Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Merk je het verschil duidelijk, Rangelove?
    Ja, zeer zeker!

    Vooral véél meer koppel (580 Nm) dan vroeger.
    Rijdt echt veel vlotter.
    Nu kan ik tenminste mee met het verkeer.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      De kans is normaal gezien toch vrij klein als er geen enkel feit van het ongeval richting een mogelijke chiptuning zou wijzen, zeker als je geen gele Ibiza hebt met 2 strijkplanken, 6 rioolbuizen en een koppel "Powered By Heinz" stickers hebt
      'k Ben verwonderd dat er niemand reageerde
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        @ FramF

        Ik volg je, maar da's theorie en 'k zou 'es de praktijk willen zien. Waarschijnlijk zal 't wel ook in praktijk zo zijn, aangezien de overheid op die manier wel een signaal kan geven. Enfin, bottom line is (en daar zijn we 't allemaal over eens, denk ik): chiptuning = illegaal, en kan je voor serieuze problemen stellen als je 'n ongeval hebt.
        sorry voor mijn verhaal, TheSwede
        maar tis juist dat wat ik bedoel met mijn verhaal en dat je in serieuze problemen kunt komen. En die verzekeraars weten nu ook dat er meer en meer gefoefeld wordt.
        Het zal je maar eens overkomen
        Tis het laatste wat ik er "hier" over schrijf ......
        Last edited by TheStraffe; 07/11/2007, 18:02.

        Comment


        • #84
          en nu iets topic

          Ik heb ooit hier op forum foto's gezien en gelezen (maar ik kan ze niet meer vinden)
          van ene 535d die gechipt was en die foto's zagen er toen niet al te fris uit.

          ik dacht toen van 272 pk --->350pk

          Als iemand die foto's kan reposten
          Last edited by TheStraffe; 07/11/2007, 18:04.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
            sorry voor mijn verhaal, TheSwede
            maar tis juist dat wat ik bedoel met mijn verhaal en dat je in serieuze problemen kunt komen. En die verzekeraars weten nu ook dat er meer en meer gefoefeld wordt.
            Het zal je maar eens overkomen
            Tis het laatste wat ik er "hier" over schrijf ......

            Geen probleem. Het is inderdaad een goede samenvatting dat chiptuning je niet enkel met reparatiekosten kan opzadelen, maar ook andere financiele risico's inhoudt.

            Het idee was ingegeven door enkele suggesties dat een gechipte Audi A5 3.0TDi een economisch valabel alternatief is voor een Audi S5. Dat wil ik gewoon even vanuit een ander perspectief bekijken.

            Van een Evo IX, weet ik bvb dat de internals serieus werden voorzien (vgl met de VII bvb), idemdito voor een Impreza STi Spec-C, en dat je hem makkelijker electronisch meer pk's kan geven zonder schade.
            Op de meeste gaan ze ook eerder het vermogen aanpassen maar laten ze het koppel redelijk ongemoeid. Indien je over een bepaald niveau van vermogen, en vooral van koppel wil gaan, dan weet je dat je het ganse mechanische gedeelte moet gaan verstevigen.

            Voor zover ik weet zijn standaardmotoren van Audi, Mercedes, BMW, Peugeot en andere niet met dezelfde zorg en doelstelling ontworpen en gebouwd als hogergenoemde motoren en daarom dat ik me dus vragen stel van: hoe ver kan je zo een ding nu duwen en hoe lang houdt het het uit.
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Geen probleem. Het is inderdaad een goede samenvatting dat chiptuning je niet enkel met reparatiekosten kan opzadelen, maar ook andere financiele risico's inhoudt.

              Het idee was ingegeven door enkele suggesties dat een gechipte Audi A5 3.0TDi een economisch valabel alternatief is voor een Audi S5. Dat wil ik gewoon even vanuit een ander perspectief bekijken.

              Van een Evo IX, weet ik bvb dat de internals serieus werden voorzien (vgl met de VII bvb), idemdito voor een Impreza STi Spec-C, en dat je hem makkelijker electronisch meer pk's kan geven zonder schade.
              Op de meeste gaan ze ook eerder het vermogen aanpassen maar laten ze het koppel redelijk ongemoeid. Indien je over een bepaald niveau van vermogen, en vooral van koppel wil gaan, dan weet je dat je het ganse mechanische gedeelte moet gaan verstevigen.

              Voor zover ik weet zijn standaardmotoren van Audi, Mercedes, BMW, Peugeot en andere niet met dezelfde zorg en doelstelling ontworpen en gebouwd als hogergenoemde motoren en daarom dat ik me dus vragen stel van: hoe ver kan je zo een ding nu duwen en hoe lang houdt het het uit.
              Met dat laatste zit je niet helemaal juist.

              Zo heeft VAG indertijd testen gedaan op de eerste 1.9tdi's... die onderblokken konden tot zo'n 500pk aan
              Nog extremer waren de marges die ik eens gelezen heb over de oude vijfcilinders 2.1 en 2.2.

              Over die A5 vs S5.. ik zie dat toch wel als een zéér interessant alternatief. Hij is niet alleen sneller, maar door het massale koppel ook nog eens veel sneller in alle dagelijkse omstandigheden. Knal een turbo of kompressor op die S5 (RS?...) en we discussieren niet meer

              Comment


              • #87
                Onze 525d ( E60 ) is gechipt van 163 pk ( teruggezet vermogen ) naar 225 pk, dit op zo'n 5000 km, heeft er nu 103 000 km zonder problemen. Top op de teller = +/- 257 km/h wat op de gps 245 km/h is. Roetuitstoot is meer, maar enkel bij "de eerste acceleratie".

                Accelerating, at the end the road had some curves and it was very dark outside so I had to stop accelerating just for a second there.


                Zeer goed merkbaar verschil trouwens !


                Dan mijn (E87) 118d van 123 pk naar 158 pk en 350 Nm gebracht, dit op 13 500 km nu inmiddels 19 000 km, véél roetuitstoot. Maar voor de rest geen problemen. Verschil goed merkbaar, maar niet zo goed als de in de 5.

                Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.



                Wat mij wel opviel, en kan iemand dit bevestigen ? Ik heb filmpjes op hetzelfde stuk weg en in dezelfde omstandigheden ( op enkele graden Celcius na ) van acceleraties ( 100 - 200 km/h) Waarbij de 1-serie nu een 5s sneller is, als toen hij pas gechipt was...

                En ook bij de 5 serie kwam ik vroeger niet aan de 250 km/h op de teller, nu zelfs bijna aan 260 km/h, gaat er (vooral na de 200 km/h ) ook vlotter naar toe als vroeger...

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
                  Wat mij wel opviel, en kan iemand dit bevestigen ? Ik heb filmpjes op hetzelfde stuk weg en in dezelfde omstandigheden ( op enkele graden Celcius na ) van acceleraties ( 100 - 200 km/h) Waarbij de 1-serie nu een 5s sneller is, als toen hij pas gechipt was...

                  En ook bij de 5 serie kwam ik vroeger niet aan de 250 km/h op de teller, nu zelfs bijna aan 260 km/h, gaat er (vooral na de 200 km/h ) ook vlotter naar toe als vroeger...
                  Kan normaal zijn, chiptuning is ook maar een ander programma inladen. Vaak zijn dat zelflerende programma's die zich over enkele 1000den km's perfect optimaliseren aan de omstandigheden, motor en jouw rijstijl (zoals een automaat). Kans is dus groot dat je nu meer pk's en nm's hebt dan vlak na de tuning. Ook zal de motor veel soepeler reageren.
                  Een goede chipboer zou dan ook sterk moeten afraden dat je de eerste 1000km op topsnelheid gaat rijden, want kans is groot dat het programma voor zulke zware belasting nog geen parameters heeft opgesteld/aangepast waardoor het de temperatuur, toerenbegrenzer, ...weetikveel allemaal nog niet juist worden geregeld. En dat kan voor grote problemen zorgen...

                  Comment


                  • #89
                    ik rij zelf ook al ruim 70.000km gechipped rond,en motor had reeds 110.000km toen ik het liet doen,bij Power Plus Engeneering trouwens
                    En kwa verzekering,ik heb mij hier toen eerst gaan over informeren bij verzekering,en heb na de motortuning de prints van de testbankrun binnengebracht op verzekering,heeft een kleine 2 maand geduurd eer alles in orde was,maar zonder problemen,en betaal nu ongeveer 30€ meer premie per jaar,dus daar kan je het echt niet voor laten

                    Greetzzzzzz

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
                      ik rij zelf ook al ruim 70.000km gechipped rond,en motor had reeds 110.000km toen ik het liet doen,bij Power Plus Engeneering trouwens
                      En kwa verzekering,ik heb mij hier toen eerst gaan over informeren bij verzekering,en heb na de motortuning de prints van de testbankrun binnengebracht op verzekering,heeft een kleine 2 maand geduurd eer alles in orde was,maar zonder problemen,en betaal nu ongeveer 30€ meer premie per jaar,dus daar kan je het echt niet voor laten

                      Greetzzzzzz
                      Knap dat je het hebt aangegeven ('t kan dus wel blijkbaar).
                      30 euro per jaar is een peulschil voor een gerust gemoed.

                      Comment


                      • #91
                        Ik zou dat ook aangeven aan de verzekering, maar ik zou het niet op mijn roze briefke laten zetten. (BIV-technisch)

                        Comment


                        • #92
                          je makelaar kan je dat mss geven, uitkijken toch dat de maatschappij geen kazak draait
                          van horen zeggen he

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            je makelaar kan je dat mss geven, uitkijken toch dat de maatschappij geen kazak draait
                            van horen zeggen he
                            Ik versta nog steeds geen boboiaans.



                            Wat kan de makelaar geven? Wat heb je van horen zeggen?

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              je makelaar kan je dat mss geven, uitkijken toch dat de maatschappij geen kazak draait
                              van horen zeggen he
                              't zou de eerste keer zijn dat er met informatie van een maatschappij iets gebeurt.

                              als alles een beetje deftig op punt gesteld wordt, is onverzekerd rondrijden quasi onmogelijk. dit geheel terzijde.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                                Ik versta nog steeds geen boboiaans.



                                Wat kan de makelaar geven? Wat heb je van horen zeggen?
                                je makelaar kan je bijverzekeren voor die paar pk's winst. denk ik.
                                en de maatschappij zou 't kunnen doorgeven aan div, om fiscale redenen. denk ik.

                                Comment


                                • #96
                                  En wat als je een aanvraag indient, maar het wordt geweigerd?
                                  Dan sta je daar mooi, ondertussen weten ze dat 'ie gechipt is en ben je al helemaal niet meer verzekerd. Vindt dan nog maar eens iemand die je wilt verzekeren

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    en de maatschappij zou 't kunnen doorgeven aan div, om fiscale redenen. denk ik.
                                    Dat is toch niet de betekenis van "kazak draaien"?

                                    Of in 't boboiaans wel?

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                                      Dat is toch niet de betekenis van "kazak draaien"?

                                      Of in 't boboiaans wel?
                                      wel, tja... misschien wel.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                        En wat als je een aanvraag indient, maar het wordt geweigerd?
                                        Dan sta je daar mooi, ondertussen weten ze dat 'ie gechipt is en ben je al helemaal niet meer verzekerd. Vindt dan nog maar eens iemand die je wilt verzekeren
                                        Beter lezen.

                                        Hij heeft zich éérst geïnformeerd.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                                          Beter lezen.

                                          Hij heeft zich éérst geïnformeerd.
                                          Ik moet er es een gewoonte van maken

                                          Comment

                                          Working...
                                          X