Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DRIVr.be

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Test: BMW 640i Gran Coupé



    Overdrijf ik als ik zeg dat de 6-Reeks Gran Coupé het meest spannende ontwerp uit München is sinds het verdwijnen van de Z4 Coupé? Ok: de huidige Z4 is ook bepaald geen klokkenluider, maar zo verrassend en goed geproportioneerd als deze zijn nieuwe segment-Beemers lang niet meer geweest. Toch zal de ravissante vierdeurscoupé over goede papieren moeten beschikken wil hij zijn niet geringe basisprijs van 85.000 euro ten volle rechtvaardigen…

    Lees verder...

    Comment


    • Test: Seat Leon 1.4 TSI 122



      Van de drieling A3/Golf/Leon is de Spanjaard de…? Die vraag beantwoorden we vandaag aan de hand van een test met de direct ingespoten 1.4 turbo van 122pk en 200Nm. Niet de snelste benzine in de catalogus (die eer gaat voorlopig naar de 1.8 TSI met 180pk) en evenmin de zuinigste (daarvoor moet je bij de gekende 1.6 TDI van 99g zijn), maar misschien wel een van de leukere die nog net voor 20.000€ te hebben is.

      Lees verder...

      Comment


      • RWD ShootOut: Subaru BRZ vs Hyundai Genesisvs Toyota GT86



        Was het de tegenstander? Het feit dat de boxer nauwelijks 1000km op de klok had? Of toch de testroute die eerder snel en vloeiend was dan bochtig en haaks? Wat er ook van zij: de Toyota GT86 wist ons medio 2012 niet van onze sokken te blazen, althans niet zoals hij dat bij de meeste andere publicaties deed. Tijd voor een rematch in compleet andere testomstandigheden, en – als we dan toch bezig zijn – het gezelschap van een bloedverwant én een kersverse uitdager…

        Lees meer...

        Comment


        • Test: Alfa Romeo MiTo 0.9 TwinAir 85



          ‘My new Alfa Romeo Mito TwinAir has arrived and I’m off to pick it up tomorrow! Last new car I bought was back in 2007′, twitterde Harry ‘evo’ Metcalfe onlangs. Voldoende reden voor ons om de MiTo met TwinAir-tweecilindermotor ook eens zelf aan de tand te voelen. Want wie weet is deze bicilindrico niet alleen de goedkoopste van het gamma, maar zelfs een heuse verborgen verleider…

          Lees meer...

          Comment


          • ShootOut: Hyundai Veloster Turbo vs Volvo V40 T4



            Rare jongens, die Koreanen. Eerst gooien ze hun Genesis Coupé voor de leeuwen door de Toyobaru te viseren, en nu ontzeggen ze de Veloster Turbo een catfight in de RS-kooi. Hyundai wil zijn welp namelijk niet vergeleken zien met echte GTI’s, en drukt daarom het vermogen van 205 Amerikaanse pk’s naar 186 Europese pony’s. Braaf als we zijn volgen we die -ahum- logica, en nodigen de Volvo V40 T4 uit voor een beschaafd steekspel in dezelfde prijsklasse.

            Lees meer...

            Comment


            • Test: Honda Jazz Si 1.4 i-VTEC



              Vraag: hoe help je de Honda Jazz van zijn seniorenimago af? Antwoord: door wat forsere bumpers, sportievere velgen en verdonkerde ruiten te monteren. En in het geval van onze testwagen: witte go faster stripes op een glanzend zwart koetswerk. Plak ‘m nog een knalrood SI-label op de kont, en het plaatje is compleet. Maar of hij dat sports injection-imago ook qua rijsensaties kan waarmaken?

              Lees verder...

              Comment


              • Test: BMW 328i Touring (F31)



                Dat puristen niet aan een collectief hartfalen bezweken bij de bekendmaking van het aantal cilinders, het geblazen karakter én de corresponderende type-aanduidingen van de jongste generatie 3-Reeks benzines, mag een klein mirakel heten. Maar dat we in deze 328i geen romige en ouderwets atmosferische zes-in-lijn meer voorgeschoteld krijgen, is een feit – tot spijt van wie het benijdt. Gelukkig staat ‘Touring’ wel nog altijd voor ‘break’. Er zijn nog zekerheden.


                Lees verder...

                Comment


                • Test: Renault Mégane Grandtour GT 2.0 dCi 165



                  De 220pk sterke benzineversie van de Renault Mégane Grandtour? Die is volgens de Belgische PR-afdeling ‘niet aan de orde’ voor onze markt. Geen ramp aangezien echte petrolheads sowieso doorsparen voor de briljante RS, terwijl de praktisch ingestelde DRIVRs een fiscaal vriendelijk alternatief vinden in de GT 2.0 dCi 165. Maar of die zulk grote schoenen gevuld krijgt?


                  Lees verder...

                  Comment


                  • ShootOut: BMW M135i vs BMW 1M Coupé



                    Historisch gezien is er niets mis met de nomenclatuur van M Performance. Vooraleer BMW’s Motorsport-afdeling haar tanden in de E28 M5 zette, sprenkelde ze immers goudstof over vaak vergeten modellen als de M535i en M635CSi, om pas anno 1988 op de gekende letter-cijfercombinatie over te stappen. De nieuwe M135i hoeft dus niet d’office een pseudo-M te zijn, maar voor de zekerheid hebben we toch even een 1M gecharterd.

                    Lees verder...

                    Comment


                    • Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6



                      Helemaal overtuigd van de nieuwe Genesis Coupé waren we niet, toen we begin dit jaar de 2.0T Sport tegen de Toyobarulieten sparren. Een hot-rod naar Amerikaans model eerder dan een concurrent voor de Japanners tegen wie hij wil opboksen, luidde dan ook de conclusie van collega Divjak. Of de 3,8 liter grote longinhoud van de zescilinder met automaat hem dan beter op het gespierde lijf geschreven is?

                      Lees verder...

                      Comment


                      • Test: Ford Fiesta ST



                        2013 wordt een opwindend jaar voor liefhebbers van hot hatches. Zowat tegelijkertijd lanceren Renault en Peugeot respectievelijk hun nieuwe versies van de Clio RS (waarover donderdag meer) en de 208 GTi. Ook Ford mengt zich in de felbevochten strijd, met de nieuwe Ford Fiesta ST. Die laatste namen we bij zijn nekvel en we trokken ermee op hoogtestage over de legendarische Route Napoleon, een streep asfalt waar zelfs de Col de Turini voor moet zwichten. Meteen de ultieme test voor de Britse neofiet.

                        Lees verder...

                        Comment


                        • VACATURE: DRIVR zoekt een Webredacteur!


                          Regelmatige lezers van DRIVR zullen het ongetwijfeld al gemerkt hebben: het toetsenbord van head honcho Ken staat er de laatste dagen opvallend onaangeroerd bij. Daar is een goede reden voor: sinds vorige week tikt DRIVRs langste zijn stukjes voor AutoWeek(.be), het persverse weekblad dat sinds vorige week in de rekken ligt. Betekent dat dan dat hij z’n DRIVR-sleutels aan het haakje heeft gehangen?

                          Zeer zeker niet! Alleen kan hij nu alle tijd goed gebruiken om de opstart van de Sanoma-titel in goede banen te leiden. Pieter Ameye en ikzelf kunnen dus wat extra hulp gebruiken. Daarom zoeken wij een:

                          Webredacteur (m/v)

                          Is je smartphone je steun en toeverlaat, spreek je in zinnen van 140 karakters en gebruik je ook #hashtags op je boodschappenlijstje? Loop je ook zo hoog op met Villa d’Este, Goodwood en Pebble Beach? Doe je feilloos de Saab-, Lotus- of TVR-saga uit de doeken? En ben je meteen mee als het gaat om left foot braking, double-clutching en Scandinavian flicks? Dan ben jij de geknipte (m/v) voor ons.

                          ‘Ons’, dat zijn in dit geval een freelance journalist, een voltijds webredacteur, een voltijds vertaler en een freelance (auto)fotograaf, die elke vrije minuut van hun tijd in dit webzine steken. Wij verwachten dan ook niets minder van jou, en rekenen erop dat je meerdere keren per week onze website aanvult met actuele, correcte en originele content. Stoot je op nieuws en krijg je dat bliksemsnel online, dan heb je meteen een streepje voor. Rock je daarbij het toetsenbord als geen ander, geven we je er een streepje bij. En kun je bovendien nog eens overweg met een fototoestel, dan rollen we de rode loper voor je uit.

                          Wat zit er voor jou in? Wie weet wel een jump start voor een carrière in autoland! Dankzij pro deo-werk bij een autoblog? Vraag ons niet hoe, maar redacteurs die ooit bij DRIVR inlogden, gingen daarna onder meer aan de slag als rij-instructeur, productmanager en perscontact bij een vooraanstaand constructeur, PR bij een bandenfabrikant en webredacteur bij AutoWeek.be. Mooie vooruitzichten? Dachten wij ook.


                          Sollicitaties kunnen rechtstreeks naar wim[apenstaartje]DRIVR.be

                          Comment

                          Working...
                          X