Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autofans.be

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rijtest: Jaguar XKR-S (2012)




    De Jaguar XKR-S was één van de wagens waar wij op de redactie sterk naar uitkeken. Logisch ook want de XKR-S beschikt over een grote supercharged V8 motor die een heerlijke 550 pk en 680 Nm levert. Deze overtreffende trap van sportief heeft dan ook nog een kleurtje waar we in Genève 2011 met grote ogen op stonden te kijken. En als we met sterke smurf kunnen rijden, dan zeggen we volmondig 'ja'... http://www.autofans.be/rijtest/rijte...uar-xkr-s-2012

    Comment


    • Autofans.be ging rijden met de Audi A3. Flarden van onze indrukken lezen jullie hieronder

      Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
      Begin september staat de nieuwe Audi A3 bij de verdeler. Al 16 jaar heeft Audi een kleine familiewagen in het gamma. De eerste generatie vond 880.000 eigenaars, de tweede generatie kreeg er 1.800.000. Audi legt dus druk op de derde generatie om te presteren. De lat erg hoog leggen, heet dat.



      Onmiskenbaar Audi, die A3, met zijn vijfhoekig single frame radiatorrooster en de kofferlijn die in profiel een stukje lijkt te missen. Saai, zullen sommigen vinden, al vind ik het al bij al wel allemaal goed zitten bij deze hatchbackvorm. De meesten zullen kunnen beginnen studeren om de A3 te herkennen aan de optionele LED-verlichting in de koplampen, later volgen nog volledige LED-koplampen, net als bij de Audi R8 facelift. Audi biedt de nieuwe A3 (A3 8V is zijn interne roepnaam om hem te onderscheiden van zijn voorgangers) in eerste instantie aan als driedeurs, de vijfdeurs volgt later net als bij de vorige generaties. Qua formaat is er weinig gewijzigd tegenover de vorige generatie A3 (8P). De lengte (4.237 mm) veranderde amper, net als de hoogte (1.421 mm). De breedte (+12 mm, 1.477 mm) en wielbasis (+23 mm, 2.601 mm) werden wel aangepast. Audi zorgde er daarentegen wel voor dat er op gewicht werd bespaard, zowat 80 kilogram werd uitgespaard, onder andere door gebruik van hoogresistente staalsoorten en ook aluminium voor motorkap en voorvleugels.



      Onder de kap van de testwagen zit een 2.0 TDI met 150 pk, een nieuwe vermogensvariant op onze markt. Voorlopig is dat de enige diesel op onze markt, al laat de 1.6 TDI (met een theoretisch verbruik van 3,8 l/100 km en een CO2-uitstoot van 99 g/km) niet lang meer op zich wachten. Tot dan doen we het dus met deze krachtigere 2.0 TDI, die als voordeel heeft dat het lage verbruik niet de topprioriteit is van de koper. Daardoor is het aangenaam rijden met de wagen. De koppeling voelt erg licht aan - je trapt het pedaal bijna door de vloer als je het niet gewoon bent - en de schakelwegen zijn intuïtief ingedeeld. De motor is al levendig onder de 2.000 rpm zodat je een groot rijcomfort ervaart zonder teveel te moeten terugschakelen. Het geluid bij stationair toerental klinkt wat door in het interieur, eens je gaat rijden heb je er geen last meer van.



      Wanneer ik met de Audi A3 reed, had ik het gevoel dat ik de wagen al kende. Toch daagde me wat later dat ik het rijgevoel herkende uit Audi's die een klasse hoger gepositioneerd zijn. De A3 mag dan ook een aantal nieuwigheden van andere Audi-modellen overnemen, Audi gaat nog een stapje verder door ze wat te optimaliseren. Het was uiteindelijk wel nodig, want met de 1-reeks heeft BMW een grote concurrent klaarstaan, de Mercedes A-klasse speelt nu op hetzelfde publiek in en ook de Volvo V40 wil intussen een deel van de koek. Ons lijkt het alvast dat Audi voldoende kwaliteiten in de A3 heeft gestoken om zich te kunnen weren.
      Verderlezen kan op Autofans.be
      autofans.be

      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

      Comment


      • Nog drie fijne tests op Autofans.be

        Toyota GT86


        Mercedes SL 350


        [img]Chevrolet Camaro 6.2 V8
        autofans.be

        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

        Comment



        • Met de Skyline, Z-reeks en GT-R heeft Nissan niets meer te bewijzen in het sportieve segment, maar met deze 370z Nismo hebben ze er alweer een sterkhouder bij.

          Lees de rijtest: http://www.autofans.be/rijtesten/cou...san-370z-nismo

          Comment




          • Jaguar blijft het premium segment op zijn kop zetten. Het deed dat al met de XF, nadien met de XJ, onlangs met de F-Type en nu gooien ze een gloednieuw model in een enorm druk bevochten segment. De Jaguar XE is voor Jaguar het antwoord op de BMW 3 reeks, Audi A4 en Mercedes C-klasse.

            Lees het hele artikel:
            http://www.autofans.be/rijtesten/sedan/33107-rijtest-jaguar-xe

            Comment

            Working...
            X