Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DRIVr.be

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Test: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 163 TCT



    Het verschil tussen een doordeweekse Alfa en een legendarische? Die unieke melange van rijsensaties, stijl en technologische innovatie. Wat dat laatste betreft, zou de nuova Giulietta wel eens een bank vooruit mogen dankzij de toevoeging van een Twin Clutch Transmission of TCT. Die is sinds kort verkrijgbaar op de 170pk sterke diesel (163 in België), en is daarmee een rechtstreekse rivaal voor de gesmaakte Golf GTD

    Lees verder…

    Comment


    • Test: Mercedes SLS AMG Roadster



      Het is zestig jaar geleden dat Mercedes de 300 SL introduceerde. Die letters stonden voor Sport Leicht. De hedendaagse reïncarnatie luistert naar de naam SLS AMG. De coupé met de opvallende vleugeldeuren kenden we al even, maar de roadster is nieuw. Of die laatste het in zich heeft om – net als in de jaren ’50 – populairder te worden dan de coupé?

      Lees verder…

      Comment


      • Eerste Test: MINI Coupé Cooper S



        Zijn entree heeft hij in elk geval niet gemist, de MINI Coupé. Na twee jaar heen-en-weergedebatteer over of je hem nu mooi of lelijk vindt of het liever op een diplomatisch ‘apart’ houdt, kan je het pleit eindelijk in levenden lijve gaan beslechten. Wij maakten liever van de gelegenheid gebruik om uit te zoeken of de Coupé Cooper S anders rijdt dan de Hatch, een DRIVR die bij collega Pieter Fret bijzonder in de smaak viel.

        Lees verder…

        Comment


        • ReünieTest: Jaguar XF 2.2D & MK II 3.8 Automatic



          Grace, space and pace. Drie rijmwoorden die – sinds great train robber Bruce Reynolds ze in 1963 uitsprak – synoniem staan voor Jaguars in het algemeen en zijn geliefde 3.8 MK II in het bijzonder. Vijf decennia later heet de luxesedan XF, is zijn zes-in-lijn ingeruild voor een V8 en wordt hij zelfs aangeboden met een viercilinder diesel. Nota bene een die de boevenbak van weleer regelrecht voor schut zet. Over guilty pleasures gesproken.

          Lees verder…

          Comment


          • iFotoSpecial: Aston Martin ON ICE @ St. Moritz



            Met gevoelstemperaturen tot -35° had ik mijn spiegelreflex wijselijk thuis gelaten. Maar aangezien het fotobloed kruipt waar het niet gaan kan, kon ik het niet laten om enkele sfeerbeelden te instagrammen. Aston Martin’s ON ICE evenement bijwonen was dan ook een once-in-a-lifetime opportunity. Met het complete Gaydon-gamma gratuit sneeuwdriften op 1.842 meter hoogte in de buurt van St. Moritz, het tart alle verbeelding. Waarvan hieronder akte.

            Lees verder…
            Last edited by ; 21/02/2012, 20:54.

            Comment


            • SneeuwTest: BMW Z4 sDrive20i vs. Mazda MX-5 RC 1.8



              Met het schrappen van de Z4 sDrive23i en 30i zijn de atmosferische zescilinders in het BMW-gamma – nochtans ooit hét kenmerk van een rechtschapen Beier – stilaan op één hand te tellen. Op twee vingers zelfs, want alleen de 5- en 6-reeks bieden elk nog één ongeblazen zes-in-lijn aan. De rest wordt, geheel volgens de heersende Zeitgeist, vervangen door kleinere en efficiëntere turbomotoren. Zo krijgt de Z4 met de 20i een nieuwe viercilinderinstapper die hem in het vaarwater brengt van die andere roadster-coupé: de MX-5. Dat vraagt om een vergelijking; weer of geen weer.

              Lees verder…

              Comment


              • Formule 1 in 2012: Alle Nieuwe Regels op een Rij



                Vergeleken met de drastische ingrepen van 2011 – KERS, DRS, Pirellibanden – ondergaat de Formule 1 in 2012 een veel gematigder evolutie. De drie opgesomde nieuwigheden hebben de sport vorig jaar opnieuw getransformeerd tot een kijkersspektakel vol spanning en inhaalmanoeuvres, dus extra maatregelen in die richting waren overbodig. Wel wordt er technisch een en ander gewijzigd, dat zowel het uitzicht van de wagens als de pikorde op de grid grondig zal beïnvloeden.

                Lees verder…

                Comment


                • Eerste Test: KIA Rio 1.4 109



                  Zuid-Korea lijkt the new black te willen worden. Waar Hyundai met de Veloster en KIA met de Soul eerder al het juk der banaliteit van zich af wisten te werpen, is het nu de beurt aan de Rio om een pak meer funk bij zijn junk te voegen. Die pakt uit met een lijn die zijn voorganger – met het charisma van een winkelkarretje – ogenblikkelijk doet vergeten, en munt het op de Polo’s, Corsa’s en MiTo’s van de Oude Wereld. Met de intenties van de Rio zit het dus snor, maar maakt hij het in de praktijk ook waar?

                  Lees verder…

                  Comment


                  • Salon van Genève 2012: Alle Nieuwigheden (13)

                    INCLUSIEF: Infiniti Emerg-E Concept, Hyundai Veloster Turbo, Lamborghini Aventador J Concept, Touring Superleggera Disco Volante, Opel Astra OPC, Ferrari F12berlinetta, Porsche Boxster (S) (981), MINI JCW Countryman ALL-4, VW Golf GTI Cabrio, Jaguar XF Sportbrake, MINI Clubvan Concept, Citroën DS4 Racing Concept, Bertone Nuccio Concept, Maserati GranTurismo Sport, Range Rover Evoque Convertible, Pininfarina Cambiano Concept, Peugeot 208 GTi, Volvo V40, …



                    Onze salonstrategie is genoegzaam bekend: geen elfendertig berichten, maar één overzichtelijk dossier dat continu geüpdatet wordt in de aanloop naar een salon. Zo hebben we tegen de opening de belangrijkste onthullingen samen, om op de persdag over te stappen op live berichtgeving vanop de vloer. Het zal trouwens nodig zijn, want het 82ste Salon International de l’Auto et Accessoires belooft een van de beste uit de recente geschiedenis te worden – met massa’s interessant metaal.

                    Lees verder…
                    Last edited by ; 15/03/2012, 20:05.

                    Comment


                    • FotoSpecial: 82e Salon International de Genève



                      Het Salon International de l’Auto et accessoires de Genève was ook dit jaar uitermate genietbaar: tientallen (wereld)premières – veelal in persona toegelicht door hun geestelijke vader – aangevuld met het allerbeste wat de sector te bieden heeft. En dat in een gemoedelijke sfeer, een beperkte oppervlakte en een strakke organisatie. Maar we zouden DRIVR niet zijn mochten we de fine fleur niet op ons geheel eigen manier gekadreerd hebben.

                      Lees verder…

                      Comment


                      • Test: Fisker Karma (+ Video)



                        Doorgaans hebben petrolheads weinig op met elektrische auto’s. De interesse gaat eerder uit naar auto’s met 400 pk of meer, achterwielaandrijving en een sperdifferentieel. Maar wat als je die twee combineert? We gingen op pad met de Fisker Karma, de elektrische auto waarmee je dwars kunt gaan.

                        Lees verder…

                        Comment


                        • Test: Citroën DS5 1.6 THP 200



                          Tien jaar geleden nog door iedereen over het hoofd gezien, vandaag weer helemaal terug dankzij gewaagde designs en oranje stickers” schreven we begin dit jaar over Citroën. De different spirit van de Fransen lijkt te werken: de DS3 – en zeker de Racing – kan niet snel genoeg worden aangevoerd, en parkeerde zich op het goeie uiteinde van onze R-schaal. De DS4 vonden we vooral efficiënt en correct. En de DS5? Die lijkt alvast de aandacht te trekken, getuige daarvan de vele draaiende hoofden tijdens onze testweek. Benieuwd of hij het op de weg ook kan waarmaken.

                          Lees verder…
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Comment


                          • Porsches met de Motor Voorin (1): Porsche 924



                            De Porsche 968 was een van m’n favoriete cabrio’s uit het het rode kwartetdoosje van weleer. Waarom? Omdat hij de hoogste topsnelheid had. Winst gegarandeerd als je hem goed wist uit te spelen. Als negenjarige begreep ik het verschil tussen de 924, 944 of 968 niet altijd, maar twintig jaar later vind ik ze nog steeds speciaal. Gelukkig ben ik niet de enige bij DRIVR: collega Ken doopte de 968 CS al tot future classic en ex-collega Benny wist neef 928 ook wel te smaken. Maar laat ons beginnen bij het begin: de Porsche 924.

                            Lees verder…

                            Comment


                            • FotoSpecial: The Fastest Fashion Show on Earth ’12



                              Je moet het hem nageven, onze Philippe ‘Knuffel je Wagen’ Quatennens – hij weet hoe hij een party moet throwen. Met de knapste vehikels die er op deze aardkloot rondbollen, het lekkerste eten dat je buiten een sterrenkeuken kan bereiden en de -erm- bevalligste dames om de catwalk te sieren. Wij gingen er de actie ‘from te hip’ vastleggen om jullie vanop de eerste rij mee te laten genieten. Welkom op de Fastest Fashion Show on Earth oftewel #FFSOE12.

                              Lees verder…

                              Comment


                              • Test Noir: Nissan 370Z GT Edition



                                Ik zit alleen in de duisternis van mijn haveloze hotelkamer – sigaret in de ene hand, single malt in de andere – wanneer me een bekend gevoel bekruipt, als een tijger zijn nietsvermoedende prooi. Een rusteloosheid, die me al meer dan eens de nachtelijke straten van de metropool heeft op gejaagd, doelloos ronddolend met niets dan de primitieve brul van een V6 als gezelschap. Wetende dat verzet zinloos is, grijp ik de sleutels en sla ik de deur hard achter me dicht.

                                Lees verder…

                                Comment


                                • Porsches met de Motor Voorin (2): Porsche 944



                                  Vorige week kreeg de 924 de eer om de spits af te bijten. Deze week gaan we in deel twee van ons drieluik over de ‘instap-Porsches’ van weleer naadloos over naar zijn opvolger, de 944. Meer dan naadloos zelfs, want hoewel de 944 eind 1981 op de markt kwam, bleef zijn voorganger als instapmodel nog tot de late jaren tachtig in de catalogus staan. Klaar voor een tweede trip down memory lane?

                                  Lees verder…

                                  Comment


                                  • Test: BMW 1-Reeks M Coupé



                                    Bij het eerste contact prompt gebombardeerd tot ‘echte M‘, en niet veel later verkozen tot DRIVR van het Jaar 2011 door collega Ken Divjak; qua intrede kan dat tellen voor de 1M Coupé. Maar hoe vergaat het diezelfde smaakmaker als de rest van de redactie hem bij zijn gecontesteerde zes-in-lijn biturbo grijpt? Snapper J, Pieter Fret en ondergetekende zochten het uit. Want je weet wat ze zeggen: first impressions count…

                                    Lees verder…

                                    Comment


                                    • Porsches met de Motor Voorin (3): Porsche 968



                                      In het derde en laatste deel laten we ons licht schijnen op de 968, Porsches – tot op heden nog altijd – jongste sportcoupé met de motor voorin. Die was een veel korter leven beschoren dan zijn illustere voorgangers, de 924 en de 944. Voor collega Ken alvast een van de redenen om de 968 CS tot future classic te bombarderen. Benieuwd of die vlieger ook voor de andere versies opgaat? Ontdek het na de sprong!

                                      Lees verder…

                                      Comment


                                      • New York Motor Show 2012: Dé 10 om te Zien



                                        Af en toe klikken we nog eens terug naar de meer dan geslaagde Genève-fotospecial van collega Pieter A. Meanwhile, in the States, vindt op dit eigenste ogenblik de New York International Auto Show plaats. Voor ons meestal minder relevant – en dus geen DRIVR ter plaatse – maar daarom niet minder interessant. We zochten, zoals jullie van ons gewoon zijn, uit de stapels persberichten en roddels de tien interessantste modellen en tips.

                                        Lees verder…

                                        Comment


                                        • Test: Opel Astra GTC 1.6T 180



                                          Zeg nooit Astra Coupé tegen de GTC. Of erger nog: Astra driedeurs. Want daar knappen ze bij Opel helemaal op af. Het team achter de Gran Turismo Compact heeft namelijk kosten noch moeite gespaard om hun telg beduidend anders voor de dag te laten komen dan de vijfdeurs. En dat moet zowel estetisch als rijdynamisch geïnterpreteerd worden. Wij quoteren de voorlopig krachtigste 1.6 turbo met 180pk en een prijskaartje van minimaal 24.100€.

                                          Lees verder…

                                          Comment

                                          Working...
                                          X