Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
    Effe de discussie op een ander niveau brengen, als da mag.

    Mij is door een tuner verteld dat sommige tuners hun testbank expres verkeerd ijken waardoor er bij een test een bepaald aantal pk en Nm getoond worden (te weinig vermogen dus). De persoon van de auto ziet dit en is des te meer gemotiveerd om zijn auto te laten tunen. Achteraf (zal wel niet dezelfde dag zijn denk ik) wordt de testbank weeral in geijkt waardoor blijkt dat na de tuning er veel meer vermogen bijgekomen is dan het werkelijke vermogen dat erbij gekomen is.

    Is hier iets van waar of is dit zever in pakske wat ik hier vertel? (don't kill the messenger, ik vertel maar wat deze tuner tegen mij heeft gezegd.
    al jaren zijn er tuners die hun metingen vervalsen, ik kom regelmatig "twijfelachtige" testbankgrafieken tegen op forums, maar in elke sector heb je goede en slechte, dat zal je nooit kunnen uitsluiten.
    Ooit had een bekende BMW tuner een grafiek gepost van een BMW 335Xi ( 4wiel-aandrijving ) op zijn 2wiel testbank, dat hele topic is toen verdwenen, ik vermoed dat die tuner goede connecties had met de administrator van het forum :-(

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      al jaren zijn er tuners die hun metingen vervalsen, ik kom regelmatig "twijfelachtige" testbankgrafieken tegen op forums, maar in elke sector heb je goede en slechte, dat zal je nooit kunnen uitsluiten.
      Ooit had een bekende BMW tuner een grafiek gepost van een BMW 335Xi ( 4wiel-aandrijving ) op zijn 2wiel testbank, dat hele topic is toen verdwenen, ik vermoed dat die tuner goede connecties had met de administrator van het forum :-(
      Dus blijkbaar zit het wereldje vol zeveraars.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Dus blijkbaar zit het wereldje vol zeveraars.
        net zoals er hier op het forum ook zeveraars zijn ( denk maar aan de tuningkid ) , maar vergeet niet dat er ook nog serieuze tuners zijn die hun werk met veel passie doen !

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
          net zoals er hier op het forum ook zeveraars zijn ( denk maar aan de tuningkid ) , maar vergeet niet dat er ook nog serieuze tuners zijn die hun werk met veel passie doen !

          Hoe bekomt men eigenlijk een tuner?
          Mijn zoon die gaat z'n 5e jaar autotechnieken beginnen en z'n passie is ook alleen maar auto's tunen etc....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
            Hoe bekomt men eigenlijk een tuner?
            heel wat mogelijkheden zoals met de meeste beroepen, in de leer gaan, studeren op school of zelf aanleren...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
              net zoals er hier op het forum ook zeveraars zijn ( denk maar aan de tuningkid ) , maar vergeet niet dat er ook nog serieuze tuners zijn die hun werk met veel passie doen !
              De pot verwijt de ketel !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                De pot verwijt de ketel !
                was toch maar een grapje man, relax ;-)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                  Hoe bekomt men eigenlijk een tuner?
                  Mijn zoon die gaat z'n 5e jaar autotechnieken beginnen en z'n passie is ook alleen maar auto's tunen etc....
                  Da's eigenlijk héél simpel :

                  1/ Ga dan effe in Holland studeren voor mechanieker. Ge krijgt dan met wa chance en wa gezever een diploma van "ingenieur".
                  (in België is de opleiding ietekes complexer. In Holland ligt de nadruk op een grote mond, niet zozeer op de kennis)

                  2/ Ga U aanbieden bij één of andere tjoener-werkgever met dat diploma en zeg dat ge zélf de software kunt schrijven/aanpassen.
                  Succes verzekerd omdat iedereen wat standaard mapkes aankoopt en dus maar al te graag "nen ingenieur" in kot wil hebben.

                  3/ Eenmaal aangenomen speel je dat spelleke door met mappen aan te kopen die zogezegd door Uzelf zijn gemaakt.
                  Geen kat die het verschil ooit merkt.

                  4/ Gebruik de klanten van uw tjoener-werkgever als proefkonijntjes als ge zelf eens wat wil experimenteren. Gij moet de brokken toch niet betalen.
                  (om wat extra na-de-uren te verdienen biedt je de klanten natuurlijk andere prijzen aan na de werkuren. Extra zakgeld is leuk meegenomen)

                  5/ Als ge dan merkt dat het uit de hand loopt en de relatie begint te verzuren met de tjoener-werkgever moet je natuurlijk rancuneus gaan optreden.
                  Bovendien wil je nu zélf met een tjoening-zaak gaan beginnen en moet je de tjoening-werkgever gaan uitschakelen.

                  6/ Het uitschakelen van je eigen baas gebeurt dan op 2 manieren.
                  a) Experimenteer op een hogere versnelling. Hierdoor wordt er zoveel vernield dat nog enkel onwetende klanten durven aanbellen.
                  b) Schrijf wat anonieme briefjes naar de bevoegde instanties. Deze ruimen in jouw plaats de boel dan grondig op. Succes verzekerd !

                  7/ Biedt je "capaciteiten" aan bij een andere tjoener-werkgever.

                  8/ ga terug naar punt 3/

                  9/ Als je dan genoeg sporen van vernieling hebt nagelaten is het tijd voor het grote werk en verzin je via allerlei constructies van NV's en
                  Luxemburgse firma's een eigen zaak.

                  10/ Marketing is nu het belangrijkste om de copy-paste methode van software op grote schaal toe te passen.

                  Tip : Neem nooit een ingenieur in dienst.

                  Comment


                  • iemand is precies wat gefrustreerd dat hij zelf geen diploma heeft bepaald

                    Comment


                    • Wat een topic zeg...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                        Wat een topic zeg...
                        sommige mensen lezen de "story" of "dag-allemaal" , wij lezen autoforum voor wat sensatie, geef toe, Tuningkid is de max en het gesprekstonderwerp bij uitstek op zowel elk meet !
                        Last edited by ; 08/08/2013, 20:27.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                          Tuningkid is de max !
                          Nagel op de kop!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                            Da's eigenlijk héél simpel :

                            1/ Ga dan effe in Holland studeren voor mechanieker. Ge krijgt dan met wa chance en wa gezever een diploma van "ingenieur".
                            (in België is de opleiding ietekes complexer. In Holland ligt de nadruk op een grote mond, niet zozeer op de kennis)

                            2/ Ga U aanbieden bij één of andere tjoener-werkgever met dat diploma en zeg dat ge zélf de software kunt schrijven/aanpassen.
                            Succes verzekerd omdat iedereen wat standaard mapkes aankoopt en dus maar al te graag "nen ingenieur" in kot wil hebben.

                            3/ Eenmaal aangenomen speel je dat spelleke door met mappen aan te kopen die zogezegd door Uzelf zijn gemaakt.
                            Geen kat die het verschil ooit merkt.

                            4/ Gebruik de klanten van uw tjoener-werkgever als proefkonijntjes als ge zelf eens wat wil experimenteren. Gij moet de brokken toch niet betalen.
                            (om wat extra na-de-uren te verdienen biedt je de klanten natuurlijk andere prijzen aan na de werkuren. Extra zakgeld is leuk meegenomen)

                            5/ Als ge dan merkt dat het uit de hand loopt en de relatie begint te verzuren met de tjoener-werkgever moet je natuurlijk rancuneus gaan optreden.
                            Bovendien wil je nu zélf met een tjoening-zaak gaan beginnen en moet je de tjoening-werkgever gaan uitschakelen.

                            6/ Het uitschakelen van je eigen baas gebeurt dan op 2 manieren.
                            a) Experimenteer op een hogere versnelling. Hierdoor wordt er zoveel vernield dat nog enkel onwetende klanten durven aanbellen.
                            b) Schrijf wat anonieme briefjes naar de bevoegde instanties. Deze ruimen in jouw plaats de boel dan grondig op. Succes verzekerd !

                            7/ Biedt je "capaciteiten" aan bij een andere tjoener-werkgever.

                            8/ ga terug naar punt 3/

                            9/ Als je dan genoeg sporen van vernieling hebt nagelaten is het tijd voor het grote werk en verzin je via allerlei constructies van NV's en
                            Luxemburgse firma's een eigen zaak.

                            10/ Marketing is nu het belangrijkste om de copy-paste methode van software op grote schaal toe te passen.

                            Tip : Neem nooit een ingenieur in dienst.
                            En dit is dus dames en heren iemand die niets van zijn leven heeft gemaakt en dus alleen anderen kan afkeuren.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                              En dit is dus dames en heren iemand die niets van zijn leven heeft gemaakt en dus alleen anderen kan afkeuren.
                              Ken je hem misschien?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                iemand is precies wat gefrustreerd dat hij zelf geen diploma heeft bepaald

                                Ge voelt U toch niet aangesproken hé ? Bruno ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ken je hem misschien?

                                  Hoeft niet. woorden zeggen zoveel meer.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                    sommige mensen lezen de "story" of "dag-allemaal" , wij lezen autoforum voor wat sensatie,
                                    .....ik lees (stoffige) dossiers en wetboeken........

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                      Hoe bekomt men eigenlijk een tuner?
                                      Mijn zoon die gaat z'n 5e jaar autotechnieken beginnen en z'n passie is ook alleen maar auto's tunen etc....
                                      Een gekende tuner uit Aalst heeft ooit zijn diploma carrossier gehaald. bedrijfsbeheer gevolgd, vestegingsattest gehaald en begonnen. Ik zat samen met hem op avondschool, en hij was niet de primus. Heb hem zelfs nog geholpen met de eindexamens om zijn diploma te halen. Daarna is hij gewoon begonnen (via zijn pa die een autofreak is/was) en gezien waar hij uit kwam. En vandaag heeft hij een dikke zaak.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                        Da's eigenlijk héél simpel :

                                        1/ Ga dan effe in Holland studeren voor mechanieker. Ge krijgt dan met wa chance en wa gezever een diploma van "ingenieur".
                                        (in België is de opleiding ietekes complexer. In Holland ligt de nadruk op een grote mond, niet zozeer op de kennis)

                                        2/ Ga U aanbieden bij één of andere tjoener-werkgever met dat diploma en zeg dat ge zélf de software kunt schrijven/aanpassen.
                                        Succes verzekerd omdat iedereen wat standaard mapkes aankoopt en dus maar al te graag "nen ingenieur" in kot wil hebben.

                                        3/ Eenmaal aangenomen speel je dat spelleke door met mappen aan te kopen die zogezegd door Uzelf zijn gemaakt.
                                        Geen kat die het verschil ooit merkt.

                                        4/ Gebruik de klanten van uw tjoener-werkgever als proefkonijntjes als ge zelf eens wat wil experimenteren. Gij moet de brokken toch niet betalen.
                                        (om wat extra na-de-uren te verdienen biedt je de klanten natuurlijk andere prijzen aan na de werkuren. Extra zakgeld is leuk meegenomen)

                                        5/ Als ge dan merkt dat het uit de hand loopt en de relatie begint te verzuren met de tjoener-werkgever moet je natuurlijk rancuneus gaan optreden.
                                        Bovendien wil je nu zélf met een tjoening-zaak gaan beginnen en moet je de tjoening-werkgever gaan uitschakelen.

                                        6/ Het uitschakelen van je eigen baas gebeurt dan op 2 manieren.
                                        a) Experimenteer op een hogere versnelling. Hierdoor wordt er zoveel vernield dat nog enkel onwetende klanten durven aanbellen.
                                        b) Schrijf wat anonieme briefjes naar de bevoegde instanties. Deze ruimen in jouw plaats de boel dan grondig op. Succes verzekerd !

                                        7/ Biedt je "capaciteiten" aan bij een andere tjoener-werkgever.

                                        8/ ga terug naar punt 3/

                                        9/ Als je dan genoeg sporen van vernieling hebt nagelaten is het tijd voor het grote werk en verzin je via allerlei constructies van NV's en
                                        Luxemburgse firma's een eigen zaak.

                                        10/ Marketing is nu het belangrijkste om de copy-paste methode van software op grote schaal toe te passen.

                                        Tip : Neem nooit een ingenieur in dienst.

                                        Hoe komde er toch op!

                                        Comment


                                        • Hmmm zoals in alle stielen zal ook hier wel het volgende van toepassing zijn:

                                          "beter iets goed kopieren, dan zelf iets slecht maken..."

                                          Waarom de ene dan nog steeds beter boert dan de andere hoor ik sommige zich afvragen?
                                          Omdat de ene meer kaas heeft gegeten van marketing en PR dan de andere...

                                          Hetzelfde kunnen maken en serveren is 1 ding, hetzelfde kunnen verkopen met meer winst en zorgen dat ze bij JOU willen zijn, is totaal andere koek. En chapeau ook voor diegene die dan meer 'succes' boeken dan sommige anderen, the art of image branding waardoor JIJ jezelf populairder maakt tov anderen is niet zo evident.
                                          Last edited by ; 08/08/2013, 21:49.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X