.....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tijd voor een nieuw Belgische Autoprogramma !
Collapse
X
-
Ik kan uw stelling met betrekking tot de inhoud en het niveau van bestaande Belgische autoprogramma's best volgen. Het aanbod is momenteel zeer beperkt, en vooraleer de bestaande programma's zich gaan kunnen meten met een programma als TopGear is er nog veel werk aan de winkel.
Budget is uiteraard een belangrijk aspect maar zoals je zelf reeds aangeeft kunnen een paar wijzigingen aan het basisconcept al wonderen doen. Daarnaast is ook het kiezen van de juiste topics cruciaal. Feeling hebben met "what's hot" is geen evidente zaak maar een gepast onderwerp maakt de aantrekkingskracht zoveel groter.
Wat zo'n productie achter de schermen allemaal gaat inhouden heb ik momenteel geen enkel idee van. Daarnaast is het voor mij ook raden over welke budgetten we hier praten. Ik kan me enkel vinden in het idee dat, mits het samenbrengen van de juiste mensen en visies, er wel iets te realiseren valt.
Ik kijk alvast uit naar de verdere reacties op dit topic. Indien dit meer concrete vormen zou aannemen ben ik (indien mogelijk) best bereid een steentje bij te dragen.
Comment
-
Eerst en vooral super dat je hier zoiets ter sprake bent.
Aan jouw motivatie is er alleszins geen gebrek, zodanig zelf dat ik je gelijk geef met alles wat je zegt.
Het kan inderdaad veel beter met de vlaamse tv als het over de autowereld gaat. Ikzelf ben zeker bereid om mee ideeen uit te werken aangezien ik creatief KAN zijn in zo'n dingen. Er resten me nog enkele examens, dus ik zal nog even geduld moeten hebben.
MAAR: hoe zie je dat concreet in zijn werk gaan? Wij denken, en als wij denken dat wij iets "concreet" hebben? Wij properen dat te verwoorden in mail? ....
Dus graag nog wat concrete info aub.
Veel succes!
Comment
-
Zeer uitgebreiden en vergelijkende test's wil ik zien, zoals ze te lezen zijn in 99% van de autotijdschriften.
Topgear kan is leuk zijn om auto's te zien scheuren, maar daar stop het dan ook bij. Dat satirische Engelse humor is er meestal over, en een kwalitatief autotest is dan ver zoek en kan nooit au sérieus genomen worden.
Fleettv, daar hoor je dan ook nooit iets neagtiefs over een auto, wat natuurlijk ook niet kan.
Autowereld TV is wel goed, maar iets te kort en soms niet krachtig genoeg, en ja.... ik vergeet er meestal naar te kijken
Comment
-
doe toch geen poging om in 't Nederlands een autoprogramma te maken. da komt altijd heel zwak over. simpelweg omdat de Engelse taal zoveel rijker is, daar zijn de uitdrukkingsvormen quasi legio.
Volgens mij schuilt de grote troef van Top Gear in hun Taalgebruik en hun kenmerkend gevoel voor humor.
nu mag je dezelfde kwaliteit van beelden als top gear gebruiken en daar Nederlandstalige commentaar bijzetten;da gaat zo hard vloeken.
Comment
-
Als je dan toch begint te vergelijken zou ik je eerder proberen te spiegelen aan een programma als Fifth gear (of Top gear in z'n jonge jaren).
En laat AUB Koen Wouters of Walter Grootaers erbuiten. Ze zorgen in mijn ogen zeker niet voor een meerwaarde in je programma. Een interview, ok, een reportage over Dakar via Wouters, ok, maar echt niet als hoofdrol. Kies voor nieuw jong talent dat in hoofdzaak een potje kan rijden.
Er is genoeg volk in Vlaanderen dat interesse heeft in wagens, an kan spreken, en bereid is om in den beginnen bijna onbezoldigd mee te werken aan zo'n programma.
Misschien kan het interessant zijn contact op te nemen met Stevy (z'n vader) die zelf in de camera / auto wereld actief is.
Veel succes!
Comment
-
Ik krijg altijd de indruk als ik naar belgische autoprogramma's zit te kijken dat de sponsoring en het handjeswrijven van het scherm lopen
het is moeilijk onafhankelijk te zijn als je (financieel) afhankelijk bent van de personen wiens auto's je moet testen
aan de andere kant van het spectrum heb je dan programma's als top gear, maar eerlijk gezegd ben ik de geldverslindende stunts, de opeenvolging van dreamcars en het politiek gekleurde toontje (=tories) van Clarckson ook wat moe:
"test gewoon wat wagens van alle klassen" placht ik dan naar mijn tv te roepen, net zoals ik "play some rock" roep naar mijn radio als ik die eens aanleg
als het uw bedoeling is een "écht" autoprogramma te maken dan wens ik u al het beste toe, het is zeer nobel maar ik vrees dat we hier in een te kleine markt zitten om een echt onafhankelijk en goed programma te kunnen maken
tip: laat koen wauters maar voor wat hij is, zo spaar je al direct veel budget uit!
Comment
-
Leuk initiatief, ben zeer benieuwd of hier iets concreet kan uit voortkomen...
Mij lijkt het trouwens best dat je bvb via een site werkt en dat combineert met afleveringen uitgezonden via youtube & co. Op die manier kan je veel mensen bereiken en is het voor adverteerders ook interessant.
Mits wat professionalisme kan je daar iets mee bereiken.
Comment
-
Ola, een journalistiek project op AW!!! Ik heb interesse!
Ik volg je mening volledig. OK, autojournalistiek is een van de minst objectieve vormen van journalistiek maar daarom moét een TV programma in Vlaanderen/België toch niet per sé een lange commerciele lofzang worden aan de wagens die ze van de constructeurs gekregen hebben.
Maar het budget blijft echt wel een groot probleem, al denk ik niet dat het onoverkomelijk is. Bij Fleet.tv hebben ze eigenlijk wel goede ideeën maar de uitwerking is soms gewoon te lachwekkend. Ik moet toegeven dat ik ook al stiekem heb zitten denken om een script met ideeën uit te schrijven, heb er al enkele maar nog nooit in een concreet stadium geraakt.
En wat de Engelse humor betreft, wij in Vlaanderen doen zeker even goed met onze typische droge en hoogstaande humor!
Soit, als je journalistieke inbreng nodig hebt!
Laat maar iets weten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenLeuk initiatief, ben zeer benieuwd of hier iets concreet kan uit voortkomen...
Mij lijkt het trouwens best dat je bvb via een site werkt en dat combineert met afleveringen uitgezonden via youtube & co. Op die manier kan je veel mensen bereiken en is het voor adverteerders ook interessant.
Mits wat professionalisme kan je daar iets mee bereiken.
edit @ eerste post: je pilot niet aan een Koen Wauters ofzo voorleggen.
Waarom hem je idee laten pikken dan daarna
Comment
-
Hoe zie je de autotestings concreet?
Iedere aflevering tests van de meest uiteenlopende bolide's en prachtige limousine's met de meest krachtige motoren? Of tests waarin voornamelijk 'normale' motoren voorkomen. Waar plaats is voor vergelijkingen tussen basismodellen met kleine en middelgrote motoren?
Wat mij betreft hebben we vooral nood aan 't laatste. Magazine's en reportage's over de duurste en sjiekste modellen hebben we genoeg, maar de gewone consument die zich een 1400 naftje wil aankopen vangt te vaak bot...
althans, mijn mening.
Comment
Comment