Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DRIVr.be

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Da's momenteel inderdaad een populaire locatie voor Belgische lanceringen. Hier nog eentje:

    Test: Peugeot 3008 HYbrid4 Diesel



    Simple comme bonjour zouden de Fransen zeggen. Of Peugeot in dit geval. Want op het schijnbaar complexe vraagstuk waarom efficiënte dieselmotoren niet gecombineerd kunnen worden met full hybrid-aandrijvingen, komen de PSA-ingenieurs nu met een wel erg eenvoudige oplossing. En die staat vanaf eind dit jaar bij de dealers in de vorm van 3008 HYbrid4. Maar werkt het ook?

    Lees verder…

    Comment


    • Eerste Test: Mercedes C220 CDI Coupé



      Na generaties van verwarrende typebenamingen genre CLK (eigenlijk een E-Klasse Coupé) en CLC (meer een hatchbackvariant van de C) noemt Mercedes nu een kat een kat met de C-Klasse Coupé. Die is verkrijgbaar met alles van een geblazen viercilinder tot een roffelende V8, maar wij quoteren de versie die het gros van de Belgische verkopen zal opslokken: de C220 CDI Coupé diseasel van minimaal 37.631€.

      Lees verder…

      Comment


      • Test: Renault Wind Gordini 1.6 133



        Vrouwelijk, niet? Maar wat als ik jullie vertel dat de aandrijflijn en primaire bedieningsorganen van onze huisfavoriete Twingo RS komen? En dat het chassis integraal overgenomen is van de vorige generatie Clio met hetzelfde acroniem? Beter nog: RenaultSport zelf schroeft de Wind van begin tot einde in mekaar, terwijl Gordini sinds kort met een marketingsausje mag afkruiden. En dat allemaal onder een vouwdak dat ook op de Ferrari 575 SuperAmerica zit…

        Lees verder…

        Comment


        • Eerste Test: Abarth 500 695 Tributo Ferrari



          Met uitzondering van jassen, schoenen en andere marketingmeuk, zet Ferrari zijn hard verworven credentials niet zomaar onder een product (vraag dat maar aan James Glickenhaus). Maar wanneer de collega’s van Abarth hulde brengen aan de stalgenoten van Maranello, kan er plots heel wat. Ferrari stuurde voor de gelegenheid zelfs enkele ingenieurs richting Milaan. En die schroefden zowel de specs, het volume als de prijs van de Cinquecento 695 Tributo Ferrari helemaal op tot elf.

          Lees verder…

          Comment


          • Test: VW Amarok 2.0 TDI 163 4WD



            Kwatongen omschrijven mij soms als autofreak, maar ik vind autoliefhebber correcter. Ik heb namelijk te weinig technische kennis om het langer dan een uur vol te houden met de echte freaks, maar ik kan wel echt genieten van wagens. Als piloot, passagier, toeschouwer of luisteraar. Een hele waslijst wagens tovert zo een glimlach op mijn gezicht. Niet omwille van prestaties, cijfers of looks - maar dankzij een irrationele ‘J-factor’. Is de Amarok gek genoeg om te scoren op mijn J-schaal?

            Lees verder…

            Comment


            • Circuit- en Wegtest: Peugeot 508 SW GT



              Al enkele jaren organiseert het Waalse Turbo Magazine tijdens het najaar een zuinigheidsrace op en rond het circuit van Spa-Francorchamps. Hoewel in Vlaanderen grotendeels onbekend, lokt de Défi Turbo steevast officiële afvaardigingen van nationale merkenimporteurs naar de Ardense heuvels. Op uitnodiging van Peugeot stond ondergetekende dit jaar aan de startlijn als fabrieksrijder in een gloednieuwe 508 SW GT.

              Lees verder…

              Comment


              • Eerste Test: VW Golf Cabrio 1.4 TSI 160 DSG7



                Beeld je de zes generaties Golf eens in. Van het Giugiaro-origineel over de Rijkswacht-GTI tot de pittige VR6, en van de ronkende 32 over de weinig zeggende 5 tot de huidige 6. Lastig om het juiste model bij het corresponderende nummer te plaatsen, niet? En het wordt nog moeilijker als we de cabriovarianten erbij betrekken, want daarvan zijn er dusver maar twee - plus de nieuweling die wij hier aan de tand voelen: de (diepe adem) VW Golf 6 Cabrio 1.4 TSI TwinCharger 160 DSG 7.

                Lees verder…

                Comment


                • Test: Renault Fluence ZE & Kangoo ZE



                  We schrijven het jaar 2009. Het Salon van Frankfurt is nauwelijks op zwier wanneer Renault ambitieuze plannen onthult: niet alleen wordt het onderschrift Créateur d’Automobiles geruild voor Drive the Change, topman Carlos Ghosn belooft ook een echte revolutie met een compleet nevengamma elektrische voertuigen. En effectief: twee jaar later landen we in een regenachtig Lissabon om het tweeluik Fluence en Kangoo ZE te proberen. A la bonne heure!

                  Lees verder…

                  Comment


                  • Test: Nissan GT-R R35 (MY2011)



                    Woensdagochtend, 08u15 en ik geloof mijn ogen niet. De goedlachse PR van Nissan had wel gezegd dat er iets bijzonders voor ons zou klaarstaan - maar dat het om een fonkelnieuwe Micra 1.2 PureDrive zou gaan, dat had niemand zien aankomen. “Toch ideaal voor een webzine als DRIVR” grapt de receptioniste terwijl ze mij de sleutels overhandigt, en voegt er met een knipoog “hij staat erlangs” aan toe. De glitter, de glamour.

                    Lees verder…

                    Comment


                    • Eerste Test: Renault Laguna Coupé GT dCi 180



                      Volgens onze testarchieven is het van mei 2009 geleden dat we nog een Renault Laguna Coupé op bezoek hadden. Toen met een dikke benzine, klassieke automaat en een verdict zo klaar als water: “De 3.5 is niet het chef d’oeuvre van de menukaart. Die eer gaat naar de vierwielgestuurde dCi-versies die de killer looks, exclusiviteit en de zenbeleving met de topversie delen”. Hoog tijd om dat advies op te volgen, zeker nu de Coupé voor 2012 opgefrist is.

                      Lees verder…

                      Comment


                      • Test: BMW 120d Coupé (MY 2011)



                        Als het op kleine achterwielaangedreven coupés aankomt, wijzen alle vingers van oudsher richting Beieren. Een reputatie die BMW vooral te danken heeft aan het succes van de 3-Reeks uit de jaren ‘80 en diens M3-afgeleide. Qua afmetingen en gewicht staat de huidige Dreier dan ook mijlenver van zijn voorvader, waardoor de 1 Coupé wel eens de spirituele opvolger van de gevierde E30 kan zijn. Tenzij de tweeliter diesel roet in het eten gooit natuurlijk.

                        Lees verder…

                        Comment


                        • Eerste Test: Lotus Evora S (2+2)



                          Stellen dat we Lotus een warm hart toedragen, is een understatement van formaat. Wat twijfelachtige pr-acties ten spijt is hun portfolio nog altijd onomwonden DRIVR-georiënteerd. Precisie-instrumenten met maar één doel voor ogen: het prikkelen van de zintuigen in al hun facetten voor maximaal rijplezier. De vraag is alleen of het Britse merk overeind blijft wanneer ze het duo Cayman/911 in het vizier nemen. Schampschot of regelrechte voltreffer? We zijn benieuwd.

                          Lees verder…

                          Comment


                          • Test: Renault Twingo 1.2 TCe 100 & 1.5 dCi 85



                            De ene classificeert het als een trend, de andere als louter toeval. Hoe dan ook, vast staat dat steeds meer constructeurs over een nieuwe - en dus volwaardige - generatie communiceren, terwijl het in sé een doorgedreven update betreft. Zo ook bij de derde generatie Twingo die aan de ene kant op het heden voortborduurt, maar tegelijk terugkeert naar zijn ’speelsere’ roots. Of dat gelukt is, zoeken we uit aan de hand van een tweedaagse excursie in het DRIVR-mekka maar tegelijk erg regenachtige Baskenland.

                            Lees verder…

                            Comment


                            • DRIVR AWARDS: Dit was 2011



                              We gaan er niet teveel woorden aan vuilmaken: 2011 was opnieuw een uitzonderlijk autojaar, ook voor ons. Maar omdat we het kaf toch graag van het koren scheiden, hebben we alles nog eens op een rijtje gezet en elk redactielid tien pertinente vragen laten beantwoorden - ook nieuwkomer Wim Bervoets. Rest er ons enkel nog alle DRIVRs een voorspoedig, octaanrijk en bovenal gezond 2012 toe te wensen. Proost!

                              Lees verder…

                              Comment


                              • Test: BMW M5 F10 2011 (incl. Video)



                                Een kleine 30 jaar geleden bedacht BMW dat het misschien een aardig idee zou zijn om de motor van een sportauto in een zakensedan te monteren. Het resultaat: de eerste M5. Alleen al daarom is elke nieuwe generatie M5 iets om naar uit te kijken. Maar hoe doet de neofiet het? En in welke mate verschilt hij van de vorige met atmosferische V10?

                                Lees verder…

                                Comment


                                • Autosalon Brussel 2012: Dé Tien om te Zien



                                  Gedaan met de ecopremie en – in Vlaanderen althans – de oude BIV. Een ietwat ongelukkige timing voor het Salon, waardoor het voor de sector de laatste weken alle hens aan dek was. De verkoopcijfers in de maand december konden de gemoederen enigszins bedaren, maar voorlopig blijft koffiedik kijken voor het traditionele ‘verkoopsalon’. Besparingen of niet, gelukkig valt er op de Heizel ook heel wat boeiends te zien. DRIVR selecteerde de tien meest interessante modellen!

                                  Lees verder…

                                  Comment


                                  • Detroit Auto Show 2012: Alle Nieuwigheden !



                                    Het zal je maar overkomen, op de persdag van het Brusselse Autosalon aan de pot gekluisterd zitten met een griepje. Niets aan te doen volgens de huisarts, binnenblijven is de boodschap. En dan wil het toeval dat er gelijktijdig met Brussel ook een Salon in Amerika loopt waar zoveel meer dan de afdankertjes van Frankfurt te zien zijn: de NAIAS oftewel North American International Auto Show te Detroit. Klaar voor een spetterend overzicht?

                                    Lees verder…

                                    Comment


                                    • ShootOut: Skoda Fabia RS vs. ABARTH Punto Evo



                                      Wat de Skoda Fabia RS en Abarth Punto Evo met elkaar gemeen hebben? Beide hebben ooit de Engine Award of the Year gewonnen: de VAG Twincharger in 2008, en de FIAT MultiAir recenter in 2010. Maar daar eindigen de gelijkenissen niet. Want ondanks beduidend andere voorkomens, vissen ze alle twee in dezelfde vijver van pakweg 20.000€ en maximaal 180pk.

                                      Lees verder…

                                      Comment


                                      • Kan het dat dit geen recente test is? Ik had de Abarth Punto EVO in december 2010...
                                        sigpic

                                        http://www.streamlinecarcare.be

                                        lakbehandelingen voor voertuigen

                                        MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                        Comment


                                        • Tweede paragraaf gelezen?

                                          Wie ons al langer volgt, weet dat dit duo de revue al eens gepasseerd is. En toch zijn er twee goede redenen om die tests nog eens gecombineerd over te doen: het feit dat we eind 2010 de combiversie van de RS quoteerden beter dan de hatchback, alsook het beperkt aantal straatkilometers dat we tijdens de circuitpresentatie van de Punto Evo konden afleggen. Nog gezwegen van het feit dat elke excuus goed is om een GTI voor een week in huis te halen, ook al zijn deze hatchbacks eerder warm dan heet. En dat geldt contradictorisch genoeg vooral voor de Abarth; blitse oorlogskleuren ten spijt houdt ons niet-EsseEsse exemplaar het op een fiscaal vriendelijke(re) 163pk, terwijl de Twincharger er 180 produceert. Gezonde cijfers, maar anno 2012 niks speciaals.

                                          Wij reden de Abarth Punto Evo voor het eerst op de Belgische perspresentatie in november 2010:

                                          Comment

                                          Working...
                                          X