Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn vorige auto (Renault scenic 1.9dti) nooit verzorgd, 4 keer olie vervangen, alles laten trekken zonder nadraaien, van warmrijden was geen sprake, altijd op oeral, esso gereden. Begon te roeten tot en met (Wss turbo kapot) en niet getuned

Heeft het 220 000Km vol gehouden.

Mijn huidige wagen (Ford S-max 2.0Tdci) altijd verzorgd, heeft alle oliebeurten op 15 000km gedaan (5000km eerder) altijd nadraaien als ik de heuvel opkom met 140kmh, warmrijden altijd gedaan, Altijd op Bp ultimate diesel en gewone shell diesel gereden.
    Heeft nu 66 000 Km en bolt nog altijd hetzelfde alsof hij juist van de ''band'' afkwam.
    Weet iemand hoelang die het nog volhoudt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
      Mijn vorige auto (Renault scenic 1.9dti) nooit verzorgd, 4 keer olie vervangen, alles laten trekken zonder nadraaien, van warmrijden was geen sprake, altijd op oeral, esso gereden. Begon te roeten tot en met (Wss turbo kapot) en niet getuned

Heeft het 220 000Km vol gehouden.

Mijn huidige wagen (Ford S-max 2.0Tdci) altijd verzorgd, heeft alle oliebeurten op 15 000km gedaan (5000km eerder) altijd nadraaien als ik de heuvel opkom met 140kmh, warmrijden altijd gedaan, Altijd op Bp ultimate diesel en gewone shell diesel gereden.
      Heeft nu 66 000 Km en bolt nog altijd hetzelfde alsof hij juist van de ''band'' afkwam.
      Weet iemand hoelang die het nog volhoudt?
      Met gemak 400duuzend.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ondertussen een 6000Km met getunede motor en DPF/EGR delete gereden... leuk!

Op een langer traject zakt het verbruik naar 4.7, waar dat vroeger toch eerder 5 was,
        Korte trajecten zijn goed voor 5.8 tot maximaal 6, waar vroeger 6 regel was, en 6.1 6.2 bij iets vlotter rijden.

Wel merk ik dat er meer "lag" zit op de motor: na het schakelen en bij het gas geven duurt het zo net even eer je het koppel voelt werken!
        Ook is het koppel niet bij elk toerental even prominent aanwezig.... vooral lage toeren (1000 tot 1700) zijn veel minder dan verder (1700-3500) Ook merk ik een dipje als ik van 3e naar 4e ga.

Met wat kan dat te maken hebben? Is het omdat de turbo nu een veel grotere rol speelt dat de turbo-lag weer iets meer aanwezig is zoals vroeger op de eerdere generaties turbomotoren?
        Niet dat ik in een lag-moment minder vermogen lijk te hebben, het is enkel dat op andere momenten meer vermogen beschikbaar is waardoor er dipjes voelbaar zijn. Het trekt niet meer zo lineair op...
        Dat is het enige "nadeel" wat ik zover merk...

Is dit iets wat anderen ook ervaren?

Comment

• BMW diesels hebben altijd al een benzine-achtig karakter gehad in die zin dat je wat toeren moet maken vooraleer er iets gebeurt. Ik ben ooit overgestapt van een Golf TDI 130 naar een E46 320d 150 en ik vond dat spel gewoon traag, enkel door het lineaire karakter itt. de on/of bij de oude VAG diesels
          2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            BMW diesels hebben altijd al een benzine-achtig karakter gehad in die zin dat je wat toeren moet maken vooraleer er iets gebeurt. Ik ben ooit overgestapt van een Golf TDI 130 naar een E46 320d 150 en ik vond dat spel gewoon traag, enkel door het lineaire karakter itt. de on/of bij de oude VAG diesels
            De VAG van vroeger gaf je een echt kick als de turbo erin knalde. Hoger in toeren was het al minder. Ik verkies de lineaire opbouw bij BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Hier staat de teller ondertussen op 605.000km. Verdeeld over 2 voertuigen. Dus getjoende diesels gaan lang mee,
              1°) als je de juiste dieselmotor/versie hebt.
              2°) als je door de juiste mensen je tuning laat uitvoeren aan je voertuig.
              3°) als je er zorg voor draagt (lees onderhouden)
              4°) als je er doordacht mee rondrijdt.

Toch een beetje vreemde vaststelling, dat zowel Tunningkid, Geert van DVX en Bruno van BR uit dezelfde regio komen en wel zeer dicht bij elkaar zitten. Zie het al gebeuren dat ze alle drie op hetzelfde ogenblik, zondag samen bij de bakker staan...
              Dat ik met Bruno bij de bakker sta heb ik geen problemen mee. We zijn mss soms wat "vijandig" maar we kennen elkaar al +15 jaar. Dit brengt mee dat we toch nog wat fatsoen voor elkaar opbrengen als we elkaar zien ;-). Ik denk dat dit forum er anders helemaal anders uitzag de dag van vandaag. Wat tuningkid betreft heb ik geen flauw idee, maar ik vermoed dat hij niet echt van hier in de buurt is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                Dat ik met Bruno bij de bakker sta heb ik geen problemen mee.
                ik ook niet, kan nog gezellig worden, je mag zelfs eens van mijn koffiekoek bijten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten

Wel merk ik dat er meer "lag" zit op de motor: na het schakelen en bij het gas geven duurt het zo net even eer je het koppel voelt werken!
                  Ook is het koppel niet bij elk toerental even prominent aanwezig.... vooral lage toeren (1000 tot 1700) zijn veel minder dan verder (1700-3500) Ook merk ik een dipje als ik van 3e naar 4e ga.
                  komt meer dan waarschijnlijk door de dpf delete en iets minder tegendruk waardoor de turbo iets trager opspoelt, volkomen normaal eigenlijk bij een dpf delete

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                    Tuningkid, je bent vermoeiend en vooral niet terzake.

Vraag was origineel van The Swede : hoe lang gaat een getjoende dieselmotor mee? Iemand ervaring hiermee?

Ik wel : ruim 110.000 km met een op maat geherprogrameerde S60, D5, gedaan door BrunoL, en niet het minste probleem mee gehad.

Is hij de beste? Ik weet het niet, ga dit zeker niet beweren,maar was heel tevreden over de op maat uitgevoerde ingreep.

DVX, APEC, en nog anderen zullen wellicht even vakkundig tewerk gaan.

doet me alvast super plezier te horen dat je tevreden bent !

Comment

Hier staat de teller ondertussen op 605.000km. Verdeeld over 2 voertuigen. Dus getjoende diesels gaan lang mee,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                        ik ook niet, kan nog gezellig worden, je mag zelfs eens van mijn koffiekoek bijten
                        Niet als jij er al in gebeten hebt. Daarvoor is die 15jr niet genoeg ;-)

Comment

Niet als jij er al in gebeten hebt. Daarvoor is die 15jr niet genoeg ;-)
                          Misschien beiden langs 1 kant bijten en in het midden een kus.

Comment

• Gaan we romantisch beginnen doen? :-) Bewaar ik wel voor iemand anders :-)

Comment

Dat ik met Bruno bij de bakker sta heb ik geen problemen mee. We zijn mss soms wat "vijandig" maar we kennen elkaar al +15 jaar. Dit brengt mee dat we toch nog wat fatsoen voor elkaar opbrengen als we elkaar zien ;-). Ik denk dat dit forum er anders helemaal anders uitzag de dag van vandaag. Wat tuningkid betreft heb ik geen flauw idee, maar ik vermoed dat hij niet echt van hier in de buurt is...
                              Bij de bakker liggen gewoonlijk toch taarten genoeg, wie zou jullie tegenhouden om Tunningkid eens te laten smullen van al dat lekkers...
                              Bij zijn lokatie staat er toch Londerzeel. Kan schrijven wat hij wil natuurlijk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Comment

Bij de bakker liggen gewoonlijk toch taarten genoeg, wie zou jullie tegenhouden om Tunningkid eens te laten smullen van al dat lekkers...
                                  Bij zijn lokatie staat er toch Londerzeel. Kan schrijven wat hij wil natuurlijk.
                                  We kunnen afspreken bij 't Broodhuys bijvoorbeeld. Heeft hele lekkere taarten.

Comment

• Dit topic is echt niet te doen, haha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                      Dit topic is echt niet te doen, haha
                                      Yep.

Daarom mijn vraag. Hoeveel beten gaat een tuningstaart mee?

Comment

Gaan we romantisch beginnen doen? :-) Bewaar ik wel voor iemand anders :-)
                                        Voor tuningkid zeker??! Zo zit dat hier dus

Comment

komt meer dan waarschijnlijk door de dpf delete en iets minder tegendruk waardoor de turbo iets trager opspoelt, volkomen normaal eigenlijk bij een dpf delete
                                          bedankt voor de info/bevestiging!

Comment

Working...
                                          X