Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CarSTATS.nl - Inzicht in verbruik en maandelijkse kosten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• CarSTATS.nl - Inzicht in verbruik en maandelijkse kosten

Carstats is een gratis webapplicatie (sinds kort online in beta) waarmee je o.a. onderhoud en tankbeurten van je auto(s) kunt registeren. Via een dashboard krijg je een overzicht van de kosten en het verbruik per jaar.

Ben er mee begonnen als vervanger van een Excel sheet die ik gebruikte om wat kosten bij te houden.
    Na verloop van tijd steeds meer bijgebouwd, alhoewel er nog genoeg te doen valt.

Probeer het eens uit en laat eens weten of het wat is, wat wel goed werkt, maar vooral ook wat niet goed werkt.
    Meer informatie op de website: http://carstats.nl

Ik blijf dat raar vinden hoe onze noorderburen het verbruik berekenen. Hoeveel kms ge kunt rijden op 1 liter. Gebruik toch gewoon het aantal liter/100km zoals de rest van Europa.(buiten de Engelsen, die zijn ook zo zuinig)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Ik blijf dat raar vinden hoe onze noorderburen het verbruik berekenen. Hoeveel kms ge kunt rijden op 1 liter. Gebruik toch gewoon het aantal liter/100km zoals de rest van Europa.(buiten de Engelsen, die zijn ook zo zuinig)
      Haha, nooit geweten dat wij Nederlanders daarin ook al zuinig zijn. Goede tip! Ik ga binnenkort een optie inbouwen om de weergave van het verbruik aan te passen naar de 'standaard' :-)

Comment

wat is het verschil met/toegevoegde waarde tegenover Spritmonitor.de ?
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          De Nederlandse taal voor sommigen.
          Er zijn nog dergelijke sites te vinden zelfs in het Nederlands maar het komt allemaal niet goed van de grond.
          Spritmonitor is dan ook de meest gekende met een grote data base.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            O.a. de Nederlandse taal inderdaad. Ik moet zeggen dat ik Spritmonitor niet tot in de details bekeken heb, maar andere verschillen zijn volgens mij:

- Registreren van onderhoud (en bijhorende kosten).
            - Registreren van kosten als wegenbelasting, verzekering, maar ook boetes of parkeerkosten.
            - Downloaden van rapporten (pdf) met overzichten.
            - De interface/layout, Spritmonitor is wat dat betreft nogal gedateerd.
            - De website is volledig responsive, dus ook goed te gebruiken op mobiele telefoons.
            - Inmiddels de mogelijkheid om het verbruik als liter/100km of km/liter weer te geven.
            - Je kunt nu gegevens uit csv bestanden importeren (bijv. uit Spritmonitor).

Bij het registreren van tankbeurten en verbruik heeft Spritmonitor wat meer details volgens mij. En Spritmonitor heeft uiteraard heel wat meer gebruikers met alle bijhorende voordelen.

Het zal niet voor iedereen wat zijn, maar om daar achter te komen zul je het moeten proberen :-)

Comment

Maybe, i will
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Lijkt me een interessante site.
                Maar wel echt een Nederlandse site, bepaalde zaken zijn toch wel anders in België.

Ik hou al jaren mijn verbruik bij op autoverbruik.nl
                Heel goede site, maar enkel voor het verbruik, niet de andere kosten.
                Last edited by knight-rider; 21/01/2014, 00:21.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

D'r klopt ook iets niet met de berekening van het gemiddeld verbruik.
                  Niet bij "verbruik", maar ook niet bij "dashboard".

De grafiek werkt bij mij niet (bij weergave van het "tabblad" verbruik)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    D'r klopt ook iets niet met de berekening van het gemiddeld verbruik.
                    Niet bij "verbruik", maar ook niet bij "dashboard".

De grafiek werkt bij mij niet (bij weergave van het "tabblad" verbruik)
                    Bedankt voor je feedback! Zou je iets meer informatie kunnen geven over wat wel en wat niet werkt? Wat verwacht je en wat is het gemiddelde verbruik?
                    Eventueel een screenshots van de data in je tabel of van de grafiek die niet werkt, dan ga ik het proberen op te lossen! info@carstats.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CarSTATS Bekijk Berichten

Bedankt voor je feedback! Zou je iets meer informatie kunnen geven over wat wel en wat niet werkt? Wat verwacht je en wat is het gemiddelde verbruik?
                      Eventueel een screenshots van de data in je tabel of van de grafiek die niet werkt, dan ga ik het proberen op te lossen! info@carstats.nl
                      Ik zal er eens verder naar kijken.

De grafiek werkt nu wel heb ik net gezien, maar kan enkel de gegevens voor 2013 zien, en zie geen mogelijkheid om die van de voorgaande jaren te bekijken.
                      Ik heb gegevens ingegeven sinds 2010.

Wat dat gemiddelde verbruik betreft, die waardes lijken mij niet te kloppen, dus waarschijnlijk iets met de berekening.
                      Heb ze wel in liter per 100 km staan, mss dat bij die berekening iets niet goed is?

Effe aangepast naar km per liter, en dan klopt het wel, dus is wel degelijk iets met de berekening in liter per 100 km.

Ik kan de gegevens vergelijken met de waarden die op autoverbruik.nl staan, vandaar dat ik de fout ontdekt heb.

Comment

Ik zal er eens verder naar kijken.

De grafiek werkt nu wel heb ik net gezien, maar kan enkel de gegevens voor 2013 zien, en zie geen mogelijkheid om die van de voorgaande jaren te bekijken.
                        Ik heb gegevens ingegeven sinds 2010.

Wat dat gemiddelde verbruik betreft, die waardes lijken mij niet te kloppen, dus waarschijnlijk iets met de berekening.
                        Heb ze wel in liter per 100 km staan, mss dat bij die berekening iets niet goed is?

Effe aangepast naar km per liter, en dan klopt het wel, dus is wel degelijk iets met de berekening in liter per 100 km.

Ik kan de gegevens vergelijken met de waarden die op autoverbruik.nl staan, vandaar dat ik de fout ontdekt heb.

De tijd instellen bij de grafieken staat nog op de planning.

Voor het gemiddelde verbruik gebruik ik de volgende berekening:
                        (totaalVolume / totaalKm) * 100

Waarbij totaalVolume de som is van alle getankte liters en totaalKm het verschil tussen de kilometerstand van de eerste geregistreerde tankbeurt en de laatste.

Zou je eventueel van één tankbeurt de gegevens kunnen aanleveren met de huidige uitkomst van het verbruik en het verbruik dat autoverbruik.nl aangeeft?

Comment

Het gemiddeld verbruik per tankbeurt klopt wel.

De fout moet ergens zitten in de omrekening naar het overall gemiddelde (bovenaan de pagina)
                          Alsook in de gemiddelden die je kan opvragen per jaar.

Ik zit momenteel op het forum met mijn smartphone, dus zal de juiste gegevens straks even doorgeven.

Comment

Nog een kleine opmerking, misschien de mogelijkheid d'r in zetten dat Belgen zelf de gegevens van hun voertuig kunnen ingeven?
                            Want bij ons kunnen die niet opgevraagd worden via het kenteken zoals in Nederland.

Ook nog, de groene en de rode pijltjes bij het gemiddelde verbruik per tankbeurt zijn heel intressant.
                            Maar, bij een beter verbruik dan het overall gemiddelde moet dit toch groen zijn en bij een slechter verbruik dan overall rood?
                            Dan zijn deze nu wel omgewisseld in de weergave "liter per 100 km".
                            En ik weet ook hoe het komt:
                            Bij "liter per 100 km" is een lager getal een beter verbruik >> 5,5 liter / 100km is een beter verbruik dan 5,7 liter / 100km.
                            Bij "km per liter" is een hoger getal een beter verbruik >> 19km per liter is immers beter dan 18,5km per liter.
                            Last edited by knight-rider; 22/01/2014, 18:05.

Comment

Nog een kleine opmerking, misschien de mogelijkheid d'r in zetten dat Belgen zelf de gegevens van hun voertuig kunnen ingeven?
                              Want bij ons kunnen die niet opgevraagd worden via het kenteken zoals in Nederland.

Ook nog, de groene en de rode pijltjes bij het gemiddelde verbruik per tankbeurt zijn heel intressant.
                              Maar, bij een beter verbruik dan het overall gemiddelde moet dit toch groen zijn en bij een slechter verbruik dan overall rood?
                              Dan zijn deze nu wel omgewisseld in de weergave "liter per 100 km".
                              En ik weet ook hoe het komt:
                              Bij "liter per 100 km" is een lager getal een beter verbruik >> 5,5 liter / 100km is een beter verbruik dan 5,7 liter / 100km.
                              Bij "km per liter" is een hoger getal een beter verbruik >> 19km per liter is immers beter dan 18,5km per liter.
                              Klopt, ga ik doen, ik merk ook regelmatig dat een kenteken niet opgevraagd kan worden. Ik maak het optioneel.

Over de pijltjes bij verbruik.. logisch, te snel toegevoegd. Ik heb het aangepast, gaat morgen online.

Weer bedankt voor de bruikbare feedback!

Comment

Mijn eerste wagen invoeren is geen enkel probleem maar met de tweede lukt het maar niet. Ik breng de geschiedenis van de wagen handmatig in en daar loopt het al fout.

Comment

Het gemiddeld verbruik per tankbeurt klopt wel.

De fout moet ergens zitten in de omrekening naar het overall gemiddelde (bovenaan de pagina)
                                  Alsook in de gemiddelden die je kan opvragen per jaar.

Ik zit momenteel op het forum met mijn smartphone, dus zal de juiste gegevens straks even doorgeven.
                                  Heb de gegevens even via mail doorgestuurd.
                                  Hopelijk heb je er iets aan om de fout te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trikke Bekijk Berichten
                                    Mijn eerste wagen invoeren is geen enkel probleem maar met de tweede lukt het maar niet. Ik breng de geschiedenis van de wagen handmatig in en daar loopt het al fout.
                                    Gaat het fout bij het registreren van de auto of bij het invoeren van tankbeurten/onderhoud? Krijg je foutmeldingen?

Comment

Eens proberen!
                                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CarSTATS Bekijk Berichten
                                        Gaat het fout bij het registreren van de auto of bij het invoeren van tankbeurten/onderhoud? Krijg je foutmeldingen?
                                        Het registreren lukt maar als ik de tweede tankbeurt in vul krijg ik volgende foutmelding (sorry voor de lange tekst)
                                        Server Error in '/' Application.

Attempted to divide by zero.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.DivideByZeroException: Attempted to divide by zero.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
                                        Stack Trace:

[DivideByZeroException: Attempted to divide by zero.] System.Decimal.FCallDivide(Decimal& d1, Decimal& d2) +0 System.Decimal.op_Division(Decimal d1, Decimal d2) +17 CarTool.Helpers.FuelModelExtensions.Compare(FuelMo del instanceA, Fuel instanceB) +1936 CarTool.Controllers.VerbruikController.Index(Int32 auto) +814 lambda_method(Closure , ControllerBase , Object[] ) +97 System.Web.Mvc.ActionMethodDispatcher.Execute(Cont rollerBase controller, Object[] parameters) +14 System.Web.Mvc.ReflectedActionDescriptor.Execute(C ontrollerContext controllerContext, IDictionary`2 parameters) +182 System.Web.Mvc.ControllerActionInvoker.InvokeActio nMethod(ControllerContext controllerContext, ActionDescriptor actionDescriptor, IDictionary`2 parameters) +27 System.Web.Mvc.Async.<>c__DisplayClass42.<BeginInv okeSynchronousActionMethod>b__41() +28 System.Web.Mvc.Async.<>c__DisplayClass8`1.<BeginSy nchronous>b__7(IAsyncResult _) +10 System.Web.Mvc.Async.WrappedAsyncResult`1.End() +50 System.Web.Mvc.Async.AsyncControllerActionInvoker. EndInvokeActionMethod(IAsyncResult asyncResult) +32 System.Web.Mvc.Async.<>c__DisplayClass39.<BeginInv okeActionMethodWithFilters>b__33() +58 System.Web.Mvc.Async.<>c__DisplayClass4f.<InvokeAc tionMethodFilterAsynchronously>b__49() +225 System.Web.Mvc.Async.<>c__DisplayClass37.<BeginInv okeActionMethodWithFilters>b__36(IAsyncResult asyncResult) +10 System.Web.Mvc.Async.WrappedAsyncResult`1.End() +50 System.Web.Mvc.Async.AsyncControllerActionInvoker. EndInvokeActionMethodWithFilters(IAsyncResult asyncResult) +34 System.Web.Mvc.Async.<>c__DisplayClass2a.<BeginInv okeAction>b__20() +24 System.Web.Mvc.Async.<>c__DisplayClass25.<BeginInv okeAction>b__22(IAsyncResult asyncResult) +99 System.Web.Mvc.Async.WrappedAsyncResult`1.End() +50 System.Web.Mvc.Async.AsyncControllerActionInvoker. EndInvokeAction(IAsyncResult asyncResult) +27 System.Web.Mvc.<>c__DisplayClass1d.<BeginExecuteCo re>b__18(IAsyncResult asyncResult) +14 System.Web.Mvc.Async.<>c__DisplayClass4.<MakeVoidD elegate>b__3(IAsyncResult ar) +23 System.Web.Mvc.Async.WrappedAsyncResult`1.End() +55 System.Web.Mvc.Controller.EndExecuteCore(IAsyncRes ult asyncResult) +39 System.Web.Mvc.Async.<>c__DisplayClass4.<MakeVoidD elegate>b__3(IAsyncResult ar) +23 System.Web.Mvc.Async.WrappedAsyncResult`1.End() +55 System.Web.Mvc.Controller.EndExecute(IAsyncResult asyncResult) +29 System.Web.Mvc.Controller.System.Web.Mvc.Async.IAs yncController.EndExecute(IAsyncResult asyncResult) +10 System.Web.Mvc.<>c__DisplayClass8.<BeginProcessReq uest>b__3(IAsyncResult asyncResult) +25 System.Web.Mvc.Async.<>c__DisplayClass4.<MakeVoidD elegate>b__3(IAsyncResult ar) +23 System.Web.Mvc.Async.WrappedAsyncResult`1.End() +55 System.Web.Mvc.MvcHandler.EndProcessRequest(IAsync Result asyncResult) +31 System.Web.Mvc.MvcHandler.System.Web.IHttpAsyncHan dler.EndProcessRequest(IAsyncResult result) +9 System.Web.CallHandlerExecutionStep.System.Web.Htt pApplication.IExecutionStep.Execute() +9631764 System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionS tep step, Boolean& completedSynchronously) +155

Comment

Working...
                                        X