Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenGeloof me, Audi heeft echt heel slechte 2.0 Diesels. Allemaal VAG troep. Bmw had ook slechte 2.0 diesels, 320d e91 van m'n broer was standaard en er kwam blauwe/zwarte rook uit tegelijkertijd.
Nu zijn ze een stuk sterker. Ik heb al veel 2.0 Turbo diesels gereden maar niks is zo goed als de nieuwe Ford/psa 2.0Tdci's/ 2.2Tdci's. 163-200pk, Bollen zacht als iets, geen trillingen ook al zijn ze koud of warm, explosief motorgedrag, houdt van hoge toeren....... Kheb em al 3 jaar en nog geen een Motorprobleem... Gewoon beresterk.
Alleen zijn ze gevoelig voor brandstof (2000Bar injectie)
Wel wel, we hebben een nieuwe kenner op het vlak van diesels op het forum...
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenEn dat wat Diabolic aan de hand heeft met zijn vliegwiel wilt niet zeggen dat elke auto met dezelfde motor aan de hand zal hebben.
Als je laag in toeren rijdt >2000Tpm zal je vliegwiel het heel zwaar te verduren krijgen. Dat zal waarschijnlijk de fout zijn geweest van hem. Moderne dieselmotoren houden van veel hogere toeren dan motoren van
10 jaar terug. Mijn motor heeft pas zijn volle boost bij 3000 Toeren. Stel u dat maar eens voor als 120Kmh in 6e rond de 2200Tpm zit. Het nieuwe rijden met chiptuning gecombineerd met een moderne diesel is gewoon een recipe for disaster.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenMisschien kort door de bocht maar als rijplezier je 'ding' is en je hebt een bepaald (al dan niet opgelegd) budget, dan ga je toch voor een mindere badge? Bij een merk met minder streken zul je voor pakweg 40k wel al iets (heel) leuks vinden hoor... Dat je dan niet met je dikke nek of sleutels kunt pronken neem ik er maar al te graag bij als de wagen vlotter/krachtiger is...
Liever een leuke en minder populaire wagen dan de zoveelste bare bone k*tdiesel of entry level naftje met een 'dikke' badge op...
Ben wel met je akkoord dat je niet de entry levels moet nemen. Ik ben BMW fan en auto's als een 114i of 114d doen afbreuk aan het sportief imago. Vroeger, ten tijde van de E30 en E36 had je zo nog het gevoel dat BMW voor snelle wagens stond.
Comment
-
jongens, jongens, jongens, hier lees je wat... Blijkbaar hebben we wel een nieuw groot licht op het forum.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
No offence maar een Evo en een Porsche kun je niet meteen vergelijken eh... Maar ik snap je punt wel.
Zelf heb ik niks tegen BMW (heb er ooit eentje gehad), maar ik kan/wil me voorlopig echt niet linken met het huidige imago en al zeker niet met het publiek dat er in 70% van de gevallen inzit... Het is zoals je zegt een feit dat vroeger een bmw stond voor minimum 'iets' van auto... nu rijden er ook alle huismoeders mee rond... (no offence to the mama's eh ) Audi begint trouwens dezelfde toer op te gaan en trekken hetzelfde arrogante clienteel...
Nu ivm Evo's zullen de meesten ook wel denken dat er enkel Sjonnies met oorbellen/tattoo's inzitten... Elk merk heeft zo wel zijn mindere reputatie of vooroordelen MAAR bmw mannen? No thanks... denken dat ze in ne Rolls rondrijden, rijden aggressief en denken dat de baan van hen is... Tot ze ene tegenkomen die voor hen pinkerke opzet, opzij gaat (want ik haat bumper kleven) en dan terug aansluit... ge moet die losers hunne kop zien omdat er iets achter hunnen 'almighty BMW' hangt dat ze niet los krijgen...
Meestal (en gelukkiglijk maar) is het wel zo dat diegenen die nog met 'echte' drivers BMW's rijden, zulks belachelijk gedrag niet vertonen of uitlokken... Die gasten kopen de BMW niet omwille van de badge, maar gewoon omdat sommige modellen subliem rijden... (mag ook gezegd worden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenWel wel, we hebben een nieuwe kenner op het vlak van diesels op het forum...
Jij zal hier al gissend bepalen hoe zo'n defect er komt? Je bent een zeveraar. Het is en blijft aan de chiptuner om de limieten veilig in te stellen, zeker dé tuner met dé grootste muil van het westelijk halfrond.
Ja, inderdaad. Uw motor zou ik al helemaal niet willen. 2.0Cdti is waarschijnlijk dé luidste blok die wat ik tot nu toe heb gereden. Man, man wat een lawaaierig ding. Nooit meer a.u.b.
Neen, ik ben geen zeveraar. Vliegwiel is er voor bedoeld om de trillingen van de motor op te vangen. Een motor die te laag in toeren gaat >2000 of zelfs >1500 trilt zo hard dat de vliegwiel het eigenlijk niet meer kan ''dempen'' en dus begint te slijten.
Tuurlijk is de chiptuner om de limieten veilig in te stellen, maar het is ook veilig als jij je aan UW limieten houdt.Dus niet te laag in toeren, extra rustig warmrijden, laten afkoelen...... Maar het is waarschijnlijk omdat het een Opel is. Op br-performance is er ook een Ford S-max 2.0Tdci 163pk gechipt van 163-194pk en van 365Nm-431Nm en die zit ook over het ''limiet''. Blijkbaar heeft deze persoon er toch geen problemen mee, en die is veel eerder gechipt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenow ja...de ultrasportieve 324 diesel
Je had de E36 325tds die voor die tijd (1993) een 0-100 had van 10,4s en dat voor een diesel.
Volledig akkoord met het stereotype van de premium rijder die zich koning van de weg waant. Als je met een A6 met 2.0 TDI met toen knap 136pk bolt, moet je ook niet verwachten dat je de snelheidskoning bent. De keizer van het linkervak.
Comment
-
ik stoor mij even zeer aan al die golf en ibiza rijdertjes die stoer komen doen en hopen dat je eens mee het gaspedaal induwt om te kijken hoeveel sneller ze wel niet zijn dan een nieuwe E coupe...
dan toch liever de wat arrogante BMW'er die gewoon snel op het linker vak wil rijdenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenMisschien allemaal leren accepteren dat links rijden alleen mag als je een bmw hebt.
Maar on topic:
Schade aan je wagen door chippen is als een bodybuilder die op z'n 50 ste hartproblemen krijgt. De media schreeuwt: zie je wel! Het is door de anabolen!
De andere gebruikers menen dan dat er wel meer niet-gebruikers zijn die op hun 50ste ook hartkwalen krijgen.
Ik denk echt dat chippen niet gezond is voor je onderdelen. De slijtage ligt hoger dan normaal. Dat wil echter niet zeggen dat iedereen last zal krijgen. En als je dan last krijgt, is het moeilijk om dat enkel en alleen aan de tuning te wijten. Wie weet start jij elke keer met een slippende koppeling tot je de straat uit bent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenNo offence maar een Evo en een Porsche kun je niet meteen vergelijken eh... Maar ik snap je punt wel.
Zelf heb ik niks tegen BMW (heb er ooit eentje gehad), maar ik kan/wil me voorlopig echt niet linken met het huidige imago en al zeker niet met het publiek dat er in 70% van de gevallen inzit... Het is zoals je zegt een feit dat vroeger een bmw stond voor minimum 'iets' van auto... nu rijden er ook alle huismoeders mee rond... (no offence to the mama's eh ) Audi begint trouwens dezelfde toer op te gaan en trekken hetzelfde arrogante clienteel...
Nu ivm Evo's zullen de meesten ook wel denken dat er enkel Sjonnies met oorbellen/tattoo's inzitten... Elk merk heeft zo wel zijn mindere reputatie of vooroordelen MAAR bmw mannen? No thanks... denken dat ze in ne Rolls rondrijden, rijden aggressief en denken dat de baan van hen is... Tot ze ene tegenkomen die voor hen pinkerke opzet, opzij gaat (want ik haat bumper kleven) en dan terug aansluit... ge moet die losers hunne kop zien omdat er iets achter hunnen 'almighty BMW' hangt dat ze niet los krijgen...
Meestal (en gelukkiglijk maar) is het wel zo dat diegenen die nog met 'echte' drivers BMW's rijden, zulks belachelijk gedrag niet vertonen of uitlokken... Die gasten kopen de BMW niet omwille van de badge, maar gewoon omdat sommige modellen subliem rijden... (mag ook gezegd worden)
Heb zelfs een discussie gehad me iemand die niet geloofde dat ik met mijn stomme seat snelle ben dan zijn 118d met m-pack. Dat kon niet want bmw is almachtig .
Sent from my iPhone using Tapatalk 2BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenAkkoord,
Heb zelfs een discussie gehad me iemand die niet geloofde dat ik met mijn stomme seat snelle ben dan zijn 118d met m-pack. Dat kon niet want bmw is almachtig .
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHeb zelfs een discussie gehad me iemand die niet geloofde dat ik met mijn stomme seat snelle ben dan zijn 118d met m-pack. Dat kon niet want bmw is almachtig .Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Tsja, zonde voor de mensen die BMW rijden omdat ze er echt liefhebber van zijn, en dat het overgrote deel een mening heeft dat het allemaal dikke nekken en wat dan ook zijn.
Ik ken m'n plaats op de weg, en ik heb geen ander rijgedrag dan m'n Corsa vroeger. Ik zal altijd wel wat vertragen als ik zie dat er nog iemand tussen kan enz...
Maar goed, ze zijn er allemaal wel, BMW rijders die denken dat de weg van hen is, platgesmeten Golf rijders die ook denken dat ze het zijn etc etc...
Who cares, zolang je zelf maar niet associaal rijdt, en je auto gekozen hebt omdat je die écht wou, en niet omwille van de badge enz.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenWel wel, we hebben een nieuwe kenner op het vlak van diesels op het forum...
Jij zal hier al gissend bepalen hoe zo'n defect er komt? Je bent een zeveraar. Het is en blijft aan de chiptuner om de limieten veilig in te stellen, zeker dé tuner met dé grootste muil van het westelijk halfrond.
Heb een beetje research voor u gedaan en guess what i found.
Uw motor heeft inderdaad VEEL maar dan ook VEEL problemen met het vliegwiel, koppeling. i quote
''18-10-2011: Dual mass flywheel failures becoming increasingly common on manual diesel models.''
''18-11-2011: Dual mass flywheel and clutch failures becoming common on both diesel and petrol models after at little as 13,000 miles.''
''15-4-2013: Report of DMF and transmission bearing failure on 42k mile 2009/59 Insignia CDTI 130 costing £750 + £750 after respective 50% and 80% contributions from Vauxhall.''
''30-5-2013: DMF and clutch of Insignia diesel failed after 34,000 miles, not covered by 'Lifetime Warranty'. Bill £1,600.''
Dus, het is duidelijk dat het een PRODUCTIE fout is en niet die van BR-performance.
Bron:http://www.honestjohn.co.uk/carbycar...8/?section=bad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenHeb een beetje research voor u gedaan en guess what i found.
Uw motor heeft inderdaad VEEL maar dan ook VEEL problemen met het vliegwiel, koppeling. i quote
''18-10-2011: Dual mass flywheel failures becoming increasingly common on manual diesel models.''
''18-11-2011: Dual mass flywheel and clutch failures becoming common on both diesel and petrol models after at little as 13,000 miles.''
''15-4-2013: Report of DMF and transmission bearing failure on 42k mile 2009/59 Insignia CDTI 130 costing £750 + £750 after respective 50% and 80% contributions from Vauxhall.''
''30-5-2013: DMF and clutch of Insignia diesel failed after 34,000 miles, not covered by 'Lifetime Warranty'. Bill £1,600.''
Dus, het is duidelijk dat het een PRODUCTIE fout is en niet die van BR-performance.
Bron:http://www.honestjohn.co.uk/carbycar...8/?section=bad
Ook al lees je op internet problemen met het bimassavliegwiel van de 2.0CDTI motoren, dan nog betekent dit niet dat alle 2.0CDTI's hun bimassavliegwiel gaar is na 20.000 km.
Comment
-
Bij chiptuning, ook door goede chiptuners, zul je altijd rekening moeten houden met extra kosten door snellere slijtage. Het hoeft niet te gebeuren, maar de kans daarop is wel groter. Het is hoe de chiptuner daarmee omgaat en daarop reageert die maakt hoe je over die betreffende tuner denkt. Of het nu een productiefout is geweest of een chiptuning die er te ver over was, is niet echt relevant. Diabolic heeft het gevoel niet goed behandeld te zijn, dus blijkbaar had BR deze klacht anders aan moeten pakken zodat hij ondanks de defecten toch een goed gevoel bij de tuner zou hebben.
Comment
-
De 2.0Cdti 110pk is IDENTIEK hetzelfde als de 130pk en bijna identiek als de 160pk, de onderblok is lichtjes gewijzigd. Ik versta onder onderblok eigenlijk de carterpan?
De 442Nm is peak power. Dus niet onderin, maar rond de 3000-3500 toeren. hij kon nog altijd terug gaan als hij ''niet tevreden'' was. staat namelijk ook op hun site.
Niet alle vliegwielen zijn gaar na 20 000km maar lees: '' failures becoming increasingly common'' ''after at little as 13,000 miles'' , 34,000 miles
dus wel na 20 000 tot 50 000km.
Comment
Comment