Als het bi-massa vliegwiel gaar is door de tuning, dan gaat het niet ineens miraculeus hersteld zijn door de originele programmatie er terug in te zetten. Dus door de originele programmatie terug te zetten kan je niet bewijzen dat het vliegwiel niet (sneller) stuk gegaan is door de tuning. Het is nu eenmaal algemeen geweten dat bi-massa vliegwielen hun grenzen hebben. En dat ze ook sneller verslijten als ze zwaarder, minder optimaal belast worden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?
Collapse
X
-
Zelfs al ligt het aan de tuning, een tuner is ook maar en mens en kan ook al eens een foutje maken.
Ik heb een 1.9tdi gehad die door Bruno van BR van 130pk en 310Nm naar 220pk en 475Nm getuned was. Nieuw gekocht, getuned op 15k en weer verkocht op 75k. Nooit problemen mee gehad.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk BerichtenZelfs al ligt het aan de tuning, een tuner is ook maar en mens en kan ook al eens een foutje maken.
Ik heb een 1.9tdi gehad die door Bruno van BR van 130pk en 310Nm naar 220pk en 475Nm getuned was. Nieuw gekocht, getuned op 15k en weer verkocht op 75k. Nooit problemen mee gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk BerichtenZelfs al ligt het aan de tuning, een tuner is ook maar en mens en kan ook al eens een foutje maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten60.000 km is niets voor een diesel, en zegt NIETS over de tuning en de invloed op de andere onderdelen.
Dus het zegt iets, maar langer was nog beter geweest.
En voor mensen die hun wagen verkopen als hij 100 000 km heeft, maakt het ook niet uit of hun getunede wagen het op 200 000 km begeeft of pas bij 600 000km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten60.000 km is niets voor een diesel, en zegt NIETS over de tuning en de invloed op de andere onderdelen.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Comment
-
Mijn wagen ( Volvo S60 '05 2.4D ) gechipt bij Rica toen ie 70.000km had. Ondertussen al 110.000km gereden met de herprogrammering zonder problemen, wagen rijdt nog steeds zeer soepel.
2-tal jaar geleden op de bank gezet bij APEC en kunnen zien dat alle PK's nog steeds aanwezig zijn
Verbruik ligt volgens de BC nog steeds op 6.4LLast edited by Alex60; 16/06/2013, 15:34.Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk BerichtenNee, maar het zegt toch al dat Kefkie gewoon pech gehad heeft
Dit topic ging er toch over of de tuning goed was op een diesel.
Bij mij was dat geen succes en kzit me de kosten. Mag toch gezegd worden denkik?
Of mogen er alleen maar goede dingen gezegd worden ?BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenBij mij was dat geen succes en kzit me de kosten. Mag toch gezegd worden denkik?
Of mogen er alleen maar goede dingen gezegd worden ?Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Comment
-
Ik heb een 1.9tdi gehad die door Bruno van BR van 130pk en 310Nm naar 220pk en 475Nm getuned was. Nieuw gekocht, getuned op 15k en weer verkocht op 75k. Nooit problemen mee gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenKlopt. Iedereen is maar een mens. Maar als mens mag je wel eens uw fout herkennen ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfy Bekijk BerichtenWaar zit dan die 5 jaar garantie moest er wat mis lopen als het een fout is van de tuner kom er voor uit en probeer het niet van u af te schuiven en weg te steken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenIk vrees dat dit niet het enige is dat wordt weggestoken e wolfy ;-)
Comment
-
Mijne polo 2&half jaar geleden laten chippen door DVX op +- 40k, nu ondertussen aan de 90k km. Nog altijd suuper content vna!2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenAls het bi-massa vliegwiel gaar is door de tuning, dan gaat het niet ineens miraculeus hersteld zijn door de originele programmatie er terug in te zetten. Dus door de originele programmatie terug te zetten kan je niet bewijzen dat het vliegwiel niet (sneller) stuk gegaan is door de tuning. Het is nu eenmaal algemeen geweten dat bi-massa vliegwielen hun grenzen hebben. En dat ze ook sneller verslijten als ze zwaarder, minder optimaal belast worden.
Maar dit moeten ze intern oplossen.Last edited by Geert DVX; 16/06/2013, 22:57.
Comment
-
Effe een andere vraagje over diesels en tuning.
Hoe zit het met de roetuitstoot na tuning? Gaat dat veel meer zijn, of is dat te verwaarlozen?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEffe een andere vraagje over diesels en tuning.
Hoe zit het met de roetuitstoot na tuning? Gaat dat veel meer zijn, of is dat te verwaarlozen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenBij een goede tuning is het verwaarloosbaar. Maar soms krijgen we klanten die zoveel mogelijk roet willen (DPF weg en veeeeel eten geven). Alles is dus mogelijk ;-)
Comment
Comment