Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autofans.be

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rijtest: Citroën C-Zero






    Dat niet iedereen gewonnen is voor een elektrische auto kan je in verschillende reacties op onze website lezen. Dat dat de constructeurs niet tegenhoudt om verder te gaan met de ontwikkeling van die wagens, zie je in hun aanbod. Naast de zachte maatregelen om de wagens zuiniger te laten omgaan met brandstof (zie de e-HDi van Citroën), en de hybride voertuigen, wagen een aantal constructeurs de stap naar de volledig elektrische auto. Citroën doet dat samen met Peugeot en Mitsubishi. Lees verder

    Comment


    • Rijtest: Volkswagen Eos 1.4 TSI facelift






      De Volkswagen Eos moest in 2007 de draad opnemen waar de Golf cabrio hem vier jaar eerder had achtergelaten. In de trend van het moment kozen ze bij Volkswagen voor een stalen klapdak. Nu, vier jaar later krijgt de Eos een facelift zodat hij weer meekan met de concurrentie. Met de nieuwe Golf Cabriolet lijkt de Eos binnenkort ook uit eigen huis te worden bekampt.

      Comment


      • Rijtest: Citroën DS4 HDi 163 Sport Chic






        Tijdens de rijtest met de Citroën C4 verwezen we meerdere malen naar de DS4 voor het dynamischer weggedrag. Dat hij dat nu dan maar eens bewijst! http://www.autofans.be/rijtest/rijte...163-sport-chic

        Comment


        • De beste one-liners van Porsche






          Naar aanleiding van de lancering van de nieuwe Porsche 911 ben ik op een korte zoektocht gegaan naar de geschiedenis van de 911. Veel ditjes en datjes, maar het resultaat van al dat zoeken wat een geniale verzameling van misschien wel de beste en meest gewaagde Porsche reclames. De reclame die we het laatst plaatsten in dit artikel werd uitgebracht door het agentschap Fallon McElligott, een van 's werelds meest geronomeerde agentschappen inzake advertising. Die reclame werd getekend door Bob Barrie, de copywriter van dienst was Bruce Bildsten. Wie verantwoordelijk was voor alle anderen advertenties weten we niet.

          Comment



          • Ik had het mezelf beloofd: zodra ik in de GT-R kruip moet ik beseffen dat ik in een future-classic ga rijden. Want wees eerlijk, hoeveel keer kunnen we dat nog zeggen?

            Comment


            • Rijtest: Can-Am Spyder Roadster RT-S






              Je ziet het al en misschien zag je dit al aankomen via onze Facebook-pagina. Wij hebben eens een uitzondering op de regel qua rijtesten. Dit keer dus geen auto maar een motor. Alhoewel motor, hij ziet er niet zo uit en dat A-rijbewijs heb je ook niet nodig. Wat is het dan wel? En, hoe rijdt hij?…

              Comment


              • Rijtest: Range Rover Evoque SD4 (2011)






                Het is al van 1997 geleden dat er een volledig nieuw model ten tonele verscheen binnen de Land Rover-familie, destijds was dat de Freelander die zijn debuut vierde. Deze Evoque krijgt zeer bewust de Range Rover badge opgespeld en dat is het eerste die het verschil tussen Range Rover en Land Rover moet duiden. Lees verder: http://www.autofans.be/rijtest/rijte...voque-sd4-2011

                Comment


                • Rijtest: A6 Avant 3.0 TDI 245pk Quattro






                  De Audi A6 heeft een reputatie hoog te houden als het aankomt op afwerkingskwaliteit, rijeigenschappen en betrouwbaarheid. Kenmerken die er al drie generaties voor hebben gezorgd dat dit model aan de top van de verkoop tabellen kan meespelen. Een eerste rijtest met de nieuwe A6 2.0 TDI berline kon ons al overtuigen van de bovenvermelde kwaliteiten. Nu ook de A6 Avant in de rekken ligt, kon een test met dit model ook zeker niet uitblijven. Voor deze test hadden we eveneens het genoegen om enkele dagen te proeven van de schitterende 3.0TDI in combinatie met Audi’s fenomenale Quattro vierwielaandrijving. http://www.autofans.be/rijtest/rijte...-245pk-quattro

                  Comment


                  • Rijtest: Renault Mégane RS Trophy






                    De Mégane RS is geen watje. We hebben deze reeds aan de tand gevoeld en bekroond tot favoriet van de redactie. Ook de winnaars van onze wedstrijd op ons Karting For Life event waren in de wolken nadat ze een paar dagen mochten rondbollen in een knalgele RS. En terecht, de RS stuurt heerlijk en met het vermogen zit het ook goed. Nu heeft Renault een RS Trophy uitgebracht. Gelimiteerd op 500 stuks. Maar is het de moeite waard? Wij zochten het uit en reden met nummer 002/500. Graag gedaan. http://www.autofans.be/rijtest/rijte...gane-rs-trophy

                    Comment


                    • Rijtest: Volkswagen Golf Cabrio 1.6 TDI Bluemotion






                      Sinds 1979 zit Volkswagen met een Cabrio in het C-segment. Daarmee mag je hen gerust de grondlegger van het concept noemen. Maar Volkswagen stopte met het ontwikkelen van een Golf Cabrio in de vierde generatie van de Golf Hatch. Dat maakt dat de Golf Cabrio al 9 jaar uit het toneel is verdwenen en andere merken voldoende tijd hebben gehad voor hun inhaalmanoeuvre. http://www.autofans.be/rijtest/rijte...tdi-bluemotion

                      Comment


                      • Rijtest: Kia Rio 1.2 CVVT 2011







                        Kia is al geruime tijd present is de kleinere segmenten. Kleiner als in “kleine wagens”, want het A en B segment groeien aan een hoog tempo dankzij de steeds duurdere olieprijzen en hun fiscaal vriendelijk karakter. Met de Picanto heeft Kia bewezen aan de top te kunnen meespelen in het A segment. Daarom zijn we benieuwd of ook de Rio in het B segment in de hoogste klasse kan meespelen. http://www.autofans.be/rijtest/rijte...o-12-cvvt-2011

                        Comment


                        • Rijtest: Audi Q3 2.0TDI S tronic Quattro




                          De lang verwachte Audi Q3 is iets waar ook wij lang naar uitkeken. Hoewel je deze waarschijnlijk nog niet bent tegen gekomen op de openbare weg is dit een model dat sterk wat klanten gaat trekken. Of die een goede keuze maken lees je hier... http://www.autofans.be/rijtest/rijte...tronic-quattro

                          Comment


                          • Denk dat je site plat ligt Pieter A.
                            Bij mij toch alleszinds

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
                              Denk dat je site plat ligt Pieter A.
                              Bij mij toch alleszinds
                              Straf, hier geen problemen gehad. Ik veronderstel dat je er ondertussen op kon?

                              Comment


                              • Rijtest: Volvo S80 DRIVe






                                Een grote luxueuze Volvo S80 met een klein eco vriendelijk dieseltje van amper 1.6 liter. Ik had er geen goede hoop op, maar Volvo kennende ging dit misschien wel tot een goed einde komen. http://www.autofans.be/rijtest/rijtest-volvo-s80-drive

                                Comment


                                • Vergeten auto #54: Matra-Renault Espace F1






                                  1994 was niet enkel het jaar waarin Kurt Cobain overleed, of de Kanaaltunnel openging. In 1994 wilde Renault het tienjarig bestaan van de Espace op een ludieke manier vieren. De hulp van Matra werd ingeroepen voor de ontwikkeling van een aparte wagen die zeker voor de nodige aandacht zou zorgen. Matra was immers al sinds het begin van de Espace verantwoordelijk voor de productie van de wagen. Als resultaat van het denkwerk stond op het Autosalon van Parijs de Espace F1 ten toon.

                                  Comment


                                  • We hebben een megagalerij online staan op onze site met allerlei nieuwigheden in Genève.


                                    Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
                                    Er volgen nog overzichtjes, voor de mensen die niet een hele dag op hun F5-toets hebben liggen drukken. Hier alvast een galerij waarin we een hele hoop van de bezienswaardigheden hebben vervat. 150 foto's (and counting) zijn ter jullie beschikking zodat jullie alsnog een beetje het gevoel hadden er bij te zijn. Alle foto's vinden jullie hier terug. Het overzicht van de wagens die we in een apart artikel en galerij zwierden volgt later op de dag.
                                    autofans.be

                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
                                      De 3-reeks is misschien wel de belangrijkste BMW uit hun gamma. Zowel de 316d als leasetopper en de M3 als statussymbool zijn van levensbelang voor het merk uit München. Deze dreier kan dus maar beter echt goed zijn, want er hangt heel wat van af.



                                      BMW 3,5 reeks
                                      In het algemeen zijn opvolgers beter dan hun voorgangers. Nu kan de vorige 3 nog gerust mee, alleen op vlak van comfort moest hij wat inleveren ten opzichte van die andere Duitsers. BMW had dus geen nood aan een revolutie en deze 6de generatie is dan ook duidelijk een evolutie. Toch is hij met een flinke 9 cm gegroeid in de lengte. Ook in de breedte zijn er centimeters bijgekomen, 3,7 cm vooraan en 4,7 cm achteraan. De groeispurt van de 3 heeft geen negatief effect gehad op het gewicht. Integendeel, hij is gemiddeld 40kg lichter dan zijn voorganger. Uiterlijk zijn er veel overeenkomsten, behalve dan de voorkant. Zijn snuit is optisch een stuk spitser geworden en de grille is flink gegroeid. Wij vinden het een geslaagde evolutie, de wagen ziet er net dat tikkeltje agressiever en volwassener uit. De voorbumper kan je trouwens nog een beetje aanpassen naar je eigen smaak. Je kan kiezen tussen 3 “Lines”: Sport, Modern en Luxury. Naast een ietwat misplaatste badge op de flanken, krijg je dus een andere voorbumper, een andere grille en een ander optiepakket. Alle drie kosten ze je € 1.935. De Sport line lijkt ons het meest onderscheidend, naast de donkere grille, sportieve bumper, 17 inch (18 inch op de 328i en 335i) velgen en zwart uitlaatstuk, krijg je Sportzetels en een lederen Sportstuur als optie. Wij reden met de Modern line, de Modern heeft als optie half lederen zetels, een lederen sportstuur en 17 inch (18 inch op de 328i en 335i) velgen.


                                      Dag saai interieur
                                      De extra centimeters in de lengte hebben hun effect binnenin niet gemist. Zo krijgen de achterpassagiers 1,5 cm meer beenruimte en 0,8 cm meer hoofdruimte. De laadruimte heeft er ook van geprofiteerd en groeit met 20 liter tot een respectabele 480 liter. Let er wel op dat je de neerklapbare achterbank aanvinkt op de optielijst, die wordt al eens snel vergeten en behoort niet tot de standaarduitrusting. Het interieur heeft verder een veel evolutie doorgemaakt dan het exterieur. Er zijn veel minder rechte lijnen te vinden en er zijn opties bijgekomen als een head-up display en breedbeeldnavigatie. In het algemeen zijn we zeer te spreken over, wat voor een groot deel leaserijders, hun nieuwe werkplek zal worden. Toch raden we aan om niet voor onze interieurcombinatie te gaan. De pasteltinten in combinatie met zwart kunnen al weinig mensen bekoren. Maar het geribbelde hout, dat nog op de koop toe heel goedkoop aanvoelt, kan echt niemand bekoren. Gelukkig zijn er genoeg andere kleuren/hout combinaties uit te kiezen. Zoals je in een premium Duitser kan verwachten, zit alles waar het hoort te zitten. Het navigatiescherm (Professional) is lekker groot en makkelijk te bedienen. De vrijstaande positie van het scherm was wel niet naar ieders smaak. Leuk is dat BMW nog voor een klassieke, manuele handrem heeft gekozen.



                                      Geblazen topmotoren
                                      Wij reden met de 328i. Deze 28i is geen atmosferische zescilinder, maar een tweeliter biturbo viercilinder. Achter atmosferische zescilinders is het zinloos zoeken. BMW heeft alleen nog geblazen motoren voor deze generatie. Dat is jammer, maar begrijpelijk. Turbomotoren hebben immers meer voordelen dan alleen maar wat extra koppel. De 28i klinkt binnenin niet zo goed als een zes-in-lijn, maar dat is dan ook het enige negatieve over deze motor te zeggen. Ten eerste klinkt hij voor een geblazen viercilinder verrassend sportief. Het lijkt alsof ze het geluid van de zes-in-lijn’s hebben willen reproduceren. Daar komt bij dat hij ook stil is wanneer hij stil moet zijn. Onder de 3000 tpm is de motor amper te horen. Ten tweede beschikt hij over maar liefst 245 pk en 350 Nm aan koppel. Het volledige koppel is zelfs al beschikbaar vanaf 1.250 rpm en toch kan je nog doortrekken tot 7.000 rpm zonder het gevoel dat de trekkracht doodvalt. Ten derde zet hij zeer knappe verbruikcijfers neer. Wij haalden(op winterbanden) 6,1 l/100 km op onze ecorun en 7,2 l/100 km op hetzelfde traject wanneer we geen moeite deden om zuinig te rijden. Dat zijn dus mooie waarden voor een 1.405 kg zware sedan die in 5,9 seconden naar 100 km/u sprint. Het kan natuurlijk nog een stuk zuiniger, daar moet later de 320d Efficient Dynamics Edition voor gaan zorgen. Die zou amper 4,1 l/100km verbruiken en toch in 8,0 naar 100 km/u sprinten. De test met de vorige 320d Efficient Dynamics Edition leerde ons alvast dat hij daar niet veel naast zal zitten. De nieuwe Efficient Dynamics Edition zal dan ook een CO2 uitstoot van amper 109 g/km hebben. Onze 328i stoot 149 g/km uit, dat is 24 g/km beter dan zijn tragere “voorganger”(330i).
                                      Volledige rijtest en galerij ook te vinden op Autofans.be
                                      autofans.be

                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                      Comment


                                      • Rijtest: Renault Twizy


                                        Stilstaan is achteruit gaan. En hoewel iedereen weet dat elektrische wagens momenteel geen commercieel succes bleken, blijven de Fransen bij Renault duchtig verder werken aan hun Z.E. gamma. Na de Fluence en de Kangoo Z.E. in 2011 lanceren ze nu de Twizy, de eerste quadricycle binnen het Renaultgamma en tevens de eerste in zijn soort. Want terwijl Opel en Audi momenteel de autoshows afschuimen met hun concepts, is Renault met deze Twizy productieklaar. Lees alles: http://www.autofans.be/rijtest/rijtest-renault-twizy

                                        Comment


                                        • Rijtest: BMW 528i Touring xDrive (F10)





                                          We reden al tweemaal eerder met de BMW 5(F10). Bijna exact 2 jaar geleden mochten we de extreem volgeladen 530d Sedan testen en een half jaar later de 520d Touring. BMW heeft de 5 reeks nog niet gefacelift, het motief van deze test ligt dan ook onderhuids. De concurrentie uit Ingolstadt is al jaren marktleider als het aankomt op vierwielaangedreven luxesedans. Hoog tijd dus voor BMW om mee op de kar te springen. http://www.autofans.be/rijtest/rijte...ing-xdrive-f10

                                          Comment

                                          Working...
                                          X