Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Heb je dan ook meer moeten betalen dan bij andere tuners voor deze 'garantie'?

    Ik kan ernaast zijn maar volgens mij vallen slijtage-onderdelen als koppeling en vliegwiel nagenoeg nooit onder garantie tenzij in heel specifieke gevallen
    Chippen is een vrijwillige beslissing waarvan je weet dat het slijtage-onderdelen harder gaat belasten.
    Er moet toch ergens een document zijn waarin staat waarop die garantie van de tuner van toepassing is (en vooral waarop niet)?




    Anders eens 'insignia dmf problems' googelen...

    (dmf = dual mass flywheel)
    Diabolic heeft aangegeven dat een persoon met een zekere expertise in automechanica van oordeel is dat het vliegwiel kapot is door het te hoge koppel. Dit lijkt mij iets anders dan de 'DMF' problems die je op internetfora allerhande vindt (waar ze soms spreken van 'juddering' etc.).

    Als BR Performance correct wil zijn dan organiseren ze toch een minnelijke expertise? Er is op dit forum al gevallen dat zij verzekerd zijn voor 'garantiegevallen' dus wat hebben ze te verliezen?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Heb je dan ook meer moeten betalen dan bij andere tuners voor deze 'garantie'?

      Ik kan ernaast zijn maar volgens mij vallen slijtage-onderdelen als koppeling en vliegwiel nagenoeg nooit onder garantie tenzij in heel specifieke gevallen
      Chippen is een vrijwillige beslissing waarvan je weet dat het slijtage-onderdelen harder gaat belasten.
      Er moet toch ergens een document zijn waarin staat waarop die garantie van de tuner van toepassing is (en vooral waarop niet)?

      Hun algemene voorwaarden staan op hun site: http://www.br-performance.be/files/a...Consulting.pdf

      Het gaat daar vooral over B&C consulting en nergens wordt er over chiptuning gesproken...

      Het maakt me niet uit hoor, ik kan de kost voor het vliegwiel gemakkelijk slikken en heb me er al lang bij neergelegd dat ik nooit ofte nimmer garantie ga krijgen, ik wist dit zelfs op voorhand. Dit zal me echter niet weerhouden om anderen te waarschuwen, men moet weten waar men aan begint...

      Ik had het trouwens ook uitdrukkelijk gevraagd toen ik mijn wagen liet chippen: 'is er enig risico op schade aan de motor en vooral de aandrijflijn... Bij andere tuners beperken ze het vermogen op 180pk en het koppel op 400Nm' Hierop werd ik natuurlijk weer afgeblaft door de heer Bruno want de man kan het niet verdragen dat je naar andere tuners refereert...

      Comment


      • Ik kan jammer genoeg niets anders doen met u akkoord gaan.

        Mijne hebben ze ook getuned naar waardes die iets te hoog zouden zijn voor stage 1, en meer richting stage 2 gaan hoewel ik ook bepaalde marge wilde behouden.
        Ik zal nu ook 2x nadenken of ik nog zou laten tunen en waar ik dit dan nog zou laten doen.
        BMW X5 45e

        Comment


        • Internet staat vol met problemen van bi-massavliegwielen en dat zijn dan 100% stock wagens.
          Wat verwacht je dan als je een wagen chiptuned met een bi-massavliegwiel? Het kleinste kind weet dat dit problemen zal veroorzaken.

          Is toch normaal dat die dingen sneuvelen als er plots bijna dubbel zoveel koppel op losgelaten wordt.
          De chiptuner heeft in mijn ogen geen schuld hieraan.

          Comment


          • Constructeurs beperken in de lage versnellingen doelbewust het koppel om dit bimassavliegwiel (en andere onderdelen) te sparen. Denk je nu werkelijk dat ze dat zonder reden doen?
            Dat is niet om Beun de Haas te plezieren die met zijn pc'ke wat met softwaremappings zit te klooien.

            Wil je als klant per se tunen, laat dan ineens een sportkoppeling en een single mass vliegwiel steken, je gaat dan wel wat gezoem krijgen en schakelen zal minder smooth verlopen. Anders kun je ook ineens af fabriek een zwaardere motor kopen met meer pk en nm...
            2.0 JTDm

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
              Internet staat vol met problemen van bi-massavliegwielen en dat zijn dan 100% stock wagens.
              Wat verwacht je dan als je een wagen chiptuned met een bi-massavliegwiel? Het kleinste kind weet dat dit problemen zal veroorzaken.

              Is toch normaal dat die dingen sneuvelen als er plots bijna dubbel zoveel koppel op losgelaten wordt.
              De chiptuner heeft in mijn ogen geen schuld hieraan.

              In mijn ogen heeft de chiptuner wel degelijk schuld. Zeker als het om een chiptuner gaat die een ego heeft zo groot als een skyscraper. Het is aan hem om te bepalen of er problemen zullen optreden of niet want hij is immers de expert.

              Ik had dergelijke reacties wel verwacht hoor maar ik heb er verder geen probleem mee, iedereen mag en moet zijn mening kunnen neerzetten.

              Comment


              • Hoeveel km heb je nu eigenlijk met die chiptuning rondgereden totdat je problemen had?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Mijn wagen werd gechipt naar 190pk en 442NM koppel. Ik maakte me wel enigszins ongerust over deze wel zeer grote vermogens-en koppeltoename en dan vooral over de sterkte van de aandrijflijn. Bruno, een gediplomeerd ingenieur die er altijd prat op gaat dat hij zoveel kent van sterkteleer en de limieten van allerlei onderdelen, verzekerde me echter dat dit vermogen geen enkel probleem zou zijn. Ik zeg wel 'verzekerde' maar de man snauwde toch meer dan dat hij het op een normale manier vertelde...
                  Een blik op de webstek laat toe het volgende lezen over de chiptuning van een Insignia 2.0 CDTI 110pk versie


                  De A20DTC motor (110pk) is identiek aan de A20DTJ motor (130pk) en bijna identiek aan de A20DTH (160pk) waarvan het onderblok lichtjes gewijzigd werd. Turbo en injectie-systeem zijn voor alle 3 gelijk. Bij wagens met een handgeschakelde 6 bak ( code M32-6 ) wordt het koppel op ca 400Nm begrensd, wagens met een automatische versnellingsbak ( code AF40-6 ) gaan naar ca 420Nm.

                  Comment


                  • Blijkbaar houden ze zich dus niet aan hun eigen begrenzingen => 442 ipv 400nm

                    Anderzijds moest ik als klant al van in het begin afgeblaft en denigrerend behandeld worden dan zou ik daar rap terug buiten staan en op een ander gaan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                      Hoeveel km heb je nu eigenlijk met die chiptuning rondgereden totdat je problemen had?
                      25.000km

                      Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                      Een blik op de webstek laat toe het volgende lezen over de chiptuning van een Insignia 2.0 CDTI 110pk versie
                      http://www.br-performance.be/nl-be/c...2147-2-0-cdti/
                      Inderdaad, dit komt er nog bij. Ik had hier naar moeten verwijzen toen ik hem liet chippen maar men kan niet altijd aan alles denken he.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten

                      Anderzijds moest ik als klant al van in het begin afgeblaft en denigrerend behandeld worden dan zou ik daar rap terug buiten staan en op een ander gaan.
                      Vanaf het begin werd ik niet afgeblaft en denigrerend behandeld. Zoals ik aanhaalde doet Dimitri het onthaal en handelt hij grotendeels de communicatie met de klant af en die kerel doet dat ongelofelijk goed. Het is enkel wanneer je met Bruno begint te praten dat je een grote kans hebt om afgesnauwd te worden... Ze hebben ook een zeer goede reputatie he, het meerdendeel van de klanten is zeer tevreden en ondervind blijkbaar geen problemen of komt er niet mee naar buiten.

                      Comment


                      • Heb mijn 120d nooit laten chippen. Ze konden mijn 163pk makkelijk naar 210pk brengen en mijn koppel van 340 naar 440Nm+. Heb getwijfeld, maar nooit de stap genomen. Ik koop me nu gewoon een snellere wagen.

                        1) tuners spreken over de veiligheidsmarge ingebouwd door de producenten. Wel, zij nemen die marge weg. Zodat jij geen marge meer hebt.
                        2) Tuners spreken over het optimaliseren van je motor. Yup. Ik ga niet twijfelen aan de individuele capaciteit van die persoon, wil niemand beledigen, maar ik denk dat een heel team van ingenieurs bij BMW het wel ietsje beter weet.
                        3) BMW levert bij hun Performance Power Kit voor de F30 330d een 28pk en 40Nm bij, inclusief een grotere intercooler en luchtinlaat. Zij hebben tests uitgevoerd die overeenstemmen met 250.000km (volgens de interne BMW nota). Blijkbaar vond BMW het nodig om zelfs voor zo een kleine vermogenstoename in zo een beer van een 3 liter motor de hardware aan te passen. Nu kan je zeveren over geldklopperij wat je wil, maar ik zie dat als een teken aan de wand. Anders zouden ze 1700 EUR vragen voor enkel de chiptuning zoals AC Schnitzer dat doet (die vragen zelfs nog meer). Voor die prijs geven ze je een groter remsysteem vooraan, intercooler, luchtinlaat en software.
                        4) lees eens goed de kleine lettertjes in die zogenaamde verzekering die je tuner je geeft.
                        5) Bij de meeste dealers (zeker bij BMW) wéten ze gewoon dat je je auto hebt laten chippen door simpelweg uit te lezen bij onderhoud. Ze zullen er niets van zeggen, maar in München weten ze het. Kan je lekker lopen zagen als je intercooler, turbo, vliegwiel of koppeling het laat afweten.

                        Iedereen doet wat hij wil, maar als ik voor mij zo een E46 320d in een wolk van roet zie vertrekken, heb ik eerder medelijden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Heb mijn 120d nooit laten chippen. Ze konden mijn 163pk makkelijk naar 210pk brengen en mijn koppel van 340 naar 440Nm+. Heb getwijfeld, maar nooit de stap genomen. Ik koop me nu gewoon een snellere wagen.

                          1) tuners spreken over de veiligheidsmarge ingebouwd door de producenten. Wel, zij nemen die marge weg. Zodat jij geen marge meer hebt.
                          2) Tuners spreken over het optimaliseren van je motor. Yup. Ik ga niet twijfelen aan de individuele capaciteit van die persoon, wil niemand beledigen, maar ik denk dat een heel team van ingenieurs bij BMW het wel ietsje beter weet.
                          3) BMW levert bij hun Performance Power Kit voor de F30 330d een 28pk en 40Nm bij, inclusief een grotere intercooler en luchtinlaat. Zij hebben tests uitgevoerd die overeenstemmen met 250.000km (volgens de interne BMW nota). Blijkbaar vond BMW het nodig om zelfs voor zo een kleine vermogenstoename in zo een beer van een 3 liter motor de hardware aan te passen. Nu kan je zeveren over geldklopperij wat je wil, maar ik zie dat als een teken aan de wand. Anders zouden ze 1700 EUR vragen voor enkel de chiptuning zoals AC Schnitzer dat doet (die vragen zelfs nog meer). Voor die prijs geven ze je een groter remsysteem vooraan, intercooler, luchtinlaat en software.
                          4) lees eens goed de kleine lettertjes in die zogenaamde verzekering die je tuner je geeft.
                          5) Bij de meeste dealers (zeker bij BMW) wéten ze gewoon dat je je auto hebt laten chippen door simpelweg uit te lezen bij onderhoud. Ze zullen er niets van zeggen, maar in München weten ze het. Kan je lekker lopen zagen als je intercooler, turbo, vliegwiel of koppeling het laat afweten.

                          Iedereen doet wat hij wil, maar als ik voor mij zo een E46 320d in een wolk van roet zie vertrekken, heb ik eerder medelijden.

                          1: Ze blijven in de Marge.
                          2: Er zijn ook ingenieurs die chiptunen die ook gespecialiseerd zijn in bepaalde automerken.
                          3:''ZIJ'' dus niet jij. Je kan een standaard auto ook na een paar uur kapot rijden.
                          4: Als je je motor rustig warm rijdt, laat afkoelen, niet te gek launch controlen..... Is er geen probleem.
                          5: Als je je auto laat chippen bij ac schnitzer, hartge..... dan denk je zeker van niet?

                          Ja zeker iedereen doet wat hij wilt, maar een standaard e46 320d roet nog meer dan een proffesioneel aangepaste e46 320d. Trouwens roet is niet zo slecht als je denkt.

                          Comment


                          • Kan allemaal goed zijn maar ik snap gewoon niet waarom iemand iets zoals een 320d wil laten 'tunen' (BMW tuning of onafhankelijke tuning, maakt niet uit)...

                            Als je vlottere en/of sportprestaties wilt, koop dan een auto die af fabriek is of ervoor gemaakt is... Bij gewone rijstijl kan dat allemaal goed meevallen, maar als je met een diesel gaat rijden zoals met een benzine...?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                              Kan allemaal goed zijn maar ik snap gewoon niet waarom iemand iets zoals een 320d wil laten 'tunen' (BMW tuning of onafhankelijke tuning, maakt niet uit)...

                              Als je vlottere en/of sportprestaties wilt, koop dan een auto die af fabriek is of ervoor gemaakt is... Bij gewone rijstijl kan dat allemaal goed meevallen, maar als je met een diesel gaat rijden zoals met een benzine...?
                              Ik vermoed wel dat de meest gechipte wagens met een 2 liter diesel of minder uitgerust zijn. Veel leasers mogen dan ook maar tot max een 2 liter gaan. Een aangeklede 320d F30 kost je al snel 45.000 euro. Een 330d tikt al snel tegen de 60.000 aan. Ik vermoed dat veel mensen de meerprijs van de sterkere motor niet zien zitten en dan maar voor 600 euro wat meer vermogen willen laten uitpersen.

                              Uit mijn eigen omgeving ken ik volgende:

                              - Audi A4 gechipt en hij had na een 30.000 km stukke intercooler. Kga niet zeggen van bij welke tuner, want die gaan toch beweren dat het niet door de tuning komt.
                              - Audi A3 1.6tdi gechipt naar 130pk. Heeft fluitende turbo, slippende koppeling. Auto heeft nu een 170.000 op de teller.

                              Ik kan me inbeelden dat je een auto wil laten chippen als je na een 4 tal jaar een andere koopt. Ben je echter van plan om met je zuurverdiende centjes 6 of 8 jaar rond te toeren... kweet niet.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Ik vermoed wel dat de meest gechipte wagens met een 2 liter diesel of minder uitgerust zijn. Veel leasers mogen dan ook maar tot max een 2 liter gaan. Een aangeklede 320d F30 kost je al snel 45.000 euro. Een 330d tikt al snel tegen de 60.000 aan. Ik vermoed dat veel mensen de meerprijs van de sterkere motor niet zien zitten en dan maar voor 600 euro wat meer vermogen willen laten uitpersen.

                                Uit mijn eigen omgeving ken ik volgende:

                                - Audi A4 gechipt en hij had na een 30.000 km stukke intercooler. Kga niet zeggen van bij welke tuner, want die gaan toch beweren dat het niet door de tuning komt.
                                - Audi A3 1.6tdi gechipt naar 130pk. Heeft fluitende turbo, slippende koppeling. Auto heeft nu een 170.000 op de teller.

                                Ik kan me inbeelden dat je een auto wil laten chippen als je na een 4 tal jaar een andere koopt. Ben je echter van plan om met je zuurverdiende centjes 6 of 8 jaar rond te toeren... kweet niet.

                                Geloof me, Audi heeft echt heel slechte 2.0 Diesels. Allemaal VAG troep. Bmw had ook slechte 2.0 diesels, 320d e91 van m'n broer was standaard en er kwam blauwe/zwarte rook uit tegelijkertijd.
                                Nu zijn ze een stuk sterker. Ik heb al veel 2.0 Turbo diesels gereden maar niks is zo goed als de nieuwe Ford/psa 2.0Tdci's/ 2.2Tdci's. 163-200pk, Bollen zacht als iets, geen trillingen ook al zijn ze koud of warm, explosief motorgedrag, houdt van hoge toeren....... Kheb em al 3 jaar en nog geen een Motorprobleem... Gewoon beresterk.
                                Alleen zijn ze gevoelig voor brandstof (2000Bar injectie)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Ik kan me inbeelden dat je een auto wil laten chippen als je na een 4 tal jaar een andere koopt. Ben je echter van plan om met je zuurverdiende centjes 6 of 8 jaar rond te toeren... kweet niet.
                                  alles hangt van de bestuurder zelf af! als je gaat chippen om altijd het maximum uit je auto te halen dan koop je idd beter een zwaardere motorversie.
                                  vorige wagen heeft 320 000km gechipt rondgereden zonder problemen en ook de huidige is nog perfect in orde.
                                  de koppelingsboite is wel vervangen door die van een zwaardere motorversie en de garage let bij elk onderhoud extra op om snellere slijtage te detecteren.
                                  zelf gebruik ik het extra koppel vooral in 6de versnelling op snelwegen en dat dit extra comfort mij wat meer kost aan onderdelen neem ik er graag bij
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • Misschien kort door de bocht maar als rijplezier je 'ding' is en je hebt een bepaald (al dan niet opgelegd) budget, dan ga je toch voor een mindere badge? Bij een merk met minder streken zul je voor pakweg 40k wel al iets (heel) leuks vinden hoor... Dat je dan niet met je dikke nek of sleutels kunt pronken neem ik er maar al te graag bij als de wagen vlotter/krachtiger is...

                                    Liever een leuke en minder populaire wagen dan de zoveelste bare bone k*tdiesel of entry level naftje met een 'dikke' badge op...
                                    Last edited by ; 30/07/2013, 21:33.

                                    Comment


                                    • En dat wat Diabolic aan de hand heeft met zijn vliegwiel wilt niet zeggen dat elke auto met dezelfde motor aan de hand zal hebben.
                                      Als je laag in toeren rijdt >2000Tpm zal je vliegwiel het heel zwaar te verduren krijgen. Dat zal waarschijnlijk de fout zijn geweest van hem. Moderne dieselmotoren houden van veel hogere toeren dan motoren van
                                      10 jaar terug. Mijn motor heeft pas zijn volle boost bij 3000 Toeren. Stel u dat maar eens voor als 120Kmh in 6e rond de 2200Tpm zit. Het nieuwe rijden met chiptuning gecombineerd met een moderne diesel is gewoon een recipe for disaster.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                        Misschien kort door de bocht maar als rijplezier je 'ding' is en je hebt een bepaald (al dan niet opgelegd) budget, dan ga je toch voor een mindere badge? Bij een merk met minder streken zul je voor pakweg 40k wel al iets (heel) leuks vinden hoor... Dat je dan niet met je dikke nek of sleutels kunt pronken neem ik er maar al te graag bij als de wagen vlotter/krachtiger is...

                                        Liever een leuke en minder populaire wagen dan de zoveelste bare bone k*tdiesel of entry level naftje met een badge op...
                                        Zeg dat maar eens tegen de eigenaars die een Bmw M550D rijden of tegen mensen met een Audi a6 3.0 Bi-Turbo diesel. Maar enigzins heb je wel gelijk. Ik zou graag ook een Ford Focus RS / RS500 rijden of zelfs de eerste Ford focus RS 2.0T. Maar dat zijn auto's specifiek gericht op prestaties. De hierboven genoemde auto zijn auto's de het totaal pakketje hebben en dat zou ik liever ook graag willen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                          Zeg dat maar eens tegen de eigenaars die een Bmw M550D rijden of tegen mensen met een Audi a6 3.0 Bi-Turbo diesel. Maar enigzins heb je wel gelijk. Ik zou graag ook een Ford Focus RS / RS500 rijden of zelfs de eerste Ford focus RS 2.0T. Maar dat zijn auto's specifiek gericht op prestaties. De hierboven genoemde auto zijn auto's de het totaal pakketje hebben en dat zou ik liever ook graag willen.
                                          De wagens die jij vernoemt zijn nu ook wel niet de meest verkochte modellen eh... Bovendien zit je bij die budgetten toch wel in een 'rijpere' doelgroep te vissen die als ze zouden willen, 'makkelijk' de benzineversie kunnen kopen ook. Dat deze gasten 'zwaar' dieselen is een bewuste keuze.

                                          Ik doel naar de 'jeugdige' groep die een strakker budget hebben en die dan toch zuiver voor de badge gaan ipv voor de fun of extra rijplezier. Later gaan ze dan wel hun dieseltje of naftje gaan chiptunen en bijgevolg misschien brokken rijden door te hoge belasting of verkeerd gebruik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X