Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
    .....er zijn wel meer cijfers die hij niet checkt hoor !
    Zet die ploat af!!!
    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

    2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

    Comment


    • Het chiptunen is al een hele tijd geleden gebeurd, had toen nog geen weet van de negatieve ervaringen van andere klanten. Nu aan het kijken om mijn andere auto te chippen, maar zal niet bij ziptuning zijn...

      BTW aan 'sommige' anderen: ja ik weet dat het niet mag!

      Comment


      • Om even een oude koe uit de gracht te halen...

        Deze post even doorbladerd en je zag vroeger vaak dat auto's na chiptuning serieus begonnen roeten. Nu hebben auto's een roetfilter, dus zou je er minder van zien.

        Vraag is echter of dit zonder de roetfilter bij moderne diesels ook nog zo zou zijn?

        Comment


        • dat denk ik wel
          lets have some more member berries

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Vraag is echter of dit zonder de roetfilter bij moderne diesels ook nog zo zou zijn?
            Tsja, denk niet dat er tegenwoordig nog moderne diesels rondrijden zonder roetfilter. Dus je zoekt eigelijk een moderne diesel, met een DPF-delete, én een chip. Dan zit je al snel bij wagens waar ze al wat meer werk in hebben gestoken dan een stage 1.

            Het is wel niet zo dat chippen = meer roet. Vooral van die powerbox gevallen én slechte chipboeren veroorzaken roetwolken, het is best mogelijk een diesel te chippen zonder dat er daardoor een permanente smog-zone rond je auto hangt. Maar ik denk als je een slecht gechipte moderne diesel gaat rijden, je nog altijd een roetwolk zal veroorzaken hoor. Die DPF zal wel wat deeltjes tegenhouden maar lang niet alles.
            Mijn Skoda

            Comment


            • Kan dat ook te maken hebben met betere software waardoor de auto niet constant meer inspuit zoals vroeger? Ik kende vroeger (jaar 2000) iemand met een A4 2.0tdi door Heinz en die kerel maakte een rookgordijn waar een M1 Abrams jaloers zou op zijn.

              Als auto's tegenwoordig nog evenveel roeten na tuning, maar de filter alles tegen houdt, dan zou die toch sneller verstopt moeten geraken en vaker regenereren (staan er genoeg "e" in?)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Als auto's tegenwoordig nog evenveel roeten na tuning, maar de filter alles tegen houdt, dan zou die toch sneller verstopt moeten geraken en vaker regenereren (staan er genoeg "e" in?)
                Klinkt logisch.

                Ik kijk mijn roet- en asniveau maandelijks na met vagcom, en ik heb geen spectaculaire stijging bemerkt na het chippen. Maar heb dan ook verkozen voor "chippen-met-mate", dus verwacht ik ook geen bijkomende problemen.

                Ziet er zo uit ongeveer (voorbeeldfoto)

                Mijn Skoda

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                  Klinkt logisch.

                  Ik kijk mijn roet- en asniveau maandelijks na met vagcom, en ik heb geen spectaculaire stijging bemerkt na het chippen. Maar heb dan ook verkozen voor "chippen-met-mate", dus verwacht ik ook geen bijkomende problemen.

                  Ziet er zo uit ongeveer (voorbeeldfoto)

                  De software van de auto weet dus hoe de toestand van de filter is en wanneer hij moet regenereren?

                  Comment


                  • Met vagcom kan je wel de "gezondheid" van de DPF nagaan ja. En ook hoe vaak er een regeneratie is, en wanneer dat juist geweest is. Dit is gewoon allemaal data die de wagen ook gaat gebruiken om te beslissen of hij gaat regenereren of niet.

                    Je kan er ook eentje 'forceren' met vagcom, moest dat nodig zijn.
                    Last edited by TooTall; 10/03/2015, 12:40.
                    Mijn Skoda

                    Comment


                    • Op welke basis wordt die regeneratie bij vag in gang gezet?

                      Wat eerst komt, gemeten of berekend?

                      Comment


                      • Wanneer de gemeten roetwaarde in de DPF filter boven een bepaalde waarde komt gaat het systeem regenereren.

                        Vanaf pagina 61

                        Mijn Skoda

                        Comment


                        • Interessante link. Thx !

                          Comment


                          • meestal werkt het met een luchtdrukmeter die een verschil in druk moet opmeten voor en na de filter. Is het verschil te groot dan wordt de regeneratie gestart.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              meestal werkt het met een luchtdrukmeter die een verschil in druk moet opmeten voor en na de filter. Is het verschil te groot dan wordt de regeneratie gestart.
                              Interessant. Mijn vraag is wanneer de auto warm genoeg is gereden om de regeneratie te starten?

                              Comment


                              • het zal bij elke wagen schelen, maar als ik de smart tijdens regeneratie stopte, en vlg dag vertrek ik weer...ging die gelijk vanaf start (koude motor) in reg

                                Comment


                                • Het is inderdaad bij elke wagen verschillend.

                                  Bij Mazda doet hun 2.2, zowel de oude als de nieuwe, steevast een regeneratie van de DPF om de 300-450km. Ik vind dat gewoonweg belachelijk want het stuwt het verbruik merkelijk hoger.

                                  Comment


                                  • Ze zeggen altijd dat het slecht is om de motor af te leggen tijdens een regeneratie. Helaas zie ik nergens op het dashboard of de filter wordt gereinigd of niet. Al paar keer thuis gekomen terwijl de uitlaat hevig aan het tingelen was.

                                    Comment


                                    • Er is bij mijn weten geen enkel merk die aangeeft wanneer een regeneratie bezig is. Je kan het enkel zien aan het actueel verbruik, als dat enkele liters hoger is dan normaal dan is er een regeneratie bezig. Anderzijds moet ik zeggen dat ik nu alweer een tijdje met een BMW rij en dat ik het nog niet heb gemerkt.

                                      Comment


                                      • als ik naar het werk rij, reg duurt een kwartier, ga ik heus niet blokjes gaan rijden en later beginnen

                                        Comment


                                        • M'n E91 had ook een roetfilter, ik heb nooit iets gemerkt van een regeneratie.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X