Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DRIVr.be

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Merci Individualizer - gecorrigeerd!

    Kort Getest:
    Abarth 500C



    Als er überhaupt een stadscabrio met DRIVR-ambities bestaat, dan moet het wel de 500C van Abarth zijn. Die gaat in tegenstelling tot aartsrivaal MINI niet topless, maar houdt het bij een panoramisch schuifdak om de structurele stijfheid van de gewone 500 te vrijwaren. Doe daar nog vijf extra paarden en een gerobotiseerde versnellingsbak met schakellepels achter het stuur bij, en je hebt een nieuwe Abarth waar vooral zij zal naar uitkijken - zeker nu er tweekleurige lak (€ 700) en cognac leder (€ 1000) in de prijslijst staat die bij 21.200 euro start.

    Lees verder…

    Comment


    • #82
      Rijtest: Peugeot RCZ 2.0 HDI 163



      Motion & Emotion. Met die woorden en een slagkrachtigere Leeuw gooit Peugeot het tegenwoordig over een heel andere (marketing)boeg. Maar grote woorden zijn natuurlijk niets zonder dito daden, en daar zorgt de spectaculaire RCZ voor - de eerste Peugeot die de weg op mag zonder de traditiegetrouwe ‘0′ in zijn insigne. Een terechte keuze zo blijkt, zelfs na een weekje in extreme sneeuw- en ijsomstandigheden rondgedobberd te hebben.

      Lees verder…

      Comment


      • #83
        De Hoogtepunten op het Salon van Brussel 2011



        Van zaterdag 15 tot en met zondag 23 januari wordt Brussels Expo ingepalmd door het 89ste Autosalon van Brussel. Hoewel dat dit jaar in het teken staat van lichte bedrijfs- en vrijetijdsvoertuigen, is er ook voor DRIVRs best wat interessants tentoongesteld - het thema luidt niet voor niets ‘Drive your Dream’. Een overzicht van de tien modellen die in ónze dromen onze oprit sieren; stuk voor stuk in Belgische première op het salon.

        Lees verder…

        Comment


        • #84
          Inside Info: Alle Roddels vanop het Salon in Brussel



          Vier uur in de file, twaalf uur op de beursvloer en een voormiddag aan de pc volstaan misschien voor een klassiek salonoverzicht, maar niet voor wat DRIVR in gedachten heeft: een clandestiene kijk op de toekomstplannen van de (talrijk) verzamelde merken, doorspekt met een gezonde portie roddels waar de perschefs on the record geen commentaar op geven - enkel een veelzeggende knipoog. Klaar voor een chronologische trip doorheen de persdag van het Autosalon voor Lichte Bedrijfs- & Vrijetijdsvoertuigen 2011?

          Lees verder…

          Comment


          • #85
            Kort Getest: Maserati GranTurismo S MC Sport Line



            Na kritiek op het (te) geciviliseerde karakter van de reguliere GranTurismo, komt Maserati met een gepeperde variant die orde op zaken moet stellen. De ZF-automaat is ingeruild voor een Cambiocorsa met schakelmoment-overlappende ‘MC Shift’-functie, de hoogtoerige 4.7 V8 is van de S-versie terwijl de veren en dempers tien procent stugger zijn. Doe daar nog een stijvere anti-rollbar achteraan en een een MC Sport Line-pakket bij, en je krijgt een Drietand waar je vrijwillig voor het vagevuur in duikt.

            Lees verder…

            Comment


            • #86
              Rijtest: Subaru (Impreza) WRX STI Vierdeurs MY2011



              Is de STI te efficiënt voor zijn eigen goed? Met die retorische vraag eindigt onze test van Subaru’s hot hatch die net een facelift én een extra variant gekregen heeft: de iconische sedan met koffer zoals dusver alleen in Amerika en Japan gecommercialiseerd. Maar in al hun gulheid zijn de Japanners ook gaan knibbelen, en hebben ze de al even roemrijke benaming ‘Impreza’ geschrapt ten voordele van ‘WRX STI’ om de topversies van doordeweekse varianten als de Boxer Diesel en 2.0 benzine te onderscheiden. Aan ons om te oordelen of deze make-over effectief een naamswijziging noopt.

              Lees verder…

              Comment


              • #87
                Ken je Klassiekers: Carrozzeria Bosley MK I



                “Frua, Vignale, Touring, eventueel Zagato - zonder twijfel Italiaans”, opperde ik in mijn jeugdige onwetendheid. Voor mij; de zwart/wit-foto van een spectaculaire coupé naar klassiek Europees recept, met daar naast zijn vermoedelijk fiere bezitter. De grille à la Ferrari 340 America, bolle flanken in rasechte Fiat 8V Supersonic-stijl en tenslotte een sexy schouderlijn zoals Zagato’s interpretatie van diezelfde Otto Vu. Maar die aflopende daklijn? Nog nooit gezien. Rondvraag bood weinig of geen uitsluitsel. Tot daar het antwoord kwam van Nederlander - en vriend aan huis - Jeroen Booij: “Bosley luidde de naam.” Carrozzeria Bosley?

                Lees verder…

                Comment


                • #88
                  DUBBELTEST: Peugeot 308 GTi vs. Alfa Giulietta QV



                  “Nooit meer” klonk het anno 2009 “zou Peugeot nog een Grand Tourisme injection maken”. Na decennia van kwispelende GTI’s is de tijd volgens marketingdirecteur Christian Stein rijp voor een premium imago dat ondertussen met de verrassend capabele RCZ is ingezet. En toch staat er vandaag weer een 308 met dat mythische acroniem in de brochures die – zo voegt De Leeuw er onmiddellijk aan toe – meer ‘GT’ is dan ‘i’. Waar hebben we dat nog gehoord…

                  Lees verder…

                  Comment


                  • #89
                    Kort Getest: Suzuki Swift 1.2 SZ4 (2010)



                    In advertenties spreekt Suzuki zonder verpinken van de ‘New Swift’, maar daar is op het eerste gezicht weinig van te merken. Het uiterlijk blijft, hoewel aangepast aan de huidige mode, duidelijk gebaseerd op dat van de MINI. En dat blijft hoegenaamd geen straf. Laten we het dus maar houden op een subtiele facelift met ingrijpende onderhuidse wijzigingen. Zoals de kleine 1.2 met 94 pk, voorlopig de enige beschikbare motorisatie. Maar de Swift is tijdens zijn opfriskuur ook gegroeid – zowel letterlijk als figuurlijk.

                    Lees verder…

                    Comment


                    • #90
                      Formule 1 in 2011: De Nieuwe Reglementen



                      De laatste jaren vertoont de F1-directie de neiging om de reglementen voor elk nieuw seizoen grondig door elkaar te schudden. Dus hebben wij er maar meteen een traditie van gemaakt de nieuwe regels van tekst en uitleg te voorzien in de aanloop naar de eerste race. Net zoals in 2009 en 2010 vind je hieronder dus een overzicht van de belangrijkste reglementswijzigingen én hun oorzaken en gevolgen.

                      Lees verder…

                      Comment


                      • #91
                        Kort Getest: MINI Cooper S Facelift (2010)



                        Na ruim vier jaar aan de top van het B-segment kregen de ‘Mark II’ MINI Hatch, Cabrio en Clubman onlangs een opfrisbeurt. Die omvat obligate uiterlijkheden als een vernieuwd kleurenpalet en een uitgebreide velgencatalogus, nieuwe bumpers en led-achterlichten, maar ook een grondige update van het motorengamma. Voor de Cooper S betekent dat meer vermogen (van 175 naar 184 pk) en toch een lager normverbruik, dankzij de introductie van variabele kleppentiming op de direct ingespoten 1.6 turbo.

                        Lees verder…

                        Comment


                        • #92
                          Alle Blikvangers van Genève 2011 op een Rij (17)



                          Vind je het Twitter-lingo net iets te hip om de hele dag te ontcijferen, dan kan je de belangrijkste nieuwigheden hier gecentraliseerd volgen. Gewoon met een foto en een kort stukje tekst om tegen vanavond alle premières in één post te kunnen aanschouwen. En zoals dat wel vaker op DRIVR gaat, zijn we niet te beroerd om met scherp te schieten op de soms abominabele concepts die de beursvloer jaarlijks sieren…

                          Lees verder…

                          Comment


                          • #93
                            Logboek van een Sneeuwtest: Alfa Romeo 159 2.0 JTDM ti



                            Of we niet een weekje de nieuwe 159 2.0 JTDM willen testen, wil Alfa’s perschef weten. “Graag”, antwoord ik, al was het maar omdat dit - naast de gelimiteerde 8C - de enige Alfa is uit het huidige gamma die ik nog niet heb gereden. En bovendien de perfecte keuze om, volgeladen met cadeaus, in stijl van het ene familiefeest naar het andere te laveren in de week tussen Kerst en Nieuw. Slechts één detail komt de feeststemming verstoren: de blizzard die op dat moment over ons landje trekt…

                            Lees verder…

                            Comment


                            • #94
                              Paul Bracq: De Schaduwheld van het Autodesign



                              Ontwerpers van het kaliber Pininfarina en Giugiaro of rebellen als Bangle sieren geregeld de voorpagina’s. Dat heeft met hun talent te maken, en soms ook met de grootte van hun ego. Blader echter wat verder en je komt nog grote figuren tegen, die de menigte traditioneel schuwen. Zo hadden we het al over Robert Opron, de denker van Citröen - maar nog zo’n schaduwheld is Paul Bracq, de man achter de zuivere BMW’s uit de jaren ’70 en elegante Mercedessen zoals de 230SL Pagode.

                              Lees verder…

                              Comment


                              • #95
                                Formule 1 in 2011: Circuits & Kalender



                                Het streven van de F1-directie om de sport aantrekkelijker te maken voor een groter publiek brengt niet alleen jaarlijkse reglementswijzigingen met zich mee, maar ook een verdere globalisering van de kalender. Met 19 races in vijf continenten was het seizoen 2010 al een recordjaar, en “de kaap van de twintig [circuits] zou de komende jaren zelfs gerond kunnen worden”, orakelden we begin vorig jaar nog. Dat zou door een nieuwe GP in India dit jaar al gebeurd zijn, ware het niet dat de seizoensopener in Bahrein werd afgelast wegens politieke en sociale onrust. De teller blijft dus nog eventjes op negentien hangen. Een overzicht.

                                Lees verder…

                                Comment


                                • #96
                                  Kort Getest: Mercedes CLS 350CDI BlueEFFICIENCY



                                  Zes jaar na de eerste CLS presenteert Mercedes zijn tweede kijk op het zelfbedachte concept van de ‘vierdeurs coupé’. En zoals dat tegenwoordig hoort, is het ontwerp van Michaël Fink een paar maten gegroeid maar gelukkig niet zwaarder geworden dankzij extensief gebruik van aluminium. Daardoor haalt zelfs de basisdiesel met vier cilinders de 100 in 7,5 seconden terwijl de hier geteste 350CDI diezelfde oefening in 6,2 tellen klaart voor een duivels prijskaartje van 66.066€.

                                  Lees verder…

                                  Comment


                                  • #97
                                    Kort Getest: Cadillac CTS 4 Coupé 3.6 V6



                                    Het lijkt wel alsof hij in conceptvorm van de beursvloer is gerold. Met zijn hoekige lijnen, grote vlakken, minimale glaspartij en overweldigend postuur komt de CTS Coupé - zonder overdrijven - intimiderend over. Het maakt van Cadillac’s (Europese) herintrede in ieder geval een opmerkelijke gebeurtenis. Onder de alles verpletterende CTS-V met V8 supercharger vinden we zelfs een direct ingespoten 3,6 liter V6 van 311pk die Europa niet misstaat. Standaard zit de aandrijving op de achterwielen, maar wie dat wil kan ook opteren voor vierwielaandrijving. Wij reden die laatste in en rond Zürich.

                                    Lees verder…

                                    Comment


                                    • #98
                                      Roadtrip: Met FIAT naar het Museo Village te Parijs



                                      Dat de Fiat Bravo nieuwe motorisaties kent, is op zich weinig stof tot schrijven. Zeker omdat de gangmakers in kwestie, intussen wijdverspreid zijn in zusterproducten van Alfa Romeo en Lancia. Maar in combinatie met een gelegenheidsbezoek aan het nieuwbakken Museo Village op de prestigieuze Champs-Élysées, ziet een kennismaking er plots een pak aantrekkelijker uit. Zo trekken we met twee van de nieuwe Bravo’s richting La Paname en maken van de nood een genoegzame deugd.

                                      Lees verder…

                                      Comment


                                      • #99
                                        Formule 1 in 2011: Teams & Piloten



                                        Geen nieuwe teams dit jaar in de F1, geen complexe stoelendans en geen comeback van een oude meester. Vergeleken met de hetze in de aanloop naar het seizoen 2010 lijkt er dus weinig spectaculairs aan de hand. Toch is er reden tot enthousiasme: nooit eerder stonden er meer wereldkampioenen tegelijk aan de start - Sir Jackie Stewart noemt de huidige bezetting niet voor niets het sterkste deelnemersveld aller tijden. En hij kan het weten.

                                        Lees verder…

                                        Comment


                                        • Persvoorstelling: Ford Focus 2.0TDCI 163 & 1.6T 180



                                          Salon van Parijs, september 2010. Ford trakteert meteen op de gepeperde ST-versie van Focus nummer drie. Schitterend, ware het niet dat die pas in 2012 op de markt komt. Zelfs de release van het reguliere model zou nog een half jaar op zich doen wachten om vandaag eindelijk bij de dealers te staan. Vandaar ook dat deze kennismaking bevreemdend vertrouwd aandoet wanneer we de neofiet richting Zolder sturen in de voorlopig krachtigste diesel- en benzineversie.

                                          Lees verder…

                                          Comment

                                          Working...
                                          X