Waarom wil iemand zoveel mogelijk roet?!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenWaarom wil iemand zoveel mogelijk roet?!2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenBumperklevers wegjagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenWaarom wil iemand zoveel mogelijk roet?!
Hopend op een groepje wielrenners toerde hij zo rond...
Comment
-
Ik had mij voorgenomen niet meer in deze topics te reageren want ze staan toch altijd vol met insinuaties en halve waarheden, maar als mensen echt leugens gaan beginnen vertellen of verhaaltjes uitvinden om iemand anders slecht te maken dan heb ik het recht om hierop te reageren.
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenDan zet je als tuner dit op uw factuur als opmerking. Einde discussie... Of ge tuned hem gewoon niet op dat ogenblik!Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenDat lijkt mij ook de enige correcte manier van werken in plaats van 'blindelings tunen want de klant wil het en betaalt mij toch'.
In dit geval was er een trilling in het bimassavliegwiel. Iets waar elke 1.9TDI last van heeft, de een al wat meer dan de ander.
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenDit zou de normale gang van zaken moeten zijn. Extra punt voor PPE! Merk je als tuner dat er iets niet pluis is ga je op zoek wat het probleem is en laat je dit eerst in orde zetten. Wil de klant absoluut een tuning wordt dit op het factuur gemeld. Heb zelfs al verhalen gehoord dat een herschreven wagen zijn vermogen niet haalde. Uitleg: "uw wagen werd door een slechte tuner herschreven" "Ga eens bij diene, want Subaru doen we niet". Wagen komt bij ons met dezelfde vraag. Nagekeken en darmpje van DV was losgekomen. Problem solved. Ik vind dat een tuner net iets meer moet kunnen dan Flashen, herprogrammeren (wat weinigen zelf doen) eventueel turbooke plaatsen en vooral marketing voeren met dikke bakken die ze gratis doen om een foto te kunnen posten. Mijn mening he manne. ;-)
En ja, Subaru doen we niet. Heb dus ook geen enkel probleem om mensen door te sturen naar een specialist . Je kan niet alles weten.
Dat van die marketing met dikke bakken die we gratis doen? Over welke wagens gaat het dan juist, nu ben ik enorm nieuwsgierig geworden. Want eerlijk, ik ben uw insinuaties echt kotsbeu man. Hier gaat geen enkele wagen buiten die niet betaald is.
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten5 jaar garantie/100,000km = bullshit oplossen. Maar vrees dat dit niet op een forum moet gebeuren...
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenKlopt. Iedereen is maar een mens. Maar als mens mag je wel eens uw fout herkennen ook.
Kefkie heeft al lang zijn PM gekregen om de wagen bij ons binnen te steken.
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfy Bekijk BerichtenWaar zit dan die 5 jaar garantie moest er wat mis lopen als het een fout is van de tuner kom er voor uit en probeer het niet van u af te schuiven en weg te steken
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenIk vrees dat dit niet het enige is dat wordt weggestoken e wolfy ;-)Oorspronkelijk geplaatst door Wolfy Bekijk BerichtenBen ik zeker
Wolfy, ik begrijk niet waarom je zo tegen ons doet, we hebben u altijd professioneel geholpen.
Wij bij BR zijn allemaal fier over ons werk, wij doen dit dan ook enorm graag en we hebben maar 1 doel, en dat is tevreden klanten! Wij doen er dan ook altijd alles aan om dit zo te houden. Wij zijn hier van 7u tot laat in de avond omdat we dit graag doen, omdat het onze passie is. Het doet dan ook zeer om te zien dat een paar enkelingen er alles willen aan doen om ons overal slecht te maken.
Dat wij af en toe eens een ferme wagen hebben is omdat die eigenaars vertrouwen hebben gekregen in ons, iets wat je niet zo rap kan opbouwen maar waar anderen staan te springen om het af te breken.
Comment
-
Dimitri en andere BRP mensen,
Laat het duidelijk zijn, de tuning an sich was goed. Dat weten jullie zelf ook dat ik daar wel tevreden van ben. Leon trekt cava op voor 140pk.
Het feit dat er bij mij nu kosten aan zijn, tja ik zal net pech zoals eerder al vermeld.
Ik post hier gewoon mijn kant van het verhaal en ik heb hier geen woord miszegd imo.
Gewoon spijtig dat Y. eerst tegen mij zegt dat al die dingen niet normaal zijn, en als we dan bij u zijn blijkt inneens alles perfect volgens hem.
Ja dat trillen was er in het begin zachtjes, zou geen probleem zijn geweest. Nu blijkt dit toch zo te zijn. En moest dat zachtjes zijn zoals ervoor. I really don't care dan, dan weet ik dat er niet aan kan liggen maar gewoon aan de super VW kwaliteiten. Maar het is gewoon een pak verergerd en dat geklop is ook niet normaal.
(Heb trouwens niets ontvangen. Gebeurd hier wel meer op die forum )Last edited by kefkie; 18/06/2013, 15:29.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk BerichtenIk had mij voorgenomen niet meer in deze topics te reageren want ze staan toch altijd vol met insinuaties en halve waarheden, maar als mensen echt leugens gaan beginnen vertellen of verhaaltjes uitvinden om iemand anders slecht te maken dan heb ik het recht om hierop te reageren.
Wij sturen hier wekelijk klanten weg die reeds een probleem hebben en vragen hun later terug te komen als de problemen zijn opgelost. En ja, ook wij lossen soms problemen op van klanten (of gaan tenminste al op zoek dat ze weten in welke richting ze moeten zoeken!)
In dit geval was er een trilling in het bimassavliegwiel. Iets waar elke 1.9TDI last van heeft, de een al wat meer dan de ander.
Knappe werk ethiek Geert, wat ben je eigenlijk van plan? Ik hoor ook veel verhalen, heel veel b***s*** bij van jaloerse mensen.
En ja, Subaru doen we niet. Heb dus ook geen enkel probleem om mensen door te sturen naar een specialist . Je kan niet alles weten.
Dat van die marketing met dikke bakken die we gratis doen? Over welke wagens gaat het dan juist, nu ben ik enorm nieuwsgierig geworden. Want eerlijk, ik ben uw insinuaties echt kotsbeu man. Hier gaat geen enkele wagen buiten die niet betaald is.
Komaan Geert, geef nu eens eerlijk toe dat je hiervan geniet. Je staat hier al 3 pagina's met je oliespuit!
Wij zijn de eerste om onze fouten toe te geven. Als je meer dan 100 auto's per maand mapped dan is er altijd wel eens iets dat niet 100% meezit.
Kefkie heeft al lang zijn PM gekregen om de wagen bij ons binnen te steken.
Doen wij dat Wolfy? Net jij zou moeten weten dat dit niet het geval is!
Proficiat Geert! Niet echt zeker wat je van plan bent maar zo een reacties zijn nadelig voor zowel uw bedrijf als dat van ons.
Wolfy, ik begrijk niet waarom je zo tegen ons doet, we hebben u altijd professioneel geholpen.
Wij bij BR zijn allemaal fier over ons werk, wij doen dit dan ook enorm graag en we hebben maar 1 doel, en dat is tevreden klanten! Wij doen er dan ook altijd alles aan om dit zo te houden. Wij zijn hier van 7u tot laat in de avond omdat we dit graag doen, omdat het onze passie is. Het doet dan ook zeer om te zien dat een paar enkelingen er alles willen aan doen om ons overal slecht te maken.
Dat wij af en toe eens een ferme wagen hebben is omdat die eigenaars vertrouwen hebben gekregen in ons, iets wat je niet zo rap kan opbouwen maar waar anderen staan te springen om het af te breken.
eerst en vooral zal ik mijn antwoord baseren op iets dat uw collega steeds zegt in dergelijke situaties.
Waar staat uw naam?
Ik denk dat dit een algemeen topic is en ik zie in de titel nergens staan dat het over BRP gaat.
Pak je uit met een garantie van 5 jaar, dan mag hier toch over gepost worden? Dit is ook het enige dat ik schrijf dat naar jullie verwijst. En het is duidelijk ondubbelzinnig.
Pak je hier mee uit dan moet je het waarmaken.
Zie topic over garantie op dit forum. Daar wordt ergens gesproken dat je wel garantie kan bieden, maar als het zover is dat je je ervantussen praat.
Kefkie is duidelijk niet zo technisch aangelegd als ons en zal dergelijke discussies nooit winnen.
Al meermaals heb ik hier gelezen dat hij suggereert dat jullie het wel beter zullen weten.
Dit is oneerlijk en een vorm van machtsmisbruik.
De binnenpretjes tussen mij en Wolfy is iets dat alleen, ik, hij en jij (als je eens goed nadenkt) kunt begrijpen.
Ik denk dat je goed weet waarover het gaat en het zou laag zijn dit te posten met de bedoeling jullie in discrediet te brengen, ook al zijn het zware feiten.
Bij deze wil ik even duidelijk maken dat hier dus niets aanvallend tussenzit.
Al meermaals, net zoals nu, heb ik al ongesensureerde antwoorden volledig uitgetypt, zonder ze te posten.
Dit een klein beetje uit moreel standpunt.
Ik denk dat het immers jullie bedoeling is dat ik me eens goed laat gaan.
Een gezegde heeft me ooit het volgende duidelijk gemaakt.
"Wil je een discussie winnen, moet je je verlagen tot het niveau van de tegenpartij."
Wel, ik laat me hier niet door vangen. ;-)
Maar alles ligt wel op het puntje van mijn tong.
Om dit op de 1 of andere manier te verwerken houd ik gewoon een gedetailleerd dossiertje bij.
Noem het bezigheidstherapie, who cares.
MVG
Geert DVX
Comment
-
Waar is die zak popcorn hier...
Naar mijn mening, en met alle respect zijn beide partijen hier punten aan het verliezen
Dan ben ik ergens blij dat mijn afspraak bij ASD gemaakt was voor ik hier kwam...
Ga eens een pint pakken heren, en los het op! Maar blijf professioneel zoals jullie beweren te zijn... (en allicht ook zijn! no offence!)
Comment
-
Klopt.
Die pint is enkele malen voorgesteld.
Ik trakteer!
Maar het is niet omdat ik zelf een tuningbedrijf heb geen commentaar in het algemeen mag geven.
Of bekijk ik het hier verkeerd?
Denk dat Dimitri iets te vlug was en dacht dat we op hem aan het vitten waren.
Terwijl ik enkel een duidelijke uitspraak gaf over de 5 jaar garantie waar niets mis mee is.
Soit, vandaag is het sluitingsdag, de vriendin verwacht ook een beetje aandacht straks ;-)
Comment
-
Dit topic gaat over de probleemloze kilometers na chiptuning van een dieselmotor.
Velen hebben hun ervaring gedeeld. Kefkie meldde wat problemen. Ik heb - een beetje - de knuppel in het hoenderhok gegooid, maar enkel om alleen om wat meer discussie uit te lokken. Wat mij betreft mag iedereen daar zijn visie op geven. Mensen die de dieselmotor van hun auto nooit laten chippen, mense die dit wel doen en de personen die het zelf doen. En dat dan ook even het woord 'garantie' valt is nog al wiedes, aangezien er door de topicstarter wordt gevraagd naar problemen (ik lees daaronder ook garantieproblemen) na chiptuning.
Er moet ook soms een aanvaard worden dat er gezonde discussie kan en mag gevoerd worden. Daarvoor is dit topic. Zo niet, klop aan bij een admin om dit te sluiten. In dat geval moet je de lijn doortrekken en alle motortuningtopics sluiten... Over een onderwerp moet je A en B kunnen zeggen.
Bon, terug on topic?
(Admins mogen deze post verwijderen indien dit te off-topic is.)
Comment
-
imo een gevaarlijk/nutteloos topic eigenlijk... Want wanneer komt iets door tuning, en wanneer niet?
Neem mijn geval: net 200K km op een 5 jaar en door een probleem aan de disributieketting de motor ei-zo-na compleet naar god.
Verder OOK nog eens een probleem van olieverdunning met brandstof.
Mijn wagen is nooit aangepast. Stel nu dat ik die 50 of 100.000 Km geleden had laten chippen?
9/10 verwees mijn BMW dealer hiernaar als "enige mogelijke oorzaak"
Nu ga ik, net door hem te "chippen", trachten dat ene probleem op te lossen: DPF en andere nutteloze zooi weglaten zodat die motor weer enkel moet doen waarvoor hij in de wagen zit.
Zelfs met mijn KM stand denk ik dat een performance gerichte tune ook nog wel moet gaan, maar dan besef ik evengoed dat mijn turbo en koppeling/vliegwiel, overbrenging etc daar allicht van zullen weten en mogelijk sneller zullen verslijten. Niet onlogisch aangezien ook de belasting van die delen de helft groter is.
Mijn koppeling werd reeds vervangen ergens op 185K km... zonder tuning. Sommigen zeggen dat dat "snel" is, dus had mijn wagen getuned geweest, dan kon ik ook daar weer kwaad naar mijn tuner bellen?
Terwijl ik gewoon vaak hellingen houd op de koppeling ipv op de rem te gaan trappen, en dat slijt ook natuurlijk... en 185K km is imo acceptabel.
Het is grotendeels perceptie en persoonlijke beleving denk ik. Als je bij een tuner binnenstapt en die man geld geeft om het meeste uit uw motor te halen (die al best performant afgesteld is af-fabriek!) dan moet je hierbij ook snappen dat je met 200PK niet dezelfde onderhoudsinterval hebt dan bij 130PK. Dat de fabrikant niet altijd heeft voorzien dat die vermogens over de aandrijving gaan, of de turbo zwaarder gebruikt wordt... zeker niet als die motor van 130PK in die configuratie de sterkste is die leverbaar is. Zelfs als het blok dezelfde is, zijn vaak injectoren, turbo's en bakken anders.
Deels graven tuners imo daar hun eigen graf: 5 jaar garantie bieden op een motor en aandrijving die je gaat tunen... ik weet het zo niet! Gevaarlijk spel lijkt me. Ik vermoed dat zo'n contract inderdaad een hoop bepalingen bevat die uitzonderingen inroepen. Anders laat ik morgen al mijn wagens tunen! 5 jaar garantie voor €500 Dat mijn ketting maar opnieuw rekt, en de turbo er maar doorknalt dan!
Laat ons eerlijk zijn: als ik zie dat een 2.4 diesel, zelfs met turbo "vroeger" 80PK had of misschien al 100... en nu is dit vermogen zelfs voor een 1.3 al "normaal" of zelfs "weinig" De PK's per liter zijn stevig omhoog gegaan. Tuurlijk omwille van technologie als common rail en gigantische drukken, twin turbo's of turbo's met variabele toestanden.... maar hoeveel van die motoren doen het nog "behoorlijk"? Zelfs zonder tuning?
Mijn eerste nieuwe wagen was een Volvo 940 break met de 6L van VW erin: 107PK uit een 2.4L turbodiesel. Na 8 jaar overgelaten met 430.000Km op de klok. Geen kosten gehad naast onderhoud en eens een koppeling/waterpompje etc.Motor liep nog als een klokje, maar na 8J wilde we toch eens wat anders.
Dan een Opel Vectra 2.0 DI met 82PK zonder extra kosten 350.000Km heeft gehaald. Werd verkocht aan een "professionele handelaar" voor €3500 Nieuwprijs was toen voor een "CDX" met wat opties 30K
Mijn huidige 318d met nieuwe cataloguswaarde 45K, 136PK heeft mij ondertussen al €3000 "buitensporige" kosten opgeleverd, heeft net geen 215K km, en volgens de garage was hij nog 3000€ waard...
Dat laatste krel ga ik nu laten "chippen" om optimaal te kunnen werken zonder DPF en EGR.
Aan wat liegen de huidige "kosten" en wat als ik na het chippen weer kosten heb... stel dat op 280K km ineens mijn bimassa vliegwiel het opgeeft: ASD komen afzeiken omdat hij mijn geweldige BMW om zeep heeft geholpen met zijn kut-software en onkunde?
Nu trek ik het allemaal wat met de haren hé, maar bottomline: er zijn geen motoren meer, al zeker geen diesels.
De boel GAAT kapot, chippen versnelt dit fenomeen mogelijk alleen maar. Auto's worden gemaakt om 4 jaar mee te gaan in fleet, daarna moeten de paupers die ze kopen in occasie het maar bekijken.
Als je persé NOG meer PK's/L wil en je chipt de boel: bedenk dan dat meer onderhoud en slijtage "normaal" zijn! Een racewagen halen ze ook volledig uit elkaar na X-aantal uren, bepaalde delen gooien ze gewoon weg, kapot of "bijna kapot"
Just my 0.02€
Comment
-
En wat tuners betreft: wat een gedoe tegen elkaar op zeg... zelfs het "onrechtstreeks waarschuwen voor anderen hun werkwijze". Persoonlijk knap ik daar op af: alsof je ALTIJD iets te bewijzen hebt. "die doen copy-paste werk". So? Op de fabriek gaat er toch ook 1 programma in elke motor hé? Die motoren zullen ook nagenoeg aan elkaar gewaagd zijn en met dezelfde aanpassingen op andere waarden komen en andere curves. Kleine verschillen kan je altijd hebben, en als je die individueel gaat aanpakken zal je evengoed van een copy-paste starten en dan gaan kijken waar er "nog wat marge" is. Ik kan me niet voorstellen dat er één tuner vanaf een blanco ECU begint en zelf volledig alle software vanaf nul gaat engineeren... Dat de ene wat meer kennis heeft om er nog enkele zaken bij uit te halen kan dan wel zijn. Maar hoe ver wil men gaan hé? Ik heb geen problemen met een "algemeen" programma als dat enkele nuttige aanpassingen heeft tegenover het origineel. Maar ik ben dan ook geen klant die ipv 188PK toch héél graag NOG wat meer laat doen en na wat tweaken en prullen toch 192PK wil halen.
Ik trek ook helemaal geen partij, of wil niemand die indruk geven. Ik ben uiteraard nieuw hier en niet op de hoogte van wat er juist gebeurt is en waarvoor die steken onder water dienen.
Maar ik begreep dat er ene zijn vliegwiel kapot is, en dat dit door tuning zou komen? Hoe doe je zoiets kapot door tuning? Buiten dan door meer vermogen uit de motor te halen dan waar het vliegwiel op berekend is, maar dat doen ze dan uiteindelijk allemaal toch?
Me stupido allicht, maar ik wil ook maar aangeven hoe ik deze hetze ervaar als "leek" zoals er hier honderden komen meelezen. Dus naar marketing toe heeft zowel BR als DVX mijn interesse als potentiele klant hiermee wel wat verloren.
Comment
-
Persoonlijk vind ik dat je niet moet zeuren over garantie op bepaalde onderdelen als je je wagen hebt laten tunen. Hoe je het ook draait of keert, meer vermogen zorgt voor meer slijtage.
Dan is het ook logisch dat onderdelen zoals turbo('s), koppeling, versnellingsbak enz. daardoor sneller slijten, als je daar dan problemen door krijgt kan je ook niet moeilijk doen over garantie lijkt mij! En ook de tuner de schuld geven vind ik vreemd, tenzij het echt een slechte remap is, maar anders heb je er zelf toch voor gekozen om je wagen te laten opvoeren.
Zelf zou ik dit gewoon altijd incalculeren dat er iets stuk kan gaan, en als het stuk gaat dan vervang ik het gewoon of steek ik een sterker onderdeel in de plaats.
Het is een beetje naief om te geloven dat vermogenstuning 'helemaal' geen kwaad kan. Ook al omdat degene die hun wagen laten tunen vaak ook sportief rijden en sowieso al een hogere slijtage veroorzaken dan de normale chauffeur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk BerichtenPersoonlijk vind ik dat je niet moet zeuren over garantie op bepaalde onderdelen als je je wagen hebt laten tunen. Hoe je het ook draait of keert, meer vermogen zorgt voor meer slijtage.
Dan is het ook logisch dat onderdelen zoals turbo('s), koppeling, versnellingsbak enz. daardoor sneller slijten, als je daar dan problemen door krijgt kan je ook niet moeilijk doen over garantie lijkt mij! En ook de tuner de schuld geven vind ik vreemd, tenzij het echt een slechte remap is, maar anders heb je er zelf toch voor gekozen om je wagen te laten opvoeren.
Zelf zou ik dit gewoon altijd incalculeren dat er iets stuk kan gaan, en als het stuk gaat dan vervang ik het gewoon of steek ik een sterker onderdeel in de plaats.
Het is een beetje naief om te geloven dat vermogenstuning 'helemaal' geen kwaad kan. Ook al omdat degene die hun wagen laten tunen vaak ook sportief rijden en sowieso al een hogere slijtage veroorzaken dan de normale chauffeur.
De leukste opmerking die ik ooit heb gekregen was het uitvallen (lees begeven) van de servo. En dit lag volgens de garage aan de tuning. Ook al werd deze elders gedaan heb ik toen de eigenaar met tekening en al uitgelegd hoe zijn wagen ineen zit en dit onmogelijk is.
Sommige mensen geloven nu eenmaal meteen wat een garage hen vertelt, tot je met bewijzen en meestal schema's op de proppen komt.
Maar ik vrees dat dit een ander topic is.
Best terug on topic met enkele feiten bitte please....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk BerichtenEn wat tuners betreft: wat een gedoe tegen elkaar op zeg... zelfs het "onrechtstreeks waarschuwen voor anderen hun werkwijze". Persoonlijk knap ik daar op af: alsof je ALTIJD iets te bewijzen hebt. "die doen copy-paste werk". So? Op de fabriek gaat er toch ook 1 programma in elke motor hé? Die motoren zullen ook nagenoeg aan elkaar gewaagd zijn en met dezelfde aanpassingen op andere waarden komen en andere curves. Kleine verschillen kan je altijd hebben, en als je die individueel gaat aanpakken zal je evengoed van een copy-paste starten en dan gaan kijken waar er "nog wat marge" is. Ik kan me niet voorstellen dat er één tuner vanaf een blanco ECU begint en zelf volledig alle software vanaf nul gaat engineeren... Dat de ene wat meer kennis heeft om er nog enkele zaken bij uit te halen kan dan wel zijn. Maar hoe ver wil men gaan hé? Ik heb geen problemen met een "algemeen" programma als dat enkele nuttige aanpassingen heeft tegenover het origineel. Maar ik ben dan ook geen klant die ipv 188PK toch héél graag NOG wat meer laat doen en na wat tweaken en prullen toch 192PK wil halen.
Ik trek ook helemaal geen partij, of wil niemand die indruk geven. Ik ben uiteraard nieuw hier en niet op de hoogte van wat er juist gebeurt is en waarvoor die steken onder water dienen.
Maar ik begreep dat er ene zijn vliegwiel kapot is, en dat dit door tuning zou komen? Hoe doe je zoiets kapot door tuning? Buiten dan door meer vermogen uit de motor te halen dan waar het vliegwiel op berekend is, maar dat doen ze dan uiteindelijk allemaal toch?
Me stupido allicht, maar ik wil ook maar aangeven hoe ik deze hetze ervaar als "leek" zoals er hier honderden komen meelezen. Dus naar marketing toe heeft zowel BR als DVX mijn interesse als potentiele klant hiermee wel wat verloren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichteneergisteren een "gesprek" gehad met iemand dicht bij BR.
Ik moet blijkbaar zwijgen en heb altijd ongelijk
Comment
Comment