Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten

Hoe komde er toch op!
    Ik weet niet of dat het zodanig uit de lucht is gegrepen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
      Wel, laten we zeggen dat ik inderdaad m'n woorden terugneem bij nader inzien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
        Ik wilde net hetzelfde zeggen... .

Comment

• Heb de voorbije dagen veel gemist zie ik.
          Het wordt moeilijk te volgen door veel gewiste en gewijzigde zaken.
          Momenteel heb ik niet veel tijd meer aangezien ik zelf met de verbouwingen van ons nieuw gebouw belast word. Maar ik ga mijn uiterste best doen om de rode draad te blijven volgen.
          @ tuningkid. Zorg er aub niet voor dat er tegen morgen terug 10blz bijkomen;-).

Comment

• tuningkid heeft het blijkbaar altijd gedaan.

Beste tuning die niks kost is deftig wat gewicht uit uw auto zwieren.
            Is wel gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
              tuningkid heeft het blijkbaar altijd gedaan.

Beste tuning die niks kost is deftig wat gewicht uit uw auto zwieren.
              Is wel gemakkelijker gezegd dan gedaan.
              Vriendin, -50 kg, check!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                Vriendin, -50 kg, check!
                Zwiert ze maar in mijne auto. Ik ben toch vrijgezel.

Comment

• Ik meng me niet in de discussie van wie nu goed of slecht werk levert. Maar je bent toch zelf een stuk mee verantwoordelijk eens je zo een zaak binnen stapt. Niemand verplicht je om een aanpassing uit te voeren. En zoals in alle stielen, zal je wel altijd goede en minder goede hebben. Ik werk dagdagelijks met aannemers in de bouwwereld, en daar zitten ook cowboys tussen. Foutpercentages zitten er bij iedere aannemer. Het hangt er alleen vanaf hoe hij ze oplost. En wees gerust: deze die blijft knoeien zal er vroeg of laat van tussenuit gaan. Hetzelfde in de tuningscene vermoed ik. Met marketing alleen kom je er niet.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                    Hmmm zoals in alle stielen zal ook hier wel het volgende van toepassing zijn:

"beter iets goed kopieren, dan zelf iets slecht maken..."

Waarom de ene dan nog steeds beter boert dan de andere hoor ik sommige zich afvragen?
                    Omdat de ene meer kaas heeft gegeten van marketing en PR dan de andere...
                    of mss omdat de kwaliteit van de ene beter is dan de andere ? Marketing en PR dat is allemaal mooi maar blijft nooit duren als het product niet goed is. Ik had hier 10 jaar geleden al meermaals geschreven dat er veel tuners zijn die redeneren zoals je zegt "beter iets goed kopieren, dan zelf iets slecht maken..." , maar dat is in elke sector zo

Comment

• Bij een Ford concessiehouder hebben ze me gezegd dat chiptuning geen echte tuning is (lees: geen echte pk's). En chiptuning zou nog slecht zijn voor de interne onderdelen van de motor, ook nog. Slijtage en mogelijk stukken aan de motor is groot.
                      Echte tuning kost volgens hen, 2500 euro per pk. Te beginnen met de nokkenassen enz... .

Ik weet het niet.
                      Last edited by ; 09/08/2013, 13:59. Reden: . ip ?

Comment

• Oela, ik had na men chiptuning 52pk bij, dat maal 2500=130.000 euro voor echte pk's

Comment

Bij een Ford concessiehouder hebben ze me gezegd dat chiptuning geen echte tuning is (lees: geen echte pk's). En chiptuning zou nog slecht zijn voor de interne onderdelen van de motor, ook nog. Slijtage en mogelijk stukken aan de motor is groot.
                          Echte tuning kost volgens hen, 2500 euro per pk. Te beginnen met de nokkenassen enz... .

Ik weet het niet?
                          Tsja, valse pk's zullen het natuurlijk ook niet zijn hé
                          En €2500 per pk, da's misschien wel een klein beetje overdreven.
                          Echte tuning noem ik bv de Performance Power Kit van BMW (betere koeling, motoroptimalisatie, andere remmen...).
                          Chiptuning is "enkel" motoroptimalisatie, maar mist dus bv de koeling enz. Vandaar dat ook onderdelen sneller zullen slijten. Then again, chiptuning is dan ook weer een pak goedkoper dan bv zo'n kit. Dus dat zijn keuzes die m'n zelf moet maken...
                          Maar daarom heb je ook weer stages bij (chip)tuning...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                            of mss omdat de kwaliteit van de ene beter is dan de andere ? Marketing en PR dat is allemaal mooi maar blijft nooit duren als het product niet goed is. Ik had hier 10 jaar geleden al meermaals geschreven dat er veel tuners zijn die redeneren zoals je zegt "beter iets goed kopieren, dan zelf iets slecht maken..." , maar dat is in elke sector zo
                            Mijn uitleg is inderdaad van toepassing als men dezelfde produkten aan de man brengt en dus in weze iedereen dezelfde kwaliteit brengt. Dan gaan marketing en PR het verschil maken...
                            Iemand die constant een betere kwaliteit kan aanbieden zal zowiezo na enige tijd boven de rest uitsteken.

PS: geldt dat voorstel van de testbank run nog (PM)? In de winter is het wat kalmer in mijn sector en dan had ik de X graag eens laten spinnen op de rollen...
                            Mor ni foefelen met de ijking eh...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                              PS: geldt dat voorstel van de testbank run nog (PM)? In de winter is het wat kalmer in mijn sector en dan had ik de X graag eens laten spinnen op de rollen...
                              Mor ni foefelen met de ijking eh...
                              natuurlijk is dat nog geldig, geef gewoon een seintje deze winter, no stress ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                natuurlijk is dat nog geldig, geef gewoon een seintje deze winter, no stress ;-)
                                Okido, zal iets laten weten van zodra ik wat meer tijd heb.

Comment

Bij een Ford concessiehouder hebben ze me gezegd dat chiptuning geen echte tuning is (lees: geen echte pk's).
                                  Als dat waar zou zijn, dan mag je de huidige chip uit je auto gooien, het zou toch geen verschil mogen maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                    Als dat waar zou zijn, dan mag je de huidige chip uit je auto gooien, het zou toch geen verschil mogen maken.
                                    Ja maar het is ook eigenlijk waar wat kikkie zegt.

Wat ik versta onder tuning (aan de motor dan) is het echt al vervangen van onderdelen naar betere onderdelen.
                                    Achter een computer zitten en waardes veranderen is niet echt tuning maar een herprogrammatie.

Maar natuurlijk moet je je computer ook aanpassen als je bijvoorbeeld: een andere turbo steekt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                      Wat ik versta onder tuning (aan de motor dan) is het echt al vervangen van onderdelen naar betere onderdelen.
                                      Achter een computer zitten en waardes veranderen is niet echt tuning maar een herprogrammatie.

Maar natuurlijk moet je je computer ook aanpassen als je bijvoorbeeld: een andere turbo steekt.
                                      ....maar elke vorm van motortuning is en blijft natuurlijk verboden troep.

Comment

• Tuningkid, je bent vermoeiend en vooral niet terzake.

Vraag was origineel van The Swede : hoe lang gaat een getjoende dieselmotor mee? Iemand ervaring hiermee?

Ik wel : ruim 110.000 km met een op maat geherprogrameerde S60, D5, gedaan door BrunoL, en niet het minste probleem mee gehad.

Is hij de beste? Ik weet het niet, ga dit zeker niet beweren,maar was heel tevreden over de op maat uitgevoerde ingreep.

DVX, APEC, en nog anderen zullen wellicht even vakkundig tewerk gaan.

Comment

• Hier staat de teller ondertussen op 605.000km. Verdeeld over 2 voertuigen. Dus getjoende diesels gaan lang mee,
                                          1°) als je de juiste dieselmotor/versie hebt.
                                          2°) als je door de juiste mensen je tuning laat uitvoeren aan je voertuig.
                                          3°) als je er zorg voor draagt (lees onderhouden)
                                          4°) als je er doordacht mee rondrijdt.

Toch een beetje vreemde vaststelling, dat zowel Tunningkid, Geert van DVX en Bruno van BR uit dezelfde regio komen en wel zeer dicht bij elkaar zitten. Zie het al gebeuren dat ze alle drie op hetzelfde ogenblik, zondag samen bij de bakker staan...
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X