Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carblog.be

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Kan je niet naar het autosalon van Genève dan is onze MEGAGALERIJ dé oplossing. 517 foto's geven je een impressie van al het moois - en minder moois - op de 82ste autoshow in Genève.

    Like ons op facebook en bekijk de galerij!

    Comment


    • #22
      Natuurlijk geen autosalon zonder babes dus hierbij ook onze BABESPECIAL van op het salon van Genève!

      http://carblog.be/genE8ve-2012-babespecial



      Comment


      • #23
        [ Voor het volledige artikel & meer foto's: carblog.be ]

        Rijtest: Suzuki Swift 4x4

        Suzuki is één van de weinige autoconstructeurs die de mogelijkheid biedt om een compacte wagen als de Swift te voorzien van vierwielaandrijving. Tot voor kort was
        de Suzuki Swift 4x4 dan ook uniek in zijn klasse maar in Genève heeft nu ook Fiat een 4x4-uitvoering van de Panda voorgesteld. Vanwege een te laag marktaandeel
        was Suzuki oorspronkelijk niet van plan om de wagen in België te commercialiseren maar de Japanse autobouwer heeft dit dan toch gedaan. Is de Swift 4x4 overbodig
        in het Suzuki-gamma of een gat in de markt?




        Op het vlak van exterieur zijn er alvast amper of beter gezegd helemaal geen verschillen met de gewone Swift. Het is dan wel een 4x4-variant maar aan de buitenkant
        is er - afgezien van het zilveren 4x4 plaatje - geen enkel element dat deze technologie doet vermoeden. Geen verhoogd chassis en geen aangepaste bumpers;
        gewoon de Swift zoals we hem kennen. Dit hoeft natuurlijk niet als een negatief punt beschouwd te worden aangezien het uiterlijk van de Swift, dat een aantal
        gelijkenissen vertoont met een MINI, trendy en sportief oogt. Mistlichten vooraan en 16” aluminium velgen behoren tot het standaardpakket van de Swift 4x4
        en dragen bij tot de sportieve look.


        [ Voor het volledige artikel & meer foto's: carblog.be ]

        Comment


        • #24
          [ Voor het volledige artikel & meer foto's: Carblog.be ]

          Rijtest: Skoda Octavia Combi Greenline

          De Octavia Combi Greenline die we een weekje ter beschikking kregen van Skoda, herbergde een 1.6 TDI met 105 pk en 250 Nm koppel in het vooronder.
          Aangezien dit de lichtste dieselmotor is die Skoda aanbiedt, is het meteen duidelijk dat men hiermee op andere troeven dan sterke acceleratietijden of een
          hoge topsnelheid mikt. In het alledaagse verkeer draait de Skoda echter goed mee, en heb je geen nood aan extra vermogen of koppel. Voor wie het toch
          wat meer mag zijn, heeft Skoda nog altijd de 140 pk of 170 pk sterke 2.0 liter dieselmotor in het gamma van de Octavia. Wie echter voor een benzinemotor
          opteert, kan zichzelf trakteren op een Octavia met de 2.0 TSI-motor aan boord. Dit topmodel geeft de bestuurder niet minder dan 200 pk ter beschikking,
          waarmee je aan een rood licht menig automobilist verbaasd zal doen opkijken wanneer je je Skoda de sporen geeft.



          [ Voor het volledige artikel & meer foto's: Carblog.be ]
          Bijgevoegde Bestanden

          Comment


          • #25
            [Voor het volledige artikel: Carblog.be]

            Special: wat moet je weten als je met de wagen reist?

            Niets zo leuk als met de wagen op vakantie gaan, maar spijtig genoeg duiken er ook tal van hindernissen op die de vakantiestemming al snel kunnen verpesten.
            Wanneer vertrek je het best om de ellenlange files te vermijden in drukke perioden? Welke nationale verkeersregels en wetgevingen mag ik zeker niet uit het
            oog verliezen? En waar tank ik het goedkoopst als ik door Europa rijd?



            [Voor het volledige artikel: Carblog.be]

            Comment


            • #26
              [ Voor het volledige artikel & meer foto's: Carblog.be ]

              Rijtest: Range Rover Evoque SD4

              Toegegeven, toen de Evoque voor het eerst werd gelanceerd, leek hij verdacht veel weg te hebben van een grote anomalie.
              Wie zat er eigenlijk op een dergelijke auto te wachten? Daarbij kwam dan nog eens de hele marketingheisa er rond, die de
              wagen in een wat opgeklopt keurslijf van hippe en trendy stadswagen duwde. Gaandeweg werd echter de magie van de
              nieuwste Range Rover duidelijk, en eiste hij zijn heel eigen plek op binnen de autowereld. Bij Carblog.be maakten we voor
              het eerst kennis met de Evoque in Antwerpen, en we aanschouwden zijn dakloze broertje in Genève. Maar het is nu we zelf
              achter het stuur mochten kruipen, dat hij ons echt helemaal heeft kunnen bekoren.



              [ Voor het volledige artikel & meer foto's: Carblog.be ]

              Comment


              • #27
                [ Voor het volledige artikel & meer foto's: Carblog.be ]

                Rijtest: Suzuki Swift Sport

                De atmosferische viercilinder en een scherp, neutraal en direct stuurgedrag toveren keer op keer een lach op je gezicht en zorgen ervoor dat je elk excuus
                gebruikt om nog eens achter het stuur van de Suzuki Swift Sport te kruipen. Daarnaast zoek je automatisch de meest bochtige weg van A naar B want dat
                is waar deze Swift tot leven komt.



                [ Voor het volledige artikel & meer foto's: Carblog.be ]
                Last edited by ; 31/07/2012, 12:44.

                Comment


                • #28
                  [ Voor het volledige artikel: Carblog.be | Meer foto's: Facebookpagina ]

                  Special: 24-uren van Spa anders bekeken

                  Een team dat deelneemt aan de Blancpain Endurance Series wil natuurlijk zo goed mogelijk presteren op alle manches, maar een plaats op het hoogste schavotje
                  van het podium in de 24 uren van Spa heeft toch net iets meer waarde. Dankzij bandenproducent
                  Michelin kon ik een kijkje nemen achter de schermen en werd
                  duidelijk dat het voor alle betrokkenen een stresserend gebeuren is.

                  10 000 banden van Michelin

                  Alle deelnemende GT3-wagens rijden rond met banden van Michelin en voor een Michelinploeg van 50 personen is het dan ook 24 uur lang werken geblazen om
                  de teams zo snel mogelijk van de nodige banden te voorzien en versleten banden te vervangen door nieuwe. De teams kunnen enkel kiezen voor de twee uiterste
                  compounds - slicks en regenbanden – en hebben ongeveer 20 setjes banden nodig om de wedstrijd uit te rijden. Om dit mogelijk te maken heeft Michelin 10 000
                  banden laten aanvoeren en indien er nood zou zijn aan meer regenbanden, dan zijn er nog beschikbaar in een depot nabij Francorchamps.
                  Voor de bandenproducent is de motorsport zeer belangrijk om technologieën te testen die nadien gebruikt kunnen worden op gewone wegbanden. Zo tracht Michelin
                  ieder jaar met minder banden af te zakken naar Spa door de levensduur ervan te verbeteren. Een uithoudingsrace is natuurlijk dé manier om de consument te tonen
                  tot wat Michielinbanden in staat zijn.




                  [ Voor het volledige artikel: Carblog.be | Meer foto's: Facebookpagina ]

                  Comment


                  • #29
                    [ Voor het volledige artikel & meer foto's: Carblog.be ]

                    Rijtest: Subaru XV 2.0i CVT


                    Subaru. Schrik vooral niet als er niet meteen enkele van haar modellen voor je ogen beginnen dansen. Het moet immers gezegd
                    dat, om een understatement te gebruiken, het aantal wagens van het merk op onze Belgische wegen eerder aan de lage kant ligt.
                    Maar laat net dat een reden zijn om één van haar laatste modellen een weekje onder de loep te nemen. Het werd een knaloranje
                    XV, klaar om menig mannen- of vrouwenhart te veroveren.

                    Subaru dus. Voor wie het niet meer zou weten: een bende eigenzinnige Japanners die als logo voor zes sterren kozen (wat
                    overigens een knipoog naar de Pleiaden is) en vooral furore maken in de rallysport, met de immer aanwezige vierwielaandrijving,
                    en de welbekende boxermotoren. Subaru kampt de laatste tijd echter, zeker in ons land, met een imagoprobleem. Of, anders
                    gezegd, met een gebrek aan imago. Dat heeft er voor gezorgd dat de zes sterren lang niet meer zo fel schijnen. Het is daar
                    dat de XV in het verhaal komt. Die laatste heeft namelijk de opdracht meegekregen om de gloriedagen van het merk terug te
                    brengen.



                    [ Voor het volledige artikel & meer foto's: Carblog.be ]

                    Comment


                    • #30
                      [ Voor het volledige artikel: Carblog.be ]

                      De verrassende winter van Carblog.be

                      Fantastische nieuwe reeksen, oude vertrouwde rijtesten en heel wat meer…het belooft een spannende winter te worden bij Carblog.be! Alvast een klein overzichtje.

                      Regelmatige bezoekers zullen het ongetwijfeld gemerkt hebben: de voorbije maand bleef het nieuws op Carblog.be vrij beperkt. Hoewel het misschien leek alsof het einde in zicht was, is het tegenovergestelde waar. Achter de schermen was er immers een drukte van jewelste, en werd er duchtig geëxperimenteerd, allemaal met één groot doel voor ogen: Carblog.be nóg beter maken voor onze lezers. Het resultaat kan je de komende weken ontdekken.

                      [ Voor het volledige artikel: Carblog.be ]

                      Comment


                      • #31
                        [ Voor het volledige artikel: Carblog.be ]

                        Puur Belgisch: Circuit van Spa-Francorchamps


                        Over een circuit aan de overkant van de taalgrens dat zelfs geen inleiding nodig heeft. Over een racepiloot die België op de F1-kaart zette.
                        Over een topdesigner met de Belgische nationaliteit die zijn plek aan het verdienen is in de autogeschiedenis. Over een automerk van eigen
                        bodem waar we als klein land fier op mogen zijn. Deze reeks is op en top Belgisch en starten doen we met het circuit van Spa-Francorchamps.

                        Elke racepiloot kijkt er naar uit om de G-krachten tijdens de “dubbele linkse” te weerstaan en elke autoliefhebber met een passie voor snelheid
                        droomt ervan om de Eau Rouge en Raidillon vol gas te bedwingen. Het circuit van Spa-Francorchamps is alles behalve een gewoon circuit:
                        het is uniek, snel, legendarisch én…het is puur Belgisch. Genoeg redenen om een artikel te wijden aan het 7 km - en 20 bochtig lange circuit.



                        [ Voor het volledige artikel: Carblog.be]
                        Last edited by ; 07/11/2012, 17:42.

                        Comment


                        • #32
                          [ Voor het volledige artikel: Carblog.be & Volg ons zeker op Facebook]

                          Kent u deze al: F&M

                          Fascinerende, zalige, vreemde en onbekende supercars, wie houdt er niet van? In de eerste reeks van ‘Kent u deze al?’ serveerden we jullie
                          al zes prachtexemplaren van over de hele wereld. Er is echter duidelijk geen gebrek aan onbekende supercars, dus doen we er meteen een
                          tweede reeks bij. Beginnen doen we met F&M, ofwel Faralli&Mazzanti.

                          Enige nuance is alvast op z’n plaats, want Faralli&Mazzanti bestaat eigenlijk niet meer. Maar laten we beginnen bij het begin. In het begin
                          van de 21
                          e eeuw besloten Walter Faralli en Luca Mazzanti dat het tijd was om een eigen supercar te bouwen. Beide heren hadden immers
                          al heel wat ervaring opgedaan in de workshop van de families, waar exclusieve auto’s werden (en worden) gerestaureerd. In opdracht
                          van een klant bouwen Walter en Luca een ‘barchetta’, meteen ook de start van F&M Automobili.




                          [ Voor het volledige artikel: Carblog.be & Volg ons zeker op Facebook]

                          Comment


                          • #33
                            [ Voor het volledige artikel: Carblog.be ]

                            Puur Belgisch: Jacky Ickx


                            Over een circuit aan de overkant van de taalgrens dat zelfs geen inleiding nodig heeft. Over een racepiloot die België op de F1-kaart zette.
                            Over een topdesigner met de Belgische nationaliteit die zijn plek aan het verdienen is in de autogeschiedenis. Over een automerk van eigen
                            bodem waar we als klein land fier op mogen zijn. Deze reeks is op en top Belgisch en vandaag is het de beurt aan Jacky Ickx.

                            120 gereden F1-races, 13 polepositions, 25 podia, 8 overwinningen en twee maal vice-wereldkampioen. Allemaal op het conto van één Belg?
                            Zeer zeker! En er is nog meer… Een zege in de 24 uren van Spa-Francorchamps, een zege in de 24 uren van Daytona, een zege in Parijs-
                            Dakar en maar liefst 6 (!) keer de beste in de 24 uren van Le Mans. Jacky Ickx, alias “Monsieur Le Mans”, is zonder twijfel de grootste
                            Belgische racepiloot aller tijden.

                            Jacky Ickx, zoon van motorsportjournalist Jacques Ickx, werd geboren op 1 januari 1945 en begon zijn carrière in de motorsport.
                            Maar al snel gaf hij zich over aan zijn liefde voor vier wielen en die keuze zal hij zich nooit beklaagd hebben want in 1966, op amper
                            21-jarige leeftijd, is hij de beste in de 24-uren van Spa Francorchamps.

                            [ Voor het volledige artikel: Carblog.be ]


                            Eén van de vele historische momenten uit de carrière van Jacky. Tijdens de 24 uren van Le Mans in 1969 wandelt hij bij de start naar
                            zijn Ford GT40 om als laatste aan de wedstrijd te beginnen. 24 uur later komt hij al eerste over de streep.


                            Comment

                            Working...
                            X