Beter dan mijn eigen site hier te pushen, wil ik jullie aandacht op een nieuw initiatief vestigen dat nu donderdag 8 mei live gaat: Driver's Republic - mét redactieleden en fotograaf van het gelauwerde Evo Magazine.
Dat zit zo:
Er broeit iets in de catacomben van het interweb, en ik ben danig gefascineerd. Hoe zou je zelf zijn als de knapste koppen uit de Britse autojournalistiek een e-zine klaarstomen dat het ethos “A new, high-quality digital publication - An interactive community for drivers” hoog in het vaandel draagt? Dan rookt Google nog een nachtje na van de zoektermen die ik er op losgelaten heb, want de details van Drivers Republic zijn om je vingers bij af te likken.
Voorbestemd om op acht mei live te gaan, teert de nieuwe republiek op een sterke regering met interactieve burgers. De regering eerst; die bestaat uit ex-evo-medewerkers Richard Meaden, Jethro Bovingdon, Andy Morgan, Neil Carey en Chris Harris van Autocar en YouTube-faam. Sterker nog: New Media Republic Limited is er schijnbaar in geslaagd om de meesten exclusief voor de Drivers Republic te laten schrijven. En dat is een knaller van een zakendeal.
Hoe de burgers voor een interactieve revolutie moeten zorgen, is voorlopig onzeker. Feit is dat gerenommeerde gezichten als Meaden & Harris hun droomjob niet opgeven om online hetzelfde te gaan doen, zelfs niet mits interactieve tools als lezerscommentaren en fora. Afwachten dus. Ook voor de financiële structuur die de Drivers Republic zal aannemen. Wordt het een gratis e-zine met reclame-inkomsten of een betalend blad dat een jaarlijks abonnement vereist? De meeste bronnen hopen op het eerste maar vrezen het laatste, ook al zal de inaugurele editie sowieso gratis zijn. En bovendien: waarom wel betalen voor een iTune maar niet voor een eZine?
Kortom, ik blijf danig gefascineerd. Omdat de start van evo in ‘98 een mijlpaal voor de autojournalistiek was. Omdat de start van Drivers Republic dat tien jaar later moet overdoen, maar dan op het papier van 2008. Steek de regering van de nieuwe republiek daarom een sikkel onder de riem en mail naar citizen@drivers-republic.com. Want er is nood aan kwaliteit, zowel statisch als dynamisch.
Dat zit zo:
Er broeit iets in de catacomben van het interweb, en ik ben danig gefascineerd. Hoe zou je zelf zijn als de knapste koppen uit de Britse autojournalistiek een e-zine klaarstomen dat het ethos “A new, high-quality digital publication - An interactive community for drivers” hoog in het vaandel draagt? Dan rookt Google nog een nachtje na van de zoektermen die ik er op losgelaten heb, want de details van Drivers Republic zijn om je vingers bij af te likken.
Voorbestemd om op acht mei live te gaan, teert de nieuwe republiek op een sterke regering met interactieve burgers. De regering eerst; die bestaat uit ex-evo-medewerkers Richard Meaden, Jethro Bovingdon, Andy Morgan, Neil Carey en Chris Harris van Autocar en YouTube-faam. Sterker nog: New Media Republic Limited is er schijnbaar in geslaagd om de meesten exclusief voor de Drivers Republic te laten schrijven. En dat is een knaller van een zakendeal.
Hoe de burgers voor een interactieve revolutie moeten zorgen, is voorlopig onzeker. Feit is dat gerenommeerde gezichten als Meaden & Harris hun droomjob niet opgeven om online hetzelfde te gaan doen, zelfs niet mits interactieve tools als lezerscommentaren en fora. Afwachten dus. Ook voor de financiële structuur die de Drivers Republic zal aannemen. Wordt het een gratis e-zine met reclame-inkomsten of een betalend blad dat een jaarlijks abonnement vereist? De meeste bronnen hopen op het eerste maar vrezen het laatste, ook al zal de inaugurele editie sowieso gratis zijn. En bovendien: waarom wel betalen voor een iTune maar niet voor een eZine?
Kortom, ik blijf danig gefascineerd. Omdat de start van evo in ‘98 een mijlpaal voor de autojournalistiek was. Omdat de start van Drivers Republic dat tien jaar later moet overdoen, maar dan op het papier van 2008. Steek de regering van de nieuwe republiek daarom een sikkel onder de riem en mail naar citizen@drivers-republic.com. Want er is nood aan kwaliteit, zowel statisch als dynamisch.
Comment