Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    leuk topic.

    auto 30k km geleden laten tunen, was leuk

    na 15k a 20k problemen, niet zo leuk waarvan meer dan 80% autostrade km's zijn.

    Er zitten een paar duizend €'tjes kosten aan te komen om die terug deftig te zetten.

    Denk niet dat ik ooit nog een auto van mij zal laten tunen, of kzou eerst wat meer research moeten doen daarvoor.
    Oei, wa hebde voor?

    Nog iets van uwe maat gehoord?

    Comment


    • 1.9 tdi problemen hebben niks met tuning te maken.

      Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
        Oei, wa hebde voor?

        Nog iets van uwe maat gehoord?
        Ja, hij ga dees weekend me zijn ouders is klappen

        Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
        1.9 tdi problemen hebben niks met tuning te maken.

        Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
        aja just.

        het lag aan mij, de chauffeur.

        kwas ff vergeten dakkik nie kon autorijden.
        BMW X5 45e

        Comment


        • Ja oke ma das ni door de tuning e.. dervoor had ge da toch ook al..

          Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

          Comment


          • Dervoor was da af en toe en da was alleen bij zacht vertrekken, nu is da constant. inneens na 20k verergerde da x10.
            Da trille van de motor is ook pas na de tuning, inhoude van de motor ook, niet deftig draaien ook pas erna
            En da weet ge zelf ook en we zijn daarvoor terug gegaan en hebt ge da zelf ook ondervonden.

            Maar na 2 seconden vonden ze niets en lag dus blijkbaar aan mijn manier van onkunde en niet met een auto kunnen rijden.

            Wat kan het anders zijn?

            Slechte kwaliteit van materialen?hmm kan zijn maar op 20.000km? Straf. Is er slecht mee gereden geweest. Nope 20km warmrijden en 5km afkoelen,..
            BMW X5 45e

            Comment


            • Kefkie, ik geloof je. Ik heb je posts al wat zitten volgen.
              Het lijkt me sterk dat jij (je doet veel ervaring en weet hoe (verschillende) auto's te chaufferen) een 1.9 TDI, toch vrij bulletproof is, om zeep kan rijden op 30.000 km.
              Wat me vooral opvalt is dat je dit al eens hebt laten vallen in een ander topic (je weet welk) maar dat het dan aan de overkant windstil is, terwijl wanneer het voor posten van testbankresultaten, ze op de eerste rij staan.

              Hopelijk vallen de kosten voor je mee.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                Kefkie, ik geloof je. Ik heb je posts al wat zitten volgen.
                Het lijkt me sterk dat jij (je doet veel ervaring en weet hoe (verschillende) auto's te chaufferen) een 1.9 TDI, toch vrij bulletproof is, om zeep kan rijden op 30.000 km.
                Wat me vooral opvalt is dat je dit al eens hebt laten vallen in een ander topic (je weet welk) maar dat het dan aan de overkant windstil is, terwijl wanneer het voor posten van testbankresultaten, ze op de eerste rij staan.

                Hopelijk vallen de kosten voor je mee.
                Vind ik ook raar, kben nu aan mijn derde 1.9 tdi bezig en ik rij daar het kalmste mee van al de 3, eerste keer tuning en direct om zeep.

                Ik verwacht er ook geen reactie op want het ligt niet aan de tuning en daar stopt het dan ook.

                Het zal een redelijk dure leerschool zijn, maar nu weet ik beter en moet ik niet enkel de goede marketing geloven
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Vind ik ook raar, kben nu aan mijn derde 1.9 tdi bezig en ik rij daar het kalmste mee van al de 3, eerste keer tuning en direct om zeep.

                  Ik verwacht er ook geen reactie op want het ligt niet aan de tuning en daar stopt het dan ook.

                  Het zal een redelijk dure leerschool zijn, maar nu weet ik beter en moet ik niet enkel de goede marketing geloven
                  Lees van Mr. Polo dat er al wat mis was voor de tuning. Waarom liet je dat dan nog doen?

                  Onze 2de A6 2.7 hebben we bewust niet laten chippen omdat we van in het begin een vreemd gevoel hadden met de motor. Die draaide niet zoals ons eerste exemplaar. We voelde dat, we hoorde dat. Problemen met de EGR, inspuitingen, kleppen e.d. bleek niet op punt te staan. Na tien maanden was het eindelijk verholpen, doch het vertrouwen in de motor was toen al weg om een remapping te laten toepassen.
                  Nu dit hoeft geen probleem te zijn, ondertussen kennen we iemand die zijn TT heeft laten remappen nadat was gebleken dat er origineel het één en het ander niet correct was afgesteld. Met het rapportje van PPE is ie vervolgens terug naar zijn Audidealer gestapt. Die hebben de vaststelling inderdaad kunnen doen en de nodige correcties doorgevoerd. Nadien is hij met zijn "op punt gestelde" wagen door Audi, terug naar PPE geweest alwaar ze hem toch nog hebben kunnen fine tunen. Met schitterende resultaten.
                  Nu bedenk ik me feitelijk waarom we niet eerst naar de "chipdokter" hadden gestapt om de toenmalige 2.7 eerst even "bloot te leggen.
                  Wat ik wil zeggen, indien je "iets" gewaar wordt aan je motorcompartiment laat dit dan eerst vaststellen. Misschien kan/kon de tuner je hierbij wel helpen.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                    1.9 tdi problemen hebben niks met tuning te maken.

                    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                    en waarom niet?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                      Ja oke ma das ni door de tuning e.. dervoor had ge da toch ook al..

                      Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                      Dan zet je als tuner dit op uw factuur als opmerking. Einde discussie... Of ge tuned hem gewoon niet op dat ogenblik!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                        Dan zet je als tuner dit op uw factuur als opmerking. Einde discussie... Of ge tuned hem gewoon niet op dat ogenblik!
                        Dat lijkt mij ook de enige correcte manier van werken in plaats van 'blindelings tunen want de klant wil het en betaalt mij toch'.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Lees van Mr. Polo dat er al wat mis was voor de tuning. Waarom liet je dat dan nog doen?

                          Onze 2de A6 2.7 hebben we bewust niet laten chippen omdat we van in het begin een vreemd gevoel hadden met de motor. Die draaide niet zoals ons eerste exemplaar. We voelde dat, we hoorde dat. Problemen met de EGR, inspuitingen, kleppen e.d. bleek niet op punt te staan. Na tien maanden was het eindelijk verholpen, doch het vertrouwen in de motor was toen al weg om een remapping te laten toepassen.
                          Nu dit hoeft geen probleem te zijn, ondertussen kennen we iemand die zijn TT heeft laten remappen nadat was gebleken dat er origineel het één en het ander niet correct was afgesteld. Met het rapportje van PPE is ie vervolgens terug naar zijn Audidealer gestapt. Die hebben de vaststelling inderdaad kunnen doen en de nodige correcties doorgevoerd. Nadien is hij met zijn "op punt gestelde" wagen door Audi, terug naar PPE geweest alwaar ze hem toch nog hebben kunnen fine tunen. Met schitterende resultaten.
                          Nu bedenk ik me feitelijk waarom we niet eerst naar de "chipdokter" hadden gestapt om de toenmalige 2.7 eerst even "bloot te leggen.
                          Wat ik wil zeggen, indien je "iets" gewaar wordt aan je motorcompartiment laat dit dan eerst vaststellen. Misschien kan/kon de tuner je hierbij wel helpen.
                          Dit zou de normale gang van zaken moeten zijn. Extra punt voor PPE! Merk je als tuner dat er iets niet pluis is ga je op zoek wat het probleem is en laat je dit eerst in orde zetten. Wil de klant absoluut een tuning wordt dit op het factuur gemeld. Heb zelfs al verhalen gehoord dat een herschreven wagen zijn vermogen niet haalde. Uitleg: "uw wagen werd door een slechte tuner herschreven" "Ga eens bij diene, want Subaru doen we niet". Wagen komt bij ons met dezelfde vraag. Nagekeken en darmpje van DV was losgekomen. Problem solved. Ik vind dat een tuner net iets meer moet kunnen dan Flashen, herprogrammeren (wat weinigen zelf doen) eventueel turbooke plaatsen en vooral marketing voeren met dikke bakken die ze gratis doen om een foto te kunnen posten. Mijn mening he manne. ;-)

                          Comment


                          • Kefkie zal wel weten hoe het ineen zit en de juiste stappen ondernemen.
                            Terug on topic:
                            Wagen van onze programmeur.
                            Bora 1.9 TDi 115pk Stock, nu 158pk.
                            Nieuw gekocht en meteen herschreven.
                            Heeft nu 230.000km.
                            Geen problemen. Enkel normale slijtage en onderhoudsintervallen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Lees van Mr. Polo dat er al wat mis was voor de tuning. Waarom liet je dat dan nog doen?

                              Onze 2de A6 2.7 hebben we bewust niet laten chippen omdat we van in het begin een vreemd gevoel hadden met de motor. Die draaide niet zoals ons eerste exemplaar. We voelde dat, we hoorde dat. Problemen met de EGR, inspuitingen, kleppen e.d. bleek niet op punt te staan. Na tien maanden was het eindelijk verholpen, doch het vertrouwen in de motor was toen al weg om een remapping te laten toepassen.
                              Nu dit hoeft geen probleem te zijn, ondertussen kennen we iemand die zijn TT heeft laten remappen nadat was gebleken dat er origineel het één en het ander niet correct was afgesteld. Met het rapportje van PPE is ie vervolgens terug naar zijn Audidealer gestapt. Die hebben de vaststelling inderdaad kunnen doen en de nodige correcties doorgevoerd. Nadien is hij met zijn "op punt gestelde" wagen door Audi, terug naar PPE geweest alwaar ze hem toch nog hebben kunnen fine tunen. Met schitterende resultaten.
                              Nu bedenk ik me feitelijk waarom we niet eerst naar de "chipdokter" hadden gestapt om de toenmalige 2.7 eerst even "bloot te leggen.
                              Wat ik wil zeggen, indien je "iets" gewaar wordt aan je motorcompartiment laat dit dan eerst vaststellen. Misschien kan/kon de tuner je hierbij wel helpen.
                              Simpel, ik ken de ballen van techniek.

                              Ik heb dat aan hem gevraagde en zei dat het geen probleem was. Wie ben ik dan om iemand tegen te spreken die constant tussen de tdi's zit te werken?
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                Maar na 2 seconden vonden ze niets en lag dus blijkbaar aan mijn manier van onkunde en niet met een auto kunnen rijden.
                                2 seconden ? ik ben persoonlijk met u 20 minuten gaan rijden, jouw wagen reed toen perfect normaal, die reed zelf super goed met veel vermogen en een zeer mooi koppelverloop door de tuning. Ik heb ook nooit gezegd dat het aan je rijstijl lag.

                                Zelfs je eigen Audi dealer zegt dat alles normaal is.

                                Ik ben zelf altijd zeer fier over mijn werk en ik lever alleen maar top kwaliteit af aan mijn klanten, waar ik ook nog eens 5 jaar garantie op geef.

                                Maar met je wagen was toen ( is alweer een hele tijd geleden) volgens mij niets mis, er was misschien wel een zeer lichte trilling aan je vliegwiel als je er echt op lette in lage toeren, maar dat hebben ze bijna allemaal in zeer lage toeren , en dat heb je zelf ook al gezegd dat je dit had voor tuning!

                                Ik wil gerust je vliegwiel controleren of de speling buiten tolerantie valt, maar ben zeker dat dit perfect in orde is, dus vervangen is ZINLOOS.

                                Je doet hier alsof je niets dan problemen hebt, maar 5 mensen hebben met je wagen gereden en niemand ziet een probleem. We kunnen je wagen ook terug origineel programmeren, dan zie je zelf dat het niets met de tuning te maken heeft.

                                Als je wenst zorg ik voor een testwagen van de dealer met nog geen 1000km op de teller, die voelt identiek aan als jouw wagen, zo wat heel heel lichte trillingen in lage toeren maar het is een verbrandinsmotor, geen elektrische motor, wat trillingen zijn er altijd en perfect normaal.

                                Bel of mail me dat we zo snel mogelijk een oplossing vinden, want hier op het forum posten zal zeker niets oplossen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                  2 seconden ? ik ben persoonlijk met u 20 minuten gaan rijden, jouw wagen reed toen perfect normaal, die reed zelf super goed met veel vermogen en een zeer mooi koppelverloop door de tuning. Ik heb ook nooit gezegd dat het aan je rijstijl lag.

                                  Zelfs je eigen Audi dealer zegt dat alles normaal is.

                                  Ik ben zelf altijd zeer fier over mijn werk en ik lever alleen maar top kwaliteit af aan mijn klanten, waar ik ook nog eens 5 jaar garantie op geef.

                                  Maar met je wagen was toen ( is alweer een hele tijd geleden) volgens mij niets mis, er was misschien wel een zeer lichte trilling aan je vliegwiel als je er echt op lette in lage toeren, maar dat hebben ze bijna allemaal in zeer lage toeren , en dat heb je zelf ook al gezegd dat je dit had voor tuning!

                                  Ik wil gerust je vliegwiel controleren of de speling buiten tolerantie valt, maar ben zeker dat dit perfect in orde is, dus vervangen is ZINLOOS.

                                  Je doet hier alsof je niets dan problemen hebt, maar 5 mensen hebben met je wagen gereden en niemand ziet een probleem. We kunnen je wagen ook terug origineel programmeren, dan zie je zelf dat het niets met de tuning te maken heeft.

                                  Als je wenst zorg ik voor een testwagen van de dealer met nog geen 1000km op de teller, die voelt identiek aan als jouw wagen, zo wat heel heel lichte trillingen in lage toeren maar het is een verbrandinsmotor, geen elektrische motor, wat trillingen zijn er altijd en perfect normaal.

                                  Bel of mail me dat we zo snel mogelijk een oplossing vinden, want hier op het forum posten zal zeker niets oplossen.
                                  Ik geloof best dat ge u job goed doet, anders zult ge niet zoveel klanten krijgen maar,

                                  Bij mijn weten is Y. de enige die met mijn auto heeft gereden en dat was enkel af uw oprit, tot vanvoor aan de straat en terug.
                                  De turbodruk stond te hoog maat dat was het enige.

                                  En ik weet wel waarom dat ie zegt dat alles normaal is hoor hoewel hij ervoor zei dat dat geluid en kloppen van de motor in het interieur niet normaal is en dat dat vliegwiel serieus jaak is omdat het ook rammelt tijdens stilstand en volgens hem is dat niet goed.

                                  En dan zijn we bij u en zegt hem inneens dat alles in orde is .

                                  Zelfs mensen die niets van autos kennen die met mij meerijden vragen waarom dat ding zo trilt bij vertrek.

                                  Ik geloof hem aangezien hij de macanieker is en ik er de ballen van ken behalve wat ik voel en hoor.
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • 5 jaar garantie/100,000km = bullshit oplossen. Maar vrees dat dit niet op een forum moet gebeuren...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                      Hoeveel kilometers heeft deze?
                                      88.000 km ...

                                      Comment


                                      • Ik mag mijn eerste A6 2.7l met eind-kilometer-stand en mijn huidige niet meer vermelden zeker...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • hier al een 60.000 probleemloze km's!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X