Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuw Belgische Autoprogramma !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door acine Bekijk Berichten
    Ik denk aan beide. Zowel superbolides en echte tweekampen tussen normale wagens. Maar alles in een ofwel zeer filmische sfeer of zeer humoristische en goed gescript.

Het ding is natuurlijk of de grote automerken hun auto's zomaar gaan geven voor het filmen. Volvo is geen probleem, Scancar heeft mij altijd onmiddelijk en uiterst vriendelijk geholpen met het verlenen van wagens voor videoclips en dergelijke maar Audi enzo :S

Daarom hebben we credetials nodig, bv. 1 piloot met totaal onbekende personen wagens van mensen op dit forum. Alles exact filmen zoals het zou zijn maar enkel zonder de uiteindelijke cast. Dan hebben we een afgewerkt product waarmee we onze bedoeling en geloofwaardigheid mee kunnen opbouwen.
    En toch vind ik dat een BV geen noodzaak is, integendeel.
    Een fris gezicht met een sterk humorniveau is imho een veel betere optie.

En let's face it, mensen worden eenmaal aangetrokken door het onbereikbare, het ongrijpbare. Sportwagens zorgen voor kijkcijfers, een doordeweekse opsommigen van feiten en cijfers over de modale gezinswagen niet. Als je dat nu volledig anders inkleedt, dan spreken we weer een andere taal.

Automerken zijn wel mee te krijgen denk ik. Als je naar HiRes webTV gaat streven, dan krijgen zij free publicity met een enorm bereik. Natuurlijk moet je dan de afweging maken in welke mate je de constructeurs hierin inspraak geeft en hoe dit ten goede komt van het totaalconcept. En zeker als beginnend programma zal je achteraan de wachtlijst staan. (bij Subaru kan ik je ook al helpen indien nodig )

Comment

.....
      Last edited by ; 30/01/2012, 09:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
        En let's face it, mensen worden eenmaal aangetrokken door het onbereikbare, het ongrijpbare. Sportwagens zorgen voor kijkcijfers, een doordeweekse opsommigen van feiten en cijfers over de modale gezinswagen niet.
        Je hebt gelijk. Maar voor de zoveelste vergelijkende test tussen een paar supercars blijf ik niet meer thuis. Zo zijn er dertien in een dozijn, zowel in de geschreven pers als op televisie.

't Moet ook geen free-reclameblok voor één of andere productent worden à la fleet-tv. Daar haal je zo uit welk merk voor die bepaalde aflevering 't meest gesponsord heeft. De presentatoren lezen daarenboven op onnavolgbare wijze het foldertje voor...

Comment

Ik heb ook enkele bedenkingen:

De presentator moet echt wel iemand zijn die goed kan rijden (misschien met een raceverleden?). Iemand die eens goed op de buitenbaantjes durft optrekken, een driftje,...
          Persoonlijk vind ik dat Sjoerd Van Stokkum van www.petrolhead.nl dat heel goed doet. En ik zou wat die trand van petrolhead opgaan. Een ongezouten mening over de wagen.
          (Sjoerd overdrijft hier soms wel in, het is een Hollander natuurlijk)

Presentator: eerste persoon die in me opkomt: Freddy Loix... Nu hij geen contract voor WRC meer heeft/had...

Het zijn maar wat losse flodders die ik neerpen

Comment

Zeer leuk initiatief.

Superkarren vind je hier genoeg voor een pilootaflevering:
            Rami zijn Lambo Gallardo Spyder, Porsche 997 Turbo
            Olivero(ooo?) zijn BMW M6
            Nas zijn S4 Avant

Comment

I for 1 hoop dat dit doorgaat! Ik heb helaas geen tijd momenteel om te brainstormen ed maar als ik iets kan bijdragen, why not!

Alvast zeer veel succes!

Comment

Ik stel mezelf ook kandidaat (eventueel m'n auto ook.. )

Laat aub wel de "BV"s erbuiten, iedereen hier in Belgie noemt zich tegenwoordig BV, al is het maar om maandag in de Carré binnen te geraken of de slet te kunnen uithangen op de nacht van de Flair ofzo...

Een goed autoprogramma moet er gewoon komen, hetgeen er nu is, is eigenlijk waardeloos. ALtijd maar zeuren over fleet, fleet, fleet...
                Wat intressereert een gewone mens zich daar nu in ?

En rondetijden op ZOlder ? Jeah, nice, als je met een beetje auto (Subaru dus... ), op een trackday naar ZOlder gaat heb je binnen de 5 min een zwarte vlag voor lawaai en bandengekrijs...

Wat ideeen : Zicht op een autofabriek in Belgie, leuke wegen, minder leuke wegen, bezigheden van een proffesioneel piloot tijdens de week, "tour de Europe", met de mooiste Europese bezienswardigheden die met auto's te zien hebben, wat gebeurt er in een Tunnel (Je zou verbaast zijn wat...), Rondje Ring met Wally... , dag mee met echte snelweg Politie en niet van die zever zoals in zware voet...

Het programma moet gewoon echt en relatief blijven zonder vooroordelen voor een bepaalde stroming of vol met reclame en "boodschappen van algemeen nut"...

Ik ken trouwens genoeg mensen in de "auto" wereld om al een half jaar vol te steken...
                www.perfectshine.be

Comment

Check je pm....

Comment

Er zijn hier al enkele goeie ideeen boven gekomen.

Maar alsjeblieft, probeer boven Sjoerd Van stokkem te mikken. Die leest voor de aflevering zijn blaadje met Facts & Figures en begint daar na er op los te lul zoals alleen Nederlanders dat kunnen, hierbij natuurlijk cijfers en meningen door elkaar halend...

Wally heeft in mij ogen gelijk door niet alleen rij test te doen maar ook fenomenen in en om de auto branche. Designers kunnen hierbij ook aan bod komen zou ik denken. Of bvb het leven van enkele jonge wolven volgen in het race circuit (maar dan niet zoals 'Het leven zoals het is...' )

Comment

Op dit moment zijn er mijn inziens twee problemen:
                      1. de programma's die er zijn, zijn volledig afhankelijk van de goodwill van de constructeurs en durfden dus niets verkeerd zeggen over de wagens. AutoTV is gewoon een gesponsord programma...
                      2. de beelden zijn zwak. Iedereen die een week een camera mag uittesten kan dergelijk beelden maken. Er zit geen sfeer in. Daarenboven is de presentatie op z'n best degelijk te boemen, meestal amateuristisch (Philippe van autoTV)of saai.

Alstublief AUTO TV, stop met die belachelijke "grapjes". Dat gedoe met die micro op het autosalon kon zo in Willy's en Marjetten...

EN toch kijk ik dikwijls naar fleet of auto-tv of autowereld.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Op dit moment zijn er mijn inziens twee problemen:
                        1. de programma's die er zijn, zijn volledig afhankelijk van de goodwill van de constructeurs en durfden dus niets verkeerd zeggen over de wagens. AutoTV is gewoon een gesponsord programma...
                        2. de beelden zijn zwak. Iedereen die een week een camera mag uittesten kan dergelijk beelden maken. Er zit geen sfeer in. Daarenboven is de presentatie op z'n best degelijk te boemen, meestal amateuristisch (Philippe van autoTV)of saai.

Alstublief AUTO TV, stop met die belachelijke "grapjes". Dat gedoe met die micro op het autosalon kon zo in Willy's en Marjetten...

EN toch kijk ik dikwijls naar fleet of auto-tv of autowereld.
                        Jep, 't zijn puur gesponsorde reclamemomenten voor de autoconstructeurs. Diegene die 't meeste geeft krijgt 't half uurtje. 't Loopt zo van 't beeld.

Misschien nog 'n ideetje. Iets zoals Autorevieuws op Autoweek? Laat de gewone mens dat dichterbij komen. Zet 2 gebruikte auto's (bvb met minimum 150.000km op de teller) naast mekaar en laat de bestuurders hun mening geven.

Bij nieuwe auto's staan brullen dat de kwaliteit goed of slecht is kan zelfs m'n jongste. Maar is dat ook zo nog na 150.000km?

Comment

.....
                          Last edited by ; 30/01/2012, 09:35.

Comment

Ik wil me gerust wel bezig houden met leuke wagens te zoeken... Ben daar toch al ervaren in

Comment

.....
                              Last edited by ; 30/01/2012, 09:39.

Comment

hebt ge al eens nagedacht welke zender dat dan moet gaan 'airen'
                                op VTM hebben ze AW, op Kanaal Z fleet en op de regionale Auto-Tv, ...

Rest: VT4, brt en vitaya, ik denk dat die mannen niet geïnteresseerd gaan zijn

Comment

.....
                                  Last edited by ; 30/01/2012, 09:40.

Comment

Smijt dat gewoon op internet...

Comment

mag ik eens een idee'tje posten???

misschien kan je ook wle iets doen met 2ehands testjes...

dus jonge okkasies voor een vergelijkingstest zetten ofzo... veel mensen zijn daar wel in geinteresseerd, dan kan je terloops ook nog wel zo eens de dingen aankaarten waar je op moet letten bij dit type wagen en algemen dingen als de car pass ter sprake brengen.

en van humoristische noot... bij elke wagen is er wel iets om mee te lachen...

Comment

oh... en natuurlijk eens een low budget test natuurlijk, voor alle studenten onder de kijkers

en daar valt echt iets grappig van te maken...

Comment

.....
                                          Last edited by ; 30/01/2012, 09:40.

Comment

Working...
                                          X