Testverslagen, nieuwtje, gemiddelde testscores etc...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
http://www.autointernationaal.nl
Collapse
X
-
http://www.autointernationaal.nl
Labels: Geen
-
Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk Berichten
De testjes en meningen zijn daarom ook zeer subjectief en hij slaat heel dikwijls de bal mis door gewoonweg onwaarheden en verzinsels de wereld in te sturen.
De tekeningen van zijn huistekenaar zijn daarenboven van een zeer laag niveau.
Neen bedankt.
-
Dat is dan genoteerd ! Bedankt !
Vond inderdaad het taalgebruik soms wat overdreven en had idd al door dat alle artikels door dezelfde persoon of hetzelfde team geschreven zijn. Alles met een korreltje zout nemen dus (of ineens een gans zoutvat).
Comment
-
Voorbeeldje van hoe slecht het soms kan zijn:
Eigenlijk slaat de afkorting ‘TSI’ nergens op. Ja, voor de sterkere varianten wel, want de lettercombinatie laat zich lezen als Turbo Supercharged direct Injection. Maar de 122 pk uitvoering is zoals gezegd niet supercharged. Eigenlijk moet je de TSI motorenserie daarom zien als direct ingespoten krachtbronnen ‘met één of meer hulpstukken. Ach, als het beestje maar een naam heeft.
Comment
-
Ik ga nochtans eens regelmatig langs op die site.
Is de enige site die ook wat (economische) achtergrondinformatie geeft en niet louter gefocust is op het autotechnische.
Plus : het systeem van de gemiddelde testscores vind ik wel interessant. Hij houdt gewoon bij hoe een bepaald model het in heel Europa doet in vergelijkende tests en steekt dat in een excelsheet waardoor je de gemiddeld als beste beschouwde auto, kent.
Is op zich objectiever dan de mening van één bepaalde redacteur van één bepaald autoblad (en iedereen weet wel hoe bepaalde bladen af en toe blijkbaar toch wel een boontje hebben voor bepaalde merken).
Maar inderdaad, de meningen zijn zeer persoonlijk, de testverslagen zijn een samenraapsel van elders gepubliceerde testverslagen, er staan nogal veel typfouten in en hij is nogal eens voortvarend in zijn besluiten.
Maar als je dat in gedachte houdt, vind ik het wel een leuke site. De site geeft een iets breder beeld van de autowereld, zowel qua onderwerpen als qua autoculturen, dan het gemiddelde autoblad of de gemiddelde autosite.
Comment
Comment