Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DRIVr.be

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Rijtest: BMW X6 ActiveHybrid (485pk & 780Nm...)



    In de reeks ‘Auto’s met een Imagoprobleem’ bezetten de SUV’s de plaatsen één, twee, drie en ga zo nog maar een top-20 door. Geen hond die ze nog mooi vindt, geen kat die ze nog cool vindt en geen haan die nog om verborgen DRIVR-kwaliteiten kraait (met uitzondering van ondergetekend kieken, nvdr.). Toch volhardt BMW in de missie om zijn Sports Activity Vehicle van de nodige cojones te voorzien met eerst een M en nu zelfs een potente hybridevariant…

    Lees verder…

    Comment


    • #62
      Ook benieuwd hoe de persdag van Salon van Parijs eruitziet door de ogen van 's werelds topjournalisten (genre Evo, Car Magazine, Autocar, Top Gear, ...)
      inlcusief pre-parties, geheime onthullingen en pikante roddels?



      Check dan http://drivr.be/2010/09/29/live-via-...van-parijs-10/ voor een nooit geziene blik achter de schermen!

      Comment


      • #63
        DRIVR wordt heel even CHILLR...

        Rijtest: Nissan Cube 1.5dci Zen




        Als kind had ik soms nachtmerries. Niet over harige monsters onder het bed, maar over mijn pluchen pantoffels. Want vergis je niet, ook pantoffels kunnen wreed zijn; ik droomde dat ik op mijn sletsen aan de schoolpoort werd gedropt en de meute klasgenoten in die niet bepaald stoere outfit moest bejegenen. Hoongelach en spot zouden de harde gevolgen zijn, de speelplaats een regelrechte hel. Twintig jaar later word ik geacht met een witte kubus door de urban jungle te laveren: a DRIVR’s worst nightmare? Lees verder…

        Comment


        • #64
          Kort Getest: BMW 335i Performance



          De vermogenskloof tussen de BMW 335i en de M3? Die dicht je voortaan met de huiseigen Performance-lijn om een standaard 335 in alle gemoedsrust op 326pk en 450Nm te brengen - eventueel aangevuld met een schelklinkende uitlaatdemper, harde sportophanging, nòg hardere racekuipen en een afgeplat high tech F1-stuurwiel. Net geen surrogaat voor E90 M3-adepten, wel een mooi meegenomen dosis revitalose voor Reihensex-fans met een gezonde rug en een blakende bankrekening. Lees verder…

          Comment


          • #65
            Vaarweltest: Honda Civic Type-R Championship White LSD



            ‘Maagdelijk Wit’ is de geknipte ondertitel voor deze rijtest. ‘Maagdelijk’ omdat DRIVR nog nooit een Type-R getest heeft, en ‘wit’ omdat de Civic - in tegenstelling tot de NSX en Integra - tot nog toe niet in die racekleur te krijgen was. Alleen spijtig dat onze ontmaagding coïncideert met Honda’s intentie om de Type-R traditie vaarwel te zeggen, tenminste in de hoogtoerige circuitmodus die wij ermee associëren. Iemand een zwart lintje bij de hand? Lees verder…

            Comment


            • #66
              Kort Getest: Audi A1 1.2 TFSI



              Hier is hij dan: Audi’s Next Big Thing met zowaar The World’s Smallest Engine. Achter de vier premiumringen schuilt namelijk geen 1.6TDI (zuinig maar pokkesaai), geen 1.4TSFI (voorlopig de snelste met 125pk) maar wel een petieterige twaalfhonderd die dankzij drukvoeding 86pk produceert en het gamma onderaan afsluit voor 15.950€ rond. Lees verder…

              Comment


              • #67
                Perspresentatie: 20 Jaar Lexus (incl. Gammatest)



                Je moet het maar doen: het luxesegment binnenvallen en meteen potten breken. Lexus is er (naar autonormen) op korte tijd in geslaagd een premium imago te creëren en heeft zich gaandeweg voldoende weten te onderscheiden van de concurrentie. Twintig jaar Duitse schenen schoppen is dan ook een goede reden om de champagne te doen knallen - en wie zijn wij om daar niet op in te gaan? Lees verder…

                Comment


                • #68
                  Supercar-Test: Ferrari California



                  Ik moet een minuut of twee bekomen wanneer de eigenaar mij nonchalant de sleutels overhandigt. Daar sta je dan, als 22-jarige koter met het typisch rode (maar kwalitatief belabberde) toversleuteltje in je licht tintelende handen. Handen die niet alleen tintelen door de gure wind van deze koude zaterdagmorgen, maar ook omdat ze zich bewust lijken van de unieke - en eerste - ervaring aan boord van een Ferrari… Avanti! Lees verder…

                  Comment


                  • #69
                    Raceklassiekers (6): Porsche 917 (+ Docu)



                    De Porsche 917 is een van de meest iconische racewagens aller tijden. En tot op heden nog steeds de allersnelste in de sportwagenklasse die homologatie-exemplaren vereist: de 917/30 uit 1973 klaarde 0 tot 100 km/h in 1,9 seconden en haalde een top van 420 km/h, met dank aan 1580 turbo-pk’s. Ironisch dus dat de oorsprong van dit pk-monster - dat tot op vandaag het snelheidsrecord op Le Mans vasthoudt - in een maatregel ligt om de snelheid op La Sarthe te drukken… Lees verder…

                    Comment


                    • #70
                      Kort Getest: Alfa Romeo Giulietta QV



                      Een GTA-versie van Alfa’s gloednieuwe Giulietta schittert voorlopig door afwezigheid, maar staat vooralsnog wel gepland. Gelukkig kan de ongeduldige Alfist in tussentijd soelaas vinden bij de Quadrifoglio Verde (QV) met opgewaardeerde 1750TB - goed voor 235 wild om zich heen schoppende turbo-pk’s. De voorwielen moeten het evenwel zonder mechanisch Q2-sperdifferentieel rooien, want in de plaats daarvan heeft de QV een elektronische equivalent. Benieuwd of dat goed afloopt… Lees verder…

                      Comment


                      • #71
                        ShootOut: Nissan 370Z Roadster vs. BMW Z4 sDrive35is



                        Vergeet Naruto of Samurai Jack - dé krijger uit het Oosten heet Nis-San. Zijn specialiteit? Duitse scalpen aan zijn katana rijgen. En dat maakt hij ook graag duidelijk: in juli parkeerde hij zijn 370Z op Goodwood, beklad met Porsche-, Audi- en BMW-logo’s gevolgd door een turfscore die aangaf hoe vaak hij zijn Duitse rivalen al geklopt had op de Nürburgring. Ondertussen sierden billboards de straten met slogans als ‘The Germans Came Off Wurst’ en ‘The Winner Hans Down’. 1-0 voor de bezoekers, noemen ze dat in het jargon. Maar maakt Nissan die stoere taal ook waar? Wij sparren de 370Z met zijn taaiste rivaal: de BMW Z4 sDrive35is. Klaar voor The Battle of the Z’s: Part II? Lees verder…

                        Comment


                        • #72
                          Rijtest: Skoda Fabia Combi RS



                          Pertinente vragen. Dat zijn er van het genre “Wat koopt een jonge vader die twee buggy’s moet transporteren maar zich solo toch wil amuseren?”. Pakweg tien jaar geleden lag dat voor de hand: een Impreza Turbo station. Maar aangezien Subaru die variant niet meer aanbiedt, beland je vandaag snel bij Skoda en diens Octavia RS. Alleen kost die nog altijd 29.000€ meer dan de kersverse pater familias op zak heeft, wat de VAG-dochter gestimuleerd heeft om met een (tweede) pertinent antwoord op de proppen te komen: de Fabia Combi RS met dubbelgevoede 1.4, 180 pony’s en een prijskaartje van 21.400€ rond. Lees verder…

                          Comment


                          • #74
                            Bandentest: Michelin Winter Experience



                            Winterbanden zijn hot. En als je reactie daarop “nog zo een en het gaat sneeuwen” is, dan hadden die ribbelsloffen al lang moeten opliggen. Iedereen zegt toch dat zomerpneus onder de zeven graden minder presteren, wat gecombineerd met almaar strengere winters een tijdig bezoek aan de bandenboer noopt. Om te zorgen dat we die afspraak niet zouden missen, nodigde Michelin ons uit voor een Winter Experience op de terreinen van de Peugeot School voor Automobielbeheersing te Nijvel. Zin in een slippertje?

                            Lees verder…

                            Comment


                            • #75
                              Circuittest: ABARTH Punto Evo op Mettet (+ Gallery)



                              Zijn er ondertussen al hetere hatches dan de Clio RS? “Niet voor twintigduizend Euro” luidt het aan onze redactionele toog. De VAG-derivaten mogen dan wel krachtpatsers zijn, het ontbreekt hen aan ziel en een behoorlijke portie rijsensaties. Een Corsa OPC teert evenzeer op pure power, maar mist een doseerbaar gaspedaal en heeft een voortrein die onder belasting te makkelijk naar onderstuur neigt. Een Mini kost (in toonbare livrei) dan weer handenvol geld terwijl een hete Peugeot of Citroen respectievelijk een beenharde wannabe dan wel een te trendy hebbeding blijken. Rijst de vraag of de Tifosi momenteel beter kunnen, met hun tweede versie van de Grande Punto Abarth? Na onze initiële kennismaking toch een aangename verrassing en nu in Evoluzione-maatpak een stuk volwassener aslook een streepje sneller. Of de hegemonie van RenaultSport eindelijk doorbroken is?

                              Lees verder…

                              Comment


                              • #76
                                Ik snap die notities niet echt:
                                http://www.facebook.com/home.php?ref=home#!/notes/drivr/10-cafeweetjes-over-de-auto-en-racegeschiedenis/174482792576517
                                Ik zie helemaal geen 10 caféweetjes :-)

                                Comment


                                • #77
                                  Oorspronkelijk geplaatst door McLovin Bekijk Berichten
                                  Doorklikken op 'View original post'

                                  Dan kom je hier uit: http://drivr.be/2010/12/12/10-cafewe...egeschiedenis/

                                  Of, als je de stream volgt, gewoon op de titel klikken.

                                  Comment


                                  • #78
                                    McLovin heeft wel een punt.

                                    Facebook heeft zijn RSS-functie (die wij gebruiken om onze artikels automatisch naar FB te hevelen) aangepast,
                                    waardoor je eerst nog een interne pagina voorbij moet om uiteindelijk op het volledige artikel uit te komen.

                                    En da's inderdaad via 'Oorspronkelijk bericht bekijken' of 'View original post'.

                                    Dan is de huiseigen RSS-feed http://www.DRIVR.be/feed toch een stuk eenvoudiger.

                                    Comment


                                    • #79
                                      Shootout: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB 170 MultiAir vs Opel Astra 1.6T 180



                                      Noem de Giulietta gerust een keerpunt voor Alfa Romeo. Niet omdat de kersverse C-segmenter het zoveelste model van de waarheid is voor de in nauwe schoentjes verkerende constructeur, en zelfs niet omdat hij zij - zoals de nostalgische naamgeving doet vermoeden - na een reeks teleurstellende modellen opnieuw het cuore sportivo van de Alfisti moet bekoren. Neen, dame Giulietta is speciaal omdat ze dat net niét probeert. In plaats daarvan mikt de meest volwassen Torinista resoluut op een toppostje in de klasse waar koning Golf en premier 1-Serie de plak zwaaien. Tiens, waar hebben we dat eerder gehoord?

                                      Lees verder…

                                      Comment


                                      • #80
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DRIVR Bekijk Berichten
                                        Circuittest: ABARTH Punto Evo op Mettet (+ Gallery)



                                        Zijn er ondertussen al hetere hatches dan de Clio RS? “Niet voor twintigduizend Euro” luidt het aan onze redactionele toog. De VAG-derivaten mogen dan wel krachtpatsers zijn, het ontbreekt hen aan ziel en een behoorlijke portie rijsensaties. Een Corsa OPC teert evenzeer op pure power, maar mist een doseerbaar gaspedaal en heeft een voortrein die onder belasting te makkelijk naar onderstuur neigt. Een Mini kost (in toonbare livrei) dan weer handenvol geld terwijl een hete Peugeot of Citroen respectievelijk een beenharde wannabe dan wel een te trendy hebbeding blijken. Rijst de vraag of de Tifosi momenteel beter kunnen, met hun tweede versie van de Grande Punto Abarth? Na onze initiële kennismaking toch een aangename verrassing en nu in Evoluzione-maatpak een stuk volwassener aslook een streepje sneller. Of de hegemonie van RenaultSport eindelijk doorbroken is?

                                        Lees verder…
                                        typfoutje in artikel: Cherleroi --> Charleroi
                                        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                                        Comment

                                        Working...
                                        X