Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
    Ik moet de eerste nog tegenkomen die een te hoog oliePEIL aangeeft.
    Noodloop zou trouwens niets helpen, een dieselmotor die op zijn olie begint te draaien is zeer moeilijk onder controle te houden.
    De beste manier is trouwens: contact afleggen => hoogste versnelling inschakelen => rechtervoet vol op het rempedaal => met de linkervoet de koppeling laten aangrijpen en hopen dat je de motor kan laten stilvallen.
    Kende enen die geprobeerd had door zijn zakdoek in de uitlaat proberen te duwen lol... Uiteindelijk is hij ervan weggelopen tot het "gedaan" was.
    Met automaat heb je wel een klein probleempje he.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Er is bij mijn weten geen enkel merk die aangeeft wanneer een regeneratie bezig is. Je kan het enkel zien aan het actueel verbruik, als dat enkele liters hoger is dan normaal dan is er een regeneratie bezig. Anderzijds moet ik zeggen dat ik nu alweer een tijdje met een BMW rij en dat ik het nog niet heb gemerkt.
      In mijn oh-boekje staat dat er lampje gaat branden wanneer mijne zou regenereren... behalve bij de automaat...

      Logisch toch?

      Comment


      • Wat ik raar vindt, is dat hier iedereen zegt dat je er niets van merkt. Maar ik merk het in elk geval wel want op dat moment stinkt hij als de pest, voor een minuut of 2. En als je op dat moment thuiskomt en uitstapt zou je misselijk worden van de geur als je je niet uit de voeten maakt.

        Comment


        • Ik heb het 1 keer gemerkt. Enfin dat denk ik toch...

          Reed op de snelweg met olietemperatuur op 100gr en plots zakte die temperatuur wat om na een 5-10min terug netjes om 100 te komen.

          Of zit ik er weer naast?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
            Wat ik raar vindt, is dat hier iedereen zegt dat je er niets van merkt. Maar ik merk het in elk geval wel want op dat moment stinkt hij als de pest, voor een minuut of 2. En als je op dat moment thuiskomt en uitstapt zou je misselijk worden van de geur als je je niet uit de voeten maakt.
            Mijn toerental gaat stationair 200tellen omhoog, hij klinkt opeens zwaarder, in de zomer straalt de auto zeer veel extra warmte uit en als ik kort na de generatie uit de auto stap, heb ik idd ook de geur...
            Eigenlijk heb ik geen waarschuwing nodig, want ik voel perfect aan wanneer het zo ver is...
            En is ook redelijk voorspelbaar naar de hand van mijn verbruik en gebruik: hoger verbruik en kleine ritten, dan regen na 500-600km. Laag verbruik en lange ritten, tss 700-900km..

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Ik heb het 1 keer gemerkt. Enfin dat denk ik toch...

              Reed op de snelweg met olietemperatuur op 100gr en plots zakte die temperatuur wat om na een 5-10min terug netjes om 100 te komen.

              Of zit ik er weer naast?
              Regeneratie duurt idd ongeveer zoiets op de autostrade... Binnendoor bij mij meestal 10-15minuten..

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                Mijn toerental gaat stationair 200tellen omhoog, hij klinkt opeens zwaarder, in de zomer straalt de auto zeer veel extra warmte uit en als ik kort na de generatie uit de auto stap, heb ik idd ook de geur...
                Eigenlijk heb ik geen waarschuwing nodig, want ik voel perfect aan wanneer het zo ver is...
                En is ook redelijk voorspelbaar naar de hand van mijn verbruik en gebruik: hoger verbruik en kleine ritten, dan regen na 500-600km. Laag verbruik en lange ritten, tss 700-900km..
                bij smart cdi identiek, alleen klokvast ong rond 600 km

                Comment


                • Ik merk het bij de Saab alvast wel, die regeneratie. Het vermogen lijkt plots anders in elkaar te zitten (lijk anders aan te grijpen) als hij regenereert, je ziet het verbruik omhoog trekken, én er kom nogal wat troep van onder de wagen wolken. Best wel lastig als je op dat moment open rijdt (wat bij mij vrij vaak is). Aangenaam is anders.

                  Ik weet wel dat het, bij lagere kilometrages, minder erg was. Nu staat er dik 160.000 km op. Het echt lastige walmen is pas begonnen vanaf pakweg 100.000 km. De garage beweert dat ze de uitlaatlijn intussen gereinigd hebben, maar ik heb natuurlijk geen manier om te controleren wat dat precies inhoudt - en of het effect heeft gehad.

                  Comment


                  • 1 Keer denk ik het bij mijn vorige wagen gehoord te hebben. Was net alsof die sportiever gromde en dit gedurende een tiental minuten. Vond dat wel een mooi geluid eigenlijk.
                    Maar snap niet goed dat mijn huidige wagen identiek dezelfde motor is en dat ik het nog nooit bij deze gehoord heb. Ook bij die vorige was dit eenmaal. Dus twijfel ik ergens of het een regeneratie was, anderzijds weet ik niet wat het anders kon zijn.

                    Comment


                    • Ik rijd op de autostrade veel met de limiter aan (geen cc). Af en toe versnelt de wagen boven de limiet die ik ingesteld heb, zonder dat ik gas bijgeef. Alsof er plots iets meer vermogen is. Mss is dit een regeneratie en wordt er extra brandstof ingespoten dan?
                      Voor de rest merk ik weinig van de regeneraties.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                        Ik merk het bij de Saab alvast wel, die regeneratie. Het vermogen lijkt plots anders in elkaar te zitten (lijk anders aan te grijpen) als hij regenereert, je ziet het verbruik omhoog trekken, én er kom nogal wat troep van onder de wagen wolken. Best wel lastig als je op dat moment open rijdt (wat bij mij vrij vaak is). Aangenaam is anders.

                        Ik weet wel dat het, bij lagere kilometrages, minder erg was. Nu staat er dik 160.000 km op. Het echt lastige walmen is pas begonnen vanaf pakweg 100.000 km. De garage beweert dat ze de uitlaatlijn intussen gereinigd hebben, maar ik heb natuurlijk geen manier om te controleren wat dat precies inhoudt - en of het effect heeft gehad.
                        misschien toch eens een paar uur gaan doorvlammen in duitsland. De boel eens goed heet stoken en alles in de uitlaatlijn opbranden. En laat ook eens uw injectoren nakijken in de garage. Dat moeten ze normaal gezien via het diagnoseapparaat nakijken. Als een injector lekt zien dat direct aan het debiet dat die geeft. Laat ook de waardes van de lmm eens nakijken. Als die te dicht tegen de theoretische waardes liggen als zou je rijden met afgekoppelde lmm, is de verbranding ook niet optimaal en heeft dat effect op al hetgeen erna gebeurd. Vuil inlaattraject, wat vuile egr klep... allemaal zaken die een goede werking van motor en dus ook roetfilter tegengaan.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          misschien toch eens een paar uur gaan doorvlammen in duitsland. De boel eens goed heet stoken en alles in de uitlaatlijn opbranden. En laat ook eens uw injectoren nakijken in de garage. Dat moeten ze normaal gezien via het diagnoseapparaat nakijken. Als een injector lekt zien dat direct aan het debiet dat die geeft. Laat ook de waardes van de lmm eens nakijken. Als die te dicht tegen de theoretische waardes liggen als zou je rijden met afgekoppelde lmm, is de verbranding ook niet optimaal en heeft dat effect op al hetgeen erna gebeurd. Vuil inlaattraject, wat vuile egr klep... allemaal zaken die een goede werking van motor en dus ook roetfilter tegengaan.
                          Het doorvlammen zou in principe geen probleem mogen zijn - ik rij minstens 2 uur per dag (1 uur heen, 1 uur terug) en 1 keer per week meer dan 2 uur aan een stuk. En, als hij opgewarmd is, vlam ik al eens stevig door. De rest kan ik inderdaad laten nakijken - merci voor de tip. 't Probleem is misschien dat de Saab-garage is overgenomen door een Nissan-dealership, en ik heb niet het gevoel dat ze ook de specificiteiten meehebben van het Zweedse merk.

                          Comment


                          • ik rijd ook altijd goed door, maar heb toch wel een verschil gemerkt toen ik Oostenrijk - thuis eens in 6 uur en 15 minuten gedaan heb. Enkele uren aan heel hoge snelheid doorvlammen maakt de alles wat na de motor komt wel snikheet. Als daar iets inzit wat is aangekoekt dan wordt dat gewoon opgebrand. Bij mij resulteerde dat in een motor die helemaal nieuw aanvoelde.
                            De motor die je hebt is toch van Fiat origine? Of ben ik daar mis? Misschien die er eens naar laten kijken.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Bij een regeneratie gaat het verbruik serieus omhoog, stationair toerental gaat omhoog, startstop is uitgeschakeld, achterruitverwarming en spiegelverwarming gaan aan...
                              bij het zachtjes lossen of induwen van het gaspedaal schokt de auto een beetje.
                              ik schat zo om de 500km een regeneratie.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                De motor die je hebt is toch van Fiat origine? Of ben ik daar mis? Misschien die er eens naar laten kijken.
                                Droppen bij Opel is dan logischer, die hebben meer onderdelen gemeen dan bij Fiat (al is het in de basis wel hetzelfde blok)

                                Comment


                                • Zelfs bij de Scenic die altijd stadsverkeer doet merk je het niet. Nog nooit geweten dat de wagen stonk bij het thuiskomen. Vind dat wel bizar dat je het bij het ene merk blijkbaar duidelijker voelt dan bij een ander merk.

                                  Comment


                                  • das logisch he dhl in de (auto-)industrie wordt enorm veel gepatenteerd, goeie idees worden niet uitgewisseld...alleen duur verkocht of je kopieert wat en ziet dat je genoeg details verandert

                                    Comment


                                    • Peugeot heeft nochtans zijn technologie van de roetfilter volledig vrij van patenten gezet vanaf het begin.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • das mogelijk he flappy, ze pakten er dan ook mee uit

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          das logisch he dhl in de (auto-)industrie wordt enorm veel gepatenteerd, goeie idees worden niet uitgewisseld...alleen duur verkocht of je kopieert wat en ziet dat je genoeg details verandert
                                          Heb nog geweten een concurrerend merk eens bij ons voor een vrij groot bedrag onderdelen gekocht heeft. Waarschijnlijk om bepaalde zaken te bestuderen om dan eventueel verbeterd over te nemen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X