Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alloo bij de Wegpolitie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Zo een gevarendriehoek met ingebouwde led lampjes bestaat trouwens al.
    Ja inderdaad, de kans was groot dat dat al bestond. Nu juist nog invoeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      mijn broer slaagt erin om elk jaar wel zonder naft te vallen, ook al 1 keer in de konijnepijp

heeft hij van ons vader
      Gokje, laatste keer, slechts enkele weken geleden?

Sent from somewhere, using Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Artikel 51. Defect voertuig, op de openbare weg gevallen lading

51.1. De bestuurder van een defect voertuig moet de nodige maatregelen nemen om de veiligheid en vlotheid van het verkeer te verzekeren.
        [...]
        De bestuurder kan bovendien gebruik maken van andere signalisatiemiddelen, ondermeer door het gelijktijdig doen functioneren van alle richtingsaanwijzers van het voertuig of door een draagbaar oranjegeel knipperlicht te plaatsen.
        Ik had vroeger 3 Megaflares mee, maar ben overgeschakeld op een koffertje met 5 looplichten nadat ik in september uit kwam op een verkeersongeval met 3 auto's op het linkervak van de E40 net in de afdaling en lichte bocht naar Herstal, komende van Aken. Geen verlichting, regenweer, pikkedonker en nauwelijks signalisatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          het moet bijna 25 jaar geleden zijn, er kwam gelukkig een pickup van de stadsdienst aan
          Gelezen, slecht gegokt. 😄

Sent from somewhere, using Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ze rijden zichzelf zelfs te pletter op van die grote signalistiewagens met botsabsorber. Laat staan dat men zo'n ontieglijk klein driehoekske zou opmerken

.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Ik had vroeger 3 Megaflares mee, maar ben overgeschakeld op een koffertje met 5 looplichten nadat ik in september uit kwam op een verkeersongeval met 3 auto's op het linkervak van de E40 net in de afdaling en lichte bocht naar Herstal, komende van Aken. Geen verlichting, regenweer, pikkedonker en nauwelijks signalisatie.

Vind ik interessant en ziet er degelijk uit.
              Heb je daar een merknaam van?
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                Vind ik interessant en ziet er degelijk uit.
                Heb je daar een merknaam van?
                Zeker interessant maar heb jij wel het filmpje bekeken, de merknaam wordt namelijk een paar keer vertoond : NISSEN

Comment

• Tis wel een prijzig kistje, maar een kist met 6 megaflares is ook al vrij duur, en qua lichtopbrengst is zo een megaflare quasi onzichtbaar.

En ja, een botsabsorbeerder is beter, maar het gaat hier over signaleren, en dan rijden ze beter tegen je gevarendriehoek op +100 meter van je auto dan tegen je auto. Bij panne of ongeval moet je nog altijd eigen veiligheid eerst denken, dus uitstappen en je zaken afhandelen achter de vangrail, en als het kan zelfs nog een stuk voor de auto's in panne gaan staan, zodat als je wagen wordt aangereden, je niet geraakt wordt door projectielen van de aanrijding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                    Zeker interessant maar heb jij wel het filmpje bekeken, de merknaam wordt namelijk een paar keer vertoond : NISSEN
                    Op een telefoon zie ik dat niet hoor.
                    Maar bedankt.
                    den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      Op een telefoon zie ik dat niet hoor.
                      Maar bedankt.

Oei, sorry niet aan gedacht

verzonden vanaf mijn acer aspire

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                        Oei, sorry niet aan gedacht

verzonden vanaf mijn acer aspire
                        Geen probleem.
                        Heb ondertussen nog eens gekeken en bij de start van het filmpje is het leesbaar maar dan was ik nog niet echt goed aan het kijken. :-)
                        Vermoed dat er wel meerdere merken dit verkopen ook.
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Ik heb toch zwaar moeten zoeken om een merk te vinden dat iets verkocht in die grootte, met synchroon lopende lampen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Ik heb toch zwaar moeten zoeken om een merk te vinden dat iets verkocht in die grootte, met synchroon lopende lampen.

http://shop.safesignal.be/accessoire...n-syncros.html
                            Leuk accessoire, maar ... 344,95 euro voor iets dat je hopelijk nooit nodig hebt ?
                            (En wellicht niet werkt als het toch zover is wegens ... platte batterij ? )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                              Ik heb in de Action overlaatst zoiets zien liggen
                              http://www.lampers.info/index.php?it...L#.VExB28kl5as
                              Dat is zo een megaflare zoals wooter zei dat hij eerst had.

Volgens wooter niet zoveel lichtopbrengst, volgens de link boven zichtbaar tot op 16km (lijkt me toch wel overdreven )
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Volgens wooter niet zoveel lichtopbrengst, volgens de link boven zichtbaar tot op 16km (lijkt me toch wel overdreven )
                                Zit nu ook zo'n megaflare en 2 lightsticks in m'n box van m'n ghibli, 1ste x dat ik dit heb bij een wagen. (handschoentjes ook maar dat had ik bij de audi ook)

OT: serieus lame van de politie om te zeuren over dit topic en persoonlijke aanvallen... ik had er niets van gemerkt alleszins, trouwens moet een forumlid zijn die hierover geklaagd heeft want anders kan je dit topic niet lezen...

Comment

• Dit topic is ook zichtbaar als je niet bent ingelogd. Dus niet-geregistreerden kunnen hier ook meelezen

Comment

• Is er trouwens een website waar je voorstellen kan lanceren om de veiligheid te verbeteren?

In het dorp waar ik woon is er zo ook een straat waar volgens mij voorrang van rechts van tel is, maar niemand neemt hem daar. Ook quasi onmogelijk of je zou een ongeval hebben. Ik zou een voorstel willen lanceren om ofwel haaietanden ofwel een verkeersbord STOP of een voorrangsbord te laten plaatsen.
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                      Is er trouwens een website waar je voorstellen kan lanceren om de veiligheid te verbeteren?

In het dorp waar ik woon is er zo ook een straat waar volgens mij voorrang van rechts van tel is, maar niemand neemt hem daar. Ook quasi onmogelijk of je zou een ongeval hebben. Ik zou een voorstel willen lanceren om ofwel haaietanden ofwel een verkeersbord STOP of een voorrangsbord te laten plaatsen.
                                      Dan zal je best even uw burgemeester hierover aanspreken (mailen).

Comment

Die Megaflares zijn beter dan niks, maar het is pure fysica dat 5 LED modules in een doosje die naar 1 punt zijn gericht meer lichtopbrengst hebben dan 24 LEDs die rondom gericht staan waardoor op goed geluk maar 1 LED module naar het aankomend verkeer gericht staat. En natuurlijk niet het belang van het synchroon flitsen.

Ja, zo een doos Nissen is niet goedkoop, maar het zijn natuurlijk ook geen China lampen uit de Action.

Comment

Working...
                                        X