandigheden, bij sportieve modellen ,zoals een M3, weet de constructeur dat er sneller gaat mee gereden worden.
De wagens zijn van huis uit getuned met bredere banden en met verlaagde ophanging om alles veiliger te houden. Een getunde wagen gaat dus in principe veiliger zijn, hieraan zijn echter wel een paar voorwaarden verbonden.
bv. U doet bij warm weer ook geen jas aan en gebruikt bij regenweer een regenscherm.
Nu voor wagens, die in weer en wind rijden, is dit ook van toepassing, goede tuners gebruiken in de periodes met slecht belgisch weer regenbanden of zelfs winterbanden, de enkele dagen dat men dan in verkeerde configuratie staat moet men de dicipline hebben om op te letten. Dus bredere banden zijn onbetwisbaar beter bij goed weer.
Niet vergeten dat de snelle jongens in een bocht dezelfde snelheid halen met een 1.1l als met een 2.0l. Voor hun is het dus beter dat hun ophanging dezelfde kwaliteien heeft als die van een zwaardere wagen.
Gevaar bestaat er echter in dat men verkeerde onderdelen gaat kopen om zijn wagen performant te maken, enkel specifiek afgestelde dempers enof veren verbeteren de wegligingseigenschappen, vaak ten koste van wat comfort.
De veiligheid van een wagen hangt af van de bestuurder en in elke cattegorie van mensen hebt ge veilige en onveilige bestuurders.
Een standaard wagen staat in een configuratie waardoor hij geschikt is voor alle weersomstandigheden, bij sportieve modellen ,zoals een M3, weet de constructeur dat er sneller gaat mee gereden worden.
De wagens zijn van huis uit getuned met bredere banden en met verlaagde ophanging om alles veiliger te houden. Een getunde wagen gaat dus in principe veiliger zijn, hieraan zijn echter wel een paar voorwaarden verbonden.
bv. U doet bij warm weer ook geen jas aan en gebruikt bij regenweer een regenscherm.
Nu voor wagens, die in weer en wind rijden, is dit ook van toepassing, goede tuners gebruiken in de periodes met slecht belgisch weer regenbanden of zelfs winterbanden, de enkele dagen dat men dan in verkeerde configuratie staat moet men de dicipline hebben om op te letten. Dus bredere banden zijn onbetwisbaar beter bij goed weer.
Niet vergeten dat de snelle jongens in een bocht dezelfde snelheid halen met een 1.1l als met een 2.0l. Voor hun is het dus beter dat hun ophanging dezelfde kwaliteien heeft als die van een zwaardere wagen.
Gevaar bestaat er echter in dat men verkeerde onderdelen gaat kopen om zijn wagen performant te maken, enkel specifiek afgestelde dempers enof veren verbeteren de wegligingseigenschappen, vaak ten koste van wat comfort.
De veiligheid van een wagen hangt af van de bestuurder en in elke cattegorie van mensen hebt ge veilige en onveilige bestuurders.
Daar ben ik inderdaad mee eens. Vat alles goed samen ;-)
Ik heb gisterenavond eens gezien en i.v.m. het vorige tuningprogramma op JIMTV toch een heuse sprong voorwaarts! Bovendien mag de presentatrice Eveline Hoste gezien worden!
Comment