Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
D'r word altijd gesproken over respect voor de politie.
Wel, op deze manier zoals dit hier verloopt verdien je geen respect, in tegendeel.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
maar nog beter is idd de social media verantwoordelijke van de politie
Dat is wellicht gewoon viavia ter ore gekomen van (kenissen van) de betrokken agent en haar dienst heeft contact opgenomen met het forum.
Ik heb een aantal maanden geleden beschuldigingen geuit aan de DIV van Gent en wat later hadden ze hier een account, nog een beetje later werd ik er bij de DIV ter plaatse dreigend over aangesproken door de chef daar.
Een andere keer ben ik telefonisch gecontacteerd via het secretariaat van mijn werk door de recherche van de politie in verband met een post over een malafide autohandelaar.
als je je respect laat afhangen over het al dan niet laten sluiten van een draad...
maar goed eindeloze discussie
Het gaat niet over het al dan niet sluiten.
Het gaat mij over de manier waarop er gehandeld word, in het geniep en achterbaks, op die manier kan je toch geen respect afdwingen??
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
SS doet dit, net als alle andere moderatoren gratis en voor niks.
Dat hij daarmee geconfronteerd wordt met de politie omwille van puberale reacties op een forum, vind die mens ook niet leuk.
Nu kan je daar als volleerd chirurg de kankercellen proberen uit te snijden, of je zegt "fuck it, ik heb vanavond wat beters te doen" en flikkert het hele topic de vuilbak in.
Kan je SS het kwalijk nemen dat hij niet de tijd nam om wat selectiever te modereren, maar zie bovenaan: de man wordt er niet voor betaald, en heeft genoeg andere dingen te doen.
Het mogen loze dreigementen zijn, maar 2 dingen mag je niet vergeten:
- het staat iedereen vrij om klacht in te dienen. Politieagenten weten beter de wet, en hebben zelfs geen collega nodig om een PV op te stellen, dus die klacht kan snel waarheid worden
- vanaf het moment dat er een klacht is die het parket verder wil onderzoeken, staan ze weer bij SS en collega's op de stoep, om mits een dwangbevel alle logs te overhandigen. Als je pech hebt, worden zelfs de servers in beslag genomen. Daar is noch SS, noch AutoWereld van gediend.
Als je klachten hebt over de inzet van het moderaille, staat het je vrij om met je eigen centen ergens anders een forum op te zetten. Een forum is geen democratie; degene die de factuur betaalt, is de baas. En gezien de kosten voor server + bandbreedte kan je AutoWereld het niet kwalijk nemen dat ze liefst geen problemen krijgen omwille van wat internet-ridders die achter hun computer opruiende taal spuwen over een agent die ze nog nooit in levende lijve hebben gezien.
Als jullie natuurlijk vinden dat het moderaille lui is, kunnen we natuurlijk opteren om voor dit topic extra oplettend te zijn en zowat alle off-topic posts (bijna allemaal op dit moment) vrolijk te verwijderen.
Je mag een mening hebben over het programma, je mag een mening hebben over Luc Alloo, je mag een mening hebben over de betrokken agenten en weggebruikers in het programma, je mag zelfs een mening hebben over de moderatoren en Autowereld, maar hou rekenschap met niet alleen je rechten, maar ook je plichten in de samenleving. Als je een mening hebt, ben dan ook volwassen genoeg om die mening rechtstreeks tegen de betrokken personen te durven ventileren in exact dezelfde woorden. Want in dit geval blijken de betrokken personen ook interesse te hebben in auto's en dat is plots wel confronterend om een volwassen persoon dergelijke verbale diarree te durven spuwen over jezelf.
Maak niet de fout te denken dat je anoniem bent en je bijgevolg kan doen wat je wil. Elke reactie is gelogd, elk bezoek gelogd en terug te traceren op jouw IP-nummer. Jouw IP-nummer valt terug te leiden tot je internet-provider die deze informatie een jaar lang moet bewaren en probleemloos onder dwangbevel moet kunnen linken aan jouw thuisadres. Ben je bereid om je mening te ventileren tegenover een beëdigd ambtenaar?
Als je klachten hebt over de inzet van het moderaille, staat het je vrij om met je eigen centen ergens anders een forum op te zetten. Een forum is geen democratie; degene die de factuur betaalt, is de baas. En gezien de kosten voor server + bandbreedte kan je AutoWereld het niet kwalijk nemen dat ze liefst geen problemen krijgen omwille van wat internet-ridders die achter hun computer opruiende taal spuwen over een agent die ze nog nooit in levende lijve hebben gezien.
Als jullie natuurlijk vinden dat het moderaille lui is, kunnen we natuurlijk opteren om voor dit topic extra oplettend te zijn en zowat alle off-topic posts (bijna allemaal op dit moment) vrolijk te verwijderen.
?
Of om op te stappen en het over te laten aan mensen die wel bereid zijn te doen wat van hun verwacht wordt.
Nu opeens ben je hier, waar heb je de afgelopen weken gezeten (buiten in u eigen topic?)
De enige dat hier iets doet is Atenza en Simon achter de schermen, voor de rest is er geen enen te zien.
Of om op te stappen en het over te laten aan mensen die wel bereid zijn te doen wat van hun verwacht wordt.
Nu opeens ben je hier, waar heb je de afgelopen weken gezeten (buiten in u eigen topic?)
De enige dat hier iets doet is Atenza en Simon achter de schermen, voor de rest is er geen enen te zien.
Als er te weinig ingegrepen wordt is het niet goed (tuning topic) als er teveel ingegrepen wordt is het ook niet goed (alloo). Misschien moeten we de logica omdraaien en de tuning topics verwijderen want 100% illegaal, en selectiever modereren in het alloo-topic.
Natuurlijk heeft ieder zijn idee over hoe er gemodereerd moet worden, maar ik denk dat het verwijderen van tuning topics daar niet hoog staat genoteerd.
Na jaren niks doen kunnen onze moderators plots modereren, en ja wij vinden dat het moderaille lui is en wat is dit voor een soort dreigement? Beetje belachelijk machtsvertoon. Triestig!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Bij modereren komt ook wel iets meer kijken dan zich betweterig in een discussie te storten met allerlei wetteksten en beëdigde ambtenaren zever.
Feedback opvolgen, beetje orde brengen in topics, een massa oude boel die mag verwijderd worden, mededelingen en eventuele verontschuldigingen voor de zoveelste forumuitval enz. Als Atenza er niet geweest was zou de chaos in topics niet te overzien zijn...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
We weten nu nog altijd niet waar oom agent precies aanstoot aan nam en wat de concrete aanleiding was voor het sluiten van dit topic. Was het een foto, opmerking over iemands uiterlijk of geaardheid of nog iets anders?
Feit is dat er overduidelijk 2 maten en 2 gewichten worden gehanteerd op het forum.
Als je elk topic waar er 'respectloos' over iets of iemand wordt geschreven consequent gaat sluiten, dan zal er van het forum al héél snel niet veel meer over blijven...
Besmeurd worden op het internet gebeurt wanneer je iets verkeerd doet. Als ik mijn job niet goed zou doen, ben ik net blij wanneer iemand mij erop wijst.
Mja akkoord, waarschijnlijk verbieden forumregels om te persoonlijk en te beledigend te worden.
Het gaat hier dan meestal over zgn laster, eerroof, beledigingen - dat "sfeertje". Je kan er misschien van uitgaan dat je om 't even wat op een forum kan en mag zetten, maar dat is dus niet waar.
Als je dan als admin/mod wordt aangesproken omtrent zulke zaken, dan ga je daar niet lichtjes over - al is het maar om miserie te vermijden - ook al ben je niet verantwoordelijk voor wat iemand zegt, je kan wel verantwoordelijk gesteld worden als je die dingen laat staan. DUS: weg ermee, is de korte pijn.
Niettemin hoor ik commentaar genoeg over het programma 'de rechtbank' en de daarin verschijnende advocaten & rechters. Ik laat me daar echter niet gek over maken aangezien alleen de "erge/grappig" gevallen erin voorkomen. Ik weet voor mezelf dat ik het anders (en misschien wel beter) zou oplossen.
Al ben ik niet helemaal overtuigd van het nut van dat programma: zorgt dat dan voor meer vertrouwen in de advocatuur/justitie? M.i. alleszins niet.
In feite kan je naar dat soort programma's op verschillende manieren bekijken: sensatieberust/bewust? Ja het is erg of grappig of weet ik veel. 'Ej, edda da gezien, den dieje dit, den dieje dat". De manier waarop de meesten er dus naar kijken... Of je kan eens gaan nadenken over de onderliggende boodschappen en er toch iets van oppikken? Ik schrik meer van wat die rechters, advocaten - noem het justitie kortom - voor de neus geworpen krijgen. Waar die mensen zich soms in godsnaam mee moeten bezighouden, dag in, dag uit. Soms banale dingen waarvan je denkt, zijn wij nu echt allemaal achterlijk (geworden?), soms zaken die je gewoon niet voor mogelijk houdt. De dagen worden ermee gevuld! Aan wie ligt dat? Niet aan die rechters en advocaten als je het mij vraagt... Wil je echt eens gek gemaakt worden? Kom dan eens een weekje op een deurwaarderskantoor meedraaien bv - de mensen die echt erge dingen meemaken, buiten hun eigen wil om, zijn in de minderheid. (Excessen zijn er overal, langs beide kanten, daar niet van hoor.)
Hetzelfde kan over dit programma worden gezegd. Maar als mensen enkel en alleen commentaar hebben op de (opmerkelijke) wijze waarop de politie interventies doet en luc allo met zijn blij gezicht daar onnozele commentaar bij geeft.. Dan vind ik dat iedereen zijn mening daarover mag geven. Kritiek zorgt voor zelfreflectie.
Klopt wel, Alloo trekt het soms wel in het belachelijke. Als flik zou ik die soms zelf een lap om z'n oren willen draaien. Maar wellicht maakt dat deel uit van het Alloo spel, wat provoceren enzo (en de helft van diegene die hij aanspreekt snapt het zelf niet...)
Trouwens, iedereen heeft overal kritiek op. Bij ‘de rechtbank’ over advocatuur & magistratuur. Bij 'luc alloo en de wegpolitie' gaat het over de politie. Omdat het de staat is, zou je het niet mogen doen? Nah, dan mag je het net meer doen vind ik.
Kritiek mag en moet... maar eens je aantijgingen gaat maken, begint over iemands privé leven of reputatie etc, kan het gevaarlijk worden - je tast dan soms de grenzen van het strafrechterlijk vervolgbare af.
SS doet dit, net als alle andere moderatoren gratis en voor niks.
Dat hij daarmee geconfronteerd wordt met de politie omwille van puberale reacties op een forum, vind die mens ook niet leuk.
Nu kan je daar als volleerd chirurg de kankercellen proberen uit te snijden, of je zegt "fuck it, ik heb vanavond wat beters te doen" en flikkert het hele topic de vuilbak in.
Kan je SS het kwalijk nemen dat hij niet de tijd nam om wat selectiever te modereren, maar zie bovenaan: de man wordt er niet voor betaald, en heeft genoeg andere dingen te doen.
Het mogen loze dreigementen zijn, maar 2 dingen mag je niet vergeten:
- het staat iedereen vrij om klacht in te dienen. Politieagenten weten beter de wet, en hebben zelfs geen collega nodig om een PV op te stellen, dus die klacht kan snel waarheid worden
- vanaf het moment dat er een klacht is die het parket verder wil onderzoeken, staan ze weer bij SS en collega's op de stoep, om mits een dwangbevel alle logs te overhandigen. Als je pech hebt, worden zelfs de servers in beslag genomen. Daar is noch SS, noch AutoWereld van gediend.
Je mag een mening hebben over het programma, je mag een mening hebben over Luc Alloo, je mag een mening hebben over de betrokken agenten en weggebruikers in het programma, je mag zelfs een mening hebben over de moderatoren en Autowereld, maar hou rekenschap met niet alleen je rechten, maar ook je plichten in de samenleving. Als je een mening hebt, ben dan ook volwassen genoeg om die mening rechtstreeks tegen de betrokken personen te durven ventileren in exact dezelfde woorden. Want in dit geval blijken de betrokken personen ook interesse te hebben in auto's en dat is plots wel confronterend om een volwassen persoon dergelijke verbale diarree te durven spuwen over jezelf.
Maak niet de fout te denken dat je anoniem bent en je bijgevolg kan doen wat je wil. Elke reactie is gelogd, elk bezoek gelogd en terug te traceren op jouw IP-nummer. Jouw IP-nummer valt terug te leiden tot je internet-provider die deze informatie een jaar lang moet bewaren en probleemloos onder dwangbevel moet kunnen linken aan jouw thuisadres. Ben je bereid om je mening te ventileren tegenover een beëdigd ambtenaar?
Een IP is Géén persoonsgegeven. Een IP kan naar een aansluiting herleid worden maar niet naar een persoon.
Comment