Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AutoGids.be

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik ben ook zeer te vinden voor de uitgebreide technische dossiers in sommige nummers, ook typisch AG.


    En vroeger Paul Frere's Kroniek, maar dat is jammer genoeg al een tijdje afgelopen.
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Bekijk alles in z'n tijdsgeest. En baseer je niet enkel op wat zij schrijven ...
      Waarom moeten we hun boekje dan nog kopen?
      Voor mij is dat een artikel zoals een ander. Als je een auto koopt die niet goed werkt, ga je reclameren; waarom mag ik dan niet reclameren als ik een magazine koop dat me leugens verkoopt?

      Gelukkig gaat het maar over testverslagen van wagens; kan je je voorstellen wat de gevolgen kunnen zijn als wij hier bv. in de gebruikshandleiding van een wapen een komma verkeerd zetten in een getal of er nulletje teveel bijzetten?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Jarno
        me dunkt dat jij ook waal bent


        De Franstalige versie bestaat ook al veel langer dan de Vlaamse.
        In het begin was de Vlaamse versie niet meer dan een vertaling.

        Comment


        • #24
          mijn oudste nummer is nr. 2 van november 1979

          ik zoek nummer 1.

          Comment


          • #25
            Nummer 1 was die met de S-klasse op de cover.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
              Nummer 1 was die met de S-klasse op de cover.
              Dat weet je van nummer 500 zeker
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                Nummer 1 was die met de S-klasse op de cover.
                Uiteraard, als je een nieuw boekje begint moet je starten met het beste wat de markt te bieden heeft.

                Toen was dat de S-klasse.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Uiteraard, als je een nieuw boekje begint moet je starten met het beste wat de markt te bieden heeft.
                  Welk nieuw boekje? Ze zijn gewoon begonnen met Le Moniteur Automobile te vertalen.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                    Welk nieuw boekje? Ze zijn gewoon begonnen met Le Moniteur Automobile te vertalen.
                    En deden ze dat voordien? Neen.

                    Was dat dus iets nieuws? Ja.

                    Comment


                    • #30
                      Mijne nonkel kocht tweewekelijks de Autogids. Ik ben gewoon beginnen meelezen en keek altijd uit naar de donderdag, de dag dat Autogids verscheen

                      Ik ben dus Autogids beginnen lezen rond 90-91 zoiets. Kwas toen 10-11 jaar Tzal er al dus van jongsaf in

                      Comment


                      • #31
                        Ik zal het hier eens posten :

                        Gelieve in de autogids EINDELIJK volgende fout aan te passen:

                        In de catalogusprijzen van de nieuwe wagens staat de PASSAT BLUEMOTION in het donker groen ( cat <105gr CO2/km ) en hij stoot 136gr CO2/km uit

                        DANK U

                        Comment


                        • #32
                          bij de mini duurde het ook even voor ze het doorhadden

                          ik dacht dat mijn eerste autogids die met de audi quattro was, ergens in 81


                          jammer dat het refferendum weg is, in de vorm van vroeger...over auto's van een jaar of 3-4
                          en jammer dat ag ook de slippendrager is geworden van de autoindustrie, maar ik veropnderstel dat dat met elk blad zo moet zijn

                          Comment


                          • #33
                            ik lees ook al zeer lang dit en menig ander autoboekske, die van ons wordt er gek van , telkens als ik achter de krant ga, dan kom ik met minstens 4 boekskes naar huis...en als er een vakantie op til staat , dan neem ik bijna van elk autoboekje een exemplaar mee....vroeger stak ik die dan allemaal in mijn handbagage, maar ne mens gaat daar van scheef hangen hé
                            spijtig genoeg is echt grondig lezen er niet bij , ik kijk meer prentjes en lees alleen maar die dingen die me echt interesseren.
                            Gisteren nog herlas ik een artikel van de F430 waar ze schreven dat je de launch control kon gebruiken zo vaak je wil in tegenstelling tot die van BMW.Welnu , ik was er persoonlijk bij , toen we de fiat van mijne maat gingen afhalen , en die verkoper had wel een andere mening...."als je dit knopje wil gebruiken, dan stel ik wel voor om na 4 keer even contact op te nemen met ons, zodanig dat we reeds een koppeling kunnen bestellen tegen dat je het de 5de keer hebt gebruikt"
                            maar dat zijn details, en zo kan je overal wel iets over vinden.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                              'k Zal dan ook maar eens beginnen.

                              Eind 2005 verscheen er in de AG een gedetailleerd verslag van de BMW 318i en 318d.
                              Omdat ik op dat moment op zoek was naar een nieuwe wagen en dit model tot de kandidaten behoorde, kocht ik me de AG.
                              Het artikel dat ik onder ogen kreeg stond echter vol zetfouten, taalfouten en soms ronduit leugens.
                              Ik heb toen een lange e-mail gestuurd naar de redactie van de AG met een uitgebreid overzicht van alles wat er fout was in het artikel.
                              Ik heb op deze e-mail nooit de minste reactie gekregen en in het blad is nooit de minste rechtzetting verschenen.
                              Als ik geld geef aan een magazine is dat om goed geïnformeerd te worden, niet om zever te lezen die niets ter zake doet en verkeerde gegevens toegespeeld te krijgen.
                              Ronduit grove fouten heb ik nog nooit gelezen, maar wat ik wel soms in twijfel trek is de objectiviteit. Soms denk ik dat bepaalde van die bladen bang zijn om een slechte review over een bekend merk te schrijven. Ik kan op voorhand voorspellen welke merken verliezen en welke winnen. Inkomsten niet waar ...

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                Ronduit grove fouten heb ik nog nooit gelezen, maar wat ik wel soms in twijfel trek is de objectiviteit. Soms denk ik dat bepaalde van die bladen bang zijn om een slechte review over een bekend merk te schrijven. Ik kan op voorhand voorspellen welke merken verliezen en welke winnen. Inkomsten niet waar ...
                                Er zijn zeer weinig autobladen die iet afhankelijk zijn van de automerken, doch in feite heb je dat met alle gespecialiseerde bladen (ook buiten de autowereld dus).
                                Al bij al vind ik AutoGids ook beter dan AutoWereld.
                                Als ik mij nog eens een abonnement neem op een Belgisch blad, zal het zeker AG zijn.
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                  Ronduit grove fouten heb ik nog nooit gelezen, maar wat ik wel soms in twijfel trek is de objectiviteit. Soms denk ik dat bepaalde van die bladen bang zijn om een slechte review over een bekend merk te schrijven. Ik kan op voorhand voorspellen welke merken verliezen en welke winnen. Inkomsten niet waar ...
                                  'k Zal eens een compilatie maken van alle fouten in dat artikel... na 't weekend.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                    'k Zal eens een compilatie maken van alle fouten in dat artikel... na 't weekend.
                                    Zoals beloofd, de fouten in het testverslag van de BMW 318i en 318d uit Autogids 683 van 22 december 2005. (gelieve al deze gegevens in hun tijdskader van 2005 te zien, zo is bv. het aantal pk van de wagens ondertussen veranderd)
                                    • Tot drie keer toe wordt in het artikel herhaald dat de 318i 122pk heeft en de 318d 129pk, terwijl het net omgekeerd is.
                                    • Op blz. 159 in het technisch kadertje heeft de 318i dan plots weer 125pk.
                                    • Op blz. 161 in het kader over de uitrusting heeft de 3-reeks zogezegd standaard parkeerhulp achteraan, wat uiteraard fout is.
                                    • In datzelfde kader heeft de 3-reeks standaard 2 bekerhouders achteraan; dit is enkel het geval met de optionele neerklapbare achterbank.
                                    • Ook zou de 3-reeks standaard bergvakken op de rugleuning van de voorstoelen hebben; naar goede BMW-gewoonte is dit ook een optie.
                                    • Op blz. 163 schrijft AG dat de nieuwe 3-reeks met uitzondering van de Alfa 159 de krapste beenruimte heeft achteraan. Maar de beenruimte in o.a. de Peugeot 407, Lexus IS en Saab 9-3 is nog krapper.
                                    • Op blz. 163 vermeldt men in het kader prestaties dat de 318i een tankinhoud heeft van 60 liter, terwijl de benzinemodellen een inhoud hebben van 63 liter.
                                    • Op blz. 164 in het robotportret zegt men dat zijdelingse airbags achteraan een optie zijn. De 3-reeks heeft standaard gordijnarbaigs achteraan, zijdelingse airbaigs zijn niet te krijgen.
                                    Een foutje kan al eens in een artikel sluipen; een reeks fouten zoals hierboven zijn een automagazine onwaardig. Dat dit automagazine het vertikt van zijn fouten recht te zetten in een later nummer is puur amateurisme.

                                    Tony?
                                    Last edited by ; 02/10/2007, 09:08.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ach, ze hadden gewoon een slechte dag zeker?

                                      Inderdaad veel fouten, maar Autogids durft wel soms zijn fouten toegeven na één of meerdere lezersbrieven

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                        Autogids durft wel soms zijn fouten toegeven na één of meerdere lezersbrieven
                                        Niet in dit geval.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                          Niet in dit geval.
                                          Let op het woord SOMS

                                          Comment

                                          Working...
                                          X