Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?
Op 30 000km gechipped door Heinz +25pk en +55Nm
Nu op 158 000km nog steeds geen problemen.
Auto is de laatste 2 jaar 2 keer op t circuit (Zolder) geweest. En er wordt regelmatig stevig doorgeduwd. Wel alleen maar als alles warm is.
Heb je bij chiptuning van een diesel ALTIJD zware roetuitstoot of eerder zelden ?
Ik zou zeggen altijd als hij koud staat. Nog thans met de mijne verschillende keren naar de keuring geweest, nooit een opmerking voor gekregen.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Heb je bij chiptuning van een diesel ALTIJD zware roetuitstoot of eerder zelden ?
Ik zou zeggen, altijd als ie koud staat. Nog thans met de mijne verschillende keren naar de keuring geweest en nooit een opmerking over gehad.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Jij hebt dus met een gechipte diesel veel last van roetuitstoot wanneer hij koud staat?
dubbele post
Last edited by Metaxa; 09/12/2009, 22:50.
Reden: dubbele post
Jij hebt dus met een gechipte diesel veel last van roetuitstoot wanneer hij koud staat?
Ik had een gechipte A6, huidige is (nog)niet getuned.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn auto niet veel kans heeft om koud te worden, gezien mijn jaarlijkse kilometers.
Alles heeft natuurlijk ook te maken met je rijstijl. Het is vrij gemakkelijk en onnozel om telkens aan het licht je medemens achter te laten in een zwarte wolk. Voor mij is dit in iedergeval toch niet van toepassing.
Dat is interessant want toen ik in Mei bij Heinz was kon het nog niet. Het zou mijn verbruik in ieder geval terug tengoede komen. Dit is voor mij toch het belangrijkste.
Volvo C70 D5 standaard 163pk/350nm, gechipt via BSR software PPC naar 225pk/455nm op +-50.000km's, nu 85.000km zonder echte problemen.
Ik had wel 2x een motorstoring, maar dat was telkens wegens een defecte inlaatklep die de luchtregeling stuurde, telkens navraag gedaan ivm chip, dealer zei telkens dat het er niets mee te maken had, en dat ik met mijn extra voorzichtige gewoontes mezelf geen zorgen moest maken!
- rij altijd overdreven traag warm
- om de 20 (zomer) a 25.000km's (indien merendeel winter) binnen ipv 30.000
- in de zomer laat ik de luchtfilters extra vervangen
- olie op automaat op 75.000km's laten flushen en vernieuwen
sinds 2weken de eigenaar van een Q7 3.0tdi 211pk,ik kom van een bmw 730d 231pk
nu overweeg ik sterk om mijn Q7 te chippen... iemand ervaring met het chippen van een Q7?
mijn enige twijfel heb ik omdat ik geen zin heb in problemen met een versnellingsbak of andere zaken aangezien dit eens serieus pak geld kost om te herstellen
ook liet ik een paar offertes opmaken en zou hij direct naar om en bij de 300pk gechipt worden,lijkt me direct grote stap?
ik ben geen hardrijder maar durf af en toe wel eens doorduwen,ook doe ik weinig autostrade km's.iemand ervaringen mee?of nuttig advies??
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
In vrij veel onderwerpen wordt gewag gemaakt van vrij spectaculaire resultaten van chiptuning bij diesels.
Meer vermogen en koppel betekent echter ook meer stress op de motor en de motoren van standaard wagens zijn niet voorzien op tuning op dezelde manier als de Subaru STi- en Mitsubishi Evolution-motoren, die werden gebouwen met competitiegebruik op het oog.
Vooral het koppel, en het brutaal opkomen ervan, zet de interne onderdelen van de motor en van de transmissie onder druk.
Daarom de vraag:
Is je dieselmotor 'gechipt', en zo ja, in welke mate en hoeveel kilometers rij je ondertussen probleemloos ?
Graag representatieve antwoorden, i.e. indien je 120000km of meer hebt gebold ondertussen. 20000km zonder problemen geeft ons een weinig representatief voorbeeld. Is je motor of versnellingsbak na 60000km in de soep gedraaid, dan is dat zeker ook interessant om te laten weten.
leuk topic.
auto 30k km geleden laten tunen, was leuk
na 15k a 20k problemen, niet zo leuk waarvan meer dan 80% autostrade km's zijn.
Er zitten een paar duizend €'tjes kosten aan te komen om die terug deftig te zetten.
Denk niet dat ik ooit nog een auto van mij zal laten tunen, of kzou eerst wat meer research moeten doen daarvoor.
Comment