Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuw Belgische Autoprogramma !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

't Is alleszins een heel mooi initiatief, maar er komt veel bij kijken.

Ik zou eerst mikken op een simpele reeks 'uitzendingetjes', dewelke je uploadt via youtube ofzo. Eerst moet er praktisch nagegaan worden of de talloze ideeën wel fatsoenlijk uitgewerkt kunnen worden.

Een b.v, een supercar, een weetikwat... allemaal goed en wel voor de eventuele kijkcijfers, maar kijk eerst naar jezelf. Met beperkte middelen een heel selecte groep autoliefhebbers aanspreken geeft volgens mij een grote voldoening. Ik zou 'kijkcijfersmaximalisatie/b.v./supercars....' er buiten laten... da's eventueel voor later. Pas je ding niet aan aan de wensen van 'het grote publiek' (ik vermoed dat 't een hobbyproject betreft)

Een niet-autominded, grappige kop met een tamelijk hoge dosis absurditeit/ironie/cynisme (gekozen voor z'n présence) gecombineerd met een echte liefhebber/kenner.
    Op die manier praatjes opbouwen rond een bepaalde wagen lijkt me wel wat.

contacten leggen is alleszins niet makkelijk. eerst jezelf bewijzen, en dan komt de rest - mits wat inspanningen - haast vanzelf... als 't voldoende professioneel overkomt.

Leuk. ik zal straks in m'n zetel er eens over nadenken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
      oh... en natuurlijk eens een low budget test natuurlijk, voor alle studenten onder de kijkers

en daar valt echt iets grappig van te maken...
      Daar zit zeker wat in

Een vrouw is ook een grote troef.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cedje Dervo Bekijk Berichten
        Daar zit zeker wat in

Een vrouw is ook een grote troef.

Bwah, vind ik geen must eigenlijk. Een mooie vrouw is leuk, maar wat Dexters op Fleet TV doet zuigt nogal.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          maar wat Dexters op Fleet TV doet zuigt nogal.

La Dexters brengt idd weinig meerwaarde

Vicky bewijst dat 't wel kan. Althans mijn gedacht.

Comment

schitterend initiatief!

Ik krijg het echt op mijn zenuwen als die phillipe(fleetTV) weer doet alsof hem de dreamcar mag testen. Zoiets kan veel beter.

Ik denk ook dat je beter de richting van fifth gear uitgaat. De absurde stunts in top gear (bv:darten met auto's,porsche afbreken,met auto achter startende 747 rijden,..)zijn wel spectaculair en grappig, maar gaan ook vervelen na een tijd.

Testen van sportwagens zijn veel boeiender, dan een 1400 vw polo test. Het is niet omdat we die auto's niet kunnen betalen dat ze daarom minder interessant zijn. Maar binnen die premiumwagens kan je dan wel bv:335i/d,range rover tdv8,... testen ipv van koeningseg,ascari,...(auto's die je zelden of nooit te zien krijgt).

Koen Wouters als presentator zou voor mij geen reden zijn om er niet naar te kijken. Probeer er wel voor te zorgen dat de cast bestaat uit allemaal autoliefhebbbers. Zodat het geloofwaardig overkomt als ze iets over de techniek van de wagen vertellen.(itt hilde gijsbrechts van fleettv)

De cast zou je kunnen laten deelnemen aan een auto evenement zoals:gumball,G4 challenge,...

Veel succes!

Comment

Ik vrees dat een totaal nieuw soort autoprogramma in Vlaanderen niet echt niet echt van de grond zal komen (al is het natuurlijk een lovenswaardig initatief maar hoeveel gaan er naar kijken? Ruwe schatting: 200.000 als het echt goed is, da's peanuts. Dit soort programma's mikt te fel op één soort publiek: autofreaks zoals hier op dit forum. Als auto's je geen reet interesseren kijk je er niet naar. Bijvoorbeeld: Groene Vingers kan best een goed programma zijn maar als planten je niet interesseren kijk je er niet naar. En hoeveel kijkcijfers haalde Groene Vingers? Waarom is het afgevoerd denk je?
              Volgens mij kijkt er geen kat naar Autowereldtv of Fleet Tv.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carl Bekijk Berichten
                Koen Wouters als presentator
                T'is Wauters gvd
                En Tania dexters vangt met snokken
                geef het gewoon aan Tony Verhelle, da's nog nen drogen!

Comment

Probleem met Belische TV is dat alles afhankelijk is van "BV" 's
                  En tegenwoordig doen die in alles : Zangers gaan racen, Miss-en lopen er overal maar wat bij, sportmensen zijn meestal te vinden voor reality shows e.d.

Andere landen hebben wel eens een zender waar soms inhoud inzit, dat mis ik de laatste jaren in Belgie.

Dit getuigd van erg weinig inspiratie en vlakheid van de huidige programma makers.
                  (Zet er een BV in en t'marcheert wel...)

Zelfs al is het toekomstige autoprogramma maar "oppervlakkig" van inhoud, je moet gewoon een concept vinden dat aanslaat.

Kijk naar J. CLarkson, die breekt automerken soms af tot op de bodem en eronder, en nog is hij populair, hij hoeft er zelfs geen kookprogramma voor te hebben of in z'n wc-pot te laten filmen.
                  www.perfectshine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cedje Dervo Bekijk Berichten

La Dexters brengt idd weinig meerwaarde

Vicky bewijst dat 't wel kan. Althans mijn gedacht.
                    pfff. Ze weten amper onderstuur van bovenstuur te onderscheiden. Zet daar iemand op die weet waarover hij spreekt.

Comment

Allereerst vind ik dit een schitterend idee.
                      Het zal niet eenvoudig zijn om zo'n project te voltooien.

Oorspronkelijk geplaatst door acine Bekijk Berichten
                      Cool dat er al wat reacties zijn !

Ik bekijk het ook uit een producer standpunt. Als we een autoprogramma willen dat moet het uitgezonden worden. Als we iemand kunnen strikken zoals Koen Wouters hebben zijn we onmiddelijk vertrokken en zal het 100% realiseerbaar en uitgezonden worden ! En je moet ook eens kijken naar wat de gemiddelde belg kijkt! Familie, Wittekerke en Thuis :s

DUS bv. zijn nodig. Zelf vind ik het ook leuker om jong talent een kans te geven maar voor kijkcijfers, en in het begin is dit belangrijk zijn bv's een vereiste.
                      Een bv die meehelpt zal idd wel helpen om direct een grote bekendheid te bekomen.

Maar mss is het wel mogelijk om met een niet-bv toch zendtijd te verkrijgen, maar dat zal niet eenvoudig zijn. Ik denk dat je bij Jimtv iets meer kans zou maken. Zij geven iets makkelijker de kans aan onbekent talent. Als het programma daar niet op aanslaat, lijd de zender in kwestie geen groot gezichtsverlies.
                      Daarentegen, als het programma wel aanslaat, dan komt het de zender maar ten goed he.
                      Last edited by ; 30/01/2007, 16:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                        T'is Wauters gvd
                        En Tania dexters vangt met snokken
                        geef het gewoon aan Tony Verhelle, da's nog nen drogen!
                        Heeft Joyce de troch ook niet ooit geraced?
                        leuke presentatrice

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                          Smijt dat gewoon op internet...
                          Ik vind dat dat belange dezelfde waarde niet heeft ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                            Heeft Joyce de troch ook niet ooit geraced?
                            leuke presentatrice
                            Idd half rondje reed ze op Zolder in een Porsche (ik dacht Belcar), en toen was de wagen al samen geplooid.
                            Het hele team stond te kijken en het was game over.
                            Dit is het probleem in België alles draait rond publiciteit en BV's.
                            Hier in België lopen mensen rond wat zoveel talent hebben maar gewoonweg de kans niet krijgen om het te presenteren.
                            Alles draait om media ben je BV dan kom je hier in België overal.

Comment

Dit is een geweldig idee!!
                              Makkelijk zal het wel niet worden...

Een ding is wel zeker=er is nood aan een deftig autoprogramma!
                              Maar je moet het zeker iets ruimer bekijken,zoals Wally ook al aangaf.
                              Je moet zo een ruim mogelijk publiek proberen te bereiken,door ondermeer meer te brengen dan enkel autotests maar ook mooie route's,autoindustrie,circuits in Belgie,coureurs in Belgie enzovoort.

Het idee om met Jim tv te gaan "klappen" is zeker ook niet verkeerd,maar daar kan je da massa niet mee bereiken,maar misschien kan je zo verder doorgroeien

Ik wil gerust ff mee helpen en afkomen naar de vergadering,maar heb zeer weinig vrije tijd,niet tegenstaande wil ik er wel wat tijd voor vrijmaken want zo een initiatief is een noodzaak momenteel...

P.S. als ge nen belgische STIG zoekt laat ge het maar weten

Comment

Da gaat niemeer, we kennen u nu al...
                                Ik weet er nog ene...

Ik zou zelf de tactiek aannemen om zelf dat programma in elkaar te boksen en pas dan TV zenders te contacteren, zo ben je niet afhankelijk van iemand...

Effe terzijde : heef er iemand (tussen twee kotsbeurten door) ooit naar tuning TV gezien, ik herinner me vaag die bimbo die het dak van een VW Golf zaagde en hem met de rol ging schilderen... Waar wij in Gods naam TV taks voor betalen...
                                www.perfectshine.be

Comment

Inderdaad goed initiatief...
                                  Heb hier lang lang geleden ook 'ns over gebabbeld met 'n goeie jonge filmmaker uit NL, die al 'n paar knappe korte reportages ineengestoken had, maar hij kon daar toen geen resources voor vrijmaken.

Inderdaad is in 95% van de gevallen het inschakelen van een BV de sleutel tot de zender (niet altijd tot succes, helaas).

We hebben dus 2 mogelijkheden. Ofwel halen we 'n BV erbij, zoals Top Gear ineens ook draaide met enkel Clarkson, en de 2 onbekende co's May en Hammond... Voor hen ging dit prima, maar het is op zich geen must.

We kunnen ook op die 5% mikken, door gewoon 'n sterk maar uniek concept op poten te zetten, met 'n paar goeie mensen voor de camera, en 'n goed productieteam.

Dit is "the hard way", maar ALS het lukt, ben je geen slaaf van de BV connectie... Want als de gekozen BV een overeenkomst heeft met zender 1, en je krijgt enkel interesse van zender 2... Tja dan ben je gezien...

Ik heb op zich ook wel 'n aantal ideetjes, maar die zijn op zich nog lang niet aan de orde. We moeten eerst een concept op poten zetten, een zogenaamde "format".

Ik moet vaak genoeg presentaties geven over de meest saaie zaken en zo bedrijven overtuigen om een paar honderd duizend euro op te hoesten, dus iets wat me nauw aan't hart ligt als auto's, daar sta ik voor te springen. Als je dus 'n kerel zoekt die voor de camera met nog iemand anders de show aaneenpraat, wil ik dat wel doen... En ik ga niet naar de carré, dus aan 't BV-schap heb ik niets

Heb ook veel ervaring met brainstorming en samenstellen van oplossingen, dus ik wil wel helpen om onze format te vinden...

Oh en ik ben vlot in 4 talen, bezig met nummer 5 Helpt ook

Hetgeen wel 'n goeie BV-connectie kan zijn, is het stuk "start in a reasonably priced car", maar hierbij zou ik gewoon elke episode 'n BV volgen en interviewen.

ach ja, nog zoooooveel dingen die we kunnen doen, maar eerst 'ns een compleet team samenstellen en 'n format vinden

Trouwens ken ook nog leuke dingen die in sommige japanse autoshows voorkomen Hier nog niet veel van gezien, dus da's makkelijker te pikken
                                  ----------------------------------------------------------------------------------
                                  2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                  2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                  Pictures here: BMW 7 Series
                                  1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                  Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                  It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                  It might need half a starsystem to turn around,
                                  but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                  Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Een bekende kop stoort toch niet, zolang hij/zij iets te zeggen heeft over auto's en niet zoals bv Isabelle A in AutoTV.

Koen Wauters zou best wel interessante dingen te zeggen hebben.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

En als het over BMW gaat kan je gTa uitnodigen in de studio. Wel oppassen of hij praat heel het half uur vol.

Comment

Zou Koen Wauters willen concurreren met z'n eigen broer?

Comment

We kunnen het ook doen zoals Autogids, maar dan in beeld...

En daarbij ook de auto's gebruiken van het forum zelf, want ik denk dat je van Lamborghini niet zomaar een Gallardo mogen lenen om eens te testen...

Eigenlijk kan je met rubrieken werken:
                                          -Gewone auto's (à la Opel Corsa)
                                          -Exlusieve wagens (à la Porsche Turbo)
                                          -Classics of Oltimers testen (à la BMW 635 CSi (E24)), met misschien ook met een dubbeltest met de
                                          nieuwe.
                                          -Allerlei (bv. bandentest?)
                                          -...

Dus voor de gewone wagens kan je het best beroep doen op de merken zelf.

De exclusieve wagens heb je hier al een uitgebreid aanbod (als iedereen natuurlijk z'n steentje bijdraagt)

En de classics/oltimers zijn er hier ook al wat.
                                          Misschien ook vragen aan verzamelaars...

En voor de intelligent commentaren van sommige forummers die toch misschien een beetje objectief kunnen oordelen!

Als je het mij vraagt moet dat lukken, als iedereen iets zou doen kan dat geen probleem vormen, iemand zal wel hier of daar een 'connectie' hebben...

Ik stel mij zeker en vast al beschikbaar (al is het voor de auto's te wassen )!!
                                          Last edited by Spillies; 31/01/2007, 21:42.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Working...
                                          X