Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TopTuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
    Probeer dat maar eens met je TDI. Na ongeveer 2 tienden gaat het oranje dashboardlampje knipperen, wordt het vermogen dichtgeknepen en staat het brutale vlegeltje met z'n mond vol goedkoop opgevulde kiezen. En dat is bij, warm droog weer op een goed wegdek. De Citroën en zelfs de Fiat halen hun tijd ook nog op een nat, en niet biljartvlak wegdek.
    Of om het met uw woorden te zeggen:

    Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
    Volstrekt idioot. Heel de zin.
    Beetje objectiviteit mag wel denk ik. Dat de TDI's een tikkeltje sneller zijn dan andere gelijkwaardige diesels is een feit en dat ervaar ik wel eens meer met m'n Alfa 147 JTD 115pk tov andere VAG producten die ik op de autosnelweg ontmoet. Niet dat ik van plaats zou willen wisselen, ik zit veel liever in de lekker sturende en overigens best betrouwbare Alfa.

    Ik vraag me af waarom - oa die van het andere forum - zo graag op VW hameren, zo'n slechte ervaringen mee gehad?

    Comment


    • #42
      Ik vraag me af waarom - oa die van het andere forum - zo graag op VW hameren, zo'n slechte ervaringen mee gehad?
      1) ik ben niet van het andere forum

      2) gewoon VERSTAND denk ik. VW 'volgertjes' (je kan moeilijk van lovers spreken want ze zijn te dom om beter te weten) hebben dezelfde mentaliteit als alle Duitsers die aan het eind van WOII moesten concluderen dat Hitler toch niet zo'n goeie was. Dat had de grote massa ook niet in de gaten.

      3) Het is dus blijkbaar zo dat je hier alleen oppervlakkig mag discussiëren. Wel, oppervlakkig is VW heel goed!

      Comment


      • #43
        die ik op de autosnelweg ontmoet
        Daar ging het ook al niet om. Op de snelweg is koppel doorslaggevend. We hadden het over wegkomen aan het licht. Daar is naast het vermogen ook de versnellingsbakverhouding en de tractie van belang. Twee zaken waar VW geen kaas van gegeten heeft.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
          die ik op de autosnelweg ontmoet
          Daar ging het ook al niet om. Op de snelweg is koppel doorslaggevend. We hadden het over wegkomen aan het licht. Daar is naast het vermogen ook de versnellingsbakverhouding en de tractie van belang. Twee zaken waar VW geen kaas van gegeten heeft.
          En denk je misschien dat ik ook niet zo'n lichtje op m'n dashboard zie knipperen? Als je optimaal wil vertrekken moet je gewoon niet kiezen voor voorwielaandrijving.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
            1) ik ben niet van het andere forum
            Ik zei dan ook "onder andere".

            Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
            2) gewoon VERSTAND denk ik. VW 'volgertjes' (je kan moeilijk van lovers spreken want ze zijn te dom om beter te weten) hebben dezelfde mentaliteit als alle Duitsers die aan het eind van WOII moesten concluderen dat Hitler toch niet zo'n goeie was. Dat had de grote massa ook niet in de gaten.
            En ondertussen werken we verder aan een groter Europa.

            Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
            3) Het is dus blijkbaar zo dat je hier alleen oppervlakkig mag discussiëren. Wel, oppervlakkig is VW heel goed!
            Oppervlakkig? Nee, ik heb een hekel aan demoniseren.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Speed cat
              Als het iets is waaraan ik een hekel heb, is aan vuile jonnie's die aankomen en naast u staan met een rammelkar en ge trekt op met uwe gechiptunede diesel en laat ze in het stof bijten
              Of een Golfke met spoilers,groter dan die op een racewagen,maar wél met standaars velgen

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
                gewoon VERSTAND denk ik. VW 'volgertjes' (je kan moeilijk van lovers spreken want ze zijn te dom om beter te weten) hebben dezelfde mentaliteit als alle Duitsers die aan het eind van WOII moesten concluderen dat Hitler toch niet zo'n goeie was. Dat had de grote massa ook niet in de gaten.
                Ge hebt het bij het verkeerde eind, stukske Cornflake!
                Al die onverdraagzaamheid en verzuring is voor niets goed!
                Jij vindt jezelf beter en slimmer dan een VW-liefhebber. Proficiat, u bent de grootste reclame voor ONS (zogezegde) arrogant imago.
                Ik ken die typkes goed genoeg, altijd maar kakken op VW, den Duits, den oorlog. Altijd maar die belachelijke vergelijkingen en kinderlijke complottheoriën. Ik moet er eens goed mee lachen!

                Ik vind het niet leuk om off-T te gaan maar met zo'n zever vraagt actie om reactie.

                Comment


                • #48
                  Wat denk je Löwe, zou hij ooit met een Volkswagen gereden hebben? Want dan spreekt hij over zichzelf als ik het goed begrijp

                  Comment


                  • #49
                    D'r staat er hier misschien wel één op de oprit!

                    En intussen weet ik nog altijd niet hoe VW z'n prestaties uitmeet (halfgeladen, leeg, vol, met bestuurder en een halve tank brandstof), of misschien weet ik het wél, maar jullie daarom niet. Haha.

                    Als je lampje knippert met een 147 dan ben je te bruut vertrokken. Als je hem net onder dat slipniveau houdt, ben je sneller aan de 100. Bij een Golfje is dat echter gewoonweg niet mogelijk. Hem onder het slipniveau houden staat gelijk met blijven stilstaan.

                    Excuseer mij dat ik uw commentaar even over mij laat gaan. Ik zou graag met jullie smerige discussies voeren, maar daarin zoudt ge nog kanslozer zijn als in de conversaties die echt ergens over gaan. En daar bakt u niets van.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
                      D'r staat er hier misschien wel één op de oprit!

                      En intussen weet ik nog altijd niet hoe VW z'n prestaties uitmeet (halfgeladen, leeg, vol, met bestuurder en een halve tank brandstof), of misschien weet ik het wél, maar jullie daarom niet. Haha.

                      Als je lampje knippert met een 147 dan ben je te bruut vertrokken. Als je hem net onder dat slipniveau houdt, ben je sneller aan de 100. Bij een Golfje is dat echter gewoonweg niet mogelijk. Hem onder het slipniveau houden staat gelijk met blijven stilstaan.
                      Excuseer mij dat ik uw commentaar even over mij laat gaan. Ik zou graag met jullie smerige discussies voeren, maar daarin zoudt ge nog kanslozer zijn als in de conversaties die echt ergens over gaan. En daar bakt u niets van.
                      Misschien moet je eens terug naar de rijschool gaan. Daar leren ze u dat stap voor stap weer aan, het vertrekken...
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door jochen
                        Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
                        D'r staat er hier misschien wel één op de oprit!

                        En intussen weet ik nog altijd niet hoe VW z'n prestaties uitmeet (halfgeladen, leeg, vol, met bestuurder en een halve tank brandstof), of misschien weet ik het wél, maar jullie daarom niet. Haha.

                        Als je lampje knippert met een 147 dan ben je te bruut vertrokken. Als je hem net onder dat slipniveau houdt, ben je sneller aan de 100. Bij een Golfje is dat echter gewoonweg niet mogelijk. Hem onder het slipniveau houden staat gelijk met blijven stilstaan.
                        Excuseer mij dat ik uw commentaar even over mij laat gaan. Ik zou graag met jullie smerige discussies voeren, maar daarin zoudt ge nog kanslozer zijn als in de conversaties die echt ergens over gaan. En daar bakt u niets van.
                        Misschien moet je eens terug naar de rijschool gaan. Daar leren ze u dat stap voor stap weer aan, het vertrekken...
                        touché

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
                          Excuseer mij dat ik uw commentaar even over mij laat gaan. Ik zou graag met jullie smerige discussies voeren, maar daarin zoudt ge nog kanslozer zijn als in de conversaties die echt ergens over gaan. En daar bakt u niets van.
                          Nou nou, gaan we een beetje staan blazen?
                          Op deze manier bewijs je echter eerder "kansloos" te zijn dan ik.
                          Net zoals zoveel andere forumgebruikers heb ik geen interesse in off-topic geklets, U zet daartoe aan door VW te demoniseren op een manier die we reeds kennen van Hotboxx en Black Beretta.
                          Dat het een averechts effect heeft mag duidelijk zijn wanneer je tegenwind krijgt van niet-VW liefhebbers. Lees deze topic na, ik ben niet diegene die een (om het met uw woorden uit te drukken) "vuile discussie" zal starten.

                          Comment


                          • #53
                            Hmmm... d'r is iets eigenaardigs aan alfisti die VW verdedigen. Een Italiaan staat een Duitser immers alleen bij op de meest foute momenten (remember Mussolini). Wat is er gebeurd? De Golf buiten budget, de 147 juist binnen budget? Dan ben je zonder het te weten gespaard gebleven.

                            En dan nog eens: Welke meetmethode gebruikt VW? Het is niet omdat jullie je altijd laten afleiden dat ik dat moet doen.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
                              Hmmm... d'r is iets eigenaardigs aan alfisti die VW verdedigen. Een Italiaan staat een Duitser immers alleen bij op de meest foute momenten (remember Mussolini). Wat is er gebeurd? De Golf buiten budget, de 147 juist binnen budget? Dan ben je zonder het te weten gespaard gebleven.

                              En dan nog eens: Welke meetmethode gebruikt VW? Het is niet omdat jullie je altijd laten afleiden dat ik dat moet doen.
                              en de Pagani Zonda dan?

                              Comment


                              • #55
                                De uitzondering die de regel bevestigt.

                                Comment


                                • #56
                                  Ge hebt het bij het verkeerde eind, stukske Cornflake!
                                  Al die onverdraagzaamheid en verzuring is voor niets goed!
                                  Dat is zo iets als iemand neerschieten en dan wapens verbieden. Dat is contradictorisch. Of misschien toch niet: je denkt toch zeker niet dat een puberale opmerking gebaseerd op mijn nickname mij raakt?

                                  En welke meetmethode gebruikt VW nu?

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
                                    Hmmm... d'r is iets eigenaardigs aan alfisti die VW verdedigen. Een Italiaan staat een Duitser immers alleen bij op de meest foute momenten (remember Mussolini). Wat is er gebeurd? De Golf buiten budget, de 147 juist binnen budget? Dan ben je zonder het te weten gespaard gebleven.
                                    haha, de geschiedenis komt weer voor de zoveelste keer boven. Als een Alfa Romeo in het budget past, dan weet je wellicht dat een Golf ook in het budget past. Ik ben formeel een kijkje gaan nemen bij de VW dealer, maar ik was al uit de showroom weggelopen voordat een verkoper zich kon aanklampen.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
                                    En dan nog eens: Welke meetmethode gebruikt VW? Het is niet omdat jullie je altijd laten afleiden dat ik dat moet doen.
                                    Ik zal dan maar gokken: 2 personen met halfvolle tank?

                                    Comment


                                    • #58
                                      Slipcirkel cijfers:

                                      VW Golf IV 1.6 (Goodyear NCT 195/65/15)
                                      0.83G

                                      Alfa Romeo 147 1.6 (Firestones 195/65/15)
                                      0.94G

                                      bron AutoVisie
                                      En dat vergevingsgezind karakter helpt dus niet om de Golf sneller te doen accellereren. (Bedankt voor de cijfers Logic, ik ben namelijk opzoekings-lui).

                                      Ik zou gokken op 1 persoon en een halve tank. In dat -voorlopig onbevestigde en zuiver hypothetische geval- zou dat wel een slok of twee op de borrel kunnen schelen, niet? Straks zou je, op een donkere maandag of zo, nog moeten concluderen dat ik misschien wél wat achtergrond heb.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door fruit loops
                                        En dat vergevingsgezind karakter helpt dus niet om de Golf sneller te doen accellereren. (Bedankt voor de cijfers Logic, ik ben namelijk opzoekings-lui).

                                        Ik zou gokken op 1 persoon en een halve tank. In dat -voorlopig onbevestigde en zuiver hypothetische geval- zou dat wel een slok of twee op de borrel kunnen schelen, niet? Straks zou je, op een donkere maandag of zo, nog moeten concluderen dat ik misschien wél wat achtergrond heb.
                                        Alleen jammer dat het op zo'n ongenuaceerde en provocerende manier tot uiting moet komen.

                                        De slipcirkel cijfers tonen onrechtstreeks aan dat er minder tractie is bij de Golf. Je kan daarover twisten want bochtsnelheid is nu niet de maatstaf voor tractie. Maar in dit geval ga ik daarover wijselijk zwijgen.

                                        De essentie van de discussie is de stelling dat de Golf zijn fabriekswaardes niet zou halen. En daar sla je de bal mis denk ik. Ik heb al genoeg testresultaten bekeken om te kunnen concluderen dat de Golf zijn 0-100 fabriekswaardes haalt.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Maar in dit geval ga ik daarover wijselijk zwijgen.
                                          Het is een voorwielaangedreven wagen, dus ik zou daar écht over zwijgen.

                                          De essentie van de discussie is de stelling dat de Golf zijn fabriekswaardes niet zou halen.
                                          Of dat die andere misschien sneller zijn dan hun fabriekswaardes laten geloven (omwille van het verschil in meetmethode). Of misschien wel een combinatie: de meetmethodes spelen in de praktijk in het voordeel van de hierboven genoemde concurrenten, terwijl de slappe, springere, onoordeelkundig gedempte voortrein van de Golf in zijn nadeel speelt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X