Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alloo bij de Wegpolitie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door PieterV Bekijk Berichten
    Een IP is Géén persoonsgegeven. Een IP kan naar een aansluiting herleid worden maar niet naar een persoon.

Verder, leuk om je te zien, lange vakantie gehad?
    Amen to that! En wil ze u wel eens zien opsporen als ge Tor Browser gebruikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Heren, dames, ...

SS doet dit, net als alle andere moderatoren gratis en voor niks.

Dat hij daarmee geconfronteerd wordt met de politie omwille van puberale reacties op een forum, vind die mens ook niet leuk.

Nu kan je daar als volleerd chirurg de kankercellen proberen uit te snijden, of je zegt "fuck it, ik heb vanavond wat beters te doen" en flikkert het hele topic de vuilbak in.

Kan je SS het kwalijk nemen dat hij niet de tijd nam om wat selectiever te modereren, maar zie bovenaan: de man wordt er niet voor betaald, en heeft genoeg andere dingen te doen.

Het mogen loze dreigementen zijn, maar 2 dingen mag je niet vergeten:
      - het staat iedereen vrij om klacht in te dienen. Politieagenten weten beter de wet, en hebben zelfs geen collega nodig om een PV op te stellen, dus die klacht kan snel waarheid worden
      - vanaf het moment dat er een klacht is die het parket verder wil onderzoeken, staan ze weer bij SS en collega's op de stoep, om mits een dwangbevel alle logs te overhandigen. Als je pech hebt, worden zelfs de servers in beslag genomen. Daar is noch SS, noch AutoWereld van gediend.

Als je klachten hebt over de inzet van het moderaille, staat het je vrij om met je eigen centen ergens anders een forum op te zetten. Een forum is geen democratie; degene die de factuur betaalt, is de baas. En gezien de kosten voor server + bandbreedte kan je AutoWereld het niet kwalijk nemen dat ze liefst geen problemen krijgen omwille van wat internet-ridders die achter hun computer opruiende taal spuwen over een agent die ze nog nooit in levende lijve hebben gezien.

Als jullie natuurlijk vinden dat het moderaille lui is, kunnen we natuurlijk opteren om voor dit topic extra oplettend te zijn en zowat alle off-topic posts (bijna allemaal op dit moment) vrolijk te verwijderen.

Je mag een mening hebben over het programma, je mag een mening hebben over Luc Alloo, je mag een mening hebben over de betrokken agenten en weggebruikers in het programma, je mag zelfs een mening hebben over de moderatoren en Autowereld, maar hou rekenschap met niet alleen je rechten, maar ook je plichten in de samenleving. Als je een mening hebt, ben dan ook volwassen genoeg om die mening rechtstreeks tegen de betrokken personen te durven ventileren in exact dezelfde woorden. Want in dit geval blijken de betrokken personen ook interesse te hebben in auto's en dat is plots wel confronterend om een volwassen persoon dergelijke verbale diarree te durven spuwen over jezelf.

Maak niet de fout te denken dat je anoniem bent en je bijgevolg kan doen wat je wil. Elke reactie is gelogd, elk bezoek gelogd en terug te traceren op jouw IP-nummer. Jouw IP-nummer valt terug te leiden tot je internet-provider die deze informatie een jaar lang moet bewaren en probleemloos onder dwangbevel moet kunnen linken aan jouw thuisadres. Ben je bereid om je mening te ventileren tegenover een beëdigd ambtenaar?
      Uw eigen post is trouwens evenhard keihard offtopic. Pot, ketel.
      Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer
      Gij doet mij echt altijd peizen aan Sheldon van The Big Bang Theory hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        De sm foto deed de das om zeker?
        Ik denk het ook. Dat was er wel over. Niet persoonlijk voor mij maar zou voor veel mensen wel eens aanstootgevend kunnen geweest zijn.
        Als "straf" hebben ze dan maar heel het topic blijkbaar opgedoekt. Hoe belachelijk is dit.
        Wel puik werk hier van de onzichtbare moderatoren en hun achterban...

Sent from somewhere, using Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
          Dus tis mijn schuld
          JA! 😁
          Vroeg me alleen af of jij de man op de achtergrond was. 😉

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Clicquot verwoord het goed.

Kijk, het programma is geen super kwaliteitstelevisie. De finesse van Blik Op De Weg ga je er niet in terugvinden, maar dat ligt volgens mij ook aan hoe BODW het aanpakt (fly on the wall bij tussenkomsten en in sommige gevallen een vervolg bij de betrokkene thuis). BODW heeft ook een langere historie dan Alloo, en ik krijg soms het gevoel dat de betrokken agenten bij Alloo niet veel begeleiding hebben gekregen van hun entourage om voor de camera te reageren. In Nederland is dit aanzienlijk gestructureerder, en krijg ik het gevoel dat de agenten daar anders opgeleid zijn on te reageren bij perscontacten.

Nu, het verschil is wel dat waar bij BODW je echt fly on the wall bent, je bij Alloo meer betrokken raakt tot de agenten, en ze ziet evolueren doorheen de reeks. Het teamverband van Stef en Griet, of Michael en Dimitri. Het gaat 'm in Alloo meer om de interpersoonlijke relaties en minder om de regels en overtredingen. Reality TV.

De WPR in Antwerpen was er misschien in gestapt met de hoop een BODW te maken, maar zo een programma's evolueren ook naargelang de beelden die er geschoten worden, en als je telkens shiften van 8 uur doet en van de ene kop-staart-aanrijding naar de andere frauderende trucker rijdt, dan vallen die interpersoonlijke relaties op zo een shift van 8 uren je meer op dan de talloze kleine interventies die ze doen. De opdrachten verschillen, de personen zijn dezelfde.

Als er al eens opmerkingen kunnen gegeven worden op de prestaties van de agenten, ligt dat eerder aan het feit dat ze het niet zo goed kunnen verwoorden dan de eigenlijke prestatie die ze leveren. De ene agent die moeite had om te kunnen verantwoorden om aan 240 naar een verkeersongeval met stoffelijke schade te scheuren lag eerder aan zijn moeite om uit zijn woorden te komen, dan het echt kunnen verantwoorden. Want iedereen met een even krachtige auto zou in Duitsland ook 240 doen, dus alle kritieken over veiligheid zijn plots 'void'. Dit terwijl de WPR-agent na zijn specifieke opleiding nog regelmatig bijscholingen doet, en dat je dit niet kan zeggen van de amateur-racers met Belgische nummerplaat op de Duitse autobahn.

Comment

Clicquot verwoord het goed.

Kijk, het programma is geen super kwaliteitstelevisie. De finesse van Blik Op De Weg ga je er niet in terugvinden, maar dat ligt volgens mij ook aan hoe BODW het aanpakt (fly on the wall bij tussenkomsten en in sommige gevallen een vervolg bij de betrokkene thuis). BODW heeft ook een langere historie dan Alloo, en ik krijg soms het gevoel dat de betrokken agenten bij Alloo niet veel begeleiding hebben gekregen van hun entourage om voor de camera te reageren. In Nederland is dit aanzienlijk gestructureerder, en krijg ik het gevoel dat de agenten daar anders opgeleid zijn on te reageren bij perscontacten.

Nu, het verschil is wel dat waar bij BODW je echt fly on the wall bent, je bij Alloo meer betrokken raakt tot de agenten, en ze ziet evolueren doorheen de reeks. Het teamverband van Stef en Griet, of Michael en Dimitri. Het gaat 'm in Alloo meer om de interpersoonlijke relaties en minder om de regels en overtredingen. Reality TV.

De WPR in Antwerpen was er misschien in gestapt met de hoop een BODW te maken, maar zo een programma's evolueren ook naargelang de beelden die er geschoten worden, en als je telkens shiften van 8 uur doet en van de ene kop-staart-aanrijding naar de andere frauderende trucker rijdt, dan vallen die interpersoonlijke relaties op zo een shift van 8 uren je meer op dan de talloze kleine interventies die ze doen. De opdrachten verschillen, de personen zijn dezelfde.

Als er al eens opmerkingen kunnen gegeven worden op de prestaties van de agenten, ligt dat eerder aan het feit dat ze het niet zo goed kunnen verwoorden dan de eigenlijke prestatie die ze leveren. De ene agent die moeite had om te kunnen verantwoorden om aan 240 naar een verkeersongeval met stoffelijke schade te scheuren lag eerder aan zijn moeite om uit zijn woorden te komen, dan het echt kunnen verantwoorden. Want iedereen met een even krachtige auto zou in Duitsland ook 240 doen, dus alle kritieken over veiligheid zijn plots 'void'. Dit terwijl de WPR-agent na zijn specifieke opleiding nog regelmatig bijscholingen doet, en dat je dit niet kan zeggen van de amateur-racers met Belgische nummerplaat op de Duitse autobahn.
              Daar ga ik in mee. Feit is echter wel dat agenten niet de meest geliefde personen zijn en dat je kan verwachten dat er topics als dit komen. Dat weet je gewoon voor je het uitzendt...

Comment

Als er te weinig ingegrepen wordt is het niet goed (tuning topic) als er teveel ingegrepen wordt is het ook niet goed (alloo). Misschien moeten we de logica omdraaien en de tuning topics verwijderen want 100% illegaal, en selectiever modereren in het alloo-topic.
                Dat moet toch al tot het beste behoren wat ik jou de laatste maanden hier heb zien schrijven. ( sorry voor de persoonlijke toets, maar soms gaat dat niet anders, dat moet je toch begrijpen).

Comment

Alloo bij de Wegpolitie

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Bij modereren komt ook wel iets meer kijken dan zich betweterig in een discussie te storten met allerlei wetteksten en beëdigde ambtenaren zever.
                  Alleé man, ik kom hier bijna niet meer bij...😬😁😂

Last edited by Metaxa; 22/10/2014, 12:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PieterV Bekijk Berichten
                    Uw eigen post is trouwens evenhard keihard offtopic. Pot, ketel.
                    En als hij beleeft zou zijn moest het
                    Dames, Heren zijn... maar dat is off topic veronderstel ik. En ook een beetje persoonlijk en dat mag niet. 😮

Comment

man man

als ik klacht moet indienen tegen elke forummer die hier persoonlijk tegen mij is/was, amai.

Als dat zo stoort, dan moeten ze ofwel niet meedoen aan dat programma, ofwel er tegen kunnen dat er gelachen mee zal worden.

En als ze toch zo graag opzoek gaan naar zo'n gezeik en het dan afsluiten, dan mogen ze HLN, GVA, facebook en alle toestanden ook dicht doen.
                      BMW X5 45e

Comment

Persoonlijk vind ik het ook niet kunnen,mensen beginnen afdreigen met een mogelijke klacht wegens laster&eerroof,zoals Kefkie zegt,ze weten dat er kritiek ging opkomen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                          Persoonlijk vind ik het ook niet kunnen,mensen beginnen afdreigen met een mogelijke klacht wegens laster&eerroof,zoals Kefkie zegt,ze weten dat er kritiek ging opkomen..
                          Als gewone burger moet je dat eens proberen, aan de hand van een bericht op een openbaar forum een klacht in te dienen wegens laster & eerroof. Ik ben benieuwd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                            Als gewone burger moet je dat eens proberen, aan de hand van een bericht op een openbaar forum een klacht in te dienen wegens laster & eerroof. Ik ben benieuwd
                            Zijn beëdigde ambtenaren toch die smurfkes ,smaad en zo...

Comment

De dader moet het opzet hebben oneerbiedig te zijn of de persoon belachelijk te willen maken.

Daar zie ik nog ruimte voor plezier in.

Comment

Een klein jaartje terug was er in Verviers iets soortgelijks gebeurt en daar kreeg men een GAS boete voor blijkbaar.
                                HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Ik vind als je bij de politie gaat dat je moet kunnen relativeren. Tenminste dat zou ik toch doen moest ik zelf agent zijn. Ik zou zelfs expres het internet gaan afspeuren op commentaren naar mij persoonlijk en daar eens goed mee lachen. Maar ja dat ben ik...

Dat moderators hier vrijwillig hun werk doen en niet altijd tijdig kunnen ingrijpen is volledig begrijpelijk. Dat een volledig topic waar het merendeel van de reacties nuttig waren er aan moet geloven vind ik niet correct hoor wooter. Zo zou je nog veel topics kunnen dichtgooien om het u makkelijk te maken en daarbij de onschuldigen mee te straffen.

Ik wil niemand met de vinger wijzen maar ben 100% zeker dat ik verantwoordelijk ben voor de escalatie van dit topic. Vind het dan ook ergens vreemd dat ik niet persoonlijk op de vingers ben getikt hierom en dat degene die hier wel nuttige commentaren postte die hebben zien verdwijnen door mijn schuld. Bij modereren moet er afgewogen worden tussen wat kan en niet kan en niet de volledige boel onderuit halen omwille van 1 persoon die een paar anderen aangestoken heeft door onnozel te doen.

Maar bon, tis mijn schuld. Schiet maar op mij

Comment

Pang!
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Dan mag je niets zeggen e. Smurf is ook smaad dan.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                    Pang!
                                    Was die voor mij bedoeld? Anders dien ik klacht in. Topic weer weg dan.

Comment

Wat me trouwens steeds opvalt bij BODW is dat de verbaliserende agenten na het uitschrijven van een boete steeds een hand geven aan de overtreders. Zie ik ze hier niet snel doen.

Trouwens BODW is ook niet meer wat het geweest is. Leo De Haas gaf soms zeer terechte kritiek op de overheid/politie en het werd hem vervolgens erg moeilijk gemaakt om verder te werken door de politietop in NL. Ze hebben het dan nog geprobeerd met een andere presentator, maar nieuwe afleveringen zijn er nog maar zeer sporadisch.

De politietop heeft dan besloten de voorkeur te geven aan wegmisbruikers waar de zowat meest irritante presentator (met een verschrikkelijk Nederlands) samen met Koos Spee 'nogal' belerende commentaar geven.

Waar ik me steeds over verbaas is dat de heer Alloo er altijd een sexuele connotatie aan wil geven. Wat dat dan te maken heeft met zo'n programma weet ik tot op heden nog altijd niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        man man

als ik klacht moet indienen tegen elke forummer die hier persoonlijk tegen mij is/was, amai.

Als dat zo stoort, dan moeten ze ofwel niet meedoen aan dat programma, ofwel er tegen kunnen dat er gelachen mee zal worden.

En als ze toch zo graag opzoek gaan naar zo'n gezeik en het dan afsluiten, dan mogen ze HLN, GVA, facebook en alle toestanden ook dicht doen.
                                        Gij zijt self bedreigd geweest door een forumlid.
                                        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Ik kijk graag naar al die programmas waar ze de politie volgen. Voor mij het liefst gewoon met een narrator zoals bij "de zware voet" of "het leven zoals het is: politie".
                                          Voor mij heeft de "inbreng" van Alloo geen meerwaarde aan het programma.

beste blijft toch nog altijd:

Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

Working...
                                          X